F1 – Μπαχρέιν: Απευθείας μετάδοση, τελευταία μέρα δοκιμών (upd)!

Ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους ομάδες πιλότοι και μηχανικοί, καθώς απομένουν πλέον μόλις 12 μέρες μέχρι την πρεμιέρα της Αυστραλίας στο Άλμπερτ Παρκ.

Η σημερινή τελευταία μέρα των δοκιμών στο Μπαχρέιν ήταν αρκετά επεισοδιακή. Είχαμε συνολικά οχτώ κόκκινες σημαίες και ανάλογες διακοπές κάτι που οδήγησε τελικά τους υπεύθυνους της πίστας να δώσουν μια μικρή χρονική παράταση πριν το τέλος των δοκιμών.
Κόκκινη σημαία προκάλεσαν όλες οι μεγάλες ομάδες Red Bull, Ferrari, Mercedes, McLaren. Η Lotus έμεινε δυο φορές στην πίστα τη δεύτερη μάλιστα πήρε και φωτιά! Επίσης μια κόκκινη σημαία προκάλεσε η Force India του Νίκο Χούλκενμπεργκ και η Williams του Βάλτερι Μπότας. Η Force India, η Lotus και η McLaren έμειναν από κινητήρα.

Ταχύτερος όλος ήταν ο Λιούις Χάμιλτον παρότι για 4η συνεχή μέρα η Mercedes αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας. Χτες άλλαξαν τον κινητήρα σήμερα το κιβώτιο, πιθανόν βέβαια να πρόκειται για φυσιολογική φθορά. Ο χρόνος του Χάμιλτον ήταν εφάμιλλος της κορυφαίας επίδοσης στην πίστα του BIC που σημείωσε χτες ο Μάσα.

O Χάμιλτον ολοκληρώνοντας την προσπάθεια του αναφέρθηκε στους πρωταθλητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες: «Το μονοθέσιο τους είναι εντυπωσιακό και συνήθως το πιο όμορφο είναι και το ταχύτερο οπότε είμαι σίγουρος πως θα είναι γρήγοροι και φέτος. Μόλις λύσουν τα προβλήματα με τη μονάδα ισχύος και τα συστήματα ηλεκτρονικών θα είναι πολύ δύσκολο να τους κερδίσει κανείς. Ο Φέτελ είναι ο πρωταθλητής και αυτός είναι ο στόχος όλων μας. Η ομάδα μου είναι δυνατή και ελπίζω να μπορέσουμε να τους ανταγωνιστούμε. Είναι σίγουρα η πιο περίεργη και δύσκολη περίοδος χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Δεν μπορεί να κρίνεις εύκολα που βρίσκονται όλοι. Η Παρασκευή στην Αυστραλία θα είναι μέρα δοκιμών, όλοι θα κάνουν λάθη και θα έχουν αστοχίες ελπίζω εμείς να έχουμε τα λιγότερα».  



Στη Red Bull είχαν μια ακόμη απογοητευτική μέρα, ο Φέτελ
έμεινε στην πρώτη στροφή της πίστας που πλέον φέρει το όνομα του μέντορά του Μίκαελ Σουμάχερ. Η διεύθυνση της πίστας στο Μπαχρέιν αποφάσισε να δώσει το όνομα του 46χρονου Γερμανού θέλοντας έτσι να στείλει το δικό της μήνυμα συμπαράστασης. Ο Αλ Ζαϊάνι με τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε αυτές τις μέρες για άλλα θέματα τόνισε σχετικά: « Με τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας του Μίκαελ, έχουμε την τιμή να δώσουμε το όνομα του κορυφαίου οδηγού στην ιστορία της F1, στην πρώτη στροφή της πίστας. Από τον πρώτο αγώνα εδώ το 2004 τον οποίο και κέρδισε αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και έγινε είδωλο για όλους όσους λατρεύουν το μηχανοκίνητο αθλητισμό στο βασίλειό μας».

Επιστρέφοντας στη Red Bull, η Αυστριακή ομάδα εντόπισε το μηχανικό πρόβλημα που ακινητοποίησε την RB10 στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Όμως αμέσως μετά την επιστροφή της RB10 στα πιτ ήταν ανοιχτό το πίσω μέρος του μονοθεσίου και κανείς δε δούλευε σ’ αυτό. Πιθανόν να περίμεναν να αποφορτιστεί το ERS. Τα μόνα συστήματα εμπρός είναι η ανάρτηση, τα φρένα και μέρος των ηλεκτρονικών. Ο Φέτελ σημείωσε τελικά 77 γύρους όμως ο ρυθμός του ήταν πολύ αργός, ο ταχύτερος γύρος του υστερεί 4 sec απ’ αυτόν του Χάμιλτον.



Μιλώντας στους δημοσιογράφους μετά το τέλος των δοκιμών ο Φέτελ τόνισε μεταξύ άλλων:
«Είναι χρήσιμο ότι συμπληρώσαμε πολλούς γύρους σήμερα. Προσπαθήσαμε να διανύσουμε την απόσταση ενός αγώνα αλλά για τον ένα ή τον άλλο λόγο δεν τα καταφέραμε. Σε δυο βδομάδες θα είναι διαφορετικά. Δεν ξέρουμε που βρίσκεται το μονοθέσιο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σίγουρα οι χρόνοι μας δεν είναι καλοί, δεν μπορούμε να κινηθούμε στο ρυθμό που γυρίζουν οι κορυφαίοι όμως αυτή τη στιγμή προέχουν άλλα προβλήματα και μετά θα έρθει και ο ρυθμός. Δε θεωρώ πως θα είμαστε φαβορί στην Αυστραλία. Δεν έχουμε κάνει αρκετούς γύρους είμαστε πιο αργοί οπότε θα περιμένουμε να δούμε που βρισκόμαστε».

Στη Ferrari είδαν σήμερα τον Αλόνσο να πετυχαίνει
με την αναβαθμισμένη αεροδυναμικά F14 T τον καλύτερο χρόνο στις 8 μέρες δοκιμών στο BIC για την ομάδα. Η F14 T έχει νέο κάλυμμα κινητήρα νέα εμπρός αεροτομή, διαφοροποιημένο διαχύτη και αεραγωγούς φρένων.
Μιλώντας για τον κινητήρα της Ferrari σε Ιταλούς συναδέλφους ο Αλόνσο είπε μεταξύ άλλων: «Χρειάζεται καλή εκτίμηση από τον οδηγό για το πότε θα πιάσει πίεση και θα δώσει τη δύναμη το turbo. Για μένα τα πιο απολαυστικά μονοθέσια στη F1, ήταν αυτά που οδήγησα στην αρχή της καριέρας μου με τους κινητήρες V10. Μετά πήγαμε στους V8 τώρα πέσαμε στους V6 ελπίζω να μην δούμε και V4. Ίσως και να γίνει αλλά εγώ τότε δε θα είμαι εδώ».



O Αλόνσο με την F14T στην τελευταία μέρα δοκιμών.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι αναφερόμενος στο τελευταίο τεστ σημείωσε:
«Εμείς συμπληρώσαμε περίπου 4000km, ενώ Mercedes και Williams από 5000km. Αυτό σημαίνει πως σαν ομάδες είναι καλύτερα προετοιμασμένες για το ξεκίνημα της χρονιάς. Είναι σε καλή φόρμα όπως έχουν δείξει ως τώρα. Εμείς έχουμε μια καλή βάση που χρειάζεται εξέλιξη. Υπάρχει δυναμική στην F14T που πρέπει να αναδείξουμε. Πρέπει οι μηχανικοί μας να το πετύχουν για να πάρουμε τους βαθμούς που θέλουμε στο ξεκίνημα της χρονιάς. Για μας το πιο σημαντικό είναι η λεπτή ισορροπία ανάμεσα στην ηλεκτρική ισχύ και την ισχύ του βενζινοκινητήρα. Επίσης πρέπει να συνηθίσουμε το διαφορετικό τρόπο διαμόρφωσης και διαχείρισης του μονοθεσίου. Αυτό μας επηρεάζει πολύ γιατί αν έχουμε ένα πρόβλημα στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου θα είναι πολύ δύσκολο να είμαστε έτοιμοι για τις κατατακτήριες δοκιμές. Κάποιοι δείχνουν να είναι πιο μπροστά αλλά ας περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί όταν μετράει».

Εντυπωσιάζει η επίδοση της Sauber C33 που μοιράστηκαν σήμερα οι Σούτιλ και Γκουτιέρεζ. Η Ελβετική ομάδα έβαλε συνολικά 177 γύρους απόσταση κατά 6 γύρους μεγαλύτερη απ’ αυτή 3 GP.

Μετά την ολοκλήρωση της ημέρας ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας της Sauber, Τζιάμπολο Νταλάρα σημείωσε: «Σήμερα οι δυο οδηγοί μας μοιράστηκαν το μονοθέσιο και καταφέραμε να βγάλουμε ένα βαρύ πρόγραμμα. Ήταν καλό και για τους δυο που είχαν τόσο χρόνο στο μονοθέσιο. Θα μεταφέρουμε όσα μάθαμε στην Αυστραλία όμως είμαι σίγουρος πως θα μάθουμε πολλά περισσότερα στους πρώτους αγώνες της χρονιάς».



Ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ βάζει τα τελευταία χιλιόμετρα με τη Sauber C33 λίγο πριν δύσει ο ήλιος στην έρημο.

Προβλημάτων συνέχεια για την Lotus που έβαλε πολύ λίγους γύρους
και ήταν με διαφορά το πιο αργό μονοθέσιο στην πίστα. Η E22 έπιασε φωτιά καθώς έμεινε από κινητήρα. Περιγράφοντας την κατάσταση ο Γκροζάν φάνηκε να χάνει το κέφι του: «Δεν ήμαστε σε ιδανική κατάσταση. Έχουμε όπως όλοι μπροστά μας μια εντελώς νέα τεχνολογία και πρέπει να κατανοήσουμε πολλά. Παρότι έχουμε μείνει πολλές φορές στην πίστα και έχουμε περάσει πολλές ώρες στο γκαράζ επιδιορθώνοντας κάθε φορά που ξαναβγαίνουμε από τα πιτ μαθαίνουμε κάτι καινούργιο. Δουλεύουμε όλοι όσο πιο σκληρά μπορούμε και είμαι σίγουρος ότι το ίδιο γίνεται και από την πλευρά της Renault. Πρέπει στις επόμενες μέρες μέχρι την Αυστραλία να βρούμε απόδοση και αξιοπιστία».

Αντίστοιχα ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων πίστας της Lotus, Αλάν Περμάν συμπλήρωσε:
«Τελείωσαν οι δοκιμές και είμαστε γεμάτοι ερωτηματικά. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας τις επόμενες μέρες. Θα πέσει αρκετό ξενύχτι ως την Αυστραλία και στο Έστον (έδρα Lotus) και στο Βιρί (έδρα Renault) και ελπίζω να βελτιώσουμε την κατάστασή μας ως τότε».



Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:


Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά Γύροι

 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m33.278s           69

 2.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m33.987s  +0.709s  108

 3.  Fernando Alonso    Ferrari               1m34.280s  +1.002s  74

 4.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m35.577s  +2.299s  74

 5.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m35.701s  +2.423s  74

 6.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m36.467s  +3.189s  91

 7.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m36.835s  +3.557s  61

 8.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m37.303s  +4.025s  86

 9.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m37.468s  +4.190s  77

10.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m38.111s  +4.833s  22

11.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m38.391s  +5.113s  106

12.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m39.302s  +6.024s  32




Ο Φέτελ συμπλήρωσε 77 γύρους σήμερα με την RB10.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr