Με άπνοια, ηλιοφάνεια και θερμοκρασία 23 βαθμών διεξήχθησαν οι κατατακτήριες δοκιμές στο Πριγκιπάτο του Μονακό...
Τάκης Πουρναράκης
UPD:
Χωρίς πολύ κόσμο στις κερκίδες αλλά με αρκετούς VIP στα πάντοκ και στα πιτ
ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση του 18λεπτου για τη μάχη της 16αδας. Οι Mercedes βγήκαν πρώτες απ' όλους με την πιο σκληρή εκ των δυο γομών στη συγκεκριμένη περίπτωση τη μαλακή. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων γι' αυτό τον αγώνα τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας της.
Κλείσιμο
Οι χρόνοι με τη μαλακή γόμα κατέβηκαν μέχρι το 1:17.6 με τις Mercedes
να είναι ταχύτερες όλων. Στη Lotus έβαλαν κατευθείαν την πολύ μαλακή γόμα και το παράδειγμά τους ακολούθησαν οι McLaren και Ferrari ανησυχώντας πως οι χρόνοι τους με την μαλακή γόμα δεν ήταν επαρκής για να τους δώσουν την πρόκριση στην 16αδα. Ενδεικτικό της διαφοράς που υπάρχει ανάμεσα στις Mercedes και στα υπόλοιπα μονοθέσια είναι ότι τα γερμανικά μονοθέσια παρέμειναν στην κορυφή της κατάταξης. Δευτερόλεπτα πριν τη λήξη ο Έρικσον προσπάθησε "θολωμένα" να περάσει το Μάσα στη Μιραμπό με αποτέλεσμα να συγκρουστούν και να βγουν οι κίτρινες σημαίες επηρεάζοντας τη διαδικασία.
Πέρα από τα τέσσερα μονοθέσια των δυο μικρών ομάδων, Caterham και Marussia
εκτός έμειναν και οι δυο Sauber πληρώνοντας το τίμημα του υπέρμετρου βάρους που έχουν.
Στη μάχη της δεκάδας δε συμμετείχε ο Μάσα λόγω της σύγκρουσης με τον Έρικσον έτσι μπήκαν στην πίστα 15 μονοθέσια. Οι Mercedes έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα και κατέβασαν 1.3 sec ειδικά ο Χάμιλτον που ήταν ο ταχύτερος. Έκπληξη η παρουσία των Toro Rosso στη 10αδα. Αποκλείστηκε ο νικητής του 2009, Τζένσον Μπάτον, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Force India, οι Lotus των Γκροζάν, Μαλντονάντο και η άλλη Williams του Βάλτερι Μπότας.
Πριν ακόμη ξεκινήσει η μάχη της pole, το τελευταίο δεκάλεπτο των κατατακτήριων δοκιμών ήταν σχεδόν βέβαια πως οι 3 πρώτες σειρές θα είναι Mercedes, Red Bull, Ferrari.
Στην πράξη αυτό το σενάριο επιβεβαιώθηκε μετά την πρώτη προσπάθεια όλων των πιλότων. Ταχύτερος όλων ήταν ο Ρόσμπεργκ. Η δεύτερη προσπάθεια δεν κύλησε όπως την ήθελαν στη Mercedes με το Ρόσμπεργκ να κάνει λάθος. Η έξοδος του στη Μιραμπό είχε ως αποτέλεσμα να βγει η κίτρινη σημαία που επηρέασε την προσπάθεια όλων όσοι έπονταν όπως και ο Χάμιλτον. Δύσκολα πάντως θα μπορούσε κανείς να προσάψει δόλο στο Ρόσμπεργκ για το συμβάν. O ίδιος απολογήθηκε στο Χάμιλτον που αρνήθηκε ν' απαντήσει σε ερώτηση στη συνέντευξη Τύπου αν η ενέργεια του Ρόσμπεργκ είχε δόλο. Παραταύτα οι Mercedes παρέμειναν στην πρώτη σειρά με το Ρόσμπεργκ να διακόπτει το σερί pole του Χάμιλτον.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι αγωνοδίκες έκριναν πως έπρεπε να εξετάσουν τι ακριβώς συνέβη στην τελευταία προσπάθεια του Ρόσμπεργκ και αν υπάρχει περίπτωση να το έκανε επίτηδες ο Γερμανός.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Τότο Βολφ εμφατικά τόνισε ότι όλη η συζήτηση είναι άστοχη: "Κανείς δεν τρακάρει επίτηδες στη σύγχρονη F1. Ο Νίκο έχασε τα φρένα και πήγε ευθεία. Εκεί τελείωσε το θέμα καθώς είχαν βγει κίτρινες σημαίες. Τι σημασία έχει αν έβαλε όπισθεν μετά; Όλα αυτά είναι αηδίες καταλαβαίνω πως εσείς σα δημοσιογράφοι θέλετε ένα πιασάρικο θέμα αλλά δεν υπάρχει θέμα εδώ".
Ο αγώνας που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί αύριο στις 13:50 από τον Alpha.
Συνολικά η κατάταξη έχει ως εξής:
Θέση Πιλότος ΟμάδαΧρόνος Διαφορά
1. Nico RosbergMercedes1m15.989s
2. Lewis HamiltonMercedes1m16.048s+0.059s
3. Daniel RicciardoRed Bull-Renault1m16.384s+0.395s
4. Sebastian VettelRed Bull-Renault1m16.547s+0.558s
Μία σπουδαία διάκριση που το κατατάσσει στα κορυφαία ξενοδοχειακά συγκροτήματα σε παγκόσμια κλίμακα απέσπασε το Nana Princess των Nana Hotels του Ομίλου Εταιρειών Καράτζη καθώς βραβεύτηκε από το TripAdvisor ως μία «Best of the Best» επιλογή.
Πάρο, Μήλο, Μύκονο, Νάξο, Σέριφο, Σίφνο; Όπου και όσο μακριά και αν ταξιδεύεις αυτό το καλοκαίρι, υπάρχει ένας απίστευτα πιο γρήγορος, πιο άνετος και πιο συναρπαστικός τρόπος για τα προσεγγίσεις.