Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 1.6 diesel
25.05.2014
19:40
Οι Γάλλοι επιστρέφουν δυναμικά στα μικρομεσαία και διεκδικούν την εμπιστοσύνη του κοινού με το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2014.
Στην πλέον δημοφιλή και σημαντική κατηγορία της Ευρώπης, η Peugeot όφειλε να βάλει τα δυνατά της. Η δεύτερη γενιά του 308 επιβραβεύει τις προσπάθειες της, αποτελώντας μία ομοιογενή πρόταση στα πεντάθυρα hatch. Είναι άμεσα αντιληπτή η προσπάθεια για να ανέβει το αυτοκίνητο επίπεδο, τόσο αισθητικά όσο και ποιοτικά. Το νέο 308 δείχνει στιβαρό, με τη σχεδίαση να θυμίζει σε πολλούς Golf. Οι εντυπώσεις δεν αλλάζουν όταν εισέλθεις στην καμπίνα. Αφρώδες υλικό σε όλο το ταμπλό, καλή συναρμογή, λεπτομέρειες από χρώμιο σε αρκετά σημεία.
Το τιμόνι μικρής διαμέτρου είναι ωραίο σε αίσθηση και στέλνει στον οδηγό… σπορ μηνύματα. Το πάνω μέρος της στεφάνης του κρύβει όμως τον πίνακα οργάνων που είναι τοποθετημένος ψηλά στο ταμπλό. Το νέο σύστημα πολυμέσων με τη μεγάλη οθόνη αφής συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες. Όχι μόνο του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά ακόμη και του κλιματισμού. Οι πίσω επιβάτες δεν θα διαμαρτυρηθούν για τους χώρους, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει και μεγάλο όγκο (420 lt) και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Στην Peugeot φαίνεται πως δούλεψαν εντατικά στον τομέα της ηχομόνωσης. Ακόμη και όταν το 308 ταξιδεύει με 120+ km/h, επικρατεί ησυχία στο εσωτερικό. Οι θόρυβοι από την αεροδυναμική αντίσταση ή την κύλιση των τροχών φθάνουν… εξασθενημένοι στα αυτιά των επιβατών.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έφερε τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 e-HDi. Η Peugeot δικαιούται το «δωδεκάρι» του κοινού, χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία του (ακούγεται μόνο στο ρελαντί) και τα μεγάλα αποθέματα ροπής. Η νέα πλατφόρμα EMP2 περιόρισε σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου και ο τετρακύλινδρος diesel το εκμεταλλεύεται για να χαρίσει στο 308 ρεπρίζ που θυμίζουν πιο ισχυρές εκδόσεις αλλά και ρύπους κάτω από το όριο των 100 g/km. Και όλα αυτά τη στιγμή που σε μεικτή διαδρομή (πόλη, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο) η μέση κατανάλωση έδειξε 5,6 lt/100 km!
Αναμφίβολα, η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση των επιβατών. Όμως ακόμη και όταν πιεστεί, το νέο μικρομεσαίο Peugeot διατηρεί την επαφή του με το δρόμο, αντιδρά προοδευτικά και δεν τρομάζει τον οδηγό του. Το τιμόνι έχει μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα και ενημερώνει αξιόπιστα για την ακριβή θέση των τροχών. Τα φρένα λειτουργούν αποτελεσματικά, διατηρώντας και σωστή αίσθηση. Το μόνο κομμάτι που υπολείπεται του πολύ καλού συνόλου είναι το μέτριο σε αίσθηση και λειτουργία 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Το τιμόνι μικρής διαμέτρου είναι ωραίο σε αίσθηση και στέλνει στον οδηγό… σπορ μηνύματα. Το πάνω μέρος της στεφάνης του κρύβει όμως τον πίνακα οργάνων που είναι τοποθετημένος ψηλά στο ταμπλό. Το νέο σύστημα πολυμέσων με τη μεγάλη οθόνη αφής συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες. Όχι μόνο του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου και του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά ακόμη και του κλιματισμού. Οι πίσω επιβάτες δεν θα διαμαρτυρηθούν για τους χώρους, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει και μεγάλο όγκο (420 lt) και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Στην Peugeot φαίνεται πως δούλεψαν εντατικά στον τομέα της ηχομόνωσης. Ακόμη και όταν το 308 ταξιδεύει με 120+ km/h, επικρατεί ησυχία στο εσωτερικό. Οι θόρυβοι από την αεροδυναμική αντίσταση ή την κύλιση των τροχών φθάνουν… εξασθενημένοι στα αυτιά των επιβατών.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έφερε τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 e-HDi. Η Peugeot δικαιούται το «δωδεκάρι» του κοινού, χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία του (ακούγεται μόνο στο ρελαντί) και τα μεγάλα αποθέματα ροπής. Η νέα πλατφόρμα EMP2 περιόρισε σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου και ο τετρακύλινδρος diesel το εκμεταλλεύεται για να χαρίσει στο 308 ρεπρίζ που θυμίζουν πιο ισχυρές εκδόσεις αλλά και ρύπους κάτω από το όριο των 100 g/km. Και όλα αυτά τη στιγμή που σε μεικτή διαδρομή (πόλη, αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο) η μέση κατανάλωση έδειξε 5,6 lt/100 km!
Αναμφίβολα, η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση των επιβατών. Όμως ακόμη και όταν πιεστεί, το νέο μικρομεσαίο Peugeot διατηρεί την επαφή του με το δρόμο, αντιδρά προοδευτικά και δεν τρομάζει τον οδηγό του. Το τιμόνι έχει μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα και ενημερώνει αξιόπιστα για την ακριβή θέση των τροχών. Τα φρένα λειτουργούν αποτελεσματικά, διατηρώντας και σωστή αίσθηση. Το μόνο κομμάτι που υπολείπεται του πολύ καλού συνόλου είναι το μέτριο σε αίσθηση και λειτουργία 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Το νέο 308 κάνει ένα ξεκάθαρο βήμα προς τα εμπρός και φλερτάρει πλέον με τις premium προτάσεις στην κατηγορία. Αυτό αντανακλάται και στην τιμή (23.700 ευρώ χωρίς απόσυρση για το 1.6 e-HDi Allure) και στον εξοπλισμό (6 αερόσακοι, πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων, φώτα LED εμπρός – πίσω, διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.6 e-HDi 115)
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 115 PS στις 3.600 rpm
Ροπή: 27,5 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,8 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Βάρος: 1.160 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.253/1.804/1.472 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: -
Τιμή: 20.270 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.6 e-HDi 115)
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 115 PS στις 3.600 rpm
Ροπή: 27,5 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,8 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 98 g/km
Βάρος: 1.160 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.253/1.804/1.472 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: -
Τιμή: 20.270 ευρώ (με απόσυρση και προσφορά)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr