GP Αυστρίας: Θα διορθώσουν το λάθος στη Mercedes;
22.06.2014
12:36
Οι δυο W05 ήταν σαφώς ταχύτερες χτες στην πίστα του Red Bull Ring, όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να κάνουν το 1 - 2.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ εκκινεί σήμερα από την 3η θέση πίσω από τις Williams ενώ ο έτερος πιλότος της ομάδας Λιούις Χάμιλτον εκκινεί 9ος.
Οι δυο πιλότοι της Mercedes εξέφραζαν την Παρασκευή τη βεβαιότητα πως η μάχη για την pole είναι ανάμεσά τους. Λογικό αφού στους περισσότερους αγώνες βρίσκονται στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Επικεντρωμένοι λοιπόν στη δική τους μονομαχία δεν ασχολήθηκαν με το Μπότας που ήταν ταχύτερος στα ελεύθερα του Σαββάτου. Ούτε όμως κανένα από τα στελέχη της ομάδας υπολόγισε πως οι Williams έχουν νέο αεροδυναμικό πακέτο και ίδια μονάδα ισχύος οπότε μπορεί και να...
Αν το είχαν κάνει πιθανόν η στρατηγική τους στο Q3 να ήταν διαφορετική. Λάθος πρώτο, ο Ρόσμπεργκ σέταρε την W05 για τον αγώνα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι υποστροφικό το μονοθέσιο στις δοκιμές. Αυτή η επιλογή πιθανότατα οριοθετήθηκε από την πεποίθησή του πως ο Χάμιλτον θα ήταν ταχύτερος στη μάχη με το χρονόμετρο.
Οι δυο πιλότοι της Mercedes εξέφραζαν την Παρασκευή τη βεβαιότητα πως η μάχη για την pole είναι ανάμεσά τους. Λογικό αφού στους περισσότερους αγώνες βρίσκονται στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Επικεντρωμένοι λοιπόν στη δική τους μονομαχία δεν ασχολήθηκαν με το Μπότας που ήταν ταχύτερος στα ελεύθερα του Σαββάτου. Ούτε όμως κανένα από τα στελέχη της ομάδας υπολόγισε πως οι Williams έχουν νέο αεροδυναμικό πακέτο και ίδια μονάδα ισχύος οπότε μπορεί και να...
Αν το είχαν κάνει πιθανόν η στρατηγική τους στο Q3 να ήταν διαφορετική. Λάθος πρώτο, ο Ρόσμπεργκ σέταρε την W05 για τον αγώνα, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι υποστροφικό το μονοθέσιο στις δοκιμές. Αυτή η επιλογή πιθανότατα οριοθετήθηκε από την πεποίθησή του πως ο Χάμιλτον θα ήταν ταχύτερος στη μάχη με το χρονόμετρο.
Όντως έτσι ήταν μόνο που ο Χάμιλτον δεν κατάφερε να ολοκληρώσει ένα γύρο. Στην πρώτη του προσπάθεια που ήταν 4 δέκατα πιο γρήγορη από του Μπότας μέχρι το δεύτερο sector έκανε λάθος στην προτελευταία στροφή πιέζοντας οριακά. Πάτησε εκτός ορίων της πίστας και οι αγωνοδίκες (σ.σ: Κόνελι, Σέτι, Κρίστενσεν) μηδένισαν τη συγκεκριμένη προσπάθεια. Ο Ρόσμπεργκ έκανε ένα γύρο όχι αρκετά γρήγορο και βρέθηκε πίσω από το Μπότας.
Στη δεύτερη προσπάθεια στο τέλος της περιόδου, ο Χάμιλτον ξεκινά και πάλι μια οριακή προσπάθεια, κάνει λάθος στη 2η στροφή πατώντας δυνατά τα φρένα, το πίσω μέρος της W05 γυρίζει και η ευκαιρία χάνεται. Σα να μην έφτανε αυτό, ο Ρόσμπεργκ που ακολουθεί κατά πόδας αναγκάζεται να κόψει άρα ούτε αυτός μπορεί να βελτιώσει. Λάθος θα κάνει και ο Μπότας τελικά μόνο ο Μάσα θα βελτιώσει και θα πάρει την pole. Αποτέλεσμα ο Χάμιλτον 9ος χωρίς χρόνο, όπως και ο Χούλκενμπεργκ που είναι 10ος. H ανάλυση των δεδομένων τηλεμετρίας δείχνει πως ο Χάμιλτον πάτησε φρένο 10 μέτρα πιο κάτω και το μονοθέσιο χτύπησε σε αναπήδηση με την ανάρτηση φορτισμένη με αποτέλεσμα να γυρίσει.
Η πρώτη αντίδραση του Χάμιλτον προς τον Τύπο, ενδεικτικό της ψυχοσύνθεσης και του κλίματος που υπάρχει στην ομάδα ήταν: "Μπλόκαρε το πίσω μέρος, πρέπει να δούμε τα δεδομένα τηλεμετρίας για να καταλάβουμε τι φταίει στο μονοθέσιο". Όταν ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχε πρόβλημα με την W05 αλλά ο Χάμιλτον φρέναρε πολύ αργά, τότε ο Βρετανός άλλαξε πλεύση: "Απλά έβαλα το μονοθέσιο σε άγνωστες περιοχές μαντεύω. Είχαμε ταχύτητα στο μονοθέσιο οπότε μ' ενοχλεί λίγο αυτό αλλά θα επανορθώσω αύριο. Έχω πολύ δρόμο αλλά μην με ξεγράφετε".
Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ είπε: "Η πίστα είχε διαφορετική συμπεριφορά και αυτό μου προκάλεσε πολύ υποστροφή. Δε σκόπευα να θυσιάσω τόσα με το σετάρισμα στις δοκιμές".
Αν και εφόσον...
Αν ο Ρόσμπεργκ δεν ακολουθούσε κατά πόδας το Χάμιλτον την τελευταία στιγμή θα είχε ολοκληρώσει την 2η προσπάθεια και θα ήταν εμπρός από τις Williams. Αν ο Χάμιλτον δεν πίεζε τόσο θα ήταν σίγουρα εμπρός από τις Williams. Τελικά η μεταξύ των κόντρα στα όρια τους οδήγησε σε λάθη που είχε ως αποτέλεσμα αντί να είναι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης να είναι στην 3η και 9η θέση. Αυτό που μένει ν' απαντηθεί σήμερα είναι αν από την ομάδα θα οριοθετήσουν την ορμή των οδηγών τους ώστε να διασφαλίσουν το 1 - 2 που είναι εφικτό λόγω της διαφοράς δυναμικής των Mercedes από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Για να γίνει αυτό θα πρέπει ο Χάμιλτον να προσεγγίσει τον αγώνα με στόχο την 2η θέση και ο Ρόσμπεργκ να έχει την πολυτέλεια της επιλογής του πότε θα επιτεθεί στις Williams χωρίς ν' αγχώνεται ότι θα τον φτάσει και θα τον απειλήσει ο Χάμιλτον. Αν δε γίνει αυτό, πιθανότατα οι Mercedes θα χάσουν και σήμερα βαθμούς σε σχέση με το απόλυτο (25 +18=43).
Ο αγώνας θα μεταδοθεί σήμερα απευθείας από τον Alpha στις 14:10.
Στη δεύτερη προσπάθεια στο τέλος της περιόδου, ο Χάμιλτον ξεκινά και πάλι μια οριακή προσπάθεια, κάνει λάθος στη 2η στροφή πατώντας δυνατά τα φρένα, το πίσω μέρος της W05 γυρίζει και η ευκαιρία χάνεται. Σα να μην έφτανε αυτό, ο Ρόσμπεργκ που ακολουθεί κατά πόδας αναγκάζεται να κόψει άρα ούτε αυτός μπορεί να βελτιώσει. Λάθος θα κάνει και ο Μπότας τελικά μόνο ο Μάσα θα βελτιώσει και θα πάρει την pole. Αποτέλεσμα ο Χάμιλτον 9ος χωρίς χρόνο, όπως και ο Χούλκενμπεργκ που είναι 10ος. H ανάλυση των δεδομένων τηλεμετρίας δείχνει πως ο Χάμιλτον πάτησε φρένο 10 μέτρα πιο κάτω και το μονοθέσιο χτύπησε σε αναπήδηση με την ανάρτηση φορτισμένη με αποτέλεσμα να γυρίσει.
Η πρώτη αντίδραση του Χάμιλτον προς τον Τύπο, ενδεικτικό της ψυχοσύνθεσης και του κλίματος που υπάρχει στην ομάδα ήταν: "Μπλόκαρε το πίσω μέρος, πρέπει να δούμε τα δεδομένα τηλεμετρίας για να καταλάβουμε τι φταίει στο μονοθέσιο". Όταν ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ ξεκαθάρισε πως δεν υπήρχε πρόβλημα με την W05 αλλά ο Χάμιλτον φρέναρε πολύ αργά, τότε ο Βρετανός άλλαξε πλεύση: "Απλά έβαλα το μονοθέσιο σε άγνωστες περιοχές μαντεύω. Είχαμε ταχύτητα στο μονοθέσιο οπότε μ' ενοχλεί λίγο αυτό αλλά θα επανορθώσω αύριο. Έχω πολύ δρόμο αλλά μην με ξεγράφετε".
Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ είπε: "Η πίστα είχε διαφορετική συμπεριφορά και αυτό μου προκάλεσε πολύ υποστροφή. Δε σκόπευα να θυσιάσω τόσα με το σετάρισμα στις δοκιμές".
Αν και εφόσον...
Αν ο Ρόσμπεργκ δεν ακολουθούσε κατά πόδας το Χάμιλτον την τελευταία στιγμή θα είχε ολοκληρώσει την 2η προσπάθεια και θα ήταν εμπρός από τις Williams. Αν ο Χάμιλτον δεν πίεζε τόσο θα ήταν σίγουρα εμπρός από τις Williams. Τελικά η μεταξύ των κόντρα στα όρια τους οδήγησε σε λάθη που είχε ως αποτέλεσμα αντί να είναι στην πρώτη σειρά της εκκίνησης να είναι στην 3η και 9η θέση. Αυτό που μένει ν' απαντηθεί σήμερα είναι αν από την ομάδα θα οριοθετήσουν την ορμή των οδηγών τους ώστε να διασφαλίσουν το 1 - 2 που είναι εφικτό λόγω της διαφοράς δυναμικής των Mercedes από τα υπόλοιπα μονοθέσια. Για να γίνει αυτό θα πρέπει ο Χάμιλτον να προσεγγίσει τον αγώνα με στόχο την 2η θέση και ο Ρόσμπεργκ να έχει την πολυτέλεια της επιλογής του πότε θα επιτεθεί στις Williams χωρίς ν' αγχώνεται ότι θα τον φτάσει και θα τον απειλήσει ο Χάμιλτον. Αν δε γίνει αυτό, πιθανότατα οι Mercedes θα χάσουν και σήμερα βαθμούς σε σχέση με το απόλυτο (25 +18=43).
Ο αγώνας θα μεταδοθεί σήμερα απευθείας από τον Alpha στις 14:10.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr