Δραματική ήταν η εξέλιξη του Βρετανικού GP που καθυστέρησε μια ώρα λόγω ατυχήματος στον πρώτο γύρο.
Τάκης Πουρναράκης
UPD:
Επεισοδιακός ήταν ο πρώτος γύρος του Βρετανικού GP με τον Κίμι Ράικονεν να χάνει τον έλεγχο της Ferrari στην Aintree. Ο Iceman εκκινούσε 18ος και βρέθηκε μπροστά από τον Αλόνσο που ήταν 16ος στην 1η στροφή. Αμέσως μετά και υπό πίεση έκανε λάθος και βρέθηκε εκτός γραμμής. Προσπαθώντας να επιστρέψει στην πίστα ο Φινλανδός βρήκε σε αναπήδηση έχασε το πίσω μέρος και χτύπησε στην μπαριέρα καταστρέφοντάς την όπως και την Ferrari. Στο διάβα του παρέσυρε και τους Μάσα, Κομπαγιάσι.
Κλείσιμο
Οι πρώτες αναλύσεις δείχνουν πως ο Φινλανδός δέχτηκε επιβράδυνση της τάξεως των 47g και ήταν αρκετά τυχερός που τη γλύτωσε μόνο με μώλωπες στον αριστερό αστράγαλο. Από τη Ferrari αργά απόψε αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν πως ο Ράικονεν θα είναι σε θέση να οδηγήσει στο διήμερο δοκιμών εξέλιξης της Τρίτης και της Τετάρτης: "Ας περιμένουμε ως αύριο" τόνισε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Μάρκο Ματιάτσι.
Το χτύπημα της F14 T στην μπαριέρα δημιούργησε πρόβλημα. Οι Βρετανοί αποφάσισαν να την αλλάξουν για λόγους ασφαλείας, αυτό κρίνεται οριακό. Ήταν όμως αποτυχία τους το ότι οι τεχνικοί έκαναν μια ώρα να διορθώσουν την μπαριέρα, θεατές και οδηγοί περίμεναν στωικά να τελειώσουν.
O Μπότας πέρασε όσους βρήκε στο διάβα του για να φτάσει στη 2η θέση. Εδώ προσπερνά τη McLaren του Μπάτον.
Όταν επιτέλους άρχισε ξανά ο αγώνας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας όλοι περίμεναν τη μονομαχία Ρόσμπεργκ - Χάμιλτον η οποία δεν ήρθε ποτέ Ο Γερμανός έμεινε από κιβώτιο και ο Χάμιλτον άδραξε την ευκαιρία ώστε να περάσει εμπρός. Εντυπωσιακή ήταν η ψυχραιμία του Ρόσμπεργκ που προσπάθησε να διαχειριστεί την κατάσταση: "Κάποια στιγμή έπαψα να σκέφτομαι τη μάχη για τη νίκη και προσπαθούσα μέσω ρυθμίσεων να βρω έναν τρόπο να τερματίσω. Η διαφορά ρυθμού που έχουμε μου επιτρέπει πολλά πράγματα". Μιλώντας για λογαριασμό της Mercedes, ο αγωνιστικός διευθυντής Τότο Βολφ υπερθεμάτισε: "Είναι αδιανόητο να μένεις από κιβώτιο το 2014. Μπορεί να συμβεί μια φορά αλλά δεν θα επιτρέψω να συμβεί δεύτερη".
Πίσω από το Χάμιλτον καθώς η μια Mercedes ήταν εκτός μάχης δόθηκε μεγάλη μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Ο Βάλτερι Μπότας εκμεταλλευόμενος την υπεροχή της Williams αλλά και την στρατηγική του που επέλεξε η ομάδα του πέρασε όσους βρέθηκαν στο διάβα του και βρέθηκε τελικά 2ος. Ο Μπότας είχε καταταγεί 17ος αλλά μετά την εφαρμογή των ποινών εκκινούσε 14ος. Οι Ρικιάρντο και Μπάτον ακολουθώντας στρατηγική ενός πιτ στοπ κατάφεραν να τερματίσουν στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα.
Ο Γκουτιέρεζ απογείωσε το Μαλντονάντο προσπαθώντας να κρατηθεί μπροστά του. Οι αγωνοδίκες επέβαλλαν στο Μεξικάνο ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση του Γερμανικού GP.
Πίσω τους ο Φέτελ διασκέδασε τις εντυπώσεις προσπερνώντας στο τέλος τον Αλόνσο μετά από συναρπαστική μονομαχία. Αμφότεροι ήταν σε στρατηγική 2 πιτ στοπ με τον Αλόνσο να έχει εκκινήσει 16ος και να βγαίνει 6ος πίσω από το Φέτελ μετά την ολοκλήρωση των αλλαγών ελαστικών. Ο Ισπανός μάλιστα είχε δεχτεί νωρίτερα και ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί τοποθέτησε πιο μπροστά από το οριοθετημένο πλαίσιο το μονοθέσιο του στην εκκίνηση.
Ο Αλόνσο πέρασε το Φέτελ βγαίνοντας από τα πιτ και από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε ανάμεσά τους μια λυσσαλέα μάχη με πολύ γκρίνια. Ο ένας "έβλεπε" παραβάσεις στον άλλον, όμως οι αγωνοδίκες εναρμονισμένοι με την καινούργια νοοτροπία της FIA "αφήστε τους να μονομαχήσουν" έμειναν αμέτοχοι. Τελικά ο Φέτελ πέρασε τον Αλόνσο λίγο πριν το φινάλε.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Χάμιλτον να κλαίει από χαρά, μάλιστα ο Βρετανός καθυστέρησε να βγάλει το κράνος τους θέλοντας να προφυλάξει το ξέσπασμα των συναισθημάτων του.
O Λιούις Χάμιλτον με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes, Τζόρτζ Όουεν, το Βάλτερι Μπότας και το Ντανιέλ Ρικιάρντο στο βάθρο των νικητών.
Ο Χάμιλτον αφού ανέκτησε την αυτοκυριαρχία του μετά την απονομή μίλησε σχετικά: " Ήρθα εδώ σκεφτόμενος ότι θα ήμουν ευτυχής αν κατάφερνα να ανακτήσω το ψυχολογικό προβάδισμα και να μειώσω τη διαφορά. Πήρα τη νίκη σήμερα και μείωσα τη διαφορά. Κυνηγάω το Ρόσμπεργκ από τον πρώτο αγώνα που εγκατέλειψα. Είναι πολύ δύσκολο. Τώρα νιώθω ότι είμαστε ξανά σχεδόν ίσα και με το ρυθμό που είχα σήμερα πρέπει να επικεντρωθώ στο δεύτερο μέρος της σεζόν. Σήμερα ένιωθα από την αρχή ότι ήμουν ταχύτερος από το Νίκο και τον κυνηγούσα όπως ποτέ πριν. Ανυπομονούσα να μονομαχήσω μαζί του ρόδα με ρόδα πιστεύω ότι θα μου δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον".
Ο νεαρός Φινλανδός Βάλτερι Μπότας που βρίσκεται σε πολύ καλή φόρμα τόνισε μετά τη 2η θέση στον αγώνα που είναι η καλύτερη της καριέρας του έως σήμερα: « Βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Όπως είπα και στην ενδοεπικοινωνία ένα σκαλοπάτι απομένει. Είδατε πόσο γρήγορο είναι το μονοθέσιο μας. Συμπεριφέρεται άψογα και είναι ευχαρίστηση να το οδηγείς. Oι Mercedes είναι ακόμη μπροστά αλλά πλησιάζουμε. Λυπάμαι για το Φελίπε άξιζε κάτι περισσότερο στον 200στο του αγώνα».
Από την πλευρά ο Ντάνιελ Ρικιάρντο που ανέβηκε στο βάθρο παρότι εκκινούσε 8ος χάρης τη στρατηγική ενός πιτ στοπ παραδέχτηκε: «Νομίζω πως είχαμε ένα γύρο ακόμη θα με είχε περάσει ο Μπάτον. Είμαι πολύ χαρούμενος που ανέβηκα στο βάθρο. Εξεπλάγην που δεν ήμουν όσο γρήγορος περίμενα στην αρχή του αγώνα και αποφάσισα να δοκιμάσω κάτι διαφορετικό. Σήμερα πραγματικά ευνοήθηκα είμαι λοιπόν χαρούμενος που έφτασα ως εδώ».
Ο Μπάτον από την πλευρά του ήταν λίγο στεναχωρημένος που δεν τα κατάφερε: «Δεν πίστευα πως ήταν καλή πίστα για μας εδώ. Κερδίσαμε μια Ferrari και μια Red Bull οπότε μάλλον πήγαμε καλά. Απλά φτάνοντας τόσο κοντά στο βάθρο ήλπιζα σε κάτι περισσότερο. Θα ήταν τέλεια για τους θεατές αν βρισκόμουν εκεί μαζί με το Lewis».
Επόμενος αγώνας το Γερμανικό GP στις 20 Ιουλίου.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Όλα όσα πρέπει να κάνουμε για να παραμείνουμε ενυδατωμένοι και ασφαλείς όταν οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα αυξημένες – Η σημασία της ποιότητας του νερού.
Η δεύτερη κατά σειρά δράση του φετινού προγράμματος (2024) πραγματοποιήθηκε μεταξύ 21 και 24 Ιουνίου στη Σαντορίνη, συγκεντρώνοντας από ακτές και βυθούς το διόλου ευκαταφρόνητο μέγεθος των 306,5 κιλών απορριμμάτων.
Το στρατηγικό πλάνο της Coca-Cola Τρία Έψιλον βασίζεται στον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό, και στοχεύει στη βιωσιμότητα και την ενίσχυση της κοινωνίας.