Με καινοτόμες λύσεις, συσκευές που σκέφτονται, βιώσιμη φιλοσοφία και υψηλή αισθητική, η BSH πρωτοπορεί φέρνοντας την τεχνολογία στο κέντρο μιας απολαυστικής και συναρπαστικής καθημερινότητας που εξασφαλίζει έναν καλύτερο τρόπο ζωής.
GP Αυστρίας: Μια παλιά πίστα με νέες υποδομές
GP Αυστρίας: Μια παλιά πίστα με νέες υποδομές
Η F1 επιστρέφει σε μια ιστορική διαδρομή στο Σπίλμπεργκ της Αυστρίας για τον 8ο αγώνα του πρωταθλήματος αυτή την Κυριακή (απευθείας Alpha, OTE, 15:00).
Το Αυστριακό GP βρίσκονταν για τελευταία φορά στο πρόγραμμα της Formula1 το 2003 στο Α1 Ring. Από τότε πέρασαν 11 χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και τώρα επιστρέφει στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring, πρόκειται για τον 8ο αγώνα στο φετινό πρωτάθλημα. Ο τελευταίος νικητής, αγώνα F1, επί Αυστριακού εδάφους είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με τη Ferrari. Ο Γερμανός όπως και ο μεγάλος του αντίπαλος Μίκα Χάκινεν έχουν από δυο νίκες στη συγκεκριμένη διαδρομή. Πολυνίκης είναι ο Προστ με 3 νίκες (1983, 1985, 1986) ενώ από τους εν ενεργεία πιλότους δεν έχει κερδίσει κανείς. Έχουν αγωνιστεί εκεί μόνο οι Ράικονεν, Αλόνσο, Μπάτον, Μάσα από τους 22 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση.
Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003 τα 7 από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του.
Εκκίνηση το 2003 με το Μ.Σουμάχερ να προηγείται με τη Ferrari.
Το πρώην Α1 νυν Red Bull Ring έχει φιλοξενήσει από το 1997 μέχρι και το 2003 τα 7 από τα 26 Αυστριακά GP. Παλαιότερα ως Όστερινγκ είχε φιλοξενήσει άλλα 18. H πίστα αγοράστηκε και ανακαινίστηκε από τη Red Bull το 2011 και ξαναβρήκε τη θέση της στο καλεντάρι. Μάλιστα ο βαθύπλουτος Αυστριακός ιδιοκτήτης της Red Bull, Ντήτριχ Μάτεζιτς, έχει αναλάβει και το κόστος διοργάνωσης του αγώνα στην πατρίδα του.
Εκκίνηση το 2003 με το Μ.Σουμάχερ να προηγείται με τη Ferrari.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ που βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση με τις εμφανίσεις του έτερου πιλότου της Red Bull, Ντάνιελ Ρικιάρντο και την παρθενική του νίκη στον Καναδά, θέλει όσο τίποτε νίκη σήμερα στον εντός έδρας αγώνα για τους Ταύρους. Η Renault έχει προετοιμάσει μια αναβάθμιση του θερμικού κινητήρα της μονάδας ισχύος - ειδικότερα του υπερτροφοδότη – που οι φιλόδοξες εκτιμήσεις λένε ότι θα καλύψει την υστέρηση σε σχέση με την κορυφαία μονάδα ισχύος της Mercedes. Αν συμβεί αυτό, δεν αποκλείεται ο Φέτελ να πάρει τη νίκη μπροστά από Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον. Δε θα ποντάραμε σ’ αυτό, καθώς θεωρούμε ότι πρωτεύον για τον πρωταθλητή είναι να κυριαρχήσει έναντι του Ντάνιελ Ρικιάρντο που φαίνεται να τον υποσκελίζει. Το Αυστριακό GP θα είναι ίσως καταλυτικό για τη διαμόρφωση των ισορροπιών στα πιτ της πρωταθλήτριας ομάδας που εντός έδρας θέλει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Μιλώντας σχετικά ο Φέτελ που δεν έχει τρέξει σε αγώνα με F1 εκεί και θέλει τη νίκη την Κυριακή τόνισε: «Έχω εξαιρετικές αναμνήσεις από το Red Bull Ring. Ήμουν μόλις 13 ετών όταν οδήγησα για πρώτη φορά εκεί. Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω ένα μονοθέσιο της οικογένειας Auinger. Αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα αν προέρχεσαι από τον κόσμο του καρτ. Ήταν κάτι εντελώς νέο και χρειάστηκα χρόνο για να εξοικειωθώ. Είμαι πολύ χαρούμενος που θα αγωνιστούμε εκεί. Πρόκειται για ένα πανέμορφο σιρκουί, όχι μόνο η αγωνιστική διαδρομή, όλη η περιοχή. Η πίστα είναι φτιαγμένα εν μέσω ενός πανέμορφου φυσικού τοπίου. Δεν έχεις πολλούς αποπροσανατολισμούς εκεί, το μόνο που έχει σημασία είναι ο αγώνας. Το Red Bull Ring είναι μία μικρή σε μήκος πίστα, με λίγες στροφές, έχει όμως δυσκολίες. Υπάρχουν πολλές υψομετρικές διαφορές, πράγμα που κάνει τη διαδρομή ενδιαφέρουσα και απολαυστική. Οι θεατές θα απολαύσουν τον αγώνα αφού κάθε κερκίδα προσφέρει καλή θέα στην πίστα».
Από την πλευρά του ο νικητής του προηγούμενου αγώνα Ντάνιελ Ρικιάρντο πρόσθεσε:
«Είναι σπουδαίο που πάμε στον εντός έδρας για τη Red Bull αγώνα, αμέσως μετά από ένα φανταστικό Σαββατοκύριακο στον Καναδά. Έχω οδηγήσει στο Red Bull Ring μόνο για λόγους διαφημιστικούς. Είναι μία αγωνιστική διαδρομή μικρή σε μήκος και χωρίς πολλές στροφές αλλά όμορφη. Ειδικά η πρώτη στροφή όπου ανηφορίζουμε στο λόφο. Η στροφή δύο είναι μία κλειστή δεξιά ανάποδης κλίσης, όπου συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε. Μετά αρχίζει η κατηφόρα, για το υπόλοιπο του γύρου. Είναι παράξενο που πάμε σε μία πίστα όπου θεωρείται καινούρια αλλά επί της ουσίας έχει μακρά ιστορία. Αναμένεται πολύς κόσμος στις κερκίδες και είμαι σίγουρος πως η επιστροφή του αυστριακού Grand Prix στο καλεντάρι θα αποδειχθεί επιτυχής».
Φέτελ και Ρικιάρντο αναμένεται να δώσουν μεγάλη μάχη για μια θέση στο βάθρο, στον εντός έδρας αγώνα για τους Ταύρους.
Η διαδρομή των 4.3km βρίσκεται σ’ ένα οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων. Έχει τέσσερις ευθείες, οι δυο εξ αυτών μεγάλες και 9 στροφές όλες αργές ή πολύ αργές. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι. Καθώς καμία ομάδα δεν έχει κάνει δοκιμές στην πίστα το Σαββατοκύριακο αυτό θα είναι ένα βήμα στο άγνωστο για ομάδες και οδηγούς. Θεωρητικά το Red Bull Ring απαιτεί υψηλή αεροδυναμική απόδοση για να βοηθά στο κράτημα η κάθετη δύναμη, σε μια πίστα που έχει χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Όλα τα δυνατά σημεία φρεναρίσματος είναι σε ανηφόρα, αυτό δυσκολεύει τα προσπεράσματα γιατί οι αποστάσεις πέδησης είναι μειωμένες. Σε δυο ευθείες, αυτή της εκκίνησης τερματισμού αλλά και αυτή ανάμεσα στις στροφές 2 και 3 υπάρχει ζώνη DRS. Το πιο «αντρικό» σημείο της πίστας είναι τα φρένα για τη στροφή 2 μετά τη μεγάλη ευθεία όπου ο πιλότος καλείται ουσιαστικά να φρενάρει στην ανηφόρα χωρίς να βλέπει την κορυφή της στροφής. Οι μηχανικοί αναμένεται να σετάρουν τα μονοθέσια με μέγιστη κλίση στις αεροτομές για καλύτερο κράτημα στις στροφές θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας στην ευθεία.
'
Εντυπωσιακό γραφικό της πίστας από την Red Bull Racing.
Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα όπως στους δυο προηγούμενους αγώνες σε Καναδά και Μονακό. Το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως αποτέλεσμα να ασκούνται αντίστοιχα υψηλά κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά. Όταν αυτά συνδυάζονται με πλευρικές δυνάμεις κατά τη διέλευση από τις στροφές προκαλούνται σύνθετες καταπονήσεις στα ελαστικά. Το πολύ μαλακό ελαστικό (κόκκινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και μπορεί να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το μαλακό ελαστικό (κίτρινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας και βολεύει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες και σε πιο επίπονες συνθήκες στην πίστα. Ο καιρός στο Spielberg είναι ευμετάβλητος, η μέση θερμοκρασία αναμένεται στους 22 βαθμούς Κελσίου ενώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής. Η ποιότητα της ασφάλτου είναι λεία και ομαλή καθώς ο ασφαλτοτάπητας στρώθηκε πρόσφατα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα μονοθέσια να γλιστράνε περισσότερο ειδικά τις πρώτες μέρες του τριημέρου. Αν αυτό δεν ελεγχθεί μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση στην επιφάνεια του ελαστικού λόγω τοπικής υπερθέρμανσης (graining).
Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής Pirelli. Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Είναι πάντα συναρπαστικό να πηγαίνεις σε μια νέα πίστα, όλοι ξεκινούν από την ίδια αφετηρία και ομάδες – οδηγοί πρέπει να βρουν μόνοι τους το δρόμο στις νέες συνθήκες για να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Βασιζόμενοι στα δείγματα ασφάλτου και στις επιθεωρήσεις που έκαναν στην πίστα οι μηχανικοί μας, πιστεύουμε πως οι δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας παρέχουν τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ απόδοσης και πρόσφυσης σε μια πίστα όπου αναμένεται οι ομάδες να επιλέξουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης. Ένα ενδιαφέρον θέμα αποτελεί ο καιρός που ξέρουμε ότι είναι απρόβλεπτος στην περιοχή της πίστας. Όπως σε κάθε νέο αγώνα έτσι και εκεί η δουλειά που θα γίνει στις ελεύθερες δοκιμές έχει ξεχωριστή σημασία. Οι ομάδες θα προσπαθήσουν να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου ώστε να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά των ελαστικών στην πίστα υπό διαφορετικά φορτία και σεταρίσματα. Αυτό θα είναι το κλειδί για τη διαμόρφωση της στρατηγικής αγώνα. Τα δεδομένα των προσομοιώσεων δείχνουν πως θα γίνουν 2 pit stop στον αγώνα όμως πολλά θα εξαρτηθούν από τον καιρό και την βελτίωση του κρατήματος της πίστας. Αυτά θα γίνουν πιο εύκολα αντιληπτά μετά τις ελεύθερες δοκιμές».
Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση!
Το GP της Αυστρίας θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις τρεις μετά το μεσημέρι την Κυριακή. Στο Red Bull Ring θα βρίσκεται ο Πάνος Σεϊτανίδης, για απευθείας ανταπόκριση και ρεπορτάζ πριν την εκκίνηση. Περίπου μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει στο στούντιο το F1 Countdown, όπου πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Ο Φερνάντο Αλόνσο παραχωρεί μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη ενώ οι Φέτελ και Ρικιάρντο μας ξεναγούν στο σπίτι των Ταύρων, το Red Bull Ring. Επίσης οδηγούμε το νέο Subaru Impreza Sti ενώ η Άρια Γερασιμίδου πέφτει θύμα απαγωγής από τον οδηγό αγώνων Νίκο Πούλια σ’ ένα Skoda Octavia. Στο σχολιασμό του αγώνα θα βρίσκεται μαζί με τους Τάκη Πουρναράκη και Τάκη Τρακουσέλλη, ο Σταμάτης Κατσίμης. Ο αγώνας θα μεταδοθεί και από τον ΟΤΕ.
F1 Countdown: 14:10
Race: 15:00
GP Αυστρίας |
Πίστα: Red Bull Ring |
Μήκος: 4326 m |
Γύροι: 71 |
Απόσταση: 307.020km |
Ρεκόρ γύρου: 1:08.337 (Μ.Σουμάχερ, 2003) |
Στροφές: 9 (6 δεξιές, 3 αριστερές) |
Τέρμα γκάζι: Στο 59% του γύρου (χρονικά) |
Αλλαγές ανά γύρο: 52 (3640 στον αγώνα) |
Πανοραμική άποψη του Red Bull Ring σε οροπέδιο των Αυστριακών Άλπεων.
Στρατηγική αγώνα
Οι ομάδες θα διαμορφώσουν την στρατηγική τους αφού μαζέψουν κάποια στοιχεία από τις ελεύθερες δοκιμές. Λογικά η πιο δημοφιλής στρατηγική θα είναι: Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα και δυο αλλαγές ελαστικών όπου θα χρησιμοποιηθεί η μαλακή γόμα.
Οι προσομοιώσεις αγώνα δείχνουν πως η πολύ μαλακή γόμα θα χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη του καλύτερου χρόνου στις δοκιμές αλλά μετά την εκκίνηση θα βγει πριν τον 20στο γύρο για να χρησιμοποιηθεί μέχρι τον 71ο που πέφτει η καρό σημαία η μαλακή γόμα σε δυο πιτ στοπ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα