Το νέο Volvo XC90 με αυτόνομη οδήγηση!
06.05.2014
10:09
Στο παιχνίδι του τομέα αυτόνομης οδήγησης μπαίνει για τα καλά η Volvo Cars, με το πρόγραμμα «Drive Me».
Αυτό διεξάγεται στο Γκέτεμποργκ, έδρα της σουηδικής μάρκας. Στο πλαίσιό του, εκατό οχήματα Volvo θα κινούνται αυτόνομα στη σκανδιναβική πόλη, χωρίς παρέμβαση οδηγού, ακολουθώντας την κυκλοφορία και τηρώντας όλους τους κανόνες. Ήδη, τα πρώτα αυτοκίνητα βρίσκονται στο δρόμο!
Η Volvo, έχει δημόσια εκφράσει την άποψή της ότι τα αυτοκίνητα στο μέλλον πρέπει να διαθέτουν τέτοια τεχνολογία ασφάλειας, ώστε να μην συγκρούονται. Άλλωστε από το 2007 έχει αναφερθεί ως στόχος της, να μην υπάρχει οποιοσδήποτε σοβαρός ή θανάσιμος τραυματισμός σε νέο μοντέλο της!
Μάλιστα, έχει κάνει ακόμα πιο συγκεκριμένο το στόχο αυτόν, θέτοντας ως χρονικό ορίζοντα για την επίτευξή του το έτος 2020 και δίνοντας στο σχετικό πρόγραμμα το κωδικό όνομα Vision 2020 (Όραμα 2020)! Μεγάλο ρόλο στην επίτευξη του στόχου αυτού θα διαδραματίσουν τα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Όσον αφορά στα πρώτα, στην υπηρεσία του οδηγού η Volvo προσφέρει ήδη συστήματα όπως το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού (Adaptive Cruise Control - ACC) με σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης ή το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας με επέμβαση και στο τιμόνι (Lane Keeping Aid), που βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα που επιθυμεί, όπως και πολλά άλλα. Με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας για αυτόνομη οδήγηση, η Volvo Cars ξεκίνησε το επαναστατικό πρόγραμμα «Drive Me» που αναφέραμε νωρίτερα.
Τα αυτοκίνητα κινούνται ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας, αυξομειώνοντας ανάλογα την ταχύτητά τους, παραμένοντας στη λωρίδα τους, και παραχωρώντας προτεραιότητα όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Καθώς το πρόγραμμα περνάει σε επόμενες φάσεις, ο βαθμός αυτονομίας θα αυξάνεται, με στόχο τα αυτοκίνητα να κάνουν πλήρεις διαδρομές χωρίς την παρέμβαση οδηγού. Ένα από τα συστήματα που δοκιμάζονται στην πράξη μέσα από το πρόγραμμα αυτό είναι και το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού το οποίο πλέον ελέγχει και τις κινήσεις του τιμονιού!
Το συγκεκριμένο σύστημα θα εμφανιστεί επίσημα στο νέο XC90 που θα παρουσιαστεί στα τέλη του έτους. Με αυτό, το νέο XC90 θα είναι σε θέση να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα αυξομειώνοντας την ταχύτητά του αλλά και κάνοντας τις απαραίτητες μικροαλλαγές στην πορεία του, χωρίς την επέμβαση του οδηγού! Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ξεχωρίζει, είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά συμμετέχουν όλοι όσοι «θεσμικά» εμπλέκονται στην κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου: από το νομοθέτη και τις αρχές έως την πόλη την ίδια αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία!
Η Volvo, έχει δημόσια εκφράσει την άποψή της ότι τα αυτοκίνητα στο μέλλον πρέπει να διαθέτουν τέτοια τεχνολογία ασφάλειας, ώστε να μην συγκρούονται. Άλλωστε από το 2007 έχει αναφερθεί ως στόχος της, να μην υπάρχει οποιοσδήποτε σοβαρός ή θανάσιμος τραυματισμός σε νέο μοντέλο της!
Μάλιστα, έχει κάνει ακόμα πιο συγκεκριμένο το στόχο αυτόν, θέτοντας ως χρονικό ορίζοντα για την επίτευξή του το έτος 2020 και δίνοντας στο σχετικό πρόγραμμα το κωδικό όνομα Vision 2020 (Όραμα 2020)! Μεγάλο ρόλο στην επίτευξη του στόχου αυτού θα διαδραματίσουν τα συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Όσον αφορά στα πρώτα, στην υπηρεσία του οδηγού η Volvo προσφέρει ήδη συστήματα όπως το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού (Adaptive Cruise Control - ACC) με σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης ή το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας με επέμβαση και στο τιμόνι (Lane Keeping Aid), που βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα που επιθυμεί, όπως και πολλά άλλα. Με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας για αυτόνομη οδήγηση, η Volvo Cars ξεκίνησε το επαναστατικό πρόγραμμα «Drive Me» που αναφέραμε νωρίτερα.
Τα αυτοκίνητα κινούνται ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας, αυξομειώνοντας ανάλογα την ταχύτητά τους, παραμένοντας στη λωρίδα τους, και παραχωρώντας προτεραιότητα όποτε αυτό είναι απαραίτητο. Καθώς το πρόγραμμα περνάει σε επόμενες φάσεις, ο βαθμός αυτονομίας θα αυξάνεται, με στόχο τα αυτοκίνητα να κάνουν πλήρεις διαδρομές χωρίς την παρέμβαση οδηγού. Ένα από τα συστήματα που δοκιμάζονται στην πράξη μέσα από το πρόγραμμα αυτό είναι και το αυτορυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου γκαζιού το οποίο πλέον ελέγχει και τις κινήσεις του τιμονιού!
Το συγκεκριμένο σύστημα θα εμφανιστεί επίσημα στο νέο XC90 που θα παρουσιαστεί στα τέλη του έτους. Με αυτό, το νέο XC90 θα είναι σε θέση να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα αυξομειώνοντας την ταχύτητά του αλλά και κάνοντας τις απαραίτητες μικροαλλαγές στην πορεία του, χωρίς την επέμβαση του οδηγού! Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ξεχωρίζει, είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά συμμετέχουν όλοι όσοι «θεσμικά» εμπλέκονται στην κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου: από το νομοθέτη και τις αρχές έως την πόλη την ίδια αλλά και την αυτοκινητοβιομηχανία!
Μάλιστα, στα αυτοκίνητα δεν επιβαίνουν ως οδηγοί επαγγελματίες δοκιμαστές της Volvo. Αντίθετα, συμμετέχουν πραγματικοί πελάτες, οι οποίοι εθελοντικά θα οδηγούν-δοκιμάζουν καθημερινά τα αυτοκίνητα σε κανονικές συνθήκες, σε επιλεγμένες διαδρομές μήκους περίπου 50 χιλιομέτρων, μέσα και γύρω από το Γκέτεμποργκ. Κατά τη διάρκεια των διαδρομών ο έλεγχος θα περνάει από τον οδηγό στο αυτοκίνητο και αντίστροφα.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το Υπουργείο Μεταφορών της Σουηδίας, ο Δήμος του Γκέτεμποργκ και το Πάρκο Επιστημών του Λιντχόλμεν.
Διαβάστε ΕΔΩ: Ερχεται το XC90 και θα είναι πολυτελέστατο...
Διαβάστε ΕΔΩ: Ερχεται το XC90 και θα είναι πολυτελέστατο...
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr