GP Γερμανίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole(upd)!

Το στραβοπάτημα του Χάμιλτον έδωσε την ευκαιρία στο Γερμανό να πάρει την pole, αύριο είναι φαβορί για νίκη εντός έδρας.

Λιακάδα σήμερα στο Χοκενχάιμ με τη θερμοκρασία αέρα να ξεπερνά  τους 33 βαθμούς Κελσίου και του οδοστρώματος να φτάνει στους  55 βαθμούς Κελσίου δοκιμάζοντας την αντοχή ανθρώπων, μηχανών και ελαστικών.

Η απαγόρευση της σύνδεσης εμπρός και πίσω ανάρτησης από την FIA
(Front and Rear Interconnected System) φαίνεται να επηρεάζει άλλες ομάδες περισσότερο άλλες λιγότερο. Επίσης δεν επιδρά το ίδιο στους οδηγούς κάθε ομάδας. Ο Ρόσμπεργκ δείχνει να επηρεάζεται λιγότερο από το Χάμιλτον ο Γερμανός ήταν ο ταχύτερος στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές με διαφορά 6 δεκάτων από τον teammate του. Όλα τα μονοθέσια είναι πιο υποστροφικά ενώ στο πίσω μέρος της W05 του Χάμιλτον υπήρχε έντονη νευρικότητα.

Το ξεκίνημα του Q1 βρήκε το Μάρκους Έρικσον να κοιτά άπραγος
τους μηχανικούς της Caterham που προσπαθούσαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο την ώρα που οι υπόλοιποι πιλότοι έκαναν τις πρώτες τους προσπάθειες στην πίστα. Αρχικά οι κορυφαίοι συνδυασμοί βγήκαν με την μαλακή γόμα προσπαθώντας να εξοικονομήσουν τα 3 σετ πολύ μαλακής γόμας για το Q2 και το Q3. Αύριο αν οι θερμοκρασίες παραμείνουν υψηλές θα μεγιστοποιηθεί η χρήση της πιο σκληρής εκ των δυο διαθέσιμων γομών, της μαλακής. Επτά λεπτά προτού ολοκληρωθεί η διαδικασία ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο της Mercedes πατώντας φρένο στην είσοδο της στροφής 13. Από την ενδοσυνεννόηση ακούστηκε να λέει στους τεχνικούς της ομάδας πως κάποιο πρόβλημα υπήρχε στο σύστημα πέδησης. Η Mercedes επιβεβαίωσε πως επρόκειτο για αστοχία του εμπρός δεξιά δίσκου φρένων.

Η διαδικασία διεκόπη με κόκκινη σημαία μέχρι να απομακρυνθεί η κατεστραμμένη Μercedes. O Χάμιλτον πέρασε στο Q2 λόγω  του χρόνου που είχε πετύχει νωρίτερα αλλά καθώς το μονοθέσιο του είχε διαλυθεί δεν ξαναβγήκε στην πίστα και έτσι αύριο εκκινεί από την 16η θέση. Όταν άνοιξε ξανά η πίστα αρκετοί οδηγοί αποφάσισαν να βάλουν την πολύ μαλακή γόμα ρισκάροντας για να εξασφαλίσουν την πρόκριση στο Q2. Σε δύσκολη θέση βρέθηκε ο Φέτελ που αναγκάστηκε να βάλει την πολύ μαλακή γόμα στο φινάλε για να προκριθεί. Το ίδιο συνέβη και με τον Αλόνσο που ήλπιζε πως θα ήταν αρκετός ο χρόνος του με τη μαλακή γόμα αλλά φευ.
Τελικά εκτός 16αδας βρέθηκαν οι δυο Caterham, οι δυο Marussia, η Lotus του Μαλντονάντο και η Sauber του Σούτιλ.



Η σύγκρουση του Χάμιλτον με τα προστατευτικά ελαστικά ήταν ανατριχιαστική.


Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε το Χάμιλτον στο ιατρικό κέντρο της πίστας
να πραπονιέται για πόνους στα γόνατα και τους υπόλοιπους 15 πιλότους έτοιμους για τη μάχη με το χρονόμετρο.
Ο Μπότας ανέλαβε να δείξει τη δυναμική της Williams μαζί με το Ρόσμπεργκ ήταν οι ταχύτεροι στην πρώτη προσπάθεια. Πέραν του Χάμιλτον αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ο Γκουτιέρεζ με τη Sauber , ο Γκροζάν με τη Lotus, ο Βερν με την Toro Rosso ο Μπάτον με τη McLaren και ο Ράικονεν με τη Ferrari. Ο Πέρεζ αντιμετωπίζοντας πρόβλημα πρόλαβε να βγει μόλις την τελευταία στιγμή εντυπωσίασε με την προσπάθεια του ακριβώς με τη λήξη του χρόνου όπου κατάφερε να μπει στη δεκάδα πετώντας έξω τον Μπάτον. Προφανής η απογοήτευση στα στρατόπεδα των McLaren και Ferrari για τον αποκλεισμό των Μπάτον, Ράικονεν.

Το Q3 ξεκίνησε με το Ρόσμπεργκ αδιαφιλονίκητο φαβορί.  Πράγματι ο Γερμανός έγινε ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1.:17 σημειώνοντας χρόνο 1:16.5, επίδοση που για τους υπόλοιπους ήταν αδύνατον να πλησιάσουν. Έτσι η μάχη περιορίστηκε στις πιο πίσω θέσεις με τους οδηγούς της Williams να δείχνουν φαβορί ακολουθούμενες από τον πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ. Με την αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου να ολοκληρώνεται βγήκαν στην πίστα προσπαθώντας για μια καλύτερη επίδοση οι περισσότεροι πιλότοι χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά φρέσκο σετ πολύ μαλακής γόμας. Ανάμεσά τους και ο Ρόσμπεργκ παρότι δεν έμοιαζε να απειλείται. Όπως αποδείχτηκε στην πράξη οι Williams ήταν κοντά με τον Μπότας να κινείται στα 2 δέκατα. Ευτυχώς για το Ρόσμπεργκ που ήταν πιο αργός από την προηγούμενη προσπάθειά του.





Στη συνέντευξη Τύπου ο Ρόσμπεργκ ξεκίνησε λέγοντας: "Αυτή τη στιγμή τα πράγματα πάνε καλά. Είναι σπουδαία στον εντός έδρας αγώνα να εκκινείς από την pole. Φυσικά θα προτιμούσα να είχα μια ανοικτή μάχη με το Λιούις. Είμαι λιγότερο χαρούμενος με το αποτέλεσμα γιατί ο Λιούις δεν είχε τη δυνατότητα να με κοντράρει στο τέλος. Μια φανταστική μέρα σήμερα αλλά δε δίνει βαθμούς. Το σημαντικό μέρος είναι αύριο, έχουμε δρόμο ακόμη αλλά ξεκινήσαμε καλά".

Ο Βάλτερι Μπότας που συνεχίζει τις πολύ καλές εμφανίσεις στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν ο μόνος που κατάφερε να κινηθεί στο ρυθμό του Ρόσμπεργκ: "Πρέπει να είμαστε πολύ χαρούμενοι για το αποτέλεσμα που πετύχαμε ως ομάδα. Η Mercedes είναι ακόμη καλύτερη. Δεν έκανα λάθος στο γρήγορο γύρο μου, πέτυχα το μέγιστο. Νιώθω πολύ ωραία ως μέλος μιας ομάδας που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Θέλουμε τη μέγιστη δυνατή συγκομιδή βαθμών αύριο".

Ο Μάσα ακόμη μια φορά περιορίστηκε πίσω από τον teammate του και δεν είναι ικανοποιημένος καθότι 3ος: "  Δεν μπορούσα να βρω ρυθμό σ' έναν γρήγορο γύρο ένιωθα πως τα ελαστικά δεν πατούσαν και δεν είχα το άψογο μονοθέσιο που θα μου επέτρεπε να κάνω τον τέλειο γύρο. Ο Βάλτερι έκανε άριστη δουλειά μ' ένα μονοθέσιο που δεν ήταν 100% στημένο. Πιστεύω πως θα είναι διαφορετικά τα πράγματα στον αγώνα".



Ο Ρόσμπεργκ βρίσκεται σε μια μοναδική εβδομάδα. Κέρδισε η Γερμανία το Παγκόσμιο Κύπελλο, ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Mercedes, παντρεύτηκε και σήμερα πήρε την pole. Αύριο θέλει νίκη και μόνο για πρώτη φορά εντός έδρας. Αριστερά του βρίσκεται ο Μάσα που κατετάγη 3ος και δεξιά του ο Μπότας που κατετάγη 2ος.


Ο Φέτελ απογοήτευσε τους συμπατριώτες καθώς ακόμη μια φορά φέτος
7η σε 10 αγώνες κατετάγη πίσω από τον teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός δήλωσε: «Δεν πήγαμε άσχημα σήμερα. Θα ήθελα να έχω καταταχθεί ψηλότερα από την πέμπτη θέση αλλά νομίζω πως ο γύρος που έκανα ήταν καλός. Σημείωσα πρόοδο από το Q2 στο Q3 και παρότι είμαι ικανοποιημένος από το γύρο μου, σε ομαδικό επίπεδο ακόμα υστερούμε. Ξέρουμε πως η Mercedes είναι ισχυρή όμως και η Williams είχε ταχύτητα σήμερα, με τη McLaren του Μάγκνουσεν επίσης ανταγωνιστική. Πρέπει λοιπόν να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά. Νομίζω πως οι διαφορές στον αγώνα θα είναι μικρές ανάμεσα στους οκτώ πρώτους και θα γίνει μεγάλη μάχη για μία θέση στο βάθρο».

Από την πλευρά του ο Γερμανός πρωταθλητής προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις:
«Ήταν λίγο δύσκολα τα πράγματα σήμερα και η τελευταία μου προσπάθεια δεν ήταν τέλεια. Γενικά όμως, δεν ήταν κακή περίοδος κατατακτήριων. Ένιωθα καλύτερα μέσα στο μονοθέσιο σε σχέση με τις πρωινές δοκιμές, πράγμα ευχάριστο. Δεν είμαστε σίγουροι σχετικά με τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατούν κατά τη διάρκεια του αγώνα, εκκινούμε όμως από μία θέση απ’ όπου μπορούμε να τα πάμε καλά».



Ο Φέτελ προσπαθεί με τις δηλώσεις του να εξηγήσει στις τηλεοπτικές κάμερες την υστέρησή του έναντι του teammate του Ντάνιελ Ρικιάρντο αλλά  και του συμπατριώτη του Νίκο Ρόσμπεργκ.

 
Το Γερμανικό GP αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον κυρίως
για την προσπάθεια ανάκαμψης του Χάμιλτον από την 15η θέση της εκκίνησης. Ο Βρετανός κατετάγη 16ος αλλά καθότι ο Γκουτιέρεζ έχει ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση λόγω της σύγκρουσης με το Μαλντονάντο στο Σίλβερστον θα εκκινήσει μια θέση πιο μπροστά. Οι προβλέψεις αρχικά έκαναν λόγο για βροχή αυτό όμως το ενδεχόμενο δείχνει να απομακρύνεται. Ίσως πέσει μια μπόρα μετά τη λήξη του αγώνα. Αναμένεται ζεστός αγώνας με τη στρατηγική δυο πιτ στοπ να είναι πιο πιθανή. Οι κορυφαίοι αναμένεται αφού απαλλαχτούν μέχρι το 12ο γύρο από τη πολύ μαλακή γόμα με την οποία κατετάγησαν να χρησιμοποιήσουν δυο σετ μαλακής γόμας μέχρο το πέσιμο της καρό σημαίας.  Η αντίστροφη μέτρηση για την απευθείας μετάδοση του αγώνα θα ξεκινήσει στον Αlpha αύριο στις 14:00 το μεσημέρι.  

Συνολικά η κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής:


Θέση Οδηγός               Ομάδα                Χρόνος     Διαφορά  

 1. Nico Rosberg          Mercedes             1m16.540s           

 2. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes    1m16.759s  +0.219s  

 3. Felipe Massa          Williams-Mercedes    1m17.078s  +0.538s  

 4. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes     1m17.214s  +0.674s  

 5. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault     1m17.273s  +0.733s  

 6. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m17.577s  +1.037s  

 7. Fernando Alonso       Ferrari              1m17.649s  +1.109s  

 8. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault   1m17.965s  +1.425s  

 9. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes 1m18.014s  +1.474s  

10. Sergio Perez          Force India-Mercedes 1m18.035s  +1.495s  

Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m18.161s                   Διαφορά από 1ο Q2

11. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m18.193s  +1.084s

12. Kimi Raikkonen        Ferrari              1m18.273s  +1.164s

13. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault   1m18.285s  +1.176s

14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m18.787s  +1.678s

15. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m18.983s  +1.874s

16. Lewis Hamilton        Mercedes             Δε χρονομετρήθηκε

Χρόνος εισόδου στο Q2: 1m18.927s                   Διαφορά από 1ο Q1

17. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari       1m19.142s  +1.511s

18. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari     1m19.676s  +2.045s

19. Pastor Maldonado      Lotus-Renault        1m20.195s  +2.564s

20. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault     1m20.408s  +2.777s

21. Max Chilton           Marussia-Ferrari     1m20.489s  +2.858s

22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault     δε χρονομετρήθηκε




O Ράικονεν απογοήτευσε ακόμη μια φορά τους τιφόζι με την εμφάνισή του. Ο Φινλανδός θα εκκινήσει αύριο από την 12η θέση και θα δώσει μάχη για βαθμούς.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr