Είναι αργά για τη Lotus;

Η νέα συρρικνωμένη Lotus F1  αποτελεί παράδειγμα σύγχρονου management με στόχο κάθε άλλο παρά αθλητικό.

Υπάρχουν ξεκάθαρα τέσσερις ομάδες στη F1 οι Ferrari, McLaren, Red Bull και Mercedes που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα με στόχο την κατάκτησή του. Επιπλέον άλλες τρεις οι Williams, Force India, Toro Rosso, που λαμβάνουν τις τελικές αποφάσεις και με γνώμονα την αθλητική απόδοση. Στη Sauber είναι προφανές πως απλά θέλουν μια καλή πλατφόρμα επικοινωνίας ενώ οι Caterham και Marussia δεν λειτουργούν σε ανταγωνιστικό επίπεδο.

Η ομάδα της Lotus ανήκε στην πρώτη κατηγορία
(σ.σ: ο Αλόνσο πήρε πρωτάθλημα το 2005 – 2006 μαζί τους) μέχρι το 2009. Τότε η Renault που ήταν σε φάση «μένω μέχρι να φύγω» στη F1, πούλησε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Γκέραρντ Λόπεζ και το νεοσύστατο Genii Capital. Με καταγωγή από το Λουξεμβούργο (;) ο Λόπεζ έκανε από την πρώτη στιγμή ξεκάθαρες τις προθέσεις του: «Φιλοξενώντας μεγαλοεπενδυτές στο GP της Σιγκαπούρης και κάνοντάς τους μια βόλτα στα πιτ φτιάχνεις ιδανική ατμόσφαιρα και θετικό κλίμα για τις μετέπειτα επιχειρηματικές συζητήσεις».

Ο Λόπεζ προσπάθησε ανεπιτυχώς τα προηγούμενα χρόνια να πουλήσει μέρος
των μετοχών σε άλλα fund (σ.σ: περίπτωση Quantum) και τελικά έφτασε στο σημείο από τα τέλη του 2012 να αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Από την ομάδα έφυγαν σημαντικά στελέχη όπως ο τεχνικός διευθυντής Τζέιμς Άλισον που πήγε στη Ferrari αλλά και ο αγωνιστικός διευθυντής Έρικ Μπουλιέ που πήγε στη McLaren. Πέρυσι για την ομάδα οδηγούσαν οι Ράικονεν και Γκροζάν. Ο Φινλανδός δημοσιοποίησε το πρόβλημα με την αμοιβή του σε αντίθεση με το Γάλλο που το υπέμεινε στωϊκά. Σήμερα ο Ράικονεν αγωνίζεται με τα χρώματα της Ferrari, ο Γκροζάν ταλαιπωρείται ακόμη στη Lotus βγάζοντας λογύδρια για το πώς πρέπει να παλέψουν όλοι μαζί ως ομάδα. Αμφότεροι παραμένουν απλήρωτοι! Ο Λόπεζ επέλεξε ως αντικαταστάτη του Ράικονεν όχι τον ταλαντούχο Χούλκενμπεργκ (σ.σ: σε καλό του βγήκε του Νίκο που αγωνίζεται με την πιο ανταγωνιστική Force India) αλλά τον πολύφερνο (σ.σ: πετρέλαια Βενεζουέλας) Παστόρ Μαλντονάντο.



Φέτος η Lotus άργησε να παρουσιάσει το μονοθέσιο και η εικόνα της Ε22 στην πίστα κάθε άλλο παρά ανταγωνιστική είναι. Ο Λοπέζ καταδεικνύοντας το πνεύμα του, επέλεξε να μην προσλάβει άλλον στη θέση του αγωνιστικό διευθυντή. Υποβάθμισε μάλιστα το ρόλο σε κόμβο επικοινωνίας και απλοποίησε τα πράγματα λέγοντας: «Πλέον ο τεχνικός διευθυντής μας Νικ Τσέστερ και ο επικεφαλής δραστηριοτήτων πίστας Άλαν Περμάν μιλούν μεταξύ τους και όχι μέσω τρίτου. Το ίδιο και εγώ όταν θέλω να τους μιλήσω το κάνω απευθείας. Έτσι δε χρειαζόμαστε αγωνιστικό διευθυντή». Ο 43χρονος επιχειρηματίας στους τελευταίους αγώνες βρίσκεται στο μεσαίο κάθισμα στο pit wall της ομάδας όμως δεν έχει και πολλά να κάνει, καθότι συνήθως οι Ε22 βρίσκονται ακίνητες στα πιτ. Όταν όμως βρίσκονται στην πίστα κινούνται αργά, αυτό έχει και τα θετικά του καθώς φαίνονται καλύτερα οι χορηγοί.
Μιλώντας για τις απολύσεις προσωπικού - από τη Lotus έφυγαν τις προηγούμενες μέρες περί τα 100 ικανά στελέχη – ο Λόπεζ τόνισε: «Όλα είναι θέμα οπτικής. Υπάρχουν ομάδες με προσωπικό 700 ατόμων. Εμείς έχουμε 470 άτομα όμως αυτός ο αριθμός είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό ατόμων που απασχολούν οι μισές ομάδες. Μπορεί κάποιος να σχολιάσει αρνητικά πως μειώνουμε το προσωπικό αλλά καλό είναι να τονιστεί πως έχουμε 150 άτομα περισσότερα από άλλες ομάδες».



Η Lotus πήρε τους πρώτους της βαθμούς στο πρωτάθλημα στον 5ο αγώνα στην Ισπανία
. Ο Γκροζάν κατετάγη 5ος και κατάφερε να τερματίσει 8ος. Ο ρυθμός της E22 έδειχνε πως θα μπορούσε να κοντράρει τις Ferrari, αλλά τελικά μια αστοχία αισθητήρα περιόρισε το Γάλλο πιλότο πίσω από τα κόκκινα μονοθέσια στην 8η θέση. Έτσι η Lotus πήρε τους πρώτους 4 φετινούς βαθμούς στο πρωτάθλημα και έβαλε σα στόχο την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να κερδίσει τη Ferrari ή τη Red Bull που μάχονται για τη 2η θέση.

Μιλώντας σχετικά ο Λόπεζ τόνισε:
«Είχαμε πει από την αρχή της χρονιάς πως έχουμε ένα καλό μονοθέσιο αλλά πρόβλημα με τα οικονομικά. Μπορούμε να κοντράρουμε όλους τους άλλους εκτός από τη Mercedes».



Η Lotus αυτή τη στιγμή υπολείπεται 62 βαθμούς από τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr