GP Καναδά: Ταχύτεροι οι Αλόνσο, Χάμιλτον στα ελεύθερα!
Η πίστα Ζυλ Βιλνέβ υποδέχτηκε ομάδες πιλότους και μηχανικούς με συννεφιά, υγρασία και θερμοκρασία στους 19 βαθμούς Κελσίου.
Η διαδρομή στον Καναδά χαρακτηρίζεται από μεγάλες ευθείες. Απαιτείται υψηλή τελική ταχύτητα, ακριβώς πριν τα φρένα για το τελευταίο σικέιν τα μονοθέσια άγγιζαν τα 330km/h. Επιπλέον απαιτείται σταθερότητα στο φρενάρισμα.
Οι Ferrari έχουν νέα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και περισσότερη δύναμη από μια αναβαθμισμένη έκδοση της μονάδας ισχύος. Παραταύτα στην δεκάδα της πρώτης περιόδου βρίσκονταν 5 μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes, 3 με μονάδα ισχύος Renault και μόνο δυο με Ferrari. Προς το τέλος της περιόδου ο καιρός βάρυνε αλλά τελικά η βροχή δεν έπεσε μέχρι τη λήξη της περιόδου.
Μπογιά αεροπορικού τύπου στην πίσω αεροτομή της Ferrari ώστε να δουν τη διαμόρφωση της ροής του αέρα οι αεροδυναμιστές.
Το ξεκίνημα της 2ης περιόδου βρήκε τους πιλότους να προβληματίζονται ανάμεσα στη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα μέχρι τη στιγμή που ο Χάμιλτον με ένα γύρο στο 1:16.1 έδειξε πως είναι σαφώς ταχύτερη η πολύ μαλακή γόμα με το κόκκινο σιρίτι. Περιμένουμε όμως με βάση τις ενδείξεις που είχαμε από τα γυρολόγια των ομάδων στον αγώνα να μεγιστοποιηθεί η χρήση της μαλακής γόμας. Οι Mercedes επέστρεψαν στην κορυφή των χρόνων με τον Χάμιλτον να δείχνει ξεκάθαρα πως έχει το ψυχολογικό προβάδισμα έναντι του Ρόσμπεργκ.
Μπλοκάρισμα στα φρένα για το νικητή του προηγούμενου αγώνα Νίκο Ρόσμπεργκ.
Στη Mercedes φάνηκε να προβληματίζονται γιατί η απόδοση της W05 δεν ήταν η αναμενόμενη με την πολύ μαλακή γόμα τη στιγμή που με τη μαλακή όλα ήταν σωστά. Ο Χάμιλτον πολυνίκης στο συγκεκριμένο αγώνα από τους πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση (2007, 2010, 2012) τόνισε μετά το πέρας των δοκιμών: «Θα βελτιωθούμε και άλλο όταν σετάρουμε το μονοθέσιο και έχει καλή ισορροπία. Είναι μια πίστα που θέλει τεχνική, όλα εξαρτώνται από τα apex (κορυφές στροφών) και τα κερμπ. Χρειάζεται μονοθέσιο που να αντιδρά καλά στις επαφές. Πάντα προσπαθείς να βρεις το όριο διέλευσης και έχουμε ακόμη δουλειά σ’ αυτό. Οι Ferrari φάνηκαν βελτιωμένες σήμερα. Η προσπέραση δεν είναι εύκολη εδώ οπότε η pole position είναι καθοριστική. Ο Νίκο ήταν πολύ γρήγορος σήμερα οπότε έχω πολύ δουλειά».
Ο Ρόσμπεργκ που δεν έχει κερδίσει στο Μόντρεαλ τόνισε: «Πήγα καλά νιώθω πολύ άνετα στο μονοθέσιο. Υπολείπομαι ένα δέκατο από τον ταχύτερο χρόνο οπότε πρέπει να δουλέψω σκληρά με τους μηχανικούς για να καλύψω αυτή τη διαφορά. Η πίστα είναι μοναδική, δεν είναι εύκολο να πατάς τα κερμπ στο σωστό σημείο».
Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ αλλά και οι δυο Ferrari έδειξαν σε σχετικά καλή κατάσταση, ειδικά ο Ράικονεν, νικητής στο Μόντρεαλ το 2005 έδειξε να έχει βρει τα πατήματά του, ύστερα από καιρό. Στην ομάδα μηχανικών του Φινλανδού προστέθηκε ο ικανός Ντέιβιντ Λόιντ μέχρι χτες επικεφαλής μηχανικός στο team δοκιμών της Ιταλικής ομάδας.
Μετά το πέρας των δοκιμών ο Αλόνσο τόνισε: «Είμαι σχετικά ευχαριστημένος με τις δοκιμές, κάναμε αρκετή δουλειά χωρίς προβλήματα. Δοκιμάσαμε νέα εξαρτήματα και τώρα πρέπει να κατανοήσουμε πως ακριβώς επιδρούν αυτά. Η συμπεριφορά των ελαστικών είναι παραπλήσια με ότι είδαμε στο Μονακό. Η πολύ μαλακή γόμα θα αντέξει για αρκετούς γύρους στον αγώνα».
Από την πλευρά του ο Ράικονεν συμπλήρωσε: «Όπως κάθε Παρασκευή το πρόγραμμα επικεντρώθηκε σε διαφορετικά σεταρίσματα και προσομοίωση αγώνα ενώ δοκιμάσαμε και τις δυο γόμες ελαστικών. Στην πρώτη περίοδο υπήρχε ένα πρόβλημα στο μονοθέσιο που περιόρισε τους γύρους μου στην πίστα. Αυτό δεν ήταν καλό συνολικά όμως έχω καλή αίσθηση με το μονοθέσιο. Δεν είμαι ακόμη 100% ικανοποιημένος από το κράτημα της F14T αλλά είμαι σίγουρος πως αναλύοντας τα δεδομένα θα βρούμε τη σωστή κατεύθυνση για δοκιμές και αγώνα».
Ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο ταχύτερος στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών σήμερα στον Καναδά. Αυτό είχε να συμβεί από το Πάσχα και το Κινέζικο GP, σ' εκείνο τον αγώνα ο Ισπανός ανέβηκε στο βάθρο.
Συνολικά οι χρόνοι ήταν:
Πρώτη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Fernando Alonso Ferrari 1m17.238s 21 |
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m17.254s +0.016s 25 |
3. Nico Rosberg Mercedes 1m17.384s +0.146s 32 |
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m18.131s +0.893s 28 |
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m18.361s +1.123s 20 |
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m18.435s +1.197s 26 |
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m18.446s +1.208s 33 |
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m18.514s +1.276s 31 |
9. Kimi Raikkonen Ferrari 1m18.578s +1.340s 15 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m18.643s +1.405s 14 |
11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m18.733s +1.495s 30 |
12. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m18.959s +1.721s 22 |
13. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m19.108s +1.870s 24 |
14. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m19.142s +1.904s 32 |
15. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m19.177s +1.939s 21 |
16. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m19.340s +2.102s 37 |
17. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m19.575s +2.337s 7 |
18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m19.804s +2.566s 15 |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m20.200s +2.962s 15 |
20. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m20.844s +3.606s 26 |
21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m21.404s +4.166s 33 |
22. Alexander Rossi Caterham-Renault 1m21.757s +4.519s 27 |
Δεύτερη περίοδος
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m16.118s 42 |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m16.293s +0.175s 39 |
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m16.573s +0.455s 26 |
4. Kimi Raikkonen Ferrari 1m16.648s +0.530s 31 |
5. Fernando Alonso Ferrari 1m16.701s +0.583s 27 |
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m16.774s +0.656s 37 |
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m16.893s +0.775s 37 |
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m17.052s +0.934s 42 |
9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.059s +0.941s 38 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m17.180s +1.062s 40 |
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m17.626s +1.508s 28 |
12. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m17.644s +1.526s 36 |
13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m17.712s +1.594s 35 |
14. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m17.819s +1.701s 33 |
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m17.868s +1.750s 27 |
16. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m17.964s +1.846s 47 |
17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m18.340s +2.222s 43 |
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m18.693s +2.575s 34 |
19. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m18.732s +2.614s 9 |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m20.244s +4.126s 38 |
21. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m22.418s +6.300s 13 |
22. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m32.127s +16.009s 3 |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr