GP Μαλαισίας: Ο Χάμιλτον στην pole!
Υπό καταρρακτώδη βροχή και με σημαντικές καθυστερήσεις διεξήχθησαν σήμερα οι κατατακτήριες δοκιμές του Μαλαισιανού GP.
Όταν επιτέλους άρχισε η αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα για τους οδηγούς που δεν είχαν δοκιμάσει ξανά με βρεγμένο οδόστρωμα. Υπήρξε προβληματισμός αν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli ή τα ενδιάμεσα.
Η νέα βρόχινη χάραξη όπως αποκάλυψε στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι στο Μπαχρέιν είναι διαφορετική: "Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε τη συμπεριφορά των βρόχινων ελαστικών στην υδρολίσθηση αλλάζοντας τη σχεδίαση του πέλματος. Πλέον το πέλμα έχει περισσότερα κομμάτια, αυτό όμως δημιουργεί μια νέα πρόκληση για μας, καθότι κινούνται - υπερθερμαίνονται και είναι επίφοβη η παραμόρφωση (blistering) λόγω υπερθέρμανσης. Έτσι αλλάξαμε και τη σύνθεση της γόμας για ν' αντιμετωπίσουμε αυτό τον κίνδυνο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι μειώθηκε η διαφορά ανάμεσα στα ενδιάμεσα και τα βρόχινα ελαστικά. Φέτος λογικά θα δούμε τις ομάδες σε μεικτές συνθήκες να μεγιστοποιούν τη χρήση των βρόχινων ελαστικών". Επιπλέον τα βρόχινα ελαστικά απάγουν πλέον 65lt νερού/ ανά δευτερόλεπτο στα 300km 5lt περισσότερα από τα αντίστοιχα περσινά βρόχινα ελαστικά. Το βρόχινο ελαστικό ξεχωρίζει από το μπλε χρώμα, τα ενδιάμεσα ελαστικά φέρουν πράσινο χρώμα.
Τελικά στην αρχή του Q1 κάποιοι πιλότοι έβαλαν τα βρόχινα ελαστικά ενώ κάποιοι άλλοι όπως οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ, Αλόνσο ρίσκαραν με τα ενδιάμεσα. Πολύ γρήγορα η πίστα στέγνωσε και οι McLaren αναγκάστηκαν να αλλάξουν τα βρόχινα με ενδιάμεσα ελαστικά. Οι Mercedes ήταν ταχύτερες με το Ρόσμπεργκ να είναι πιο γρήγορος από το Χάμιλτον αλλά όλοι προσπάθησαν και 2ο γύρο καθώς έβλεπαν τη βροχή να δυναμώνει.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε τους πιλότους να προβληματίζονται για το αν πρέπει να χρησιμοποιήσουν βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Κβιάτ υπερβάλλοντας έπεσε πάνω στον Αλόνσο στην κορυφή της στροφής. Από τη σύγκρουση έσπασε το μπράτσο της ανάρτησης της Ferrari, οι μηχανικοί της ομάδας έδωσαν αγώνα δρόμου για να το αποκαταστήσουν. Στην Toro Rosso χρειάστηκε ν' αλλάξουν την εμπρός αεροτομή. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν μετά τη λήξη της περιόδου.
Οι μηχανικοί της Ferrari εντυπωσίασαν αλλάζοντας το μπράτσο της ανάρτησης έγκαιρα και ο Αλόνσο βγήκε ξανά στην πίστα που πλέον είχε γεμίσει νερά και απαιτούνταν βρόχινα ελαστικά. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες με αποτέλεσμα αρκετοί να χάνουν τον έλεγχο όπως ο κέβιν Μάγκνουσεν με τη McLaren που βρέθηκε να ταξιδεύει με το πλάι μόλις φρέναρε στην πίσω ευθεία πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον κατέβαζε συνεχώς το χρόνο γύρου δείχνοντας την υπεροχή της Mercedes. Μόνο οι Red Bull βρίσκονταν στο ίδιο δευτερόλεπτο με το ασημί μονοθέσια. Εντυπωσιακή εμφάνιση για μια ακόμη φορά σε μεικτές συνθήκες από το Νίκο Χούλκενμπεργκ που κατόρθωσε να προκριθεί στη 10αδα. Ο Βερν ήταν ο άνθρωπος της τελευταίας στιγμής, κατάφερε να μπει θέτοντας εκτός τον teammate του Δανιήλ Κβιάτ. Οι δυο Williams, o Γκουτιέρεζ με τη Sauber, ο Πέρεζ με τη Force India και ο Γκροζάν με τη Lotus αποκλείστηκαν από τη συνέχεια.
Με μια ώρα καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό πρόγραμμα, άρχισε το Q3, με τις δυο Mercedes, τις δυο Ferrari, τις δυο Red Bull, τις δυο McLaren, την Force India του Χούλκενμπεργκ και την Toro Rosso του Βερν. Ήτοι 5 μονάδες ισχύος Mercedes, 3 Renault και 2 Ferrari στη 10αδα.
Ο ίδιος προβληματισμός για τα ελαστικά βρόχινα ή ενδιάμεσα οδήγησε σε διαφορετικές επιλογές. Την ώρα που ο Μάγκνουσεν ζητούσε βρόχινα, ο Μπάτον πόνταρε στα ενδιάμεσα και ο Χάμιλτον σημείωνε χρόνο κάτω από 2 λεπτά με τα βρόχινα. Ήταν ο μόνος που τα κατάφερε στην πρώτη προσπάθεια. Αμέσως μετά πλησίασε πολύ κοντά του ο Φέτελ. Τα βρόχινα ελαστικά δεν αντέχουν πάνω από δυο γύρους σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών καθώς μετατοπίζονται οι αυλακώσεις τους λόγω υπερθέρμανσης. Ο Ράικονεν ακούστηκε να ζητά έντονα αλλαγή ελαστικών. Την ίδια ώρα ο Μάγκνουσεν εντυπωσίαζε με την ικανότητά του στο κοντρόλ της McLaren αλλά όχι με το χρόνο του. Τελικά με τις συνθήκες να χειροτερεύουν στο φινάλε ο χρόνος που σημείωσε ο Χάμιλτον ήταν αρκετός για να του δώσει την 2η συνεχή pole.
Οι Χάμιλτον, Φέτελ και Ρόσμπεργκ χαιρετούν τον κόσμο μετά τις δοκιμές.
Απογοήτευση για το Ρόσμπεργκ που περιορίστηκε στην 3η θέση ενώ στα ελεύθερα έδειχνε να έχει στο πάνω χέρι. Ο Γερμανός ήταν ο μόνος που κατόρθωσε να βελτιώσει την επίδοσή του στο φινάλε. Ανάμεσα στις δυο Mercedes βρίσκεται ο Φέτελ (2ος) και πίσω του ο Αλόνσο στην 4η θέση έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο θα μπορέσουν να κρατηθούν εκεί αύριο μετά την εκκίνηση.
Μετά την ολοκλήρωση της προσπάθειας ο Αλόνσο αναφερόμενος στην 4η θέση την χαρακτήρισε άθλο: "Είμαι πολύ χαρούμενος απ' την προσπάθεια στις δοκιμές ίσως είναι η πιο ικανοποιητική 4η θέση της καριέρας μου. Ήταν χαοτικά στο τέλος με το μονοθέσιο πληγωμένο. Στις δεξιές στροφές μπορούσα να στρίψω το τιμόνι μ' ένα δάχτυλο, και στις αριστερές δεν μπορούσα ούτε με τα δυο χέρια. Ήταν πολύ βαρύ από τη μια πλευρά το τιμόνι και πολύ ελαφρύ από την άλλη και μ' αυτά ως δεδομένα δεν ήταν εύκολο να οδηγήσω στο βρεγμένο οδόστρωμα. Οι μηχανικοί κατόρθωσαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο ώστε να βγούμε ξανά στην πίστα να κάνουμε γύρους και να καταταγούμε 4οι, πρέπει να είμαστε χαρούμενοι γι' αυτό. Όσον αφορά στη σύγκρουση ήταν μια ατυχή κατάσταση. Η αλήθεια είναι ότι δεν τον είδα, έστριψα και ένιωσα ότι με χτύπησε".
Από την πλευρά του ο νεαρός Δανιήλ Κβιάτ αναφερόμενος στο γεγονός συμπλήρωσε: "Μιλήσαμε και ξεκαθαρίσαμε ότι έγινε μπέρδεμα. Νόμιζα ότι μ' άφησε να περάσω. Ευτυχώς όλα οκ". Οι αγωνοδίκες αφού άκουσαν αμφότερες τις πλευρές αποφάσισαν ότι δεν υπάρχει λόγος να επιβάλλουν κάποια ποινή.
Ο Αλόνσο προσπαθεί να κοντρολάρει τη Ferrari F14T στη βρεγμένη πίστα.
Απόψε αλλάζει η ώρα στη χώρα μας σε θερινή οπότε το GP Μαλαισίας θα διεξαχθεί στις 11:00 το πρωί ώρα Ελλάδος (ΟΤΕ). Ο Alpha θα μεταδώσει τον αγώνα στις 14:10.
Συνολικά η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m59.431s |
2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m59.486s +0.055s |
3. Nico Rosberg Mercedes 2m00.050s +0.619s |
4. Fernando Alonso Ferrari 2m00.175s +0.744s |
5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 2m00.541s +1.110s |
6. Kimi Raikkonen Ferrari 2m01.218s +1.787s |
7. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 2m01.712s +2.281s |
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 2m02.213s +2.782s |
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 2m03.078s +3.647s |
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m04.053s +4.622s |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 02:02.099s |
11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 2m02.351s +3.310s |
12. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 2m02.369s +3.328s |
13. Felipe Massa Williams-Mercedes 2m02.460s +3.419s |
14. Sergio Perez Force India-Mercedes 2m02.511s +3.470s |
15. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 2m02.756s +3.715s |
16. Romain Grosjean Lotus-Renault 2m02.885s +3.844s |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 2m01.689s |
17. Pastor Maldonado Lotus-Renault 2m02.074s +4.891s |
18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 2m02.131s +4.948s |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 2m02.702s +5.519s |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 2m03.595s +6.412s |
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 2m04.388s +7.205s |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 2m04.407s +7.224s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr