Η ΕΛΣΤΑΤ τραβά... χειρόφρενο!
03.06.2014
19:49
Αντιμέτωπα με τη χειρότερη μορφή γραφειοκρατίας και νοοτροπίας του «χθες» βρίσκονται τα στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου.
Προφανώς από κάποιο... καπρίτσιο, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) αρνείται πλέον να παραδίδει στους εισαγωγείς τα στοιχεία των πωλήσεων του περασμένου μήνα κατά την 1η εργάσιμη ημέρα του νέου μήνα, αλλά την 6η εργάσιμη!
Η αιτία; Ως δικαιολογία στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. επικαλούνται κάποια ιδιόμορφη ερμηνεία του κανονισμού τους. Τόσο ιδιόμορφη που γίνεται παράλογη, καθώς αφήνει όλο τον κλάδο του αυτοκινήτου χωρίς ενημέρωση. «Όταν το αναφέραμε στο εργοστάσιό μας, νόμιζαν ότι είχαν να κάνουν με την Αίγυπτο και όχι με χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», μας ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος της αγοράς.
Στις υπόλοιπες χώρες της δυτικής Ευρώπης, τα στατιστικά στοιχεία ανακοινώνονται την πρώτη ημέρα κάθε μήνα, ενώ στις εταιρείες παραχωρούνται και ενδιάμεσα στοιχεία ώστε να προχωρήσουν σε ανάλυση των τάσεων της αγοράς. Με την παράλογη απόφαση της ΕΛ.ΣΤΑΤ. επιβαρύνεται δραματικά ο προγραμματισμός των εισαγωγέων και των αντιπροσωπειών, καθώς δεν μπορούν να προσαρμόσουν π.χ. τις προσφορές τους ανάλογα με τη ζήτηση. «Είναι σαν αρνούνται στις εταιρείες να κάνουν προσφορές, σαν να μην θέλουν τον ανταγωνισμό που ρίχνει τις τιμές», τονίζει στέλεχος εισαγωγικής εταιρείας.
Η αιτία; Ως δικαιολογία στην ΕΛ.ΣΤΑΤ. επικαλούνται κάποια ιδιόμορφη ερμηνεία του κανονισμού τους. Τόσο ιδιόμορφη που γίνεται παράλογη, καθώς αφήνει όλο τον κλάδο του αυτοκινήτου χωρίς ενημέρωση. «Όταν το αναφέραμε στο εργοστάσιό μας, νόμιζαν ότι είχαν να κάνουν με την Αίγυπτο και όχι με χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», μας ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος της αγοράς.
Στις υπόλοιπες χώρες της δυτικής Ευρώπης, τα στατιστικά στοιχεία ανακοινώνονται την πρώτη ημέρα κάθε μήνα, ενώ στις εταιρείες παραχωρούνται και ενδιάμεσα στοιχεία ώστε να προχωρήσουν σε ανάλυση των τάσεων της αγοράς. Με την παράλογη απόφαση της ΕΛ.ΣΤΑΤ. επιβαρύνεται δραματικά ο προγραμματισμός των εισαγωγέων και των αντιπροσωπειών, καθώς δεν μπορούν να προσαρμόσουν π.χ. τις προσφορές τους ανάλογα με τη ζήτηση. «Είναι σαν αρνούνται στις εταιρείες να κάνουν προσφορές, σαν να μην θέλουν τον ανταγωνισμό που ρίχνει τις τιμές», τονίζει στέλεχος εισαγωγικής εταιρείας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr