GP Αυστρίας: Ο Μάσα στην pole (upd)!
Οι Williams πέτυχαν την ανατροπή εκκινούν αύριο από την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Είναι η 16η pole στην καριέρα του Μάσα η προηγούμενη ήταν το 2008 στο GP Βραζιλίας όπου πήρε την καρό σημαία και για λίγο ήταν πρωταθλητής προτού τερματίσει ο Χάμιλτον.
Νωρίτερα στις ελεύθερες δοκιμές ο Βάλτερι Μπότας έφερε τη Williams στην κορυφή των χρόνων χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα την κατάλληλη στιγμή. Στο Q1 η βασική μάχη γίνονταν ανάμεσα στους κορυφαίους που ήθελαν να πετύχουν χρόνο πρόκρισης χωρίς να χρησιμοποιήσουν τη πολύ μαλακή γόμα και τους υπόλοιπους οδηγούς που ήθελαν απλά να προκριθούν στη 16αδα. Τελικά εκτός έμειναν οι Μπιανσί, Τσίλτον, Κομπαγιάσι και Έρικσον των Marussia και Caterham μαζί με τους Σούτιλ, Γκουτιέρεζ των υπέρβαρων και ασταθών Sauber. Ειδικά ο γύρος του Γκουτιέρεζ ήταν πολύ κοντά στο γύρο του Μπιανσί, η Marussia πλησιάζει την Sauber ή η Ελβετική ομάδα ολισθαίνει τόσο πολύ; Κατάφεραν να προκριθούν χωρίς να βάλουν την πολύ μαλακή γόμα οι Mercedes, οι Williams, οι Red Bull και ο Αλόνσο .
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε όλους τους πιλότους να χρησιμοποιούν την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli με το κόκκινο σιρίτι. Πρώτος σημείωσε χρόνο κάτω από 1:10 ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Force India. Οι McLaren παρότι διέθεταν ένα σημαντικό πακέτο αεροδυναμικών αναβαθμίσεων φάνηκαν να δυσκολεύονται να πετύχουν ανταγωνιστικό χρόνο. Το ίδιο έδειχνε και ο Ράικονεν που δεν μπορούσε ν' ακολουθήσει το ρυθμό των Force India. H Ferrari έδειχνε νευρική και ασταθής στα χέρια τόσο του Φινλανδού όσο και του Ισπανού πρωταθλητή. Ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:09 ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ που σημείωσε χρόνο 118 χιλιοστά του δευτερολέπτου καλύτερο απ' αυτόν του Χάμιλτον. Την ίδια στιγμή ο Φέτελ φαίνονταν καθαρά πως δυσκολεύονταν να μπει στη 10αδα. Μεγάλη απογοήτευση τελικά για τον πρωταθλητή που έμεινε εκτός 10αδας σε αντίθεση με το Ρικιάρντο που πήρε την πρόκριση πάνω στο νήμα. Εκτός έμειναν επίσης οι Μπάτον, Βερν, Γκροζάν, Μαλντονάντο και Πέρεζ. Θετική έκπληξη η παρουσία των Μάγκνουνσεν και Κβιάτ στην τελική δεκάδα.
Ο Φρανκ Ουίλιαμς παρακολουθεί με αγωνία την προσπάθεια των πιλότων της ομάδας του.
Ο Μπότας από την πρώτη κιόλας προσπάθεια έδειξε τη δυναμική του κατεβάζοντας στο 1.08.846. Ο Φρανκ Ουίλιαμς παρακολουθούσε με αγωνία την προσπάθεια και του δεύτερου μονοθεσίου της ομάδας αλλά ο Μάσα δεν μπόρεσε να κινηθεί σε αντίστοιχο ρυθμό. Το περίεργο ήταν πως ούτε οι Mercedes τα κατάφεραν. Έτσι ο Μπότας παρέμεινε 1ος. Μάλιστα ο χρόνος του Χάμιλτον μηδενίστηκε γιατί ο Βρετανός πάτησε εκτός πίστας. Ήταν σαφές όμως από τα επιμέρους χρονομετρημένα κομμάτια πως είχε την ταχύτητα για την pole. Ο Μπότας στην 2η προσπάθεια έκανε λάθος και δεν βελτίωσε αντίθετα ο Μάσα μπόρεσε να μαζέψει τα sector και να κάνει την κορυφαία επίδοση. Τόσο ο Χάμιλτον όσο και ο Ρόσμπεργκ δεν ολοκλήρωσαν τη 2η προσπάθεια. Ο Χάμιλτον έκανε λάθος στα φρένα και ο Ρόσμπεργκ που ακολουθούσε έπρεπε να κόψει γιατί βγήκε κίτρινη σημαία. Οπότε ο Γερμανός απλά επέστρεψε στα πιτ. Αν δεν υπήρχε η εσωτερική κόντρα των δυο θα μπορούσαν να έχουν οι προσπάθειές των μεγαλύτερη απόσταση χρονικά. Έτσι βρέθηκαν οι Williams στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.
O Μάσα πανηγυρίζει την 16η pole της καριέρας του. Ο Μπότας θα εκκινήσει για πρώτη φορά από τη 2η θέση. Ο Ρόσμπεργκ χαμογελά αμήχανος.
Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Μάσα δήλωσε: " Είμαι πολύ χαρούμενος μ' ότι συνέβη σήμερα. Για την ομάδα μας είναι μεγάλη στιγμή. Η προηγούμενη φορά που ήμουν στην pole ήταν στη Βραζιλία το 2008. Ζω μια απίστευτη στιγμή. Σίγουρα πρέπει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στον αγώνα αύριο. Θα είναι δύσκολος και σημαντικός αγώνας για μας. Δεν ξεχνώ τι έχουν κάνει μέχρι τώρα οι Mercedes ξέρω πως είναι μπροστά. Είναι πιο δυνατοί αλλά ελπίζω κατά τη διάρκεια της χρονιάς να μειώσουμε τη διαφορά ή ακόμη και να τους περάσουμε. Εκκινούμε από καλύτερη θέση πρέπει να δούμε πως θα τα πάει η Mercedes στον αγώνα θα κάνουμε ότι μπορούμε".
Ο Βάλτερι Μπότας έχει βρεθεί 2 φορές στην 3η θέση της εκκίνησης έως σήμερα και τις δυο στον Καναδά. Αύριο θα εκκινήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του από τη 2η θέση: "Είμαι χαρούμενος για μας σαν ομάδα για το αποτέλεσμα αυτό. Ο αγώνας είναι αύριο πρέπει να συγκεντρωθούμε σ' αυτό είναι άλλη ιστορία να κρατήσουμε τις Mercedes πίσω μας. Επίσης οι Red Bull και Ferrari θα είναι δυνατές".
Ο Ρόσμπεργκ θεωρεί πως αν δεν υποχρεώνονταν να κόψει ρυθμό γιατί έκανε τετακέ μπροστά του ο Χάμιλτον το αποτέλεσμα θα ήταν διαφορετικό: "Δεν έκανα καλό γύρο και έχασα επιπλέον χρόνο λόγω της περιστροφής που είχε μπροστά μου ο Χάμιλτον. Έπρεπε να κόψω και έχασα τουλάχιστον 2 με 3 δέκατα. Ήταν αδύνατον να βελτιώσω μετά. Δεν περίμενα να βρεθούν μπροστά οι Williams σήμερα, έκαναν σπουδαία δουλειά. Η 3η θέση είναι καλή για την εκκίνηση αύριο. Ανυπομονώ...".
Ο Χάμιλτον που θα εκκινήσει αύριο 9ος ήταν προβληματισμένος με το σπινάρισμα: "Δε ξέρω τι έγινε. Πάτησα φρένο και μπλόκαρε πίσω. Δεν είμαι σίγουρος γιατί πρέπει να δούμε τα δεδομένα της τηλεμετρίας".
Ο Χάμιλτον εκκινεί τελικά 9ος καθώς ο χρόνος του Χούλκενμπεργκ αφαιρέθηκε γιατί δε σεβάστηκε τα όρια της πίστας ο Γερμανός. Το ίδιο είχε συμβεί και στο Χάμιλτον στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3.
Όσον αφορά στον Αλόνσο που εκκινεί αύριο από την 4η θέση ο Ισπανός φρόντισε να κατευνάσει τις προσδοκίες των τιφόζι: " Δεν ήταν φυσιολογικές οι δοκιμές, δεν είναι φυσιολογικό να βρίσκεται πίσω μας ο Χάμιλτον. Είμαι περήφανος για τη θέση που πήρα. Το πρωί υστερούσαμε 1.1sec από τις Mercedes. Στις δοκιμές η μια Mercedes ήταν ένα δέκατο μπροστά και η άλλη πίσω μας δε νομίζω πως κανείς μπόρεσε να αξιοποιήσει πραγματικά τη δυναμική του εδώ. Οι Red Bull είναι δυνατές την Κυριακή υπολογίζω και στο Ρικιάρντο αλλά και στο Φέτελ με τόσα φρέσκα σετ ελαστικών που έχει. Θα είναι δύσκολο για μένα να κρατήσω την 4η θέση".
Η επίδοση του Ράικονεν που θα εκκινήσει 8ος υστερεί 1.5sec απ' αυτή του Αλόνσο: " Δεν μπορούσα να πάρω καλά την 1η στροφή. Μπλόκαρα τους τροχούς και παραμόρφωσα το ελαστικό εκεί έχασα πολύ χρόνο λόγω των κραδασμών. Δεν μπόρεσα να κάνω ένα γρήγορο γύρο. Δεν υστερούσαμε τόσο σε ταχύτητα απλά δεν μπόρεσα να βρω ισορροπία σε ολόκληρο το γύρο".
O Αλόνσο κατάφερε σήμερα να αξιοποιήσει στο έπακρο τη δυναμική της F14T.
Το Αυστριακό GP που αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 14:10 αύριο.
Συνολικά οι χρόνοι διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m08.759s |
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m08.846s +0.087 |
3. Nico Rosberg Mercedes 1m08.944s +0.185 |
4. Fernando Alonso Ferrari 1m09.285s +0.526 |
5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m09.466s +0.707 |
6. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m09.515s +0.756 |
7. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m09.619s +0.860 |
8. Kimi Raikkonen Ferrari 1m10.795s +2.036 |
9. Lewis Hamilton Mercedes |
10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m09.657s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m09.754s +0.780s |
12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m09.780s +0.806s |
13. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m09.801s +0.827s |
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m09.939s +0.965s |
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m10.073s +1.099s |
16. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m10.642s +1.668s |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m10.821s Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m10.825s +1.311s |
18. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m11.349s +1.835s |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m11.412s +1.898s |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m11.673s +2.159s |
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m11.775s +2.261s |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m12.673s +3.159s |
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr