GP Καναδά: Δράμα στο φινάλε!
09.06.2014
10:26
Από θαύμα αποφεύχθηκαν τα χειρότερα στον τελευταίο γύρο όταν ο Σέρτζιο Πέρεζ προσπαθώντας να υπερασπιστεί τη θέση του προκάλεσε σύγκρουση με το Φελίπε Μάσα.
Τα μονοθέσια και των δυο άρχισαν να περιστρέφονται ανεξέλεγκτα με 300km/h και ήταν θεού θέλημα ότι οι δυο πιλότοι βγήκαν ανέπαφοι από τα συντρίμμια τους. Ο Μάσα στο διάβα του θα μπορούσε κάλλιστα να είχε πέσει πάνω στο Σεμπάστιαν Φέτελ που επίσης μόλις είχε περάσει τον Πέρεζ.
Ο χθεσινός αγώνας είχε πάρει δραματική τροπή στους τελευταίους γύρους . Η κόντρα ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes που ήταν σε άλλο αγώνα είχε τελικά αποβεί εις βάρος τους. Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον πίεζαν από την αρχή τα μονοθέσια τους στα όρια με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και τελικά αστοχία της ηλεκτρονικής μονάδας που μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα (MGU-K).
Τελικά ο Χάμιλτον εγκατέλειψε με πρόβλημα στα πίσω φρένα . Καθότι η ανάκτηση ενέργειας γίνεται στον πίσω άξονα κυρίως κατά τη φάση της πέδησης, φέτος τα πίσω φρένα ρυθμίζονται ηλεκτρονικά και έχουν μικρότερες διαστάσεις – δυνατότητες καθώς η πέδηση συνεπικουρείται από την ανάκτηση. Με το ERS εκτός λειτουργίας τα φρένα της Mercedes υπερθερμάνθηκαν και ο Χάμιλτον εγκατέλειψε. O τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πάντι Λόου σε σχόλιο του στο επίσημο Δελτίο Τύπου της ομάδας τόνισε πως συνδέεται η αστοχία των πίσω φρένων στο μονοθέσιο του Χάμιλτον με την αστοχία του ERS.
Ο χθεσινός αγώνας είχε πάρει δραματική τροπή στους τελευταίους γύρους . Η κόντρα ανάμεσα στους δυο πιλότους της Mercedes που ήταν σε άλλο αγώνα είχε τελικά αποβεί εις βάρος τους. Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον πίεζαν από την αρχή τα μονοθέσια τους στα όρια με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και τελικά αστοχία της ηλεκτρονικής μονάδας που μεταφέρει την ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία στον ηλεκτροκινητήρα (MGU-K).
Τελικά ο Χάμιλτον εγκατέλειψε με πρόβλημα στα πίσω φρένα . Καθότι η ανάκτηση ενέργειας γίνεται στον πίσω άξονα κυρίως κατά τη φάση της πέδησης, φέτος τα πίσω φρένα ρυθμίζονται ηλεκτρονικά και έχουν μικρότερες διαστάσεις – δυνατότητες καθώς η πέδηση συνεπικουρείται από την ανάκτηση. Με το ERS εκτός λειτουργίας τα φρένα της Mercedes υπερθερμάνθηκαν και ο Χάμιλτον εγκατέλειψε. O τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πάντι Λόου σε σχόλιο του στο επίσημο Δελτίο Τύπου της ομάδας τόνισε πως συνδέεται η αστοχία των πίσω φρένων στο μονοθέσιο του Χάμιλτον με την αστοχία του ERS.
H οριακή μάχη των Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον είχε ως αποτέλεσμα την αστοχία του ERS και στις δυο W05 Hybrid.
Η άλλη Mercedes με το Ρόσμπεργκ συνέχισε ρυθμίζοντας την κατανομή της πέδησης. Η W05 δεν είχε τα 160PS ισχύος του ERS και κινούνταν μόνο με τα 600+ PS του θερμικού κινητήρα. Είχε μικρότερη τελική και φρέναρε λιγότερο αποτελεσματικά. Ο Γερμανός πιλότος προσπαθούσε με νύχια και με δόντια να κρατήσει μέρος της διαφοράς που είχε φτιάξει στην αρχή του αγώνα ενώ πίσω του είχε σχηματιστεί ένα τρενάκι από τους Πέρεζ, Ρικιάρντο, Φέτελ και Μάσα. Ο Μεξικάνος πιλότος που εκκινούσε 13ος έφτασε να διεκδικεί τη νίκη κάνοντας μόνο ένα πιτ στοπ στον 30στο γύρο.
Ο Πέρεζ είχε πρόβλημα στα φρένα όπως εξήγησε ο ίδιος αργότερα: « Ο Ρικιάρντο με πέρασε όταν αντιμετώπισα ένα ηλεκτρικό θέμα με το μονοθέσιο μου, κατάφερα όμως να επανεκκινήσω το σύστημα στους τελευταίους γύρους».
Όπως και να έχει ο Αυστραλός επιτέθηκε στο Ρόσμπεργκ και τον πέρασε στο φινάλε σημειώνοντας την πρώτη νίκη της καριέρας του. Μπαίνοντας τα μονοθέσια στον τελευταίο γύρο, ο Φέτελ επιτίθεται και περνάει τον Πέρεζ και το ίδιο προσπαθεί να κάνει και ο Μάσα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η Force India και η Williams πλησιάζουν με 300km/h στην πρώτη στροφή, ο Πέρεζ αλλάζει γραμμή, ο Μάσα δεν προλαβαίνει ν’ αντιδράσει πέφτει πάνω του και βρίσκονται και οι δυο ανεξέλεγκτα να περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα. Τελικά η γωνία πρόσκρουσης με τα προστατευτικά λάστιχα ήταν και για τους δυο αρκετά ανώδυνη, βγήκαν ανέπαφοι από τη σύγκρουση. Επίσης ο Μάσα ήταν τυχερός που δεν έπεσε πάνω στο Φέτελ.
Ο Μάσα βγήκε ανέπαφος από την κατεστραμμένη Williams μετά τη σύγκρουση.
Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και απεφάνθησαν ότι υπήρχε υπαιτιότητα του Πέρεζ που άλλαξε τελευταία στιγμή τη γραμμή του. Στο Μεξικάνο επιβλήθηκε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα στην Αυστρία (22/6).
Τόσο ο Πέρεζ όσο και ο Μάσα μεταφέρθηκαν στο ιατρικό κέντρο για προληπτικούς λόγους.
Μετέπειτα ο Μάσα δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Μιλήσαμε με τον Πέρεζ στο ιατρείο, είμαι τόσο απογοητευμένος απ’ αυτόν. Του είπα ότι πρέπει να διδαχτεί απ’ ότι συνέβη. Θέλω να προσπαθήσει να έρθει στη θέση μου ήταν σοβαρό ατύχημα, φοβήθηκα ότι θα χτυπήσω άσχημα. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνει αυτό να στρίψει την ώρα που φρενάρει προς το μονοθέσιο που τον απειλεί. Το έχει κάνει πολλές φορές. Δε αντέδρασε όταν του το είπα απλά γύρισε την πλάτη και έφυγε. Ελπίζω να του γίνει μάθημα. Πηγαίναμε με 300km/h υπήρχε και άλλο μονοθέσιο μπροστά θα μπορούσε να γίνει μεγάλη ζημιά. Υπάρχουν κανονισμοί όταν κάποιο μονοθέσιο βρίσκεται διπλά σου δεν μπορείς πλέον να κινηθείς πλάγια. Το έκανε και ακουμπήσαμε. Ήταν επικίνδυνο. Η ποινή που πήρε δεν αρκεί, θα μπορούσα να είχα πέσει πάνω στο Φέτελ».
Ο Πέρεζ από την πλευρά του τόνισε: «Στον τελευταίο γύρο στη στροφή 1 υπερασπιζόμουν τη θέση μου όταν με χτύπησαν από πίσω. Δυσκολευόμουν στους τελευταίους γύρους, πίεζα για να περάσω το Ρόσμπεργκ. Με πέρασε ο Ρικιάρντο όταν αντιμετώπισα ένα ηλεκτρικό πρόβλημα άλλαξα χαρτογράφηση και λύθηκε στους τελευταίους γύρους. Το βάθρο ήταν πιθανό σήμερα, είμαι απογοητευμένος που έχασα τους βαθμούς».
Ο Φέτελ μιλώντας για το συμβάν είπε χαρακτηριστικά: «Είδα κάτι άσπρο στον καθρέπτη να έρχεται, ανοίχτηκα και έστριψα δεξιά με πέρασε πετώντας ο Φελίπε, ήμουν τυχερός που τον είδα έγκαιρα και αντέδρασα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr