GP Μπαχρέιν: Ο Ρόσμπεργκ στην pole (upd)!

Η πρώτη νυχτερινή περίοδος κατατακτήριων δοκιμών στην πίστα του Μπαχρέιν είναι γεγονός.

Όπως ήταν αναμενόμενο επιβεβαιώθηκε η κυριαρχία των Mercedes αλλά και των μονοθεσίων με μονάδες ισχύος Mercedes. Στις πρώτες δέκα θέσεις βρίσκονται επτά μονοθέσια με γερμανική μονάδα ισχύος έτσι επιβεβαιώθηκε η θεωρία που θέλει τη διαμόρφωση της πίστας με 4 μεγάλες ευθείες των 300km/h να ευνοεί τον πιο ισχυρό.

Το ξεκίνημα της αντίστροφης μέτρησης των 18 λεπτών για τη μάχη της 16αδας
βρήκε τους περισσότερους οδηγούς στην έξοδο του pit lane. Η προσπάθεια επίτευξης ενός καλού χρόνου με τη μέση γόμα είχε ένα και μόνο λόγο. Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του μόνο 3 σετ μαλακής γόμας. Όλοι θέλουν να μεγιστοποιήσουν την χρήση της αύριο στον αγώνα καθότι είναι ταχύτερη οπότε η χρήση της μέσης γόμας έγινε γι' αυτό το λόγο. Οι Mercedes έκαναν μια εμφάνιση στο μέσο του 18λεπτου και πέτυχαν χρόνο 1.3 sec ταχύτερο από το 3ο εκείνη τη στιγμή Ρικιάρντο. Αρκετοί επιχείρησαν κατευθείαν με τη μαλακή γόμα όπως ο Σούτιλ, ενώ ο Γκουτιέρεζ που νωρίτερα είχε βάλει τη μέση γόμα, ξαναβγήκε με τη μαλακή. Στη Williams επέλεξαν να βγουν μια και μόνη φορά στο τέλος της διαδικασίας χρησιμοποιώντας κατευθείαν την μαλακή γόμα. Αξιοποιώντας πλήρως τη δυναμική της ο Μπότας σημείωσε ταχύτερο χρόνο από τις Mercedes κατά 4 δέκατα. Πίσω του οι Μάσα και Χούλκενμπεργκ ήταν σε παρεμφερή ρυθμό με το Γερμανό να πετυχαίνει την κορυφαία επίδοση της περιόδου. Στο φινάλε στη ζώνη του υποβιβασμού βρίσκονταν ο Ράικονεν που αναγκάστηκε να βάλει τη μαλακή γόμα. Ακόμη όμως και μ' αυτή ο Φινλανδός ήταν στην 5η θέση της κατάταξης. Ο Ρομέν Γκροζάν πέταξε έξω την τελευταία στιγμή τον teammate του Παστόρ Μαλντονάντο για 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν οι τέσσερις πιλότοι των Caterham και Marussia, ο Σούτιλ με τη Sauber και ο Μαλντονάντο με τη Lotus.
 
H αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου βρήκε τους πιλότους σε φάση αναμονής.
Με δεδομένη πλέον την χρήση της μαλακής γόμας για όλους κανείς δε βιάζονταν να βγει στην πίστα. Όλοι βγήκαν στο 10λεπτο διάστημα οριακό για να κάνουν 2 γρήγορους γύρους. Ο Χούλκενμπεργκ στην 1η του προσπάθεια έμεινε στο 1:35.6 μ' έναν μέτριο γύρο. Ο Ράικονεν έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα του 1:35 και ο Χάμιλτον του 1:34. Ο Ρόσμπεργκ ήταν ακόμη πιο γρήγορος του Βρετανού teammate του κατά 1 δέκατο. Ο Ρικιάρντο εντυπωσίασε πετυχαίνοντας τον τρίτο χρόνο όντας ο ταχύτερος από τους υπόλοιπους. Οι δυο Williams σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο (!) την ώρα που ο Φέτελ έμενε εκτός 10αδας διαμαρτυρόμενος για το χρόνο κατεβάσματος σχέσης στο κιβώτιο. Αποκλείστηκαν επίσης οι Χούλκενμπεργκ με τη Force India, οι δυο Toro Rosso των Κβιάτ και Βερν, ο Γκουτιέρεζ με τη 2η Sauber και ο Γκροζάν με τη 2η Lotus.



H βραδιά στον Περσικό Κόλπο ήταν γλυκιά, ζεστή απάνεμη με τους θεατές ν' απολαμβάνουν το θέαμα και τη φιλοξενία.

Στο ξεκίνημα του 10λεπτου (Q3) όλοι αναρωτιόντουσαν
ποιος από τους δυο πιλότους της Mercedes θα πάρει την pole. Στους δυο προηγούμενους αγώνες αυτός ήταν ο Χάμιλτον, σήμερα ήταν η μέρα του Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός έκανε έναν αλάνθαστο γύρο, ταχύτερο κατά 1 δέκατο από την επίδοση που είχε πετύχει στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και πήρε την πρώτη του φετινή pole.
 
Μιλώντας μετά το τέλος το αγώνα ο Ρόσμπεργκ υπενθύμισε πόσο του ταιριάζει αυτή η πίστα: "Εδώ πήρα το πρωτάθλημα στο GP2, εδώ πήρα τη 2η pole στη F1, γενικά μου αρέσει η χάραξη αυτής της πίστας. Βέβαια το μυστικό σήμερα ήταν ότι επικεντρώθηκα στις λεπτομέρειες και κατάφερα να τελειοποιήσω το set - up".

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον συνεχάρη τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας γι' αυτή του, την επιτυχία: "Συγχαρητήρια στο Νίκο έκανε άριστη δουλειά σήμερα. Όλο το διήμερο δουλεύει μεθοδικά και ανέβασε το ρυθμό του όταν έπρεπε. Από τη δική μου πλευρά δεν είναι εφικτό να  πετυχαίνω κάθε φορά τον ταχύτερο χρόνο στο φινάλε".

Ο Ντανιέλ Ρικιάρντο κατετάγη 3ος αλλά υπόκειται από τον προηγούμενο αγώνα σε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση: "Είμαι πολύ ικανοποιημένος που μπόρεσα να είμαι ο καλύτερος από τους υπόλοιπους". Ο Αυστραλός πιλότος είναι ο μόνος με μονάδα ισχύος Renault που μπόρεσε να μπει στη 10αδα. 



O Ντάνιελ Ρικιάρντο στην έξοδο του pit lane.

Από την πλευρά του ο περσινός νικητής του αγώνα και τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ παραδέχτηκε: «Δεν ήμασταν όσο γρήγοροι έπρεπε σήμερα. Χθες ήμουν ικανοποιημένος αλλά σήμερα δεν βοήθησε η έξοδος που είχα το πρωί στις ελεύθερες δοκιμές και προκάλεσε ζημιές στο μονοθέσιο. Είναι δύσκολο να πω πόσο μεγάλο αντίκτυπο είχαν αυτές, καθώς όταν αρχίζουν οι κατατακτήριες σκύβεις το κεφάλι και παλεύεις να κάνεις το καλύτερο δυνατό. Ήταν μικρή η διαφορά με τον Ράικονεν και δεν υπολειπόμουν πολύ του χρόνου που θα με έφερνε στο Q3, όμως έτσι έχουν τα πράγματα. Θα έχω ένα επιπλέον σετ ελαστικών αύριο και ελπίζω στον αγώνα να έχουμε σταθερό ρυθμό. Νομίζω πως έχουμε ικανοποιητική ταχύτητα στις μεγάλες αποστάσεις – όπως απέδειξε ο Ντάνιελ σήμερα, έχουμε και στον ένα γύρο. Θα είναι δύσκολο να προσπεράσουμε κάποια άλλα μονοθέσια αύριο αλλά θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε».

O Ράικονεν κατετάγη 6ος και αύριο θα εκκινήσει 5ος, 4 θέσεις πιο πάνω από τον Αλόνσο.
Μιλώντας για την F14 T ο Iceman τόνισε: " Η αίσθηση του μονοθεσίου είναι καλύτερη. Τα εξαρτήματα που ήθελα τελικά βοήθησαν. Στις δοκιμές ήταν όπως τα ήθελα και τα περίμενα. Σίγουρα είμαστε στη σωστή κατεύθυνση. Δεν έχουμε φτάσει στο επιθυμητό σημείο, χρειάζεται χρόνος αλλά βλέπουμε το δρόμο. Χρειάζεται βελτίωση σ' όλους τους τομείς το μονοθέσιο. Η κατανόηση των ηλεκτρονικών μπορεί να προσφέρει μεγάλη βελτίωση. Έχουμε κάνει μεγάλα βήματα μέσα σε 3 αγώνες. Πάνω απ' όλα το εμπρός μέρος βελτιώθηκε λίγο. Όλα από κει εξαρτώνται για μένα, φυσικά όταν έχω καλύτερη αίσθηση στο φρενάρισμα βοηθάει".



Ο Αλόνσο από την πλευρά του δεν μπόρεσε να φέρει την F14 T απόψε στη θέση που στόχευε λόγω προβλήματος στη μονάδα ισχύος που προέκυψε στο Q2 και Q3.


Ο αγώνας θα εκκινήσει αύριο στις 18:00 το απόγευμα ώρα τοπική αλλά και Ελλάδος. Θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha
και τον ΟΤΕ. Μια ώρα νωρίτερα στον Alpha μπορείτε να δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών και άλλα ενδιαφέροντα θέματα.

Συνολικά τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Πιλότος              Ομάδα                Χρόνος      Διαφορά  

 1. Nico Rosberg          Mercedes             1m33.185s

 2. Lewis Hamilton        Mercedes             1m33.464s  +0.279s

 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault     1m34.051s  +0.866s

 4. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes    1m34.247s  +1.062s

 5. Sergio Perez          Force India-Mercedes 1m34.346s  +1.161s

 6. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m34.368s  +1.183s

 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m34.387s  +1.202s

 8. Felipe Massa          Williams-Mercedes    1m34.511s  +1.326s

 9. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes     1m34.712s  +1.527s

10. Fernando Alonso       Ferrari              1m34.992s  +1.807s

Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m34.925          Διαφορά από 1ο Q2             

11. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m34.985s  +1.277s

12. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m35.116s  +1.408s

13. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault   1m35.145s  +1.437s

14. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault   1m35.286s  +1.578s

15. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m35.891s  +2.183s

16. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m35.908s  +2.200s

Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m36.654s         Διαφορά από 1ο Q1             

17. Pastor Maldonado      Lotus-Renault        1m36.663s  +1.789s

18. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari       1m36.840s  +1.966s

19. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault     1m37.085s  +2.211s

20. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari     1m37.310s  +2.436s

21. Marcus Ericsson       Caterham-Renault     1m37.875s  +3.001s

22. Max Chilton           Marussia-Ferrari     1m37.913s  +3.039s

 

H φιλοξενία στα πάντοκ είναι μυθική.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr