Φρένο από FIA στη Mercedes!

Η ιστορία είναι παλιά όσο και ο θεσμός της F1, όταν μια ομάδα ξεφεύγει υπέρμετρα τότε έρχεται μια απαγόρευση στους κανονισμούς ν’ αλλάξει τις ισορροπίες του παιχνιδιού για να παίξουν και οι υπόλοιποι.

Πλείστα τα παραδείγματα στην πρόσφατη ιστορία του θεσμού από το διπλό διαχύτη της Brawn στην εκμετάλλευση της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων της Red Bull (blown diffusers) μέχρι το βηρύλλιο στους κινητήρες της Mercedes στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ή τις ενεργητικές αναρτήσεις της Williams στις αρχές της δεκαετίας του '90.

Η μόνη ομάδα που δεν «ανακόπηκε τεχνηέντως» στις αρχές του 2000
ήταν η Ferrari πιθανόν επειδή όπως ανέλυε προχτές ο Έκλεστον: «Αρκεί ν’ αρχίσει να κερδίζει η Ferrari για ν’ ανέβουν τα νούμερα τηλεθέασης παγκοσμίως».

Όπως και να έχει στη FIA αποφάσισαν
να προχωρήσουν σε απαγόρευση της συνδεδεμένης ανάρτησης (Front and Rear Interconnected Suspension, FRIC) από τον επόμενο αγώνα το Γερμανικό GP.

Η εν λόγω διάταξη (FRIC) συνδέει την εμπρός με την πίσω ανάρτηση
και διατηρεί ίση την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος στο εμπρός και πίσω μέρος, εξασφαλίζοντας έτσι τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση του σχήματος σε κρίσιμες φάσεις όπως η επιβράδυνση και η επιτάχυνση.

Οι τεχνικοί της FIA πιάστηκαν από τη διατύπωση του άρθρου 3.15 των τεχνικών κανονισμών που αποκλείει τα κινητά αεροδυναμικά βοηθήματα, ο οποίος «απαγορεύει τη χρήση οιαδήποτε διάταξης επηρεάζει την αεροδυναμική απόδοση και δεν είναι πακτωμένη». Καθώς η ανάρτηση (FRIC) έχει βαθμούς ελευθερίας στο χώρο προωθείται η απαγόρευσή της.

Η W05 Hybrid διαθέτει το πιο εξελιγμένο από τα συστήματα FRIC
. Δεν μπορεί όμως κάποιος να εκτιμήσει πόσο θα επηρεαστεί η απόδοσή της από την απαγόρευση αλλά και πόσο θα επηρεαστούν οι υπόλοιπες ομάδες.



Η FIA προτείνει εναλλακτικά την μετάθεση της απαγόρευσης για το 2015. Σ’ αυτή την περίπτωση όμως θα πρέπει να υπάρξει ομώνυμη συμφωνία όλων των ομάδων, σενάριο εξαιρετικά απίθανο καθότι δεν έχουν όλοι την εν λόγω διάταξη ούτε ωφελούνται όλοι εξίσου.

Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως χτες,
η FIA απέστειλε επιστολή προς όλες τις ομάδες αναφέροντας πως πλέον η συνδεδεμένη ανάρτηση θεωρείται παράνομη. Με βάση αυτό μπορεί οιαδήποτε ομάδα να ασκήσει έφεση επί του αποτελέσματος εναντίον μιας άλλης ομάδας που χρησιμοποιεί τη διάταξη.

Η συνδεδεμένη ανάρτηση αρχικά εμφανίστηκε στη Renault το 2008. Από τότε εξελίχτηκε από τις κορυφαίες ομάδες, θεωρείται πως η Mercedes έχει από φέτος το κορυφαίο με διαφορά σύστημα.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr