Οδηγούμε στη Γερμανία το ηλεκτρικό Golf
08.04.2014
00:20
H Volkswagen μας φέρνει πιο κοντά στη μελλοντική καθημερινότητα της αυτοκίνησης παρουσιάζοντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Golf!
«Das Auto» είναι το σλόγκαν της μάρκας από το Βόλφσμπουργκ, που με αφορμή του συγκεκριμένο μοντέλο παραφράστηκε σε… «Das e-Auto». Εύλογο. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως θα έπρεπε να είναι. Ξεχάστε τα μεγάλου όγκου, περιορισμένης αισθητικής, αχώνευτα (υβριδικά, Plug-in κτλ) οχήματα που προσπάθησαν να πείσουν το κοινό να στραφεί προς τις νέες τεχνολογίες. Η Volkswagen δημιούργησε έναν Δούρειο Ίππο (ή καλύτερα δύο, αφού έχει προηγηθεί το e-up!) ώστε να εισχωρήσει την τεχνολογία του μέλλοντος, στο υποσυνείδητο του λάτρη της αυτοκίνησης, μέσω ενός Golf που… είναι σχεδόν όμοιο με το συμβατικό!
Τόσο ίδιο, τόσο διαφορετικό
Αν δεν μας πιστεύετε και δεν αρκούν οι εικόνες, θα περάσουμε σε λεπτομέρειες. Αισθητικά, το e-Golf διαφοροποιείται από τη διακριτική μπλε γραμμή (e-design line), τους LED προβολείς σε σχήμα C στα κάτω άκρα του πρόσθιου προφυλακτήρα και τις λεπτομέρειες που βοηθούν τον αεροδυναμικό συντελεστή να πέσει στο 0.28 cd, όπως οι ειδικού σχεδιασμού ζάντες 16 ιντσών που «φορούν» ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Συμβιβασμοί; Μείον 38 lt στο χώρο των αποσκευών και… τέλος. Μπαίνεις στο εσωτερικό και αντικρίζεις το γνώριμο περιβάλλον ενός Golf. Για να καταλάβεις πως κάτω από το καπό δεν είναι ένας κινητήρας εξωτερικής καύσης με όσα αυτό συνεπάγεται, πρέπει να το οδηγήσεις.
Σιωπηλός δυναμισμός
Τόσο ίδιο, τόσο διαφορετικό
Αν δεν μας πιστεύετε και δεν αρκούν οι εικόνες, θα περάσουμε σε λεπτομέρειες. Αισθητικά, το e-Golf διαφοροποιείται από τη διακριτική μπλε γραμμή (e-design line), τους LED προβολείς σε σχήμα C στα κάτω άκρα του πρόσθιου προφυλακτήρα και τις λεπτομέρειες που βοηθούν τον αεροδυναμικό συντελεστή να πέσει στο 0.28 cd, όπως οι ειδικού σχεδιασμού ζάντες 16 ιντσών που «φορούν» ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Συμβιβασμοί; Μείον 38 lt στο χώρο των αποσκευών και… τέλος. Μπαίνεις στο εσωτερικό και αντικρίζεις το γνώριμο περιβάλλον ενός Golf. Για να καταλάβεις πως κάτω από το καπό δεν είναι ένας κινητήρας εξωτερικής καύσης με όσα αυτό συνεπάγεται, πρέπει να το οδηγήσεις.
Σιωπηλός δυναμισμός
Με την παρουσίαση να λαμβάνει χώρα σε έναν εντυπωσιακά «ηλεκτρισμένο» χώρο στο παλιό αεροδρόμιο του Βερολίνου, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το e-Golf στους δρόμους της γερμανικής πόλης, με σύμμαχο τη λιακάδα και αντίπαλο την αυξημένη «κίνηση». Το e-Golf «ζωντανεύει» αλλά τίποτα δεν μαρτυρά πως είναι σε λειτουργία προτού πατήσεις το δεξί πεντάλ. Από τη στιγμή που θα το κάνεις, ξεκινά ένα οδοιπορικό με συνεπιβάτη τη σιωπή και προορισμούς την «οικονομία» και την «περιβαλλοντική ευαισθησία». Επειδή όμως λένε πως σημασία δεν έχει ο προορισμός αλλά το ταξίδι, οι Γερμανοί φρόντισαν να το απολαύσουμε.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει 115 PS με ροπή της τάξης των 27.5 kgm, με την επιτάχυνση να σε πιάνει στον (σιωπηρό) ύπνο και να ορίζεται στα 4.2 sec για τα 0-60 και 10.4 για τα 0-100 km/h. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 km/h ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 190 km!
Πλην της επιτάχυνσης, τα άλλα δεν τα φτάσαμε στα όρια τους αλλά είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ενδελεχώς τις επιλογές του ηλεκτρονικού αυτόματου κιβωτίου μία σχέσης που είναι αρωγός στην αυτονομία του οχήματος. Εκτός από τη θέση «D» φυσιολογικής οδήγησης, υπάρχουν διαδοχικά οι «D1», «D2», «D3» και «B». Επιλέγοντας τες, σταδιακά αυξάνεται το γνωστό στα ηλεκτρικά οχήματα χαρακτηριστικό επιβράδυνσης που φορτίζει τις μπαταρίες (ιόντων λιθίου, βάρους 318 kg, χωρητικότητας 24.2 kWh και τοποθετημένες ανάμεσα στους δύο άξονες για καλύτερη κατανομή βάρους και οδηγική συμπεριφορά) όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι. Από την ανεπαίσθητη πέδηση στο D1, μέχρι το καθαρό φρενάρισμα στο B, που μάλιστα ενεργοποιεί τα φώτα των φρένων στο πίσω μέρος του e-Golf. Σε αυτό το άκρο πάντως, απαιτείται χρόνος για να συνηθίσεις το συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης. Υπάρχουν και 3 επιλογές σε προγράμματα λειτουργίας (Basic, Eco & Eco+) που σταδιακά μειώνουν επιδόσεις και αυξάνουν αυτονομία.
Στην πρίζα
Προφανώς το θέμα των υποδομών στη χώρα μας χωράει μεγάλη συζήτηση. Πάντως εντός 13 ωρών σύνδεσης με πρίζα του σπιτιού, οι μπαταρίες φορτίζονται στο 100% (σε 8 αν χρησιμοποιήσετε το wallbox που παρέχει ως extra η VW). Στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης, μισή ώρα αρκεί για φόρτιση της τάξης του 80% (ενώ η φόρτιση μπορεί να αρχίσει και μέσω smartphone που συνδέεται εξ αποστάσεως με το σύστημα Infotainment «Discover Pro»). Τα παραπάνω φαντάζουν ιδανικά για τον μέσο Γερμανό οδηγό που τα έχει όλα στο πιάτο & σύμφωνα με τις έρευνες της VW, δεν κάνει πάνω από 50 km την ημέρα. Για τον Έλληνα που αγαπάει το τιμόνι, η αυξημένη αυτονομία θα ήταν στα συν κι αν όντως η τιμή του e-Golf όταν έρθει στη χώρα μας είναι όπως εκτιμάται, λίγο πάνω από τις 35.000 ευρώ, ίσως και να τον πείσει να κάνει αυτό το βήμα… ή καλύτερα άλμα (είμαστε παραδοσιακοί εδώ) προς την ηλεκτροκίνηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Ηλεκτροκινητήρας με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 24.2 kWh
Ισχύς (PS/rpm): 115
Ροπή (kgm/rpm): 27.5
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10.4 sec
Αυτονομία: 190 km
Εκπομπές CO2: -
Βάρος: 1510 Kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4254/1799/1453
Χώρος αποσκευών: 343 lt
Τέλη κυκλοφορίας: -
Τιμή: από 34.900 € στη Γερμανία
Ο ηλεκτρικός κινητήρας προσφέρει 115 PS με ροπή της τάξης των 27.5 kgm, με την επιτάχυνση να σε πιάνει στον (σιωπηρό) ύπνο και να ορίζεται στα 4.2 sec για τα 0-60 και 10.4 για τα 0-100 km/h. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 km/h ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 190 km!
Πλην της επιτάχυνσης, τα άλλα δεν τα φτάσαμε στα όρια τους αλλά είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ενδελεχώς τις επιλογές του ηλεκτρονικού αυτόματου κιβωτίου μία σχέσης που είναι αρωγός στην αυτονομία του οχήματος. Εκτός από τη θέση «D» φυσιολογικής οδήγησης, υπάρχουν διαδοχικά οι «D1», «D2», «D3» και «B». Επιλέγοντας τες, σταδιακά αυξάνεται το γνωστό στα ηλεκτρικά οχήματα χαρακτηριστικό επιβράδυνσης που φορτίζει τις μπαταρίες (ιόντων λιθίου, βάρους 318 kg, χωρητικότητας 24.2 kWh και τοποθετημένες ανάμεσα στους δύο άξονες για καλύτερη κατανομή βάρους και οδηγική συμπεριφορά) όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι. Από την ανεπαίσθητη πέδηση στο D1, μέχρι το καθαρό φρενάρισμα στο B, που μάλιστα ενεργοποιεί τα φώτα των φρένων στο πίσω μέρος του e-Golf. Σε αυτό το άκρο πάντως, απαιτείται χρόνος για να συνηθίσεις το συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης. Υπάρχουν και 3 επιλογές σε προγράμματα λειτουργίας (Basic, Eco & Eco+) που σταδιακά μειώνουν επιδόσεις και αυξάνουν αυτονομία.
Στην πρίζα
Προφανώς το θέμα των υποδομών στη χώρα μας χωράει μεγάλη συζήτηση. Πάντως εντός 13 ωρών σύνδεσης με πρίζα του σπιτιού, οι μπαταρίες φορτίζονται στο 100% (σε 8 αν χρησιμοποιήσετε το wallbox που παρέχει ως extra η VW). Στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης, μισή ώρα αρκεί για φόρτιση της τάξης του 80% (ενώ η φόρτιση μπορεί να αρχίσει και μέσω smartphone που συνδέεται εξ αποστάσεως με το σύστημα Infotainment «Discover Pro»). Τα παραπάνω φαντάζουν ιδανικά για τον μέσο Γερμανό οδηγό που τα έχει όλα στο πιάτο & σύμφωνα με τις έρευνες της VW, δεν κάνει πάνω από 50 km την ημέρα. Για τον Έλληνα που αγαπάει το τιμόνι, η αυξημένη αυτονομία θα ήταν στα συν κι αν όντως η τιμή του e-Golf όταν έρθει στη χώρα μας είναι όπως εκτιμάται, λίγο πάνω από τις 35.000 ευρώ, ίσως και να τον πείσει να κάνει αυτό το βήμα… ή καλύτερα άλμα (είμαστε παραδοσιακοί εδώ) προς την ηλεκτροκίνηση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Ηλεκτροκινητήρας με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 24.2 kWh
Ισχύς (PS/rpm): 115
Ροπή (kgm/rpm): 27.5
Τελική ταχύτητα: 140 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10.4 sec
Αυτονομία: 190 km
Εκπομπές CO2: -
Βάρος: 1510 Kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4254/1799/1453
Χώρος αποσκευών: 343 lt
Τέλη κυκλοφορίας: -
Τιμή: από 34.900 € στη Γερμανία
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr