F1: Η αθέατη πλευρά!
16.05.2014
12:47
Σε μια αποκαλυπτική του συνέντευξη ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πωλ Χέμπερι μιλά για τα φετινά δεδομένα των ελαστικών και τι άλλαξε σε σχέση με πέρυσι. Η συνέντευξη δημοσιοποιήθηκε στον επίσημο δικτυακό τόπο της F1.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε χωρίς παράπονα και καυτά δημοσιεύματα…
Κάποιοι πάντα θα παραπονιούνται αλλά κάθε χρονιά στη F1 είναι διαφορετική και κάθε φορά υπάρχει άλλο κεντρικό θέμα. Πέρυσι ήμασταν εμείς το θέμα φέτος όμως ξεκινήσαμε καλά. Η νέα χρονιά είχε διαφορετικά μονοθέσια και αυτό δημιουργούσε αντίκτυπο στα ελαστικά. Ευτυχώς κάναμε δοκιμές πριν το ξεκίνημα σε τοποθεσίες όπου μπορούσαμε να πάρουμε αξιόλογες πληροφορίες από την αρχή της χρονιάς όσον αφορά στο πως καταπονούν τα ελαστικά τα νέα μονοθέσια. Αυτό ήταν ένα σημαντικό βήμα για το άθλημα. Στους πρώτους αγώνες έβρεξε αρκετά, αυτό ήταν καλό για μας που παρουσιάσαμε ένα νέο ελαστικό βροχής. Είμαστε χαρούμενοι γιατί σε κατατακτήριες δοκιμές φάνηκε να υπάρχει μια αλληλοεπικάλυψη του ενδιάμεσου με το βρόχινο ελαστικό κάποια μονοθέσια χρησιμοποιούσαν την πρώτη επιλογή κάποια άλλη τη δεύτερη αυτό καταδεικνύει πως δεν υπάρχει πλέον μεγάλη διαφορά ανάμεσά τους. Όσον αφορά στα σλικ ελαστικά και ενόσω κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα μονοθέσια θα βελτιώνονται ίσως χρειαστεί να δούμε ξανά κάποιες επιλογές που μπορεί να είναι λίγο συντηρητικές. Όσο οι μηχανικοί των ομάδων σετάρουν καλύτερα τα μονοθέσια και αυτά σπινάρουν λιγότερο και γλιστρούν λιγότερο, τόσο λιγότερο υπερθερμαίνονται τα ελαστικά.
Είναι πιο εύκολη φέτος η δουλειά σας σε σχέση με πέρυσι;
Κάναμε ένα βήμα πίσω. Ίσως ήμασταν πολύ επιθετικοί τις προηγούμενες χρονιές για να δώσουμε μια μεγάλη πρόκληση στρατηγικής και μηχανολογίας στις ομάδες. Κάποιες ανταπεξήλθαν, κάποιες όχι. Φέτος με τόσες άγνωστες παραμέτρους απλά έπρεπε να πάμε λίγο πιο συντηρητικά.
Κάποιοι πάντα θα παραπονιούνται αλλά κάθε χρονιά στη F1 είναι διαφορετική και κάθε φορά υπάρχει άλλο κεντρικό θέμα. Πέρυσι ήμασταν εμείς το θέμα φέτος όμως ξεκινήσαμε καλά. Η νέα χρονιά είχε διαφορετικά μονοθέσια και αυτό δημιουργούσε αντίκτυπο στα ελαστικά. Ευτυχώς κάναμε δοκιμές πριν το ξεκίνημα σε τοποθεσίες όπου μπορούσαμε να πάρουμε αξιόλογες πληροφορίες από την αρχή της χρονιάς όσον αφορά στο πως καταπονούν τα ελαστικά τα νέα μονοθέσια. Αυτό ήταν ένα σημαντικό βήμα για το άθλημα. Στους πρώτους αγώνες έβρεξε αρκετά, αυτό ήταν καλό για μας που παρουσιάσαμε ένα νέο ελαστικό βροχής. Είμαστε χαρούμενοι γιατί σε κατατακτήριες δοκιμές φάνηκε να υπάρχει μια αλληλοεπικάλυψη του ενδιάμεσου με το βρόχινο ελαστικό κάποια μονοθέσια χρησιμοποιούσαν την πρώτη επιλογή κάποια άλλη τη δεύτερη αυτό καταδεικνύει πως δεν υπάρχει πλέον μεγάλη διαφορά ανάμεσά τους. Όσον αφορά στα σλικ ελαστικά και ενόσω κατά τη διάρκεια της χρονιάς τα μονοθέσια θα βελτιώνονται ίσως χρειαστεί να δούμε ξανά κάποιες επιλογές που μπορεί να είναι λίγο συντηρητικές. Όσο οι μηχανικοί των ομάδων σετάρουν καλύτερα τα μονοθέσια και αυτά σπινάρουν λιγότερο και γλιστρούν λιγότερο, τόσο λιγότερο υπερθερμαίνονται τα ελαστικά.
Είναι πιο εύκολη φέτος η δουλειά σας σε σχέση με πέρυσι;
Κάναμε ένα βήμα πίσω. Ίσως ήμασταν πολύ επιθετικοί τις προηγούμενες χρονιές για να δώσουμε μια μεγάλη πρόκληση στρατηγικής και μηχανολογίας στις ομάδες. Κάποιες ανταπεξήλθαν, κάποιες όχι. Φέτος με τόσες άγνωστες παραμέτρους απλά έπρεπε να πάμε λίγο πιο συντηρητικά.
Πότε ξεκινήσατε να δουλεύετε τα φετινά ελαστικά;
Πέρυσι τον Ιούνιο. Μετά από ένα μήνα ξέραμε το σχήμα των μονοθεσίων και υποθέταμε πως θα συμπεριφέρονται. Περιμέναμε πολύ σπινάρισμα. Από τη μια τα ελαστικά θα έπρεπε να το περιορίζουν ενώ από την άλλη λόγω μειωμένης αεροδυναμικής απόδοσης απαιτείται καλύτερο κράτημα – αναφέρομαι σ’ αυτό που προέρχεται από τη χημική σύσταση της γόμας – από τα ελαστικά. Αυτό ήταν πρόκληση. Η δοκιμή αντιπαραβολής των περσινών με τα φετινά ελαστικά το Δεκέμβριο ήταν πολύ σημαντική για μας. Μπορέσαμε να κατανοήσουμε σε βάθος τα φετινά μονοθέσια. Έχουμε μόνο 3 γόμες για τις 19 πίστες φέτος καθότι τα πολύ μαλακά ελαστικά (Super soft) θα χρησιμοποιηθούν μόνο σε διαδρομές εντός πόλης. Οπότε υπάρχουν συμβιβασμοί σε ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, είτε στο κρύο είτε στη ζέστη.
Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά από πέρυσι;
Αλλάξαμε τελείως ελαστικά φέτος λόγω των διαφορετικών κανονισμών. Θέλουμε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στις γόμες αλλά αυτό το αφήσαμε για τη νέα χρονιά.
Τις προηγούμενες δυο χρονιές τα ελαστικά έκριναν το πρωτάθλημα. Φέτος πιστεύετε πως θα το κρίνει η μονάδα ισχύος;
Ναι. Έγιναν μεγάλες αλλαγές στο άθλημα που υπηρετούμε. Μας ζητήθηκε μια συγκεκριμένη δουλειά. Έγινε μια μεγάλη επένδυση από τους κατασκευαστές κινητήρων στις νέες μονάδες ισχύος και είναι φυσιολογικό φέτος να έχει επικεντρωθεί όλη η προσοχή σ’ αυτό.
Φέτος η χρονιά προβλέπεται καλή για σας…
Τα άσχημα νέα «πουλάνε». Για μας καλή χρονιά θεωρείται εφόσον πετύχουμε αυτό που μας ζητήθηκε, στρατηγικές 2 ή 3 πιτ στοπ. Το πετύχαμε τα προηγούμενα χρόνια και δείχνει μέχρι τώρα πως και φέτος είμαστε σε σωστό δρόμο. Είμαστε χαρούμενοι που συμμετέχουμε στη F1. Είναι ένα μοναδικό πρωτάθλημα με τους κορυφαίους οδηγούς του κόσμου και πρωτοποριακή τεχνολογία. Θα πάμε στη Ρωσία φέτος, ο βασικός μέτοχος της εταιρείας μας είναι στη Ρωσία και η επιχειρηματικότητα εκεί είναι πολύ σημαντική για μας. Όσο μας θέλουν θα είμαστε εδώ.
Πέρυσι τον Ιούνιο. Μετά από ένα μήνα ξέραμε το σχήμα των μονοθεσίων και υποθέταμε πως θα συμπεριφέρονται. Περιμέναμε πολύ σπινάρισμα. Από τη μια τα ελαστικά θα έπρεπε να το περιορίζουν ενώ από την άλλη λόγω μειωμένης αεροδυναμικής απόδοσης απαιτείται καλύτερο κράτημα – αναφέρομαι σ’ αυτό που προέρχεται από τη χημική σύσταση της γόμας – από τα ελαστικά. Αυτό ήταν πρόκληση. Η δοκιμή αντιπαραβολής των περσινών με τα φετινά ελαστικά το Δεκέμβριο ήταν πολύ σημαντική για μας. Μπορέσαμε να κατανοήσουμε σε βάθος τα φετινά μονοθέσια. Έχουμε μόνο 3 γόμες για τις 19 πίστες φέτος καθότι τα πολύ μαλακά ελαστικά (Super soft) θα χρησιμοποιηθούν μόνο σε διαδρομές εντός πόλης. Οπότε υπάρχουν συμβιβασμοί σε ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, είτε στο κρύο είτε στη ζέστη.
Ποια είναι η μεγαλύτερη διαφορά από πέρυσι;
Αλλάξαμε τελείως ελαστικά φέτος λόγω των διαφορετικών κανονισμών. Θέλουμε να κάνουμε κάποιες αλλαγές στις γόμες αλλά αυτό το αφήσαμε για τη νέα χρονιά.
Τις προηγούμενες δυο χρονιές τα ελαστικά έκριναν το πρωτάθλημα. Φέτος πιστεύετε πως θα το κρίνει η μονάδα ισχύος;
Ναι. Έγιναν μεγάλες αλλαγές στο άθλημα που υπηρετούμε. Μας ζητήθηκε μια συγκεκριμένη δουλειά. Έγινε μια μεγάλη επένδυση από τους κατασκευαστές κινητήρων στις νέες μονάδες ισχύος και είναι φυσιολογικό φέτος να έχει επικεντρωθεί όλη η προσοχή σ’ αυτό.
Φέτος η χρονιά προβλέπεται καλή για σας…
Τα άσχημα νέα «πουλάνε». Για μας καλή χρονιά θεωρείται εφόσον πετύχουμε αυτό που μας ζητήθηκε, στρατηγικές 2 ή 3 πιτ στοπ. Το πετύχαμε τα προηγούμενα χρόνια και δείχνει μέχρι τώρα πως και φέτος είμαστε σε σωστό δρόμο. Είμαστε χαρούμενοι που συμμετέχουμε στη F1. Είναι ένα μοναδικό πρωτάθλημα με τους κορυφαίους οδηγούς του κόσμου και πρωτοποριακή τεχνολογία. Θα πάμε στη Ρωσία φέτος, ο βασικός μέτοχος της εταιρείας μας είναι στη Ρωσία και η επιχειρηματικότητα εκεί είναι πολύ σημαντική για μας. Όσο μας θέλουν θα είμαστε εδώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr