Οδηγούμε το VW Golf Sportsvan

Ο κατασκευαστής από το Βόλφσμπουργκ υποστηρίζει ότι το νέο Sportsvan είναι ένα «πραγματικό Golf» και μας έδωσε τα κλειδιά για μια σύντομη γνωριμία μαζί του.

Ένας από τους φόβους που προκαλούν οι μαρκετινίστικες πρακτικές στα συντηρητικά στελέχη των κατασκευαστών είναι μήπως οι πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων «ξεθωριάσουν» την εικόνα του καθαρόαιμου μοντέλου. Στην περίπτωση του Golf, mainstream εκδόσεις είναι σαφώς το 5θυρο και το τρίθυρο hatch, τα οποία κυκλοφορούν και ως GTI.

Το πλέον ευπώλητο αυτοκίνητο στην ιστορία της Volkswagen κυκλοφορεί επίσης ως station wagon (το γνωστό Variant) αλλά και ως cabriolet. Το 2005 προστέθηκε στην οικογένεια η έκδοση Plus, με έμφαση στην πρακτικότητα που όμως δεν τόνιζε όσο έπρεπε το χαρακτήρα του Golf. Ο κατασκευαστής από το Βόλφσμπουργκ υποστηρίζει ότι το νέο Sportsvan είναι ένα «πραγματικό Golf» και μας έδωσε τα κλειδιά για μια σύντομη γνωριμία μαζί του.

Δεν σε ξενίζει, από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Αποδέχεσαι την εμφάνισή του πιο εύκολα σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς… φωνάζει ότι είναι Golf. Ένα πιο ψηλό (κατά 12 cm) και πιο μακρύ (κατά σχεδόν 9 cm) Golf και με μεγαλύτερο μεταξόνιο. Αναγκαία «τεντώματα» για να εξασφαλιστεί το ευρύχωρο εσωτερικό. Τα τραπεζοειδή εμπρός φωτιστικά σώματα ενώνονται αρμονικά με τη μακρόστενη μάσκα, τη στιγμή που τα πίσω φώτα θυμίζουν το Golf της προηγούμενης γενιάς.

Αν οι χώροι για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι η ευχάριστη έκπληξη, η ποιότητα κατασκευής και η εργονομία του εσωτερικού είναι ό,τι περίμενες από ένα Volkswagen. Η γενικότερη σχεδίαση είναι κοινή με αυτή του Golf hatch, με μικρές διαφοροποιήσεις. Τα συρόμενα καθίσματα αποτελούν αναμφίβολα πλεονέκτημα σε όποιο πολυμορφικό μοντέλο τα διαθέτει στον εξοπλισμό του και το Golf Sportsvan είναι ένα από αυτά. Ο χώρος αποσκευών αρχίζει από τα 500 lt. και με πλήρως αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα φθάνει τα 1.520 lt. Αχρείαστα να είναι.



Μικρές είναι οι διαφορές στην οδική συμπεριφορά του μοντέλου, καθώς στη Volkswagen προσπάθησαν να μην χαθεί ο χαρακτήρας του Golf. Στα γνώριμα υψηλά στάνταρ βρίσκονται ποιότητα κύλισης, άνεση και ηχομόνωση, ενώ το πλαίσιο και το τιμόνι συνεργάζονται αρμονικά. Οδηγήσαμε το Sportsvan με τον 1.6 TDI των 110 PS, ο οποίος συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Προαιρετικά διατίθεται το DSGμε τις 7 σχέσεις και επιβάρυνση 2.000 ευρώ. Εκτός από οικονομικότερος σε κατανάλωση (3,9 lt/100 km), ο 1.6 diesel είναι και επαρκής για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έστω και αν δεν το δοκιμάσαμε με πέντε επιβάτες και… φουλ αποσκευές.

Στα παραπάνω οφείλουμε να προσθέσουμε τον υπερπλήρη βασικό εξοπλισμό: 7 αερόσακοι, ESP με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων MCB, σύστημα pre crash, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, σύστημα ενημέρωσης ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, υπολογιστής ταξιδίου, ένδειξη χαμηλής πίεσης ελαστικών, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, συσκευή για καφέ Espresso Barista Kit.

Το Golf Sportsvan διατίθεται επίσης με δύο TSI, τον 1.2 με 110 PS και τον 1.4 απόδοσης 150 PS. Ο δεύτερος προσφέρει επιπλέον σύστημα driving profile, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και sport ανάρτηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.6 TDI)

Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 110 PS στις 3.200-4.000 rpm
Ροπή: 25,5 kgm στις 1.500-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 3,9 lt/100 km(εργ.)
Εκπομπές CO2: 101 g/km
Βάρος: 1.420 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.338/1.807/1.578 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 90,9 ευρώ
Τιμή: 24.300 ευρώ (22.870 ευρώ με απόσυρση)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr