Οδηγούμε στη Ρώμη το νέο ΜΙΝΙ
26.03.2014
10:27
Ταξιδέψαμε στην «αιώνια πόλη» για να πάρουμε μία πρώτη γεύση από το νέο MINI που έγινε… MAXI!
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που… μετράει ήδη περισσότερο από μισό αιώνα ιστορίας. Από το λανσάρισμα του θρυλικού Mini το μακρινό 1959! Όταν το 2001 υπό την ομπρέλα της BMW μετενσαρκώθηκε σε… MINI, ίσως πολλοί να μην περίμεναν την εμπορική επιτυχία που θα ακολουθούσε. Μέχρι το τέλος του 2013, πουλήθηκαν 1.865.000 μέλη της «οικογένειας» MINI παγκοσμίως, αριθμός που επιβεβαιώνει την ανάγκη του αγοραστικού κοινού για διαφορετικότητα. Αυτό είναι ένα στοιχείο που το συγκεκριμένο αυτοκίνητο «πουλάει» και μάλιστα καλά. «Love it or hate it», αφήνει το σημάδι του και δεν περνάει απαρατήρητο. Ειδικά τώρα που «ωριμάζει» επικίνδυνα καθώς η τρίτη γενιά του βρετανικού hatchback (με γερμανική σφραγίδα) βελτιώθηκε σε κάθε τομέα.
Τόσο ίδιο, τόσο διαφορετικό
Πόσο… maxi έγινε λοιπόν το νέο MINI; Οι διαστάσεις του αυξήθηκαν προς κάθε κατεύθυνση: +98mm σε μήκος, +44mm σε πλάτος, +7mm σε ύψος, +28mm το μεταξόνιο, +51 lt ο χώρος αποσκευών. Όπως λένε οι άνθρωποι της MINI, απευθύνεται σε οδηγούς από 19 ετών και… για όλη τους τη ζωή. Εκτός λοιπόν από την ποικιλία στη γκάμα (με τα Countryman, Paceman κτλ) πρέπει και η βασική του μορφή να εξελίσσεται. Έτσι κι έγινε. Χωρίς μεταβολές στο σχεδιαστικό DNA, καθώς συναντάμε το γνώριμο σουλούπι, με τη μεγάλη οροφή και τα σχεδόν κάθετα τζάμια εμπρός και πίσω αλλά και τη χρωματική διαφοροποίηση στο αμάξωμα.
Τι άλλαξε; Έχουμε νέα, μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, νέο σχεδιασμό στο καπό αλλά και νέο εμπρός προφυλακτήρα. Αντίστοιχα στο εσωτερικό, η σχεδιαστική φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει αλλά υπάρχουν σαφείς και θετικές διαφοροποιήσεις. Όπως ο νέος πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι που περιλαμβάνει βασικές ενδείξεις (ταχύμετρο, στροφές, δείκτης βενζίνης, trip computer) που σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, περιλαμβάνει πιο συνηθισμένα γραφικά, αφήνοντας τις πολλαπλές λειτουργίες στην οθόνη 8.8 ιντσών που δεσπόζει στο πάνω μέρος της κονσόλας. Αυτή περιλαμβάνει όλα τα συστήματα infotainment, τομέας στον οποίο η MINI έχει δώσει έμφαση αφού είναι σαφές πως το νεανικό κοινό (και) εκεί επικεντρώνεται. Η νέα γενιά του βρετανικού μοντέλου εφοδιάζεται με Head Up Display, που πρώτη φορά συναντάμε σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Νέο στοιχείο και το MINI Controller Touch (κοινώς το γνωστό iDrive σύστημα του BMW Group) που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα σχέσεων, περιμετρικά του οποίου έχουμε το χειριστήριο αλλαγής mode στον κινητήρα, με τις επιλογές «Sport» και «Green». Οι διακόπτες στην κονσόλα αλλά και τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι εργονομικά και εύχρηστα ενώ αρκετά πιασάρικος είναι ο διακόπτης «Start/Stop engine» που δίνει ζωή ή ρίχνει σε χειμερία νάρκη το MINI σας. Η ποιότητα υλικών παραμένει εξαιρετική ενώ έχει βελτιωθεί μία αχίλλειος πτέρνα, που ήταν η θέση του οδηγού. Τοποθετήθηκαν νέα καθίσματα, στα οποία «κουμπώνεις» ώστε να απολαύσεις καλύτερα την οδηγική εμπειρία.
Τόσο ίδιο, τόσο διαφορετικό
Πόσο… maxi έγινε λοιπόν το νέο MINI; Οι διαστάσεις του αυξήθηκαν προς κάθε κατεύθυνση: +98mm σε μήκος, +44mm σε πλάτος, +7mm σε ύψος, +28mm το μεταξόνιο, +51 lt ο χώρος αποσκευών. Όπως λένε οι άνθρωποι της MINI, απευθύνεται σε οδηγούς από 19 ετών και… για όλη τους τη ζωή. Εκτός λοιπόν από την ποικιλία στη γκάμα (με τα Countryman, Paceman κτλ) πρέπει και η βασική του μορφή να εξελίσσεται. Έτσι κι έγινε. Χωρίς μεταβολές στο σχεδιαστικό DNA, καθώς συναντάμε το γνώριμο σουλούπι, με τη μεγάλη οροφή και τα σχεδόν κάθετα τζάμια εμπρός και πίσω αλλά και τη χρωματική διαφοροποίηση στο αμάξωμα.
Τι άλλαξε; Έχουμε νέα, μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, νέο σχεδιασμό στο καπό αλλά και νέο εμπρός προφυλακτήρα. Αντίστοιχα στο εσωτερικό, η σχεδιαστική φιλοσοφία δεν έχει αλλάξει αλλά υπάρχουν σαφείς και θετικές διαφοροποιήσεις. Όπως ο νέος πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι που περιλαμβάνει βασικές ενδείξεις (ταχύμετρο, στροφές, δείκτης βενζίνης, trip computer) που σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, περιλαμβάνει πιο συνηθισμένα γραφικά, αφήνοντας τις πολλαπλές λειτουργίες στην οθόνη 8.8 ιντσών που δεσπόζει στο πάνω μέρος της κονσόλας. Αυτή περιλαμβάνει όλα τα συστήματα infotainment, τομέας στον οποίο η MINI έχει δώσει έμφαση αφού είναι σαφές πως το νεανικό κοινό (και) εκεί επικεντρώνεται. Η νέα γενιά του βρετανικού μοντέλου εφοδιάζεται με Head Up Display, που πρώτη φορά συναντάμε σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Νέο στοιχείο και το MINI Controller Touch (κοινώς το γνωστό iDrive σύστημα του BMW Group) που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα σχέσεων, περιμετρικά του οποίου έχουμε το χειριστήριο αλλαγής mode στον κινητήρα, με τις επιλογές «Sport» και «Green». Οι διακόπτες στην κονσόλα αλλά και τα χειριστήρια στο τιμόνι είναι εργονομικά και εύχρηστα ενώ αρκετά πιασάρικος είναι ο διακόπτης «Start/Stop engine» που δίνει ζωή ή ρίχνει σε χειμερία νάρκη το MINI σας. Η ποιότητα υλικών παραμένει εξαιρετική ενώ έχει βελτιωθεί μία αχίλλειος πτέρνα, που ήταν η θέση του οδηγού. Τοποθετήθηκαν νέα καθίσματα, στα οποία «κουμπώνεις» ώστε να απολαύσεις καλύτερα την οδηγική εμπειρία.
Go-kart Feeling
Το νέο MINI προσφέρεται με τρεις επιλογές κινητήρων. Η μία αφορά στον 3κύλινδρο diesel 1.5 lt απόδοσης 116 PS στον οποίο και επικεντρωθήκαμε καθώς θεωρούμε πως εναρμονίζεται με τα θέλω της ελληνικής αγοράς. Στο δίλημμα μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, προκατειλημμένα θα πούμε μηχανικό, όχι γιατί το δεύτερο υστερεί (κάθε άλλο) αλλά επειδή αρεσκόμαστε, ειδικά σε fun αυτοκίνητα, να έχουμε τον πλήρη έλεγχο κάθε κίνησης. Και το MINI έγινε ακόμα πιο fun, ενισχύοντας το go-kart feeling που ανέκαθεν προσέφερε.
Αλωνίζοντας στους ιταλικούς επαρχιακούς δρόμους απολαμβάνοντας τη λιακάδα, εκτιμήσαμε την ποιότητα κύλισης αλλά σύντομα θελήσαμε περισσότερα. «Sport mode», το δεξί πόδι να βαραίνει και το MINI είναι στα «χωράφια» του. Με τιμόνι υπάκουο και άμεσο σε κάθε υπόδειξη, το κιβώτιο να μη καθυστερεί στιγμή και τη ροπή να επιτίθεται από τις 1750 στροφές. Η ανάρτηση σφιχτή (κι αυτή τύπου… go-kart feeling), ίσως υπερβολικά για δρόμους που δεν ήταν χαλιά. Προς το παρόν (γιατί σύντομα έρχονται και τα MINI One και MINI One D) βασική έκδοση είναι η επίσης 1.5lt αλλά με υπέρ-τροφοδοτούμενο βενζίνης κινητήρα απόδοσης 136 PS και φυσικά, για αυτούς που θέλουν το… κάτι παραπάνω, υπάρχει και το Cooper S με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 192 PS. Περισσότερη ροπή, περισσότερη ταχύτητα, περισσότερη απόλαυση, όλα στο plus!
Παρουσίαση… εμπειρία!
Αναμένοντας να το οδηγήσουμε περισσότερο στα δικά μας μέρη, ώστε να αποκτήσουμε πιο σαφή εικόνα, για όλες τις εκδόσεις, κλείνοντας πρέπει να σταθούμε στην εξαιρετική παρουσίαση της MINI. Διά χειρός… ελληνικού καθώς οργανώθηκε από τον κ.Νίκο Ταγκούλη, υπεύθυνο πια επικοινωνίας Κεντρικής-Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η «πρώτη παρουσίαση» έγινε μέσω πιάτων και ξεχωριστών γεύσεων (!) που ο βραβευμένος σεφ Moreno Cedroni δημιούργησε για την περίσταση και η «πρώτη γνωριμία» με το νέο MINI έγινε εντός του χωμένου σε βουνό καταφυγίου «Sorate» που πριν από μερικές δεκαετίες ήταν έτοιμο να διασώσει την ιταλική κυβέρνηση σε περίπτωση πολέμου. Μακράν η πιο «ιδιαίτερη» παρουσίαση των τελευταίων χρόνων, για ένα από τα πλέον «ιδιαίτερα» αυτοκίνητα…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.496cc (Diesel), 1.499cc, 1.998cc
Ισχύς (PS/rpm): 116/4000 (Diesel), 136/4500-6000, 192/4700-6000
Ροπή (kgm/rpm): 27.5/1750, 22.4/1250-4000,28.5/4750
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Στάνταρ το μηχανικό 6 σχέσεων, προαιρετικό 6άρι αυτόματο
Τελική ταχύτητα: 205 (204 με αυτόματο) / 210 / 235 (233 με αυτόματο)
Επιτάχυνση 0-100: 9.2 / 7.9 / 6.8
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 3.5 (3.7 με αυτόματο), 4.5 (4.7 με αυτόματο), 5.7 (5.2 με αυτόματο)
Εκπομπές CO2: 92-99 / 105-112 / 122-133
Βάρος: 1210 (1225 με αυτόματο) / 1160 (1190 με αυτόματο) / 1235 (1250 με αυτόματο)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3850/1727/1414
Χώρος αποσκευών: 211
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): – / από 94.5 / από 134.2
Τιμή: από 21.600 (20.336 με απόσυρση) / 20.200 (18.992) / 25.900 (23702)
Δείτε ΕΔΩ εικόνες απο την πρωτότυπη παρουσίαση της Mini στη Ρώμη!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr