GP Μπαχρέιν: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!
Οι Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ ακόμη μια φορά κυριάρχησαν με τις Ferrari να δίνουν σαφή δείγματα προόδου, ο Αλόνσο ήταν 3ος και στις δυο περιόδους.
Η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών διεξήχθη υπό το φως του ήλιου. Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα, Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος με τη Mercedes. Όλοι οι πιλότοι αξιολόγησαν τη μέση γόμα (άσπρο χρώμα) της Pirelli, στη διάθεσή τους βρίσκεται και η μαλακή (κίτρινο χρώμα). Στο FP1 χρησιμοποίησαν μόνο τη μέση γόμα και ο χρόνος του Χάμιλτον ήταν 4.3sec πιο αργός από την κορυφαία επίδοση των Ρόσμπεργκ – Μάσα στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Οι Mercedes πέτυχαν τους κορυφαίους χρόνους αξιοποιώντας το έξτρα σετ ελαστικών που πρόσφερε η Pirelli σε όλους τους οδηγούς βάσει κανονισμών ώστε να έχουμε περισσότερη δράση στο FP1. Αυτό έγινε στο τελευταίο 20λεπτο ως τότε ταχύτερος όλων ήταν ο Αλόνσο. Στο φινάλε ο Χούλκενμπεργκ που εξελίσσεται σε κακό δαίμονα του Ισπανού έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον προβληματίσει. Στη Ferrari μπέρδεψαν τα ελαστικά και έβαλαν τρία με μέση γόμα και ένα με μαλακή στον Αλόνσο. Ο Ισπανός σταμάτησε στην είσοδο του pit lane, τον έσπρωξαν πίσω και άλλαξαν ελαστικά.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που διεξήχθη υπό το φως των προβολέων , οι Mercedes ήταν επίσης ταχύτερες με το Χάμιλτον να σταματά τα χρονόμετρα στο 1:35 με τη μαλακή γόμα. Όπως φάνηκε από το ρυθμό των πιλότων η βασική επιλογή στρατηγικής την Κυριακή θα αφορά στη μαλακή γόμα. Αναμένεται να αξιοποιηθούν και τα 3 σετ, κατά τη διάρκεια του αγώνα και να ελαχιστοποιηθεί η χρήση της μέσης γόμας. Αν κάποιος κάνει δυο πιτ στοπ (σ.σ: δύσκολο) θα εκκινήσει με τη μαλακή και θα βάλει τη μέση γόμα στο τέλος που η πίστα θα έχει περισσότερη γόμα στην αγωνιστική γραμμή. Το ίδιο αν κάνει 3 πιτ στοπ.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σήμερα φάνηκε να υστερεί σε απόλυτη ταχύτητα έναντι του Χάμιλτον.
Η θερμοκρασία στη δεύτερη περίοδο έπεσε 5 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με την πρώτη, ήταν όμως μια γλυκιά ζεστή βραδιά στον Περσικό Κόλπο. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ο πρώτος που έβαλε τη μαλακή γόμα και έσπασε το φράγμα του 1:35. Ο ρυθμός του ήταν 2 sec ταχύτερος απ’ ότι με τη μέση γόμα. Νωρίτερα παραλίγο να συγκρουστεί με τον Πέρεζ, ο Μεξικάνος κινούνταν γρήγορα ενώ ο Ρόσμπεργκ αργά επιστρέφοντας στα πιτ. Συναντήθηκαν στην τελευταία στροφή ο Ρόσμπεργκ έκανε δεξιά για να δώσει δρόμο στη Force India και ο Πέρεζ χρειάστηκε να κάνει μια απότομη τιμονιά για ν’ αποφευχθεί η σύγκρουση. Οι αγωνοδίκες αφού εξέτασαν το συμβάν, επέπληξαν το Ρόσμπεργκ (reprimand). Όταν ένας οδηγός κατά τη διάρκεια της χρονιάς πάρει 3 επιπλήξεις τότε υπόκειται σε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα.
Συνολικά η εικόνα που αποκομίσαμε παρακολουθώντας τα ελεύθερα είναι πως ο ρυθμός αγώνα των Mercedes είναι άπιαστος, Red Bull και Ferrari ακολουθούν με την Αυστριακή ομάδα να δείχνει ελαφρά ταχύτερη και αμέσως μετά McLaren, Force India βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής. Μένει να δούμε ποιος θα κάνει απόψε καλύτερη δουλειά και αν μπορεί αυτή η δυναμική ισορροπιών ν’ ανατραπεί αύριο και/ή το κυριότερο μεθαύριο.
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα εκκινήσει στις 18:00 ώρα τοπική και Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας όσο αφορά στην ελεύθερη τηλεόραση από τον Alpha και όσον αφορά στην συνδρομητική από τον ΟΤΕ.
To σύστημα φωτισμού στην πίστα του Μπαχρέιν αποτελείται από 495 πυλώνες πάνω στους οποίους έχουν αναρτηθεί 5000 προβολείς. Η ποιότητα του φωτισμού επιτρέπει την κάλυψη σε διαμόρφωση HD με ανάλυση 1920χ1080.
Μετά το τέλος των δομικών ο Χάμιλτον τόνισε: «Ήταν μια κανονική μέρα για μας. Το μονοθέσιο ήταν καλό από την αρχή και αυτό μας επέτρεψε να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στα ελαστικά. Η μαλακή γόμα φαίνεται να δουλεύει καλά, η διαφορά με τη μέση γόμα σε χρόνο είναι μεγάλη. Πιο αντιπροσωπευτική είναι η 2η περίοδος δοκιμών που χρονικά συμπίπτει με τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Το κλειδί ήταν να μην το παρακάνουμε με τις αλλαγές στο σετάρισμα του μονοθεσίου. Η πίστα φαίνεται πιο ωραία τη νύχτα και έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το φωτισμό. Η ορατότητα δεν επηρεάζεται καθόλου. Επίσης είναι πιο άνετο να οδηγείς με τη δροσιά το βράδυ. Ακούσαμε και τα καλά νέα για το Μίκαελ μετά το FP2, όλων μας οι σκέψεις είναι κοντά του και κοντά στην οικογένειά του».
Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ συμπλήρωσε: «Φαίνεται πως έχουμε την ταχύτητα και για ένα γύρο και σε ρυθμό αγώνα. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Είναι διαφορετικό να οδηγείς τη νύχτα, η θερμοκρασία οδοστρώματος είναι πιο χαμηλή».
Ο Μπάτον ήταν απογοητευμένος με τη McLaren: «Νομίζω πως πιο κοντά στη Mercedes βρίσκεται η Red Bull. Εμείς έχουμε μεγάλη διαφορά να καλύψουμε, είναι κρίμα. Είναι μεγαλύτερη η διαφορά απ’ όσο εκτιμούσαμε και συνεχώς βελτιώνουμε το μονοθέσιο. Έχουμε δουλειά για να τους φτάσουμε, δε γίνεται αυτό μέσα σε μια νύχτα. Κανείς εκτός από τη Mercedes δεν είναι ευχαριστημένος με το μονοθέσιο του. Είναι πολύ πιο γρήγορη από τους υπόλοιπους. Δουλεύουμε σκληρά για να βελτιωθούμε. Με πέρασε μια Mercedes σα σταματημένο».
Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο βγαίνει από τα πιτ υπό το φως των προβολέων...
Στη Red Bull μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών επικρατούσε συγκρατημένη αισιοδοξία. Ο Φέτελ τόνισε: «Ήταν μία θετική ημέρα για εμάς, όπου δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα με το μονοθέσιό μας. Ακόμα μαθαίνουμε πολλά για αυτό, τόσο στον τομέα της αξιοπιστίας όσο και του set up. Είναι λοιπόν σημαντικό να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους χωρίς τεχνικά προβλήματα».
Από την πλευρά του ο Ρικιάρντο συμπλήρωσε: «Τα πήγαμε καλύτερα στη δεύτερη περίοδο. Στην πρώτη πειραματιστήκαμε με κάποια στοιχεία του μονοθεσίου αλλά το απόγευμα όλα πήγαν καλύτερα και κάναμε ένα βήμα προς τα εμπρός. Έχουμε ακόμα πολλή δουλειά. Σε γενικές γραμμές, δεν ήταν άσχημη ημέρα αλλά έχουμε ακόμα περιθώρια βελτίωσης».
Στη Ferrari τα συναισθήματα μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ήταν ανάμεικτα. Ο Ράικονεν έχασε χρόνο και δεν μπόρεσε να ακολουθήσει το πρόγραμμα γιατί χτύπησε την F14 T στην έξοδο της στροφής Νο 4 στο κερμπ. Το ίδιο πρόβλημα είχε και ο Μαλντονάντο, το θέμα συζητήθηκε στην ενημέρωση των οδηγών με τον αλυτάρχη Τσάρλι Ουίτινγκ. Αποφασίστηκε να γίνει αίτημα προς την οργάνωση για αλλαγή στη διαμόρφωση του κερμπ, αυτό θα πραγματοποιηθεί σήμερα. Από την πλευρά του ο Αλόνσο δούλεψε ισορροπημένα και ήταν ευχαριστημένος από την πρόοδό του. Αυτό φάνηκε και στους χρόνους ο Ισπανός ήταν 3ος και στις δυο περιόδους, πιθανόν να καταφέρει κάτι περισσότερο από την 5η θέση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Χρειάστηκαν 500km καλωδίωσης για το φωτισμό της πίστας στην έρημο του Σακχίρ.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m37.502s 14 |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m37.733s +0.231s 13 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m37.953s +0.451s 17 |
4. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m38.122s +0.620s 10 |
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.636s +1.134s 16 |
6. Kimi Raikkonen Ferrari 1m38.783s +1.281s 12 |
7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m38.949s +1.447s 15 |
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m39.056s +1.554s 24 |
9. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m39.102s +1.600s 21 |
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m39.389s +1.887s 16 |
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m39.533s +2.031s 11 |
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m39.862s +2.360s 26 |
13. Felipe Nasr Williams-Mercedes 1m40.078s +2.576s 14 |
14. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m40.406s +2.904s 19 |
15. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m40.652s +3.150s 20 |
16. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m40.793s +3.291s 31 |
17. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m40.$89s +3.387s 20 |
18. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m40.913s +3.411s 20 |
19. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m41.036s +3.534s 24 |
20. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m41.794s +4.292s 20 |
21. Robin Frijns Caterham-Renault 1m42.417s +4.915s 35 |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m42.711s +5.209s 21 |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι 1. Lewis
Hamilton Mercedes 1m34.325s 28 2. Nico Rosberg Mercedes 1m34.690s +0.365
31 3. Fernando Alonso Ferrari 1m35.360s +1.035
28 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.433s +1.108
28 5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m35.442s +1.117
13 6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m35.528s +1.203
21 7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m35.606s +1.281
29 8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m35.640s +1.315
31 9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m35.662s +1.337
22 10. Sergio
Perez Force
India-Mercedes 1m35.802s +1.477
40 11.
Valtteri Bottas
Williams-Mercedes
1m35.920s +1.595 9 12.
Jean-Eric Vergne Toro
Rosso-Renault 1m35.972s +1.647
32 13. Nico
Hulkenberg Force
India-Mercedes 1m35.998s +1.673
18 14. Kimi
Raikkonen Ferrari 1m36.366s +2.041
32 15. Adrian
Sutil Sauber-Ferrari 1m36.962s +2.637
13 16.
Esteban Gutierrez
Sauber-Ferrari
1m36.975s +2.650 35 17. Pastor
Maldonado Lotus-Renault 1m37.259s +2.934
24 18. Romain
Grosjean Lotus-Renault 1m37.599s +3.274
23 19. Jules
Bianchi Marussia-Ferrari 1m37.800s +3.475
15 20. Max
Chilton Marussia-Ferrari 1m38.247s +3.922
10 21. Kamui
Kobayashi Caterham-Renault 1m38.257s +3.932
33 22. Marcus
Ericsson Caterham-Renault 1m39.136s +4.811
30
Δεύτερη περίοδος
Για πρώτη φορά στη δεκαετή ιστορία του Μπαχρέιν ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr