GP Αυστραλίας: Αλόνσο - Χάμιλτον ταχύτεροι στα ελεύθερα!

Το Άλμπερτ Παρκ υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με σχετικά καλό καιρό, ηλιοφάνεια και τη θερμοκρασία να κυμαίνεται από τους 22 έως τους 25 βαθμούς Κελσίου.

Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε στις 03:30 ξημερώματα Παρασκευής για την Ελλάδα και ταχύτερος όλων ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari, χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα της Pirelli. Ο πολυνίκης στο Άλμπερτ Παρκ, Τζένσον Μπάτον έδειξε πως η McLaren έχει το ρυθμό τη στιγμή που οι Williams ήταν στο επίπεδο που θα περίμενε κανείς από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Το ακριβώς αντίθετο συνέβη με τις Mercedes ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν μόλις 6ος πίσω από τον τοπικό Ντανιέλ Ρικιάρντο ενώ ο Χάμιλτον αντιμετώπισε πρόβλημα στην πίεση λαδιού και έμεινε στην πίστα στον 1ο γύρο. Από το μονοθέσιο της Mercedes έβγαινε καπνός, η ομάδα αποκάλυψε πως το πρόβλημα ήταν στο σετάρισμα ενός αισθητήρα πίεσης. Ο Μάγκνουσεν ακούστηκε επίσης να διαμαρτύρεται από το team radio για πρόβλημα στον κινητήρα της Mercedes που χρησιμοποιεί η McLaren. Στη Lotus τα προβλήματα συνεχίστηκαν με τους Γκροζάν και Μαλνοντάντο να μην καταφέρνουν να χρονομετρηθούν. Αρκετοί πιλότοι όπως ο Κβιάτ και ο Μάγκνουσεν έκαναν τη βόλτα τους στο γρασίδι κάνοντας λάθος στα φρένα για την πρώτη στροφή μετά την ευθεία εκκίνησης - τερματισμού.



Ο Φελίπε Μάσα με τη Williams στο πρώτο σικέιν

Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε στις 07:30 ώρα Ελλάδος
με τη Mercedes να δείχνει την ταχύτητά της στα χέρια του Χάμιλτον. Ο Βρετανός χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα της Pirelli (soft) την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων αυτό το Σαββατοκύριακο στο Άλμπερτ Παρκ έσπασε το φράγμα του 1:30 και ο μόνος που μπόρεσε να τον ακολουθήσει σ' αυτό το ρυθμό ήταν ο έτερος πιλότος της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη WO5.
Σίγουρα η έκπληξη της ημέρας ήρθε από τον 4ο χρόνο του Φέτελ που κατάφερε να συμπληρώσει 41 γύρους με την RB10 δείχνοντας πως η ομάδα έχει βελτιώσει την αξιοπιστία της. Ο Αλόνσο είχε εφάμιλλη ταχύτητα με τις Mercedes χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα αλλά όταν μπήκε η μαλακή η F14T ήταν λίγο πιο πίσω. Την ίδια στιγμή ο περσινός νικητής του αγώνα Κίμι Ράικονεν αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στο κιβώτιο που τον καθυστέρησε. Ο τελικός αριθμός των γύρων του όμως ήταν μεγαλύτερος απ' αυτόν του Αλόνσο. Ο Γκροζάν είχε μια επαφή με τη μπαριέρα στην έξοδο της στροφής 6 όπου τραυμάτισε τη Lotus τη στιγμή που ο Μαλντονάντο έμεινε και πάλι άπραγος.



Ο Φερνάντο Αλόνσο οδηγεί την F14T στο Άλμπερτ Παρκ


Μιλώντας μετά την λήξη των δοκιμών ο Χάμιλτον τόνισε μεταξύ άλλων:
"Η μέρα μας ήταν χωρισμένη σε δυο τμήματα. Ήταν απογοητευτικό ότι δεν έκανα καθόλου γύρους το πρωί αλλά είναι αναμενόμενο αυτό σε νέο μονοθέσιο. Δεν ξεκινήσαμε καλά όμως στη δεύτερη περίοδο βρήκαμε πολύ γρήγορα το σωστό ρυθμό και στήσιμο. Νιώθω άνετα στο μονοθέσιο, οπότε είμαστε καλά, πρέπει όμως να δούμε τα δεδομένα και να τα αναλύσουμε. Στις κατατακτήριες δοκιμές θα φανεί που είμαστε".

Από την πλευρά της Red Bull σίγουρα υπήρξε ανακούφιση μετά την θετική εικόνα της ομάδας στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν χαμογελαστός στη μεικτή ζώνη όπου μίλησε στους δημοσιογράφους: "Πολύ καλά. Μεγάλη ανακούφιση, χρειάστηκε πολύ δουλειά για να παρουσιάσουμε αυτή την εικόνα. Κανείς από τους δυο δεν είχε μεγάλα προβλήματα σήμερα, τα μονοθέσια ήταν στην πίστα και η ισορροπία κρατήματος καλή. Οι χρόνοι δεν έχουμε μεγάλη αξία όμως είναι καλύτερα να βρίσκεσαι κοντά στην κορυφή απ' ότι χαμένος πίσω. Όσον αφορά στην ταχύτητα έχουμε πολλά περιθώρια ακόμη αλλά ως εδώ είμαστε καλά".



O Ρικιάρντο πολιορκημένος από δημοσιογράφους στο Άλμπερτ Παρκ.

Ο τοπικός ήρωας και teammate του Φέτελ, Ντανιέλ Ρικιάρντο συμπλήρωσε: " Μάλλον περιμέναμε να βρισκόμαστε πιο πίσω. Ελπίζω να μη μεγαλώσει η διαφορά, τώρα είμαστε στο ίδιο δευτερόλεπτο και είναι καλύτερα απ' ότι περιμέναμε. Δεν ενθουσιάζομαι αλλά η σημερινή μέρα ήταν πολύ καλή για μας. Μάθαμε πολλά. Ξέρω πως όλοι στην ομάδα έκαναν μετά τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν αλλά και πάλι δεν περιμέναμε να συμπληρώσουμε τόσους γύρους σήμερα".

Ο Τζένσον Μπάτον αναφερόμενος στη διαφορά
δυναμικής που παρουσιάζουν οι Mercedes τόνισε: «Ήμασταν δυο δευτερόλεπτα πιο αργοί από τις Mercedes στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και σήμερα σε προσομοίωση αγώνα ήμασταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί στο γύρο απ’ αυτούς. Νομίζω ότι αυτό ισχύει λίγο πολύ για όλους τους υπόλοιπους οι Mercedes είναι πολύ γρήγορες. Ο ρυθμός δεν είναι όσο καλός φαίνεται και δεν έχουμε ακόμη καλή ισορροπία κρατήματος. Απέχουμε πολύ από τις Mercedes που είναι εντυπωσιακά γρήγορες. Δεν ξέρω πως τα πάνε οι άλλοι με την οικονομία καυσίμου, για μας όμως είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είναι δύσκολο να βρεις τη χρυσή τομή ώστε να φτάσεις στον τερματισμό χρησιμοποιώντας 100kg καυσίμου αλλά χωρίς να κόψεις πολύ το ρυθμό σου». 




O Μπάτον έχει επιλέξει το Νο 22 για το υπόλοιπο της καριέρας του


Στη Ferrari τώρα έχουν στρέψει την προσοχή τους στα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Ράικονεν και οριοθέτησαν την δυναμική της F14T στα χέρια του. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Στέφανο Ντομενικάλι φάνηκε προβληματισμένος: «Πρέπει να σιγουρευτούμε πως όλα τα άλυτα θέματα, όχι μόνο στο μονοθέσιο του Κίμι θα φτιαχτούν γρήγορα. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ ισχυρός και ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας λίγος. Σίγουρα οι δυο πιλότοι σήμερα δοκίμασαν διαφορετικά πράγματα αλλά έτσι είναι το πρόγραμμα. Σήμερα κάποιες ομάδες κρύβονταν ή είχαν προβλήματα. Αύριο θα είναι τελείως διαφορετικά».

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος   Διαφορά   Γύροι

 1.  Fernando Alonso    Ferrari               1m31.840s            20

 2.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m32.357s  +0.517s   23

 3.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m32.403s  +0.563s   27

 4.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m32.431s  +0.591s   19

 5.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m32.599s  +0.759s   26

 6.  Nico Rosberg       Mercedes              1m32.604s  +0.764s   17

 7.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m32.793s  +0.953s   10

 8.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m32.847s  +1.007s   28

 9.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m32.977s  +1.137s   18

10.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m33.446s  +1.606s   30

11.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m33.533s  +1.693s   23

12.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m33.855s  +2.015s   24

13.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m34.272s  +2.432s   27

14.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m35.578s  +3.738s   7

15.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m36.445s  +4.605s   13

16.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m40.859s  +9.019s   6

17.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m46.922s  +15.082s  4

18.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault                           1

19.  Lewis Hamilton     Mercedes                                   1

20.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault                           1

21.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault                              2

22.  Romain Grosjean    Lotus-Renault                             

Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος            Ομάδα                 Χρόνος    Διαφορά Γύροι

 1.  Lewis Hamilton     Mercedes              1m29.625s           37

 2.  Nico Rosberg       Mercedes              1m29.782s  +0.157s  31

 3.  Fernando Alonso    Ferrari               1m30.132s  +0.507s  28

 4.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m30.381s  +0.756s  41

 5.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m30.510s  +0.885s  33

 6.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m30.538s  +0.913s  38

 7.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m30.898s  +1.273s  32

 8.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m30.920s  +1.295s  38

 9.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes      1m31.031s  +1.406s  34

10.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m31.054s  +1.429s  33

11.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m31.060s  +1.435s  35

12.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m31.119s  +1.494s  31

13.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m31.283s  +1.658s  36

14.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m32.355s  +2.730s  36

15.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m32.468s  +2.843s  26

16.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m32.495s  +2.870s  36

17.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m33.486s  +3.861s  29

18.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m33.646s  +4.021s  12

19.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m34.757s  +5.132s  29

20.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault                          1

21.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault

22.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault




Ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη Force India προηγείται του Μάσα με τη Williams.


Το GP της Αυστραλίας θα διεξαχθεί στις 08:00 το πρωί της Κυριακής ώρα Ελλάδος (ΟΤΕ) και θα μεταδοθεί από την τηλεόραση του Alpha στις 14:10.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr