GP Ουγγαρίας: Ο Ρόσμπεργκ στην pole (upd)!

Η W05 Hybrid του Χάμιλτον έπιασε φωτιά από διαρροή καυσίμου λίγο μετά το ξεκίνημα της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών.

Ο Βρετανός βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση έως ότου απομακρυνθεί από το μονοθέσιο και μετέπειτα δεν έκρυβε την απογοήτευσή του. Ο Χάμιλτον δεν είχε πάρει χρόνο ακόμη αυτό σημαίνει πως αύριο θα εκκινήσει από το τέλος. Είναι η 2η συνεχή φορά που ο Βρετανός μετά από μηχανικό πρόβλημα - στη Γερμανία έσπασε ο εμπρός δεξιά δίσκος φρένων - υποχρεώνεται να εκκινήσει από τις πίσω θέσεις του grid. Σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον αύριο να δούμε την προσπάθειά του ν' ανέβει στην κατάταξη και να φτάσει ως το βάθρο, αν τα καταφέρει!

Μιλώντας μετά το τέλος της διαδικασίας ήταν απογοητευμένος:
"Πρέπει να φτάσουμε στο σημείο που θα τελειώσει η κακοτυχία. Πρέπει να κάνουμε καλύτερη δουλειά". Αξίζει να σημειωθεί πως ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών ενώ έχει κερδίσει τις δυο προηγούμενες χρονιές στην Ουγγαρία. 



Ο Χάμιλτον δεν ήταν ο πρώτος πιλότος που αντιμετώπισε πρόβλημα, στιγμές προτού αναφλεγεί η Mercedes, ο Μαλντονάντο ακινητοποίησε την Lotus μένοντας επίσης εκτός διαδικασίας. To πρόβλημα της Lotus ήταν στις μπαταρίες της μονάδας ισχύος. Αναπόφευκτα εκτός Q2 έμειναν οι Χάμιλτον, Μαλντονάντο οπότε αρκετοί πιλότοι υπολογίζοντας ότι θα αποκλειστούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και οι τέσσερις πιλότοι των δυο μικρών ομάδων ρίσκαραν να μην βγουν στην πίστα με τη μαλακή γόμα. Τελικά την πάτησε ο Ράικονεν. Ο Φινλανδός δε βγήκε με την μαλακή γόμα στο φινάλε και αποκλείστηκε από τη συνέχεια μαζί  με τους δυο πιλότους της Caterham, Κομπαγιάσι, Έρικσον, τον Τσίλτον της Marussia και τους Χάμιλτον, Μαλντονάντο. Είναι μια ακόμη κακή στιγμή για τον Iceman.  Αρκετοί πιλότοι έβαλαν την μαλακή γόμα της Pirelli από την πρώτη κιόλας περίοδο, καθώς ήταν σαφές από τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές ότι υπερέχει έναντι της μέσης γόμας τουλάχιστον 1.5sec στο γύρο.

Το ξεκίνημα του Q2 βρήκε τα σύννεφα να πυκνώνουν και τους ανθρώπους των ομάδων να κοιτούν τον ουρανό ανησυχώντας για βροχή. Ο Πέρεζ αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το υδραυλικό κύκλωμα της μονάδας ισχύος της Force India. Έτσι αποκλείστηκε από τη συνέχεια μαζί με τους Μπιανκί (Marussia), Γκουτιέρεζ, Σούτιλ (Sauber),  Κβιάτ (Toro Rosso) και Γκροζάν (Lotus).

Ο νεαρός Ρώσος με την Toro Rosso έκανε λάθος στην τελευταία του προσπάθεια ενώ βρίσκονταν στη στροφή 12. Έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου και κατέληξε εκτός πίστας χωρίς περιθώρια αντίδρασης.

Το ξεκίνημα του Q3 βρήκε τους Ρόσμπεργκ, Φέτελ, Ρικιάρντο, Αλόνσο, Μάσα, Μπότας, Χούλκενμπεργκ, Μπάτον, Μάγκνουσεν και Βερν έτοιμους να δώσουν μάχη με το χρόνο τη στιγμή που άρχισαν να πέφτουν οι πρώτες σταγόνες βροχής. Οπότε όπως ήταν λογικό όλοι όρμησαν να κάνουν γρήγορο γύρο προτού χειροτερέψουν οι συνθήκες στην πίστα. Δεν πρόλαβαν όμως με αποτέλεσμα να έχουμε δράματα. Το ξεκίνημα του γρήγορου γύρου βρήκε το Ρόσμπεργκ να χάνει τα φρένα στην πρώτη στροφή αλλά να αποφεύγει το προστατευτικό τοίχο από λάστιχα. Δεν τα κατάφερε όμως εξίσου καλά ο Μάγκνουσεν που έπεσε πάνω στα λάστιχα καταστρέφοντας τη McLaren ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί ο ίδιος.

Η κόκκινη σημαία διέκοψε τη διαδικασία και ο θεός της βροχής διέκοψε τις σταγόνες. Μετά από 10 λεπτά περίπου οι πιλότοι ξαναβγήκαν και πάλι με στεγνά ελαστικά. Η κατάσταση βελτιώνονταν γύρο με το γύρο και όλα έδειχναν πως πάμε για συναρπαστικό φινάλε. Τρία λεπτά πριν τη λήξη ταχύτερος όλων ήταν ο Ρόσμπεργκ ο μόνος που πλησίασε σε χρόνο τη Mercedes ήταν ο Φέτελ. Ο Γερμανός κατάφερε τελικά στην 2η του προσπάθεια να περάσει την επίδοση του Ρόσμπεργκ ο οποίος απάντησε αμέσως κατεβάζοντας μισό δευτερόλεπτο. Πήρε έτσι μια ακόμη pole που πανηγυρίστηκε έξαλλα ακόμη και από τον πολυτραυματία Τότο Βολφ, διευθυντή αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes.



O Ράικονεν βρέθηκε να κοιτά άπραγος τις οθόνες στο τέλος του Q1. Αύριο θα εκκινήσει 17ος.


Μιλώντας μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο Ράικονεν τόνισε:
"Το σχέδιο ήταν να κάνω άλλη μια προσπάθεια αλλά δεν το ακολουθήσαμε. Μου είπαν πως θα είμαστε ΟΚ. Ρώτησα ξανά μερικές φορές, επέμεναν και να το αποτέλεσμα. Ως Ferrari δεν πρέπει να κάνουμε τέτοια πράγματα, δεν είμαστε πρωτάρηδες. Δεν είναι καλό ούτε για μένα ούτε για την ομάδα, αυτά συμβαίνουν βέβαια. Έχω εμπιστοσύνη στην ομάδα και πιστεύω στα μέλη της. Αμφισβήτησα την απόφαση αλλά δεν μπορούσα ν' αντιταχθώ. Είμαστε ομάδα, αποφασίζουμε ομαδικά και σήμερα αυτό ήταν το αποτέλεσμα που πετύχαμε. Δε βλέπω το λόγο να κατηγορήσω κάποιον συγκεκριμένα έχω κάνει και εγώ λάθη στο παρελθόν και θα κάνω ακόμη περισσότερα στο μέλλον".

Όπως αποκαλύπτει ο Ζουλς Μπιανκί με τη Marussia
που πέταξε έξω το Ράικονεν την τελευταία στιγμή αυτό που οδήγησε τους ανθρώπους της Ferrari σε λάθος εκτίμηση ήταν το γεγονός ότι είχε κάνει λάθος σοβαρό στην πρώτη του προσπάθεια: "Προφανώς δεν μπορούσαν να φανταστούν πως θα κατεβάσω 1 sec". Το ζητούμενο για το Ράικονεν ήταν να μη βάλει τη μαλακή γόμα στο Q1. Αν περνούσε έχοντας χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα τότε είχε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει τα 2 από τα 3 σετ μαλακής γόμας για να κάνει τις γρήγορες προσπάθειές του σε Q2 και Q3 και να έχει αύριο στον αγώνα διαθέσιμο ένα απάτητο σετ μαλακής γόμας. Τώρα βέβαια έχει 3 αλλά εκκινεί 17ος θα είναι δύσκολο να προσπεράσει αλλά θα έχει ενδιαφέρον η προσπάθειά του όπως και του Χάμιλτον.

Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών ο Ρόσμπεργκ που πήρε την 6η φετινή και 9η
συνολικά pole της καριέρας του τόνισε αναφερόμενος στην ατυχία του Χάμιλτον: "Σίγουρα είναι πιο εύκολα για μένα καθώς είναι ο ανταγωνιστής μου. Έχω μια δωρεάν ευκαιρία αύριο. Πρέπει να έχω ασφαλή προσέγγιση και να αποφύγω προβλήματα ώστε να πάρω όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Σίγουρα προτιμώ να μονομαχώ με το Λιούις αυτό προκαλεί απίστευτη έκκριση αδρεναλίνης. Δε θα είναι άμεση μάχη αύριο είμαι όμως ικανοποιημένος. Σίγουρα είναι μεγάλη απογοήτευση όταν μένεις στην πίστα μου συνέβη στο Σίλβερστον πριν δυο αγώνες. Πρέπει να δουλέψουμε σ' αυτό, πάντως μου έχει κάνει εντύπωση πως είμαστε τόσο γρήγοροι εδώ. Έχουμε δυνατό μοτέρ αλλά εδώ δεν παίζει τόσο ρόλο, φαίνεται λοιπόν πόσο καλό μονοθέσιο έχουμε ακόμη και χωρίς το σύστημα συνδεδεμένης ανάρτησης (FRIC)".



O Ρόσμπεργκ θα έχει αύριο γύρω του, Φέτελ (2ος) και Μπότας (3ος).

Από την πλευρά του ο Φέτελ που αύριο εκκινεί 2ος δεν έχει κερδίσει ποτέ στην Ουγγαρία όπως και ο Ρόσμπεργκ: «Μετά το Q2 σκεφτόμουν πως αν τα κάναμε όλα σωστά, ίσως να μπορούσαμε να είμαστε πιο κοντά στις Mercedes απ’ ότι συνήθως. Όμως ο γύρος του Νίκο ήταν πολύ καλός και ήταν δύσκολο να ακολουθήσω. Θα δούμε όμως τι μπορεί να συμβεί αύριο, πολλά μπορεί να αλλάξουν αν βρέξει και υπάρχει αυτή η πιθανότητα. Πρέπει να επικεντρωθούμε στους εαυτούς μας και αν προκύψει κάποια ευκαιρία, να επιδιώξουμε να περάσουμε. Αν και η Mercedes είναι πολύ πιο γρήγορη από εμάς στις ευθείες. Η χάραξη της αγωνιστικής διαδρομής μας βολεύει περισσότερο απ’ ότι στη Γερμανία αλλά παραμένουμε αρκετά πίσω από τις Mercedes».

Ο αυριανός αγώνας που αναμένεται συναρπαστικός θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 14:10.


Συνολικά η κατάταξη ήταν:
 

Θέση Οδηγός             Ομάδα                 Χρόνος     Διαφορά

 1.  Nico Rosberg       Mercedes              1m22.715s

 2.  Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      1m23.201s  +0.486s

 3.  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m23.354s  +0.639s

 4.  Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault      1m23.391s  +0.676s

 5.  Fernando Alonso    Ferrari               1m23.909s  +1.194s

 6.  Felipe Massa       Williams-Mercedes     1m24.223s  +1.508s

 7.  Jenson Button      McLaren-Mercedes      1m24.294s  +1.579s

 8.  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m24.720s  +2.005s

 9.  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes  1m24.775s  +2.060s

10.  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes

Χρόνος εισόδου στο Q3:1m24.647s

11.  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault    1m24.706s  +1.396s

12.  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari        1m25.136s  +1.826s

13.  Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m25.211s  +1.901s

14.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m25.260s  +1.950s

15.  Romain Grosjean    Lotus-Renault         1m25.337s  +2.027s

16.  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari      1m27.419s  +4.109s

Χρόνος εισόδου στο Q2:1m26.728s

17.  Kimi Raikkonen     Ferrari               1m26.792s  +1.851s

18.  Kamui Kobayashi    Caterham-Renault      1m27.139s  +2.198s

19.  Max Chilton        Marussia-Ferrari      1m27.819s  +2.878s

20.  Marcus Ericsson    Caterham-Renault      1m28.643s  +3.702s

21.  Lewis Hamilton     Mercedes

22.  Pastor Maldonado   Lotus-Renault

 





Παίζοντας άριστα το παιχνίδι της ψυχολογίας ο Ρόσμπεργκ έκανε πλάκα στο Χάμιλτον μέσω του twitter: Απόψε έχουμε μπάρμπεκιου με τους μηχανικούς και τις γυναίκες τους.


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr