GP Μπαχρέιν: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!

GP Μπαχρέιν: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!

Οι Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ ακόμη μια φορά κυριάρχησαν με τις Ferrari να δίνουν σαφή δείγματα προόδου, ο Αλόνσο ήταν 3ος και στις δυο περιόδους.

GP Μπαχρέιν: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!
GP Μπαχρέιν: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!
Οι εικόνες από το Μπαχρέιν είναι εντυπωσιακές. Οι οργανωτές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό της πίστας που βρίσκεται στη μέση της ερήμου, 40km από την πρωτεύουσα του κρατιδίου το Μάναμα.

Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών διεξήχθη υπό το φως του ήλιου.
Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος με τη Mercedes. Όλοι οι πιλότοι αξιολόγησαν τη μέση γόμα (άσπρο χρώμα) της Pirelli, στη διάθεσή τους βρίσκεται και η μαλακή (κίτρινο χρώμα). Στο FP1 χρησιμοποίησαν μόνο τη μέση γόμα και ο χρόνος του Χάμιλτον ήταν 4.3sec πιο αργός από την κορυφαία επίδοση των Ρόσμπεργκ – Μάσα στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Οι Mercedes πέτυχαν τους κορυφαίους χρόνους αξιοποιώντας το έξτρα σετ ελαστικών που πρόσφερε η Pirelli σε όλους τους οδηγούς βάσει κανονισμών ώστε να έχουμε περισσότερη δράση στο FP1. Αυτό έγινε στο τελευταίο 20λεπτο ως τότε ταχύτερος όλων ήταν ο Αλόνσο. Στο φινάλε ο Χούλκενμπεργκ που εξελίσσεται σε κακό δαίμονα του Ισπανού έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον προβληματίσει. Στη Ferrari μπέρδεψαν τα ελαστικά και έβαλαν τρία με μέση γόμα και ένα με μαλακή στον Αλόνσο. Ο Ισπανός σταμάτησε στην είσοδο του pit lane, τον έσπρωξαν πίσω και άλλαξαν ελαστικά.

Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη υπό το φως των προβολέων
Κλείσιμο
, οι Mercedes ήταν επίσης ταχύτερες με το Χάμιλτον να σταματά τα χρονόμετρα στο 1:35 με τη μαλακή γόμα. Όπως φάνηκε από το ρυθμό των πιλότων η βασική επιλογή στρατηγικής την Κυριακή θα αφορά στη μαλακή γόμα. Αναμένεται να αξιοποιηθούν και τα 3 σετ, κατά τη διάρκεια του αγώνα και να ελαχιστοποιηθεί η χρήση της μέσης γόμας. Αν κάποιος κάνει δυο πιτ στοπ (σ.σ: δύσκολο) θα εκκινήσει με τη μαλακή και θα βάλει τη μέση γόμα στο τέλος που η πίστα θα έχει περισσότερη γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Το ίδιο αν κάνει 3 πιτ στοπ.



Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σήμερα φάνηκε να υστερεί σε απόλυτη ταχύτητα έναντι του Χάμιλτον.


Η θερμοκρασία στη δεύτερη περίοδο έπεσε 5 βαθμούς Κελσίου σ
ε σχέση με την πρώτη, ήταν όμως μια γλυκιά ζεστή βραδιά στον Περσικό Κόλπο. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ο πρώτος που έβαλε τη μαλακή γόμα και έσπασε το φράγμα του 1:35. Ο ρυθμός του ήταν 2 sec ταχύτερος απ’ ότι με τη μέση γόμα. Νωρίτερα παραλίγο να συγκρουστεί με τον Πέρεζ, ο Μεξικάνος κινούνταν γρήγορα ενώ ο Ρόσμπεργκ αργά επιστρέφοντας στα πιτ. Συναντήθηκαν στην τελευταία στροφή ο Ρόσμπεργκ έκανε δεξιά για να δώσει δρόμο στη Force India και ο Πέρεζ χρειάστηκε να κάνει μια απότομη τιμονιά για ν’ αποφευχθεί η σύγκρουση. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν το συμβάν, επέπληξαν το Ρόσμπεργκ (reprimand). Όταν ένας οδηγός κατά τη διάρκεια της χρονιάς πάρει 3 επιπλήξεις τότε υπόκειται σε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα.

Συνολικά η εικόνα που αποκομίσαμε παρακολουθώντας τα ελεύθερα
είναι πως ο ρυθμός αγώνα των Mercedes είναι άπιαστος, Red Bull και Ferrari ακολουθούν με την Αυστριακή ομάδα να δείχνει ελαφρά ταχύτερη και αμέσως μετά McLaren, Force India βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Μένει να δούμε ποιος θα κάνει απόψε καλύτερη δουλειά και αν μπορεί αυτή η δυναμική ισορροπιών ν’ ανατραπεί αύριο και/ή το κυριότερο μεθαύριο.

Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα εκκινήσει στις 18:00 ώρα τοπική και Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας όσο αφορά στην ελεύθερη τηλεόραση από τον Alpha και όσον αφορά στην συνδρομητική από τον ΟΤΕ.



To σύστημα φωτισμού στην πίστα του Μπαχρέιν αποτελείται από 495 πυλώνες πάνω στους οποίους έχουν αναρτηθεί 5000 προβολείς. Η ποιότητα του φωτισμού επιτρέπει την κάλυψη σε διαμόρφωση HD με ανάλυση 1920χ1080.

Μετά το τέλος των δομικών ο Χάμιλτον τόνισε:
«Ήταν μια κανονική μέρα για μας. Το μονοθέσιο ήταν καλό από την αρχή και αυτό μας επέτρεψε να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στα ελαστικά. Η μαλακή γόμα φαίνεται να δουλεύει καλά, η διαφορά με τη μέση γόμα σε χρόνο είναι μεγάλη. Πιο αντιπροσωπευτική είναι η 2η περίοδος δοκιμών που χρονικά συμπίπτει με τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Το κλειδί ήταν να μην το παρακάνουμε με τις αλλαγές στο σετάρισμα του μονοθεσίου. Η πίστα φαίνεται πιο ωραία τη νύχτα και έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό. Η ορατότητα δεν επηρεάζεται καθόλου. Επίσης είναι πιο άνετο να οδηγείς με τη δροσιά το βράδυ. Ακούσαμε και τα καλά νέα για το Μίκαελ μετά το FP2, όλων μας οι σκέψεις είναι κοντά του και κοντά στην οικογένειά του».

Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε:
«Φαίνεται πως έχουμε την ταχύτητα και για ένα γύρο και σε ρυθμό αγώνα. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Είναι διαφορετικό να οδηγείς τη νύχτα, η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πιο χαμηλή».

Ο Μπάτον ήταν απογοητευμένος με τη McLaren: «Νομίζω πως πιο κοντά στη Mercedes βρίσκεται η Red Bull. Εμείς έχουμε μεγάλη διαφορά να καλύψουμε, είναι κρίμα. Είναι μεγαλύτερη η διαφορά απ’ όσο εκτιμούσαμε και συνεχώς βελτιώνουμε το μονοθέσιο. Έχουμε δουλειά για να τους φτάσουμε, δε γίνεται αυτό μέσα σε μια νύχτα. Κανείς εκτός από τη Mercedes δεν είναι ευχαριστημένος με το μονοθέσιο του. Είναι πολύ πιο γρήγορη από τους υπόλοιπους. Δουλεύουμε σκληρά για να βελτιωθούμε. Με πέρασε μια Mercedes σα σταματημένο».



Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο βγαίνει από τα πιτ υπό το φως των προβολέων...

Στη Red Bull μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών επικρατούσε συγκρατημένη αισιοδοξία. Ο Φέτελ τόνισε: «Ήταν μία θετική ημέρα για εμάς, όπου δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα με το μονοθέσιό μας. Ακόμα μαθαίνουμε πολλά για αυτό, τόσο στον τομέα της αξιοπιστίας όσο και του set up. Είναι λοιπόν σημαντικό να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους χωρίς τεχνικά προβλήματα».

Από την πλευρά του ο Ρικιάρντο συμπλήρωσε: «Τα πήγαμε καλύτερα στη δεύτερη περίοδο. Στην πρώτη πειραματιστήκαμε με κάποια στοιχεία του μονοθεσίου αλλά το απόγευμα όλα πήγαν καλύτερα και κάναμε ένα βήμα προς τα εμπρός. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά. Σε γενικές γραμμές, δεν ήταν άσχημη ημέρα αλλά έχουμε ακόμα περιθώρια βελτίωσης».

Στη Ferrari τα συναισθήματα μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ήταν ανάμεικτα.
Ο Ράικονεν έχασε χρόνο και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το πρόγραμμα γιατί χτύπησε την F14 T στην έξοδο της στροφής Νο 4 στο κερμπ. Το ίδιο πρόβλημα είχε και ο Μαλντονάντο, το θέμα συζητήθηκε στην ενημέρωση των οδηγών με τον αλυτάρχη Τσάρλι Ουίτινγκ. Αποφασίστηκε να γίνει αίτημα προς την οργάνωση για αλλαγή στη διαμόρφωση του κερμπ, αυτό θα πραγματοποιηθεί σήμερα. Από την πλευρά του ο Αλόνσο δούλεψε ισορροπημένα και ήταν ευχαριστημένος από την πρόοδό του. Αυτό φάνηκε και στους χρόνους ο Ισπανός ήταν 3ος και στις δυο περιόδους, πιθανόν να καταφέρει κάτι περισσότερο από την 5η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές.



Χρειάστηκαν 500km καλωδίωσης για το φωτισμό της πίστας στην έρημο του Σακχίρ.

Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Πρώτη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                   Χρόνος    Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes                1m37.502s            14

 2. Nico Rosberg          Mercedes                1m37.733s  +0.231s   13

 3. Fernando Alonso       Ferrari                 1m37.953s  +0.451s   17

 4. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes    1m38.122s  +0.620s   10

 5. Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m38.636s  +1.134s   16

 6. Kimi Raikkonen        Ferrari                 1m38.783s  +1.281s   12

 7. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes        1m38.949s  +1.447s   15

 8. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault      1m39.056s  +1.554s   24

 9. Sergio Perez          Force India-Mercedes    1m39.102s  +1.600s   21

10. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        1m39.389s  +1.887s   16

11. Felipe Massa          Williams-Mercedes       1m39.533s  +2.031s   11

12. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault      1m39.862s  +2.360s   26

13. Felipe Nasr           Williams-Mercedes       1m40.078s  +2.576s   14

14. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault        1m40.406s  +2.904s   19

15. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari          1m40.652s  +3.150s   20

16. Pastor Maldonado      Lotus-Renault           1m40.793s  +3.291s   31

17. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari        1m40.$89s  +3.387s   20

18. Giedo van der Garde   Sauber-Ferrari          1m40.913s  +3.411s   20

19. Romain Grosjean       Lotus-Renault           1m41.036s  +3.534s   24

20. Max Chilton           Marussia-Ferrari        1m41.794s  +4.292s   20

21. Robin Frijns          Caterham-Renault        1m42.417s  +4.915s   35

22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault        1m42.711s  +5.209s   21


Δεύτερη περίοδος

Θέση Πιλότος              Ομάδα                   Χρόνος    Διαφορά Γύροι

 1. Lewis Hamilton        Mercedes                  1m34.325s          28

 2. Nico Rosberg          Mercedes                  1m34.690s  +0.365  31

 3. Fernando Alonso       Ferrari                   1m35.360s  +1.035  28

 4. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault          1m35.433s  +1.108  28

 5. Felipe Massa          Williams-Mercedes         1m35.442s  +1.117  13

 6. Jenson Button         McLaren-Mercedes          1m35.528s  +1.203  21

 7. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault          1m35.606s  +1.281  29

 8. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault        1m35.640s  +1.315  31

 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes          1m35.662s  +1.337  22

10. Sergio Perez          Force India-Mercedes      1m35.802s  +1.477  40

11. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes         1m35.920s  +1.595   9

12. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault        1m35.972s  +1.647  32

13. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes      1m35.998s  +1.673  18

14. Kimi Raikkonen        Ferrari                   1m36.366s  +2.041  32

15. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari            1m36.962s  +2.637  13

16. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari            1m36.975s  +2.650  35

17. Pastor Maldonado      Lotus-Renault             1m37.259s  +2.934  24

18. Romain Grosjean       Lotus-Renault             1m37.599s  +3.274  23

19. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari          1m37.800s  +3.475  15

20. Max Chilton           Marussia-Ferrari          1m38.247s  +3.922  10

21. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault          1m38.257s  +3.932  33

22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault          1m39.136s  +4.811  30



Για πρώτη φορά στη δεκαετή ιστορία του Μπαχρέιν ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης