GP Ισπανίας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!
Με καλό καιρό, κόσμο στις κερκίδες και άπνοια υποδέχτηκε η πίστα της Καταλονίας ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τον 5ο αγώνα του πρωταθλήματος.
Ο χρόνος του Λιούις Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη περίοδο υπολείπεται 6.3sec από την περσινή επίδοση που έδωσε στο Νίκο Ρόσμπεργκ την pole position. Μένει να δούμε πόσο θα βελτιωθούν μέχρι αύριο το απόγευμα οι χρόνοι. Ο Μπάτον με τη McLaren εντυπωσίασε σημειώνοντας ανταγωνιστική επίδοση, ήταν μάλιστα πρώτος για αρκετή ώρα προτού κινηθεί πιο γρήγορα το τελευταίο 5λεπτο ο Χάμιλτον. Πιο πίσω ο Ρικιάρντο έδειξε πως οι αναβαθμίσεις της RB10 δουλεύουν τη στιγμή που ο Φέτελ έχανε πολύτιμο χρόνο στην πίστα λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος. Ο Γερμανός έμεινε στο μέσο της διαδρομής ενώ είχε συμπληρώσει μόλις 4 γύρους. Όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων ο Φέτελ έμεινε από ένα βραχυκύκλωμα σε ηλεκτρική καλωδίωση. Έχασε και ολόκληρη τη δεύτερη περίοδο γιατί δεν ήταν εύκολο ν' αλλαχθεί το εν λόγω κύκλωμα. Θέμα αντιμετώπισε και ο Ρόσμπεργκ με τη μονάδα ισχύος της Mercedes που περιόρισε σημαντικά την παρουσία του στην πίστα.
Ανάμεικτα συναισθήματα για τη Ferrari που στο ξεκίνημα της περιόδου χρησιμοποίησε μπογιά αεροπορικού τύπου στο μονοθέσιο του Ράικονεν ώστε να απεικονιστεί η ροή αέρα στην πίσω αεροτομή. Τα κόκκινα μονοθέσια έδειξαν να πατάνε καλά στην πίστα όμως η διαφορά του ενός δευτερολέπτου από τη Mercedes του Χάμιλτον είναι μεγάλη.
Ο δοκιμαστής της Sauber, Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ που οδηγούσε στη θέση του Γκουτιέρεζ καρδιοχτύπησε στο τέλος της ευθείας όταν ένιωσε κινούμενος με 330km/h ότι τα φρένα δεν έπιασαν. Υπήρξε αστοχία, στιγμιαία και ο 29χρονος Ολλανδός απέφυγε οριακά την επαφή με τα προστατευτικά. Ένα ακόμη ευτράπελο συνέβη στη Force India του Πέρεζ, ο Μεξικάνος είδε τον αριστερό του καθρέπτη να σπάει λόγω αεροδυναμικής πίεσης και να κρέμεται χτυπώντας στο αμάξωμα και στο κόκπιτ. Αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για να τον αφαιρέσει. Οδηγούσε μάλιστα κρατώντας τον καθρέπτη για δυο km.
Αρκετά πετυχημένη δια γυμνού οφθαλμού η μορφοποίηση της μπογιάς αεροπορικού τύπου στην πίσω αεροτομή της F14 T του Ράικονεν. Η εν λόγω τεχνική χρησιμοποιείται για απεικόνιση της ροής του αέρα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σ' αυτά τα τεστ είναι να μην στεγνώσει η μπογιά προτού το μονοθέσιο αποκτήσει υψηλή ταχύτητα ώστε να την απλώσει η ροή του αέρα και να αποτυπωθεί η μορφή της για να βγάλουν σωστά συμπεράσματ οι αεροδυναμιστές.
Συνολικά οι χρόνοι την πρώτη περίοδο ήταν:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:27.023s 17 |
2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:27.891s +0.868s 26 |
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:27.973s +0.950s 21 |
4. Fernando Alonso Ferrari 1:28.128s +1.105s 23 |
5. Nico Rosberg Mercedes 1:28.168s +1.145s 9 |
6. Kimi Raikkonen Ferrari 1:28.337s +1.314s 19 |
7. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:28.423s +1.400s 27 |
8. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:28.744s +1.721s 34 |
9. Sergio Perez Force India-Mercedes 1:28.779s +1.756s 18 |
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:28.791s +1.768s 13 |
11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1:28.792s +1.769s 24 |
12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:28.828s +1.805s 17 |
13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:28.859s +1.836s 24 |
14. Felipe Nasr Williams-Mercedes 1:29.272s +2.249s 15 |
15. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:29.688s +2.665s 16 |
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:29.820s +2.797s 22 |
17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:29.444s +2.421s 21 |
18. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1:30.440s +3.417s 21 |
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:30.748s +3.725s 19 |
20. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:30.942s +3.919s 4 |
21. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:30.997s +3.974s 22 |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:31.421s +4.398s 22 |
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι 21 πιλότοι πλην του Φέτελ ήταν πιο δραστήριοι συμπληρώνοντας μεγαλύτερο αριθμό γύρων. Πρόβλημα σημαντικό στα φρένα για το Γκροζάν, επικίνδυνη απελευθέρωση του Βερν από τα πιτ με αποτέλεσμα να φύγει η πίσω δεξιά του ρόδα αλλά και πολλές προσπάθειες για να βρουν τον κατάλληλο ρυθμό αγώνα με τη μέση γόμα ήταν τα χαρακτηριστικά του δεύτερου 90λεπτου. Ο Χάμιλτον ήταν ξανά ο ταχύτερος, ο Ρικιάρντο προσπάθησε να βάλει και τα χιλιόμετρα του Φέτελ, στη Ferrari παίζουν κρυφτούλι καθώς σε καμία περίπτωση δεν επιχείρησαν σήμερα γρήγορο γύρο. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος έφτασαν στους 24 και 40 βαθμούς Κελσίου αντίστοιχα. Το τονίζουμε αυτό καθότι η μέση γόμα της Pirelli είναι κατασκευασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες (105 βαθμούς low working range) απ' ότι η σκληρή γόμα (115 βαθμούς high working range) και πιθανότατα θα είναι η επιλογή των ομάδων για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.
Συνολικά οι χρόνοι της 2ης περιόδου ήταν:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton
Mercedes
1:25.524s 33 |
2. Nico
Rosberg Mercedes 1:25.973s +0.449s
36 |
3. Daniel
Ricciardo Red Bull-Renault 1:26.509s +0.985s
38 |
4. Fernando
Alonso Ferrari 1:27.121s +1.597s
33 |
5. Kimi
Raikkonen Ferrari 1:27.296s +1.772s
33 |
6. Kevin
Magnussen McLaren-Mercedes 1:27.788s +2.264s
37 |
7. Jenson
Button McLaren-Mercedes 1:27.811s +2.287s
29 |
8. Felipe
Massa Williams-Mercedes 1:27.824s +2.300s
31 |
9. Pastor
Maldonado Lotus-Renault 1:27.866s +2.342s
42 |
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1:28.049s +2.525s
35 |
11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:28.074s
+2.550s 31 |
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1:28.246s
+2.722s 30 |
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:28.284s +2.760s
33 |
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:28.698s +3.174s
33 |
15. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:29.105s +3.581s
24 |
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1:29.129s
+3.605s 34 |
17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:29.463s +3.939s
26 |
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:29.991s +4.467s
26 |
19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1:31.148s +5.624s
28 |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:31.338s +5.814s
38 |
21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:31.586s
+6.062s 39 |
22. Sebastian Vettel Red Bull-Renault δε χρονομετρήθηκε |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr