GP Αυστραλίας: Αλόνσο - Χάμιλτον ταχύτεροι στα ελεύθερα!
Το Άλμπερτ Παρκ υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με σχετικά καλό καιρό, ηλιοφάνεια και τη θερμοκρασία να κυμαίνεται από τους 22 έως τους 25 βαθμούς Κελσίου.
Ο Φελίπε Μάσα με τη Williams στο πρώτο σικέιν
Η δεύτερη περίοδος δοκιμών ξεκίνησε στις 07:30 ώρα Ελλάδος με τη Mercedes να δείχνει την ταχύτητά της στα χέρια του Χάμιλτον. Ο Βρετανός χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα της Pirelli (soft) την πιο μαλακή εκ των δυο διαθέσιμων αυτό το Σαββατοκύριακο στο Άλμπερτ Παρκ έσπασε το φράγμα του 1:30 και ο μόνος που μπόρεσε να τον ακολουθήσει σ' αυτό το ρυθμό ήταν ο έτερος πιλότος της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη WO5.
Σίγουρα η έκπληξη της ημέρας ήρθε από τον 4ο χρόνο του Φέτελ που κατάφερε να συμπληρώσει 41 γύρους με την RB10 δείχνοντας πως η ομάδα έχει βελτιώσει την αξιοπιστία της. Ο Αλόνσο είχε εφάμιλλη ταχύτητα με τις Mercedes χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα αλλά όταν μπήκε η μαλακή η F14T ήταν λίγο πιο πίσω. Την ίδια στιγμή ο περσινός νικητής του αγώνα Κίμι Ράικονεν αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στο κιβώτιο που τον καθυστέρησε. Ο τελικός αριθμός των γύρων του όμως ήταν μεγαλύτερος απ' αυτόν του Αλόνσο. Ο Γκροζάν είχε μια επαφή με τη μπαριέρα στην έξοδο της στροφής 6 όπου τραυμάτισε τη Lotus τη στιγμή που ο Μαλντονάντο έμεινε και πάλι άπραγος.
Ο Φερνάντο Αλόνσο οδηγεί την F14T στο Άλμπερτ Παρκ
Μιλώντας μετά την λήξη των δοκιμών ο Χάμιλτον τόνισε μεταξύ άλλων: "Η μέρα μας ήταν χωρισμένη σε δυο τμήματα. Ήταν απογοητευτικό ότι δεν έκανα καθόλου γύρους το πρωί αλλά είναι αναμενόμενο αυτό σε νέο μονοθέσιο. Δεν ξεκινήσαμε καλά όμως στη δεύτερη περίοδο βρήκαμε πολύ γρήγορα το σωστό ρυθμό και στήσιμο. Νιώθω άνετα στο μονοθέσιο, οπότε είμαστε καλά, πρέπει όμως να δούμε τα δεδομένα και να τα αναλύσουμε. Στις κατατακτήριες δοκιμές θα φανεί που είμαστε".
Από την πλευρά της Red Bull σίγουρα υπήρξε ανακούφιση μετά την θετική εικόνα της ομάδας στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν χαμογελαστός στη μεικτή ζώνη όπου μίλησε στους δημοσιογράφους: "Πολύ καλά. Μεγάλη ανακούφιση, χρειάστηκε πολύ δουλειά για να παρουσιάσουμε αυτή την εικόνα. Κανείς από τους δυο δεν είχε μεγάλα προβλήματα σήμερα, τα μονοθέσια ήταν στην πίστα και η ισορροπία κρατήματος καλή. Οι χρόνοι δεν έχουμε μεγάλη αξία όμως είναι καλύτερα να βρίσκεσαι κοντά στην κορυφή απ' ότι χαμένος πίσω. Όσον αφορά στην ταχύτητα έχουμε πολλά περιθώρια ακόμη αλλά ως εδώ είμαστε καλά".
O Ρικιάρντο πολιορκημένος από δημοσιογράφους στο Άλμπερτ Παρκ.
Ο τοπικός ήρωας και teammate του Φέτελ, Ντανιέλ Ρικιάρντο συμπλήρωσε: " Μάλλον περιμέναμε να βρισκόμαστε πιο πίσω. Ελπίζω να μη μεγαλώσει η διαφορά, τώρα είμαστε στο ίδιο δευτερόλεπτο και είναι καλύτερα απ' ότι περιμέναμε. Δεν ενθουσιάζομαι αλλά η σημερινή μέρα ήταν πολύ καλή για μας. Μάθαμε πολλά. Ξέρω πως όλοι στην ομάδα έκαναν μετά τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατόν αλλά και πάλι δεν περιμέναμε να συμπληρώσουμε τόσους γύρους σήμερα".
Ο Τζένσον Μπάτον αναφερόμενος στη διαφορά δυναμικής που παρουσιάζουν οι Mercedes τόνισε: «Ήμασταν δυο δευτερόλεπτα πιο αργοί από τις Mercedes στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και σήμερα σε προσομοίωση αγώνα ήμασταν ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί στο γύρο απ’ αυτούς. Νομίζω ότι αυτό ισχύει λίγο πολύ για όλους τους υπόλοιπους οι Mercedes είναι πολύ γρήγορες. Ο ρυθμός δεν είναι όσο καλός φαίνεται και δεν έχουμε ακόμη καλή ισορροπία κρατήματος. Απέχουμε πολύ από τις Mercedes που είναι εντυπωσιακά γρήγορες. Δεν ξέρω πως τα πάνε οι άλλοι με την οικονομία καυσίμου, για μας όμως είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είναι δύσκολο να βρεις τη χρυσή τομή ώστε να φτάσεις στον τερματισμό χρησιμοποιώντας 100kg καυσίμου αλλά χωρίς να κόψεις πολύ το ρυθμό σου».
O Μπάτον έχει επιλέξει το Νο 22 για το υπόλοιπο της καριέρας του
Στη Ferrari τώρα έχουν στρέψει την προσοχή τους στα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Ράικονεν και οριοθέτησαν την δυναμική της F14T στα χέρια του. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Στέφανο Ντομενικάλι φάνηκε προβληματισμένος: «Πρέπει να σιγουρευτούμε πως όλα τα άλυτα θέματα, όχι μόνο στο μονοθέσιο του Κίμι θα φτιαχτούν γρήγορα. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ ισχυρός και ο χρόνος που έχουμε στη διάθεσή μας λίγος. Σίγουρα οι δυο πιλότοι σήμερα δοκίμασαν διαφορετικά πράγματα αλλά έτσι είναι το πρόγραμμα. Σήμερα κάποιες ομάδες κρύβονταν ή είχαν προβλήματα. Αύριο θα είναι τελείως διαφορετικά».
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Fernando Alonso Ferrari 1m31.840s 20 |
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m32.357s +0.517s 23 |
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m32.403s +0.563s 27 |
4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m32.431s +0.591s 19 |
5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m32.599s +0.759s 26 |
6. Nico Rosberg Mercedes 1m32.604s +0.764s 17 |
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m32.793s +0.953s 10 |
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m32.847s +1.007s 28 |
9. Kimi Raikkonen Ferrari 1m32.977s +1.137s 18 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m33.446s +1.606s 30 |
11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m33.533s +1.693s 23 |
12. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m33.855s +2.015s 24 |
13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m34.272s +2.432s 27 |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m35.578s +3.738s 7 |
15. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m36.445s +4.605s 13 |
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m40.859s +9.019s 6 |
17. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m46.922s +15.082s 4 |
18. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1 |
19. Lewis Hamilton Mercedes 1 |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1 |
21. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2 |
22. Romain Grosjean Lotus-Renault |
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m29.625s 37 |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m29.782s +0.157s 31 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m30.132s +0.507s 28 |
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m30.381s +0.756s 41 |
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m30.510s +0.885s 33 |
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m30.538s +0.913s 38 |
7. Kimi Raikkonen Ferrari 1m30.898s +1.273s 32 |
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m30.920s +1.295s 38 |
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m31.031s +1.406s 34 |
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m31.054s +1.429s 33 |
11. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m31.060s +1.435s 35 |
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m31.119s +1.494s 31 |
13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m31.283s +1.658s 36 |
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m32.355s +2.730s 36 |
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m32.468s +2.843s 26 |
16. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m32.495s +2.870s 36 |
17. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m33.486s +3.861s 29 |
18. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m33.646s +4.021s 12 |
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m34.757s +5.132s 29 |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1 |
21. Pastor Maldonado Lotus-Renault |
22. Kamui Kobayashi Caterham-Renault |
Ο Σέρτζιο Πέρεζ με τη Force India προηγείται του Μάσα με τη Williams.
Το GP της Αυστραλίας θα διεξαχθεί στις 08:00 το πρωί της Κυριακής ώρα Ελλάδος (ΟΤΕ) και θα μεταδοθεί από την τηλεόραση του Alpha στις 14:10.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr