F1 - Μπαχρέιν: Απευθείας μετάδοση, 2η μέρα δοκιμών εξέλιξης (upd)!

Απομένουν πλέον μόλις 14 μέρες για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και ο πυρετός προετοιμασίας στο Μπαχρέιν χτυπάει κόκκινο.

Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί δουλεύουν εδώ πάνω από 18 ώρες τη μέρα ώστε να ολοκληρώσουν το πρόγραμμά τους και σε αρκετές περιπτώσεις αυτό δεν είναι εφικτό. Χαρακτηριστικό του όγκου δουλειάς είναι πως οι κορυφαίες ομάδες έχουν χωρίσει το προσωπικό τους σε δυο βάρδιες. Οι πρώτοι πιάνουν δουλειά τα ξημερώματα, σημειώστε πως το Μπαχρέιν είναι μια ώρα μπροστά από την Ελλάδα ή 3 ώρες μπροστά από την Αγγλία και οι επόμενοι έρχονται στην πίστα με το πέρας των δοκιμών στις 17:30 τοπική ώρα. Αναλαμβάνουν δουλειά αναλύοντας τα δεδομένα και προετοιμάζουν το μονοθέσιο για την επόμενη μέρα, ολοκληρώνουν δε τη δική τους βάρδια λίγο πριν ξημερώσει.

Το Μπαχρέιν παρότι βρίσκεται στον Περσικό κόλπο και μάλιστα σε στρατηγικό σημείο
δεν έχει πετρέλαιο. Είναι όμως δίπλα στη Σαουδική Αραβία και απέναντι από το Ιράν. Οι ντόπιοι προσπαθούν να τραβήξουν τουρισμό στο σύμπλεγμα νησιών που κατοικούν και ένας τρόπος είναι η διοργάνωση αγώνα F1. Η πρώτη φορά που διεξήχθη αγώνας εδώ ήταν το 2004 και φέτος ετοιμάζονται για το πρώτο νυχτερινό GP που είναι προγραμματισμένο για τις 6/4. Εξ όσων είχαμε την ευκαιρία να δούμε χτες το βράδυ, ο φωτισμός της πίστας είναι έτοιμος και λειτουργικός.

Στην πίστα εργάζονται σε μόνιμη βάση 400 άτομα, ενώ αυτές τις μέρες οι δοκιμές
της F1, δίνουν δουλειά σε άλλους 600. Εκτιμάται πως για τις δοκιμές εξέλιξης στο Μπαχρέιν ταξίδεψαν 3000 άτομα (προσωπικό ομάδων, δημοσιογράφοι, τεχνικοί και θεατές) που φυσικά έμειναν στην περιοχή περισσότερες από 10 μέρες.



Ο Νίκι Λάουντα (αριστερά) συνομιλεί με τον επικεφαλής στο τεχνικό τμήμα της Mercedes, Πάντι Λόου.

Στα πάντοκ το κλίμα είναι υποτονικό κατά τη διάρκεια της ημέρας, ελέω ζέστης
αλλά και δουλειάς. Ο Νίκι Λάουντα κυκλοφορεί συνεχώς δίνοντας δουλειά στους φωτογράφους και συνήθως χαμογελάει όπως εδώ στη φωτογραφία με το Πάντι Λόου, επικεφαλή του τεχνικού τμήματος της Mercedes. Χτες το βράδυ είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αρκετή ώρα με τον κορυφαίο Βρετανό μηχανικό που θεωρεί τις φετινές αλλαγές τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες στη σύγχρονη ιστορία της F1.  Για αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη μείνετε συντονισμένοι απλά σημειώστε πως ένα μονοθέσιο φέτος δε θα μπορεί να τερματίσει τον αγώνα αν δε δουλεύει το ERS καθότι το φορτίο καυσίμου (100kg) δεν επαρκεί γι' αυτή την απόσταση.

Ο Νίκι Λάουντα διατηρεί το 10% των μετοχών της Mercedes F1 και ρόλο μη εκτελεστικού αντιπροέδρου.  Σήμερα ο Λιούις Χάμιλτον προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της ημέρας χάνοντας τον έλεγχο της Mercedes στην στροφή Νο 3.  Πολύ σύντομα οι άνθρωποι ασφαλείας της πίστας μετέφεραν την Mercedes στα πιτ, όπου επικράτησε πανικός καθώς οι μηχανικοί της εταιρείας επουδενί θέλουν φωτογραφίες με το μονοθέσιο τους να ίπταται.
Αργότερα ο Χάμιλτον επιχείρησε προσομοίωση αγώνα η οποία διεκόπη όταν έμεινε στην πίστα η McLaren του Μπάτον. Ο Βρετανός πάντως συνέχισε γυρίζοντας σταθερά στο 1:41 στην αρχή ενώ μετέπειτα κατέβηκε στο 1:39.5. Σημειώστε πως ο ταχύτερος γύρος αγώνα πέρυσι στο BIC ήταν στο 1:36.9 (Φέτελ).



Μάχη δίνουν οι άνθρωποι της Mercedes για να μην υπάρχει εικόνα από το πάτωμα της W05.


Μετά το τέλος των δοκιμών ο Χάμιλτον θέλησε να υποβαθμίσει την υπεροχή της W05
και να μετριάσει τις εντυπώσεις - προσδοκίες έχουν δημιουργηθεί: "Δε μπορώ να δεχτώ τον τίτλο του φαβορί από τη στιγμή που όπως βλέπετε υστερούμε ακόμη σε αξιοπιστία, σε ταχύτητα στα πάντα. Δεν το ξέρουμε ότι έχουμε μονοθέσιο νικητή, υπάρχουν ακόμη πολλά ερωτηματικά. Η Red Bull δεν έχει δείξει ακόμη τη δυναμική της ο Φερνάντο συμπλήρωσε σήμερα 122 γύρους οπότε ο καθένας έχει τη δική του πορεία. Έχουμε ακόμη προβλήματα, όχι συγκεκριμένα αλλά όπως όλοι με τη μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης και τη μονάδα ισχύος. Σήμερα ήταν μια μέτρια μέρα για μένα, τίποτα ιδιαίτερο ελπίζω η τελευταία ημέρα δοκιμών μου μεθαύριο να είναι πιο παραγωγική για μένα".  

Την ίδια στιγμή στο διπλανό γκαράζ, αυτό της Red Bull επικρατεί αναβρασμός. Η RB10 στα χέρια του Ρικιάρντο το πρωί είχε βγει από τα πιτ μόνο για αναγνωριστικούς γύρους χωρίς να χρονομετρηθεί. Ακούσαμε τον Αυστραλό να λέει χτες πως βρίσκονται πίσω στο πρόγραμμά τους, αλλά είναι σαφές πως η δυναμική υπάρχει στην RB10 και είναι θέμα χρόνου να φανεί όταν λυθούν τα προβλήματα υπερθέρμανσης. Πριν αλέκτωρ λαλήσαι τρεις ο 25χρονος Αυστραλός σημείωσε χρόνο 1:35.7 δείχνοντας πως ο Ταύρος έχει την ταχύτητα. Ο αριθμός των γύρων πολύ σύντομα ξεπέρασε τους 40 και τα χαμόγελα άρχισαν να επιστρέφουν στα πιτ των πρωταθλητών. Συνολικά ο Αυστραλός συμπλήρωσε 66 γύρους, αριθμός ρεκόρ για τους πρωταθλητές αυτές τις 10 μέρες δοκιμών.

Στο τέλος της ημέρας ο Ρικιάρντο δήλωσε μεταξύ άλλων: "Σήμερα παρουσιάσαμε σημαντική βελτίωση παντού. Βλέπουμε τα πράγματα πιο αισιόδοξα τώρα. Έγινε ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση".



O Αλόνσο με την F14T στην έξοδο των πιτ της Ferrari, στο Μπαχρέιν.


Στη Ferrari τώρα ο Αλόνσο αντικατέστησε τον Ράικονεν πίσω από το τιμόνι της F14T
και το πρωί επικέντρωσε την προσοχή του στις εκκινήσεις. Η Ferrari που στο πίσω μέρος της έφερε ορατά σημάδια από την μπογιά αεροπορικού τύπου που χρησιμοποίησαν οι Ιταλοί μηχανικοί για να "δουν" τη ροή αέρα σταματούσε στην έξοδο των πιτ και ο Ισπανός δοκίμαζε διάφορα στυλ εκκίνησης. Σημειώστε πως κατά τη διάρκεια της εκκίνησης σύμφωνα με τους κανονισμούς χρησιμοποιείτε μόνο ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6lt/600PS. Το σύστημα ERS εμπλέκεται μετά την επιλογή της 2ης σχέσης στο κιβώτιο. Αξίζει να τονιστεί πως φέτος τα κιβώτια έχουν στάνταρ 8 γρανάζια και στο Μπαχρέιν η 1η σχέση χρησιμοποιείται μόνο στην εκκίνηση. Επίσης μπορεί ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που συνδέεται απευθείας πάνω στον άξονα του υπερτροφοδότη ανάμεσα στην τουρμπίνα και το συμπιεστή να ρυθμίζει την υστέρηση και την υπερπλήρωση επιβραδύνοντας ή επιταχύνοντας αντίστοιχα τον άξονα, που περιστρέφεται στις 125.000 rpm, υπάρχει όμως για λόγους ασφαλείας και βαλβίδα υπερπλήρωσης (σκάστρα, wastegate). Την εντοπίσαμε ακουστικά, ρωτήσαμε, μάθαμε και αναφέρουμε!

Ο Αλόνσο λίγο πριν την ωριαία μεσημεριανή ανάπαυλα πίεσε τη Ferrari σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της F14 T στο BIC ως τώρα (1:35.634). O Ισπανός βελτίωσε κατά 9 δέκατα την επίδοση που είχε πετύχει το πρώτο 4ημερο δοκιμών. Κατά τη διάρκεια του ελαφρού μεσημεριανού γεύματος ο Ισπανός είχε την ευκαιρία να φωτογραφηθεί με θαυμαστές του και να μοιράσει αυτόγραφα μπροστά από το χώρο φιλοξενίας της Ferrari.



Ο Αλόνσο με οπαδούς του σήμερα στο BIC, έξω από το χώρο φιλοξενίας της Ferrari.

Ο Αλόνσο συμπλήρωσε σήμερα 122 γύρους και ο ρυθμός της F14T ήταν καλός. Μετά το τέλος της ημέρας τον ακούσαμε να λέει: "Έχουμε ακόμη μόνο δυο μέρες δοκιμών που είναι κρίσιμες από πλευράς απόδοσης. Πρέπει να πιστοποιήσουμε τη δυναμική του μονοθεσίου. Αύριο ο Κίμι και μετά την τελευταία μέρα εγώ πρέπει να έχουμε μια παραγωγική μέρα και να φτάσουμε στην Αυστραλία 100% έτοιμοι. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή μας λείπει κάτι. Ολοκλήρωσα σήμερα προσομοίωση αγώνα θα μπορούσα όμως να τα πάω καλύτερα. Ακόμη έχουμε θέματα προς επίλυση, προσπαθήσαμε να τα ετεροχρονίσουμε αλλάζοντας ρυθμίσεις στο τιμόνι. Βέβαια δε χρειάστηκε να σταματήσω συμπλήρωσα την απόσταση με το μονοθέσιο να δουλεύει καλά οπότε είμαι ικανοποιημένος γενικά. Δε ξέρω την κατάταξη όσον αφορά στη διανυθείσα απόσταση αλλά μαντεύω ότι θα είμαστε από τις πιο παραγωγικές ομάδες και εγώ προσωπικά ένας από τους οδηγούς με τα περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό μας δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα ελπίζω να παρουσιαστούμε έτοιμοι στην Αυστραλία".

Γύρω στις τέσσερις το απόγευμα ώρα τοπική ήταν προγραμματισμένη μια συγκέντρωση των πιλότων της F1, που δεν οδηγούν σήμερα, για να υπογράψουν αυτόγραφα στην είσοδο των πάντοκ. Μαζεύτηκε αρκετός κόσμος, οι πιο δημοφιλείς πιλότοι ήταν ο Μάγκνουσεν της McLaren και ο Γκροζάν της Lotus. Αρκετά αυτόγραφα και για τον Κομπαγιάσι της Caterham. Ο Ρόσμπεργκ είχε προγραμματίσει να εμφανιστεί μόνος του 45 λεπτά αργότερα, ενώ δεν υπήρχε πιλότος από τις Ferrari και Red Bull.




Οι Σούτιλ (Sauber) και Μπότας (Williams) υπογράφουν αυτόγραφα στους θαυμαστές τους.

Οι σημερινοί χρόνοι είναι:

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m35.570s           33

 2.  Fernando Alonso    Ferrari               1m35.634s  +0.064s  45

 3.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m36.901s  +1.331s  20

 4.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m38.198s  +2.628s  33

 5.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m39.041s  +3.471s  61

 6.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m39.323s  +3.753s  44

 7.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m39.756s  +4.186s  30

 8.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m40.428s  +4.858s  41

 9.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m40.867s  +5.297s  15

10.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault         1m41.762s  +6.192s  24

11.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m42.516s  +6.946s  22




Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr