GP Βρετανίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα!
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στην 1η περίοδο, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον σημείωσε στη 2η τον ταχύτερο χρόνο ημέρας με τη μέση γόμα. Ο Βρετανός όμως έμεινε στην πίστα πριν το φινάλε με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Mercedes.
Όπως ίσως γνωρίζετε πρόκειται για παλιό αεροδρόμιο και είναι έτσι τοποθετημένο – προσανατολισμένο ώστε ο άνεμος να βοηθά τις από - προσγειώσεις. Αυτό όμως επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων και είδαμε αρκετά σημεία στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών που ήταν εμφανές το πρόβλημα ειδικά στη Hangar Straight.
Όλοι οι πιλότοι χρησιμοποίησαν στην πρώτη περίοδο δοκιμών την πιο σκληρή εκ των δυο διαθέσιμων γομών στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σκληρή γόμα της Pirelli με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί σιρίτι. Ο Ρόσμπεγκ τέθηκε εξαρχής επικεφαλής των χρόνων και η προσπάθεια του Χάμιλτον να κινηθεί γρήγορα με χαμηλό φορτίο καυσίμου επηρεάστηκε από μια έξοδο του Μάρκους Έρικσον.
Το FP1 ήταν καταστροφικό για τις Williams. Ο Μάσα έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στην έξοδο της Stowe και χτύπησε με πολλά χιλιόμετρα στον εσωτερικό τοίχο καταστρέφοντας το μονοθέσιο. Ο Μπότας κοιτούσε άπραγος καθώς τη θέση του είχε πάρει η Σούζι Βολφ, δοκιμαστής της ομάδας. Έμεινε όμως από πίεση λαδιού έχοντας συμπληρώσει μόλις 4 γύρους. Οι μηχανικοί της Williams δίνουν μάχη με το χρόνο ώστε να έχουν ετοιμοπόλεμα τα μονοθέσια για τo δεύτερο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών. Τελικά τα κατάφεραν οριακά πριν την έναρξη της δεύτερης περιόδου δοκιμών.
Ο Μάσα κατέστρεψε τη Williams στη Stowe.
Οι Ρικιάρντο και Ρόσμπεργκ προσπέρασαν ενώ είχε βγει η κόκκινη σημαία της διακοπής. Οι αγωνοδίκες (Ένσερ, Μάιερ Μάνσελ) εξέτασαν το συμβάν και αφού είδαν τα replay αλλά άκουσαν και την άποψη των οδηγών αποφάσισαν να μην επιβάλλουν κάποια ποινή.
Ο Ρικιάρντο αντιμετώπισε πρόβλημα στο κιβώτιο της Red Bull ενώ ο Μαλντονάντο είχε θέμα με τον κινητήρα της Renault έτσι η Lotus έκανε μόνο ένα γύρο. Ο Αλόνσο έδειξε ότι μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό του Χάμιλτον αλλά ο Πέρεζ επηρέασε το γρήγορο γύρο του Ισπανού που εκνευρίστηκε με το Μεξικάνο. Στη Ferrari άλλαξαν πίσω αεροτομή κατά τη διάρκεια της περιόδου.
Στη 2η περίοδο ταχύτερος ήταν ο Χάμιλτον με τη μέση γόμα προτού μείνει από μονάδα ισχύος. Εν τω μεταξύ συνέβησαν πολλά ευτράπελα. Έσπασε το κάλυμα κινητήρα στη Williams του Βάλτερι Μπότας, έφυγε το παξιμάδι και εν συνεχεία άρχισε να κινείται όντας ανασφάλιστος ο εμπρός αριστερά τροχός στην Toro Rosso του Βερν, έμεινε ο Χάμιλτον από μονάδα ισχύος με τη Mercedes όπως και ο Έρικσον με την Caterham που χρησιμοποιεί κινητήρα Renault. Αρκετοί πιλότοι έδειξαν προβληματισμένοι στο να φέρουν σε θερμοκρασία λειτουργίας τη μέση γόμα ειδικά τα εμπρός ελαστικά. Χαρακτηριστική η περίπτωση των Red Bull που δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν το χρόνο τους σε σχέση με την πιο αργή σκληρή γόμα που χρησιμοποιούσαν στην αρχή της περιόδου.
Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Nico Rosberg Mercedes 1m35.424s 25 |
2. Lewis Hamilton Mercedes 1m36.155s +0.731s 22 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m36.263s +0.839s 23 |
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m36.623s +1.199s 21 |
5. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.703s +1.279s 23 |
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m36.921s +1.497s 20 |
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.963s +1.539s 25 |
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m37.175s +1.751s 29 |
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m37.227s +1.803s 25 |
10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m37.231s +1.807s 30 |
11. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m37.720s +2.296s 22 |
12. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.910s +2.486s 21 |
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m38.056s +2.632s 18 |
14. Daniel Juncadella Force India-Mercedes 1m38.083s +2.659s 23 |
15. Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1m38.328s +2.904s 19 |
16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.917s +3.493s 12 |
17. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m39.461s +4.037s 7 |
18. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m39.814s +4.390s 24 |
19. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m40.597s +5.173s 19 |
20. Robin Frijns Caterham-Renault 1m42.261s +6.837s 11 |
21. Susie Wolff Williams-Mercedes 1m44.212s +8.788s 4 |
22. Pastor Maldonado Lotus-Renault no time 2 |
Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1m34.508s 14 |
2. Nico Rosberg Mercedes 1m34.736s +0.228s 35 |
3. Fernando Alonso Ferrari 1m35.244s +0.736s 32 |
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m35.511s +1.003s 11 |
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m35.627s +1.119s 27 |
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m36.016s +1.508s 33 |
7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m36.228s +1.720s 34 |
8. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m36.299s +1.791s 35 |
9. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.554s +2.046s 29 |
10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m36.583s +2.075s 26 |
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m36.671s +2.163s 29 |
12. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m36.778s +2.270s 31 |
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m36.951s +2.443s 35 |
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m37.064s +2.556s 35 |
15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.097s +2.589s 33 |
16. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m37.236s +2.728s 37 |
17. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m37.449s +2.941s 27 |
18. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m37.520s +3.012s 25 |
19. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m38.658s +4.150s 11 |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m39.068s +4.560s 31 |
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m39.224s +4.716s 28 |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m39.762s +5.254s 21 |
Η σύζυγος του Τότο Βολφ, Σούζι, δοκιμαστής στη Williams ήταν άτυχη σήμερα γιατί έμεινε από αντλία λαδιού μετά από 4 γύρους. Θα ξαναδοκιμάσει στις 18/7 στο Χόκενχάιμ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr