GP Κίνας: Ο Χάμιλτον στην pole (upd)!
Σε άλλο επίπεδο ο Βρετανός πήρε την 3η φετινή του pole σε τέσσερις αγώνες. Οι δυο Red Bull εκμεταλλεύτηκαν το λάθος του Ρόσμπεργκ και βρέθηκαν ανάμεσα στις Mercedes.
Η αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου ξεκίνησε με κυρίαρχο ερώτημα αν η κατάσταση της πίστας επιτρέπει τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών ή επιβάλλεται η χρήση βρόχινων ελαστικών. Πολύ σύντομα ξεκαθάρισε πως τα βρόχινα ελαστικά ήταν η ταχύτερη - ασφαλέστερη επιλογή. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο πέρασμα, ο Αλόνσο έδειξε τη δυναμική της Ferrari σημειώνοντας τη 2η καλύτερη επίδοση. Ο Φέτελ την ίδια στιγμή έχασε προσωρινά τον έλεγχο της RB10 στην τελευταία στροφή χάνοντας κάποια δέκατα.
Οι συνθήκες ήταν οριακές για την ασφαλή διεξαγωγή των δοκιμών , τόσο από πλευράς ορατότητας όσο και ολισθηρότητας. Κάποιοι οδηγοί αποφάσισαν να ρισκάρουν δοκιμάζοντας τα ενδιάμεσα, μήπως και τους ευνοήσει η τύχη όμως η προσπάθεια αυτή ήταν πολύ δύσκολη.
Ο Παστόρ Μαλντονάντο έμεινε θεατής στις δοκιμές καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος στις ελεύθερες πρωινές δοκιμές του Σαββάτου. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτες είχε μια σύγκρουση στην είσοδο του pit lane. Επίσης ενώ νωρίτερα είχε χάσει τον έλεγχο της Lotus στην πίστα προσπαθώντας να αλλάξει κάποια ρύθμιση στο τιμόνι.
O Παστόρ Μαλντονάντο σήμερα δε συμμετείχε στις κατατακτήριες δοκιμές και είχε άπλετο χρόνο για τους θαυμαστές του.
Τελικά εκτός από τους τέσσερις πιλότους των δυο μικρών ομάδων Marussia και Caterham εκτός έμεινε και ο Εστέμπαν Γκουτιέρεζ με τη Sauber. O Μεξικάνος προσπάθησε την ύστατη στιγμή με ενδιάμεσα ελαστικά όμως στην τελευταία στροφή βρέθηκε εκτός πίστας χάνοντας πολύτιμα δέκατα. Από τους 4 πιλότους των δυο μικρών ομάδων είναι εμφανής η διαφορά των Κομπαγιάσι, Μπιανσί από τους Έρικσον και Τσίλτον αντίστοιχα. Ο Ιάπωνας και ο Γάλλος δείχνουν με τις επιδόσεις τους ότι αξίζουν μια θέση σε μεγαλύτερη ομάδα, τη στιγμή που ο Σουηδός και ο Βρετανός θυμίζουν συνεχώς πως βρίσκονται σ' αυτή τη θέση όχι με αθλητικά αλλά οικονομικά κριτήρια.
Η αντίστροφη μέτρηση του 15λεπτου όπου αποκλείονται άλλοι 6 από τους 16 εναπομείναντες πιλότους ξεκίνησε χωρίς δράση στην πίστα. Πρώτος βγήκε ο Άντριαν Σούτιλ με την υπέρβαρη Sauber χρησιμοποιώντας τα ενδιάμεσα ελαστικά. Πολύ σύντομα φάνηκε πως αυτά ήταν μονόδρομος για το Q2. Οι Mercedes ακόμη μια φορά ήταν σε άλλο επίπεδο και μόνο οι Red Bull φάνηκαν ικανές να σταθούν κοντά τους. Ειδικά ο Φέτελ κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από το Ρόσμπεργκ μετά από 2 προσπάθειες, πλησιάζοντας στα επτά δέκατα το χρόνο του Χάμιλτον. Έκπληξη από το Γκροζάν που μπόρεσε να μαζέψει έναν καλό γύρο φέρνοντας για πρώτη φορά φέτος τη Lotus στο Q3. Απογοήτευση για τη McLaren που είδε και τα δυο μονοθέσιά της να μένουν εκτός δεκάδας ενώ και ο Ράικονεν δεν τα κατάφερε στην ύστατη προσπάθεια. Για έναν ακόμη αγώνα ο Φινλανδός αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων και δείχνει να υστερεί σημαντικά έναντι του έτερου πιλότου της Scuderia, Φερνάντο Αλόνσο. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν επίσης η 2η Sauber με το Σούτιλ, η Force India του Πέρεζ και η Τοro Rosso του Δανιήλ Κβιάτ.
Η αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου ξεκίνησε με το Φέτελ να περιμένει στην έξοδο του pit lane το πράσινο φως. Πολύ σύντομα ακολούθησαν το παράδειγμά του οι Ρόσμπεργκ και Αλόνσο ενώ την ίδια στιγμή ο Μπότας αποφάσισε να δοκιμάσει τα βρόχινα ελαστικά, προσπαθώντας να κάνει τη διαφορά. Ο Φέτελ στο πρώτο του πέρασμα σ' ένα γύρο στο απόλυτο όριο της πρόσφυσης έκανε χρόνο κάτω από 1:55. Απογοήτευση από Αλόνσο που ήταν 1.5sec πιο αργός και ταυτόχρονα επίδειξη δύναμης από το Χάμιλτον που ήταν 6 δέκατα πιο γρήγορος από το Φέτελ. Με το Γερμανό πιλότο της Red Bull, ανάμεσα στις Mercedes ήταν βέβαια πως ο Ρόσμπεργκ θα πιέσει για κάτι παραπάνω στο φινάλε. Η πίεση δεν του βγήκε σε καλό, έκανε λάθος στην τελευταία στροφή και περιορίστηκε στην 4η θέση πίσω από τις δυο Red Bull. Τις εντυπώσεις έκλεψε ο Ρικιάρντο που την τελευταία στιγμή πήρε τη 2η θέση από τον πρωταθλητή και ταχύτατο στη βροχή Σεμπάστιαν Φέτελ. Η διαφορά ανάμεσά τους στο μισό δευτερόλεπτο. Ο Αλόνσο ακόμη μια φορά στη συνήθη γι' αυτόν 5η θέση, με τις Williams και το Χούλκενμπεργκ ν' ακολουθούν.
Ο poleman Λιούις Χάμιλτον ήταν όλο χαμόγελα στη συνέντευξη Τύπου, πιθανόν και γιατί έλειπε απ' αυτή ο έτερος πιλότος της Mercedes, Νίκο Ρόσμπεργκ: "Ήταν μια δύσκολη περίοδος σήμερα, πραγματικά το απόλαυσα. Είναι σίγουρα ότι καλύτερο να πάρεις την pole σ' αυτές τις συνθήκες, η πίστα γλιστρούσε τόσο πολύ που έπρεπε να προσπαθήσω για να βρω την πρόσφυση. Το μονοθέσιο έδινε καταπληκτική ένταση η ομάδα έκανε φανταστική δουλειά. Οι αντίπαλοί μας είναι πιο κοντά σε βρεγμένο οδόστρωμα, ελπίζω αύριο να είναι στεγνά ώστε να μπορέσω να εκμεταλλευτώ τη θέση στην οποία βρίσκομαι".
Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο Ντανιέλ Ρικιάρντο τόνισε: «Δεν θα μπορούσα να πάρω κάτι περισσότερο από το μονοθέσιο σε εκείνο τον τελευταίο γύρο, έκανα το καλύτερο δυνατό. Είμαι ικανοποιημένος γι’ αυτό και επιβραβεύτηκα με μία θέση στην πρώτη σειρά του αυριανού grid. Χρειάστηκα λίγο χρόνο να βρω ρυθμό σήμερα, δεν είχα την άνεση ή την ταχύτητα που ήθελα, ευτυχώς αυτό άλλαξε στο τέλος. Νιώθω έτοιμος για ένα καλό αποτέλεσμα, ξέρω πως ποτέ αυτό δεν θα έρθει χωρίς κόπο και είμαι προετοιμασμένος να δώσω μάχη αύριο ώστε να το πετύχω. Η ομάδα κλείνει τη διαφορά από την κορυφή και βελτιωνόμαστε σε κάθε αγώνα».
Από την πλευρά του ο πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ συμπλήρωσε: «Σε βρεγμένο οδόστρωμα έχουμε περισσότερες πιθανότητες ενάντια στις Mercedes, απ’ ότι σε στεγνό οδόστρωμα. Αύριο όμως, νομίζω πως οι καιρικές προβλέψεις μιλούν για καλές συνθήκες. Όπως και να έχει, θα επιδιώξουμε το καλύτερο δυνατό. Έχουμε βελτιώσει το μονοθέσιο μας αυτό το Σαββατοκύριακο και νομίζω πως οι δοκιμές εξέλιξης που κάναμε στο Μπαχρέιν βοήθησαν. Έχουμε όμως ακόμα δουλειά να κάνουμε. Φυσικά θα προτιμούσα να είμαι πρώτος, έχω όμως και πάλι καλή θέση στη σειρά εκκίνησης».
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m53.860s |
2. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m54.455s +0.595s |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m54.960s +1.100s |
4. Nico Rosberg Mercedes 1m55.143s +1.283s |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m55.637s +1.777s |
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m56.147s +2.287s |
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m56.282s +2.422s |
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m56.366s +2.506s |
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m56.773s +2.913s |
10. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m57.079s +3.219s |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m56.847s |
11. Kimi Raikkonen Ferrari 1m56.860s +2.831s* |
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m56.963s +2.934s* |
13. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m57.289s +3.260s* |
14. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m57.393s +3.364s* |
15. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m57.675s +3.646s* |
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m58.264s +4.235s* |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m58.411s |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m58.988s +3.472s** |
18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m59.260s +3.744s** |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m59.326s +3.810s** |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 2m00.646s +5.130s** |
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 2m00.865s +5.349s** |
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr