Έκλεστον: Αν δεν το αντέχει η τσέπη σας να φύγετε από τη F1!
02.07.2014
11:49
Ο 83χρονος διευθύνων σύμβουλος της F1, χαράζει σκληρή γραμμή για το μέλλον του θεσμού.
Η είδηση για πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Caterham F1 αλλά και η νέα διαπαγμάτευση για το συμβόλαιο του Ιταλικού GP με τους οργανωτές στη Μόντσα βρίσκει τον Έκλεστον όχι μόνο προετοιμασμένο αλλά και με επιθετική διάθεση προς όλα όσα θεωρεί ότι δεν είναι προς το συμφέρον της εταιρείας (CVC) που κατέχει τις μετοχές του σπορ.
Μιλώντας στην Gazzetta dello Sport για την προβληματική εικόνα των μικρών ομάδων ο Έκλεστον τόνισε: "Πρέπει να σταματήσουν. Αν δεν έχεις τις οικονομικές δυνατότητες σταματάς. Είμαι έτοιμος για ένα μοντέλο 8 ομάδων στη F1 με 3 μονοθέσια έκαστη. Τι είναι καλύτερο να έχουμε μια Caterham ή μια ακόμη Ferrari; Η Ferrari θα μπορούσε να βρει κάποιους νέους χορηγούς στην Αμερική και να συνεργαστεί μ' έναν Αμερικάνο πιλότο. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους. Δείτε την Caterham επενδύθηκαν τόσα χρήματα και δεν φτάνουν οπότε αναγκάζονται σε συνεργασίες με οδηγούς που φέρνουν χρήματα. Τι νόημα έχει όλο αυτό από τη στιγμή που δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός; Δεν είναι εύκολο να ξεκινήσει κανείς μια νέα ομάδα. Το να επενδύσεις σε μια ομάδα που έχει αεροσήραγγα, προσομοιωτή και όλα τα υπόλοιπα κοστίζει περίπου στα 150 εκ ευρώ. Δίνοντάς τα δεν έχεις καν ξεκινήσει, χρειάζεσαι οδηγούς, μηχανικούς για να φτιάξουν το μονοθέσιο και οι ικανοί είναι λίγοι και κοστίζουν. Γι' αυτό η Ferrari, χρειάζεται το Νιούι..."
Αναφερόμενος στο Ιταλικό GP ο Έκλεστον ήταν απόλυτος: " Δε νομίζω να συνεχίσουμε στη Μόντσα. Δε πιστεύω πως θα υπάρξει νέο συμβόλαιο μαζί τους, καθώς το υπάρχον είναι ζημιογόνο για μας. Θα ολοκληρώσουμε τη συνεργασία μας το 2016".
Μιλώντας στην Gazzetta dello Sport για την προβληματική εικόνα των μικρών ομάδων ο Έκλεστον τόνισε: "Πρέπει να σταματήσουν. Αν δεν έχεις τις οικονομικές δυνατότητες σταματάς. Είμαι έτοιμος για ένα μοντέλο 8 ομάδων στη F1 με 3 μονοθέσια έκαστη. Τι είναι καλύτερο να έχουμε μια Caterham ή μια ακόμη Ferrari; Η Ferrari θα μπορούσε να βρει κάποιους νέους χορηγούς στην Αμερική και να συνεργαστεί μ' έναν Αμερικάνο πιλότο. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους. Δείτε την Caterham επενδύθηκαν τόσα χρήματα και δεν φτάνουν οπότε αναγκάζονται σε συνεργασίες με οδηγούς που φέρνουν χρήματα. Τι νόημα έχει όλο αυτό από τη στιγμή που δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός; Δεν είναι εύκολο να ξεκινήσει κανείς μια νέα ομάδα. Το να επενδύσεις σε μια ομάδα που έχει αεροσήραγγα, προσομοιωτή και όλα τα υπόλοιπα κοστίζει περίπου στα 150 εκ ευρώ. Δίνοντάς τα δεν έχεις καν ξεκινήσει, χρειάζεσαι οδηγούς, μηχανικούς για να φτιάξουν το μονοθέσιο και οι ικανοί είναι λίγοι και κοστίζουν. Γι' αυτό η Ferrari, χρειάζεται το Νιούι..."
Αναφερόμενος στο Ιταλικό GP ο Έκλεστον ήταν απόλυτος: " Δε νομίζω να συνεχίσουμε στη Μόντσα. Δε πιστεύω πως θα υπάρξει νέο συμβόλαιο μαζί τους, καθώς το υπάρχον είναι ζημιογόνο για μας. Θα ολοκληρώσουμε τη συνεργασία μας το 2016".
Η Μόντσα είναι μια από τις τέσσερις ιστορικές πίστες του πρωταθλήματος (Μονακό, Σπα, Σίλβερστον οι άλλες). Εκεί οργανώνεται αγώνας ανελλιπώς από το 1950 με εξαίρεση μόνο το 1980 που το Ιταλικό GP έγινε στην Ίμολα.
Δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί το καλεντάρι χωρίς τη Μόντσα. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως οι δηλώσεις του Έκλεστον αποτελούν ουσιαστικά μοχλό πίεσης προς τους οργανωτές της Μόντσα ώστε να κάνουν καλύτερη προσφορά. Ο Βρετανός ξέρει πως το προφίλ της F1, θα είναι διαφορετικό αν δεν υπάρχει η Μόντσα, επίσης ξέρει πως αυτό το γνωρίζουν και οι οργανωτές. Η διαπραγμάτευση θα είναι σκληρή αλλά δε θα ποντάραμε στην αποπομπή της Μόντσα.
Οι φήμες θέλουν τη Ferrari να πιέζει ώστε το Ιταλικό GP να μετακομίσει στην πίστα του Μουτζέλο που της ανήκει. Ο Έκλεστον ξεκαθάρισε: "Δεν έχω λάβει κάποια πρόταση σχετικά. Έχει πέσει η τηλεθέαση στην Ιταλία. Υπάρχει διαχωρισμός της προβολής σε ελεύθερη και συνδρομητική τηλεόραση και επιπλέον με Twitter και Facebook οι νέοι αποσπούνται. Πως μπορεί να βελτιωθεί η τηλεθέαση στην Ιταλία; Πρέπει να πρωταγωνιστεί η Ferrari, αν γίνει αυτό θ' ανέβουν παντού οι δείκτες τηλεθέασης, η Ferrari είναι πάθος για όλο τον κόσμο".
Προφανώς ο Έκλεστον γνωρίζει καλά πως οι υψηλότερες τηλεθεάσεις και η απήχηση στον κοινό, δίνουν μια θετική ώθηση στις διαπραγματεύσεις για νέο συμβόλαιο οργάνωσης αγώνα που διεκδικούν η Μόντσα και το Μουτζέλο. Μπορείς να δεσμευτείς για περισσότερα χρήματα αν προσδοκάς πως θα έχεις περισσότερο κόσμο - θεατές άρα μεγαλύτερο τζίρο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr