GP Γερμανίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole(upd)!
Το στραβοπάτημα του Χάμιλτον έδωσε την ευκαιρία στο Γερμανό να πάρει την pole, αύριο είναι φαβορί για νίκη εντός έδρας.
Η απαγόρευση της σύνδεσης εμπρός και πίσω ανάρτησης από την FIA (Front and Rear Interconnected System) φαίνεται να επηρεάζει άλλες ομάδες περισσότερο άλλες λιγότερο. Επίσης δεν επιδρά το ίδιο στους οδηγούς κάθε ομάδας. Ο Ρόσμπεργκ δείχνει να επηρεάζεται λιγότερο από το Χάμιλτον ο Γερμανός ήταν ο ταχύτερος στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές με διαφορά 6 δεκάτων από τον teammate του. Όλα τα μονοθέσια είναι πιο υποστροφικά ενώ στο πίσω μέρος της W05 του Χάμιλτον υπήρχε έντονη νευρικότητα.
Το ξεκίνημα του Q1 βρήκε το Μάρκους Έρικσον να κοιτά άπραγος τους μηχανικούς της Caterham που προσπαθούσαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο την ώρα που οι υπόλοιποι πιλότοι έκαναν τις πρώτες τους προσπάθειες στην πίστα. Αρχικά οι κορυφαίοι συνδυασμοί βγήκαν με την μαλακή γόμα προσπαθώντας να εξοικονομήσουν τα 3 σετ πολύ μαλακής γόμας για το Q2 και το Q3. Αύριο αν οι θερμοκρασίες παραμείνουν υψηλές θα μεγιστοποιηθεί η χρήση της πιο σκληρής εκ των δυο διαθέσιμων γομών, της μαλακής. Επτά λεπτά προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο της Mercedes πατώντας φρένο στην είσοδο της στροφής 13. Από την ενδοσυνεννόηση ακούστηκε να λέει στους τεχνικούς της ομάδας πως κάποιο πρόβλημα υπήρχε στο σύστημα πέδησης. Η Mercedes επιβεβαίωσε πως επρόκειτο για αστοχία του εμπρός δεξιά δίσκου φρένων.
Τελικά εκτός 16αδας βρέθηκαν οι δυο Caterham, οι δυο Marussia, η Lotus του Μαλντονάντο και η Sauber του Σούτιλ.
Η σύγκρουση του Χάμιλτον με τα προστατευτικά ελαστικά ήταν ανατριχιαστική.
Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε το Χάμιλτον στο ιατρικό κέντρο της πίστας να πραπονιέται για πόνους στα γόνατα και τους υπόλοιπους 15 πιλότους έτοιμους για τη μάχη με το χρονόμετρο.
Ο Μπότας ανέλαβε να δείξει τη δυναμική της Williams μαζί με το Ρόσμπεργκ ήταν οι ταχύτεροι στην πρώτη προσπάθεια. Πέραν του Χάμιλτον αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ο Γκουτιέρεζ με τη Sauber , ο Γκροζάν με τη Lotus, ο Βερν με την Toro Rosso ο Μπάτον με τη McLaren και ο Ράικονεν με τη Ferrari. Ο Πέρεζ αντιμετωπίζοντας πρόβλημα πρόλαβε να βγει μόλις την τελευταία στιγμή εντυπωσίασε με την προσπάθεια του ακριβώς με τη λήξη του χρόνου όπου κατάφερε να μπει στη δεκάδα πετώντας έξω τον Μπάτον. Προφανής η απογοήτευση στα στρατόπεδα των McLaren και Ferrari για τον αποκλεισμό των Μπάτον, Ράικονεν.
Το Q3 ξεκίνησε με το Ρόσμπεργκ αδιαφιλονίκητο φαβορί. Πράγματι ο Γερμανός έγινε ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1.:17 σημειώνοντας χρόνο 1:16.5, επίδοση που για τους υπόλοιπους ήταν αδύνατον να πλησιάσουν. Έτσι η μάχη περιορίστηκε στις πιο πίσω θέσεις με τους οδηγούς της Williams να δείχνουν φαβορί ακολουθούμενες από τον πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ. Με την αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου να ολοκληρώνεται βγήκαν στην πίστα προσπαθώντας για μια καλύτερη επίδοση οι περισσότεροι πιλότοι χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά φρέσκο σετ πολύ μαλακής γόμας. Ανάμεσά τους και ο Ρόσμπεργκ παρότι δεν έμοιαζε να απειλείται. Όπως αποδείχτηκε στην πράξη οι Williams ήταν κοντά με τον Μπότας να κινείται στα 2 δέκατα. Ευτυχώς για το Ρόσμπεργκ που ήταν πιο αργός από την προηγούμενη προσπάθειά του.
Στη συνέντευξη Τύπου ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε λέγοντας: "Αυτή τη στιγμή τα πράγματα πάνε καλά. Είναι σπουδαία στον εντός έδρας αγώνα να εκκινείς από την pole. Φυσικά θα προτιμούσα να είχα μια ανοικτή μάχη με το Λιούις. Είμαι λιγότερο χαρούμενος με το αποτέλεσμα γιατί ο Λιούις δεν είχε τη δυνατότητα να με κοντράρει στο τέλος. Μια φανταστική μέρα σήμερα αλλά δε δίνει βαθμούς. Το σημαντικό μέρος είναι αύριο, έχουμε δρόμο ακόμη αλλά ξεκινήσαμε καλά".
Ο Βάλτερι Μπότας που συνεχίζει τις πολύ καλές εμφανίσεις στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν ο μόνος που κατάφερε να κινηθεί στο ρυθμό του Ρόσμπεργκ: "Πρέπει να είμαστε πολύ χαρούμενοι για το αποτέλεσμα που πετύχαμε ως ομάδα. Η Mercedes είναι ακόμη καλύτερη. Δεν έκανα λάθος στο γρήγορο γύρο μου, πέτυχα το μέγιστο. Νιώθω πολύ ωραία ως μέλος μιας ομάδας που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Θέλουμε τη μέγιστη δυνατή συγκομιδή βαθμών αύριο".
Ο Μάσα ακόμη μια φορά περιορίστηκε πίσω από τον teammate του και δεν είναι ικανοποιημένος καθότι 3ος: " Δεν μπορούσα να βρω ρυθμό σ' έναν γρήγορο γύρο ένιωθα πως τα ελαστικά δεν πατούσαν και δεν είχα το άψογο μονοθέσιο που θα μου επέτρεπε να κάνω τον τέλειο γύρο. Ο Βάλτερι έκανε άριστη δουλειά μ' ένα μονοθέσιο που δεν ήταν 100% στημένο. Πιστεύω πως θα είναι διαφορετικά τα πράγματα στον αγώνα".
Ο Ρόσμπεργκ βρίσκεται σε μια μοναδική εβδομάδα. Κέρδισε η Γερμανία το Παγκόσμιο Κύπελλο, ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Mercedes, παντρεύτηκε και σήμερα πήρε την pole. Αύριο θέλει νίκη και μόνο για πρώτη φορά εντός έδρας. Αριστερά του βρίσκεται ο Μάσα που κατετάγη 3ος και δεξιά του ο Μπότας που κατετάγη 2ος.
Ο Φέτελ απογοήτευσε τους συμπατριώτες καθώς ακόμη μια φορά φέτος 7η σε 10 αγώνες κατετάγη πίσω από τον teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός δήλωσε: «Δεν πήγαμε άσχημα σήμερα. Θα ήθελα να έχω καταταχθεί ψηλότερα από την πέμπτη θέση αλλά νομίζω πως ο γύρος που έκανα ήταν καλός. Σημείωσα πρόοδο από το Q2 στο Q3 και παρότι είμαι ικανοποιημένος από το γύρο μου, σε ομαδικό επίπεδο ακόμα υστερούμε. Ξέρουμε πως η Mercedes είναι ισχυρή όμως και η Williams είχε ταχύτητα σήμερα, με τη McLaren του Μάγκνουσεν επίσης ανταγωνιστική. Πρέπει λοιπόν να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά. Νομίζω πως οι διαφορές στον αγώνα θα είναι μικρές ανάμεσα στους οκτώ πρώτους και θα γίνει μεγάλη μάχη για μία θέση στο βάθρο».
Από την πλευρά του ο Γερμανός πρωταθλητής προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις: «Ήταν λίγο δύσκολα τα πράγματα σήμερα και η τελευταία μου προσπάθεια δεν ήταν τέλεια. Γενικά όμως, δεν ήταν κακή περίοδος κατατακτήριων. Ένιωθα καλύτερα μέσα στο μονοθέσιο σε σχέση με τις πρωινές δοκιμές, πράγμα ευχάριστο. Δεν είμαστε σίγουροι σχετικά με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν κατά τη διάρκεια του αγώνα, εκκινούμε όμως από μία θέση απ’ όπου μπορούμε να τα πάμε καλά».
Ο Φέτελ προσπαθεί με τις δηλώσεις του να εξηγήσει στις τηλεοπτικές κάμερες την υστέρησή του έναντι του teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο αλλά και του συμπατριώτη του Νίκο Ρόσμπεργκ.
Το Γερμανικό GP αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον κυρίως για την προσπάθεια ανάκαμψης του Χάμιλτον από την 15η θέση της εκκίνησης. Ο Βρετανός κατετάγη 16ος αλλά καθότι ο Γκουτιέρεζ έχει ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση λόγω της σύγκρουσης με το Μαλντονάντο στο Σίλβερστον θα εκκινήσει μια θέση πιο μπροστά. Οι προβλέψεις αρχικά έκαναν λόγο για βροχή αυτό όμως το ενδεχόμενο δείχνει να απομακρύνεται. Ίσως πέσει μια μπόρα μετά τη λήξη του αγώνα. Αναμένεται ζεστός αγώνας με τη στρατηγική δυο πιτ στοπ να είναι πιο πιθανή. Οι κορυφαίοι αναμένεται αφού απαλλαχτούν μέχρι το 12ο γύρο από τη πολύ μαλακή γόμα με την οποία κατετάγησαν να χρησιμοποιήσουν δυο σετ μαλακής γόμας μέχρο το πέσιμο της καρό σημαίας. Η αντίστροφη μέτρηση για την απευθείας μετάδοση του αγώνα θα ξεκινήσει στον Αlpha αύριο στις 14:00 το μεσημέρι.
Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά |
1. Nico Rosberg Mercedes 1m16.540s |
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m16.759s +0.219s |
3. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m17.078s +0.538s |
4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m17.214s +0.674s |
5. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m17.273s +0.733s |
6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m17.577s +1.037s |
7. Fernando Alonso Ferrari 1m17.649s +1.109s |
8. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m17.965s +1.425s |
9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m18.014s +1.474s |
10. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m18.035s +1.495s |
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m18.161s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m18.193s +1.084s |
12. Kimi Raikkonen Ferrari 1m18.273s +1.164s |
13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m18.285s +1.176s |
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m18.787s +1.678s |
15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m18.983s +1.874s |
16. Lewis Hamilton Mercedes Δε χρονομετρήθηκε |
Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m18.927s Διαφορά από 1ο Q1 |
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m19.142s +1.511s |
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m19.676s +2.045s |
19. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m20.195s +2.564s |
20. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m20.408s +2.777s |
21. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m20.489s +2.858s |
22. Marcus Ericsson Caterham-Renault δε χρονομετρήθηκε |
O Ράικονεν απογοήτευσε ακόμη μια φορά τους τιφόζι με την εμφάνισή του. Ο Φινλανδός θα εκκινήσει αύριο από την 12η θέση και θα δώσει μάχη για βαθμούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr