GP Ιταλίας: 61 χιλιοστά χωρίζουν Ρόσμπεργκ - Χάμιλτον (upd)!
Με συννεφιά, υγρασία, αυξημένη πιθανότητα βροχής και τη θερμοκρασία από 16 – 24 βαθμούς Κελσίου υποδέχτηκε το πάρκο της Μόντσα ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τον 13ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.
Η Μόντσα είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Pirelli καθώς απέχει μόλις μισή ώρα με το αυτοκίνητο, από τα κεντρικά της εταιρείας στο Μιλάνο, εκεί όπου σχεδιάζονται τα φετινά ελαστικά της F1. Στην πίστα αυτή ασκούνται υψηλά πλευρικά φορτία ειδικά στις διάσημες γρήγορες καμπές που έχει, όπως η Παραμπόλικα. Επίσης υπάρχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις στο διαμήκη άξονα κατά την επιβράδυνση αλλά και όπου απαιτείται μέγιστη πρόσφυση. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο στη Μόντσα καθώς οι μεγάλες ευθείες καταλήγουν σε αργά σικέιν. Πέρα από τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ο σκελετός τους καταπονείται έντονα και από τα υψηλά κερμπ οι οδηγοί πατούν πάνω στα κερμπ στην προσπάθεια να βρουν την ταχύτερη αγωνιστική γραμμή και τα ελαστικά παίζουν ρόλο ανάρτησης απορροφώντας μέρος της σύγκρουσης με το κερμπ. Η Pirelli επέλεξε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας της, την σκληρή (πορτοκαλί χρώμα) και τη μέση (άσπρο χρώμα).
Στην πρώτη περίοδο δοκιμών όλοι χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα ειδικά στο πρώτο ημίωρο των 90 λεπτών της 1ης περιόδου ελεύθερων δοκιμών είχε έντονο κυκλοφοριακό καθώς οι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν το έξτρα σετ σκληρής γόμας που έχουν στη διάθεσή τους αυτό το χρονικό διάστημα. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι οδηγοί επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις μερών του αγώνα, ανακάλυψαν δε πως η σκληρή γόμα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας απ’ ότι υπολόγιζαν. Στα αξιοσημείωτα το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο νικητής των δυο προηγούμενων αγώνων σε Ουγγαρία και Βέλγιο, Ντάνιελ Ρικιάρντο με την μονάδα ισχύος της Renault που περιόρισε τη δραστηριότητά του στην πίστα σε μόλις 12 γύρους. Ο Κίμι Ράικονεν ήταν ο πρώτος που βγήκε εκτός στην Παραμπόλικα με πολλά χιλιόμετρα και πάτησε στο ασφαλτοστρωμένο πλέον κομμάτι διαφυγής.
Γεμάτη η κερκίδα στα φρένα για το πρώτο σικέιν μετά την μεγάλη ευθεία όπου σημειώνονται οι υψηλότερες τελικές ταχύτητες.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν ταχύτερος όλων στην ευθεία σημειώνοντας 348.2km/h τελικής ταχύτητας στο τέλος της ευθείας εκκίνησης τερματισμού πριν τα φρένα για τη στροφή 1. Ο Μεξικάνος στην πρώτη περίοδο μοιράστηκε την Force India με τον Ντάνιελ Ζουνκαντέλα. Στη 2η περίοδο ο teammate του, Νίκο Χούλκενμπεργκ σημείωσε 348.8km/h. Στην Caterham συνεχίζοντας το παιχνίδι με τους οδηγούς έβαλαν στη θέση του Κομπαγιάσι που δεν έτρεξε στο Βέλγιο των Ρομπέρτο Μέρχι. Ο νεαρός Ισπανός συμπλήρωσε 29 γύρους και ήταν ταχύτερος του έτερου οδηγού της ομάδας Μάρκους Έρικσον. Όσον αφορά στους υπόλοιπους δοκιμαστές ο Σαρλς Πικ πήρε τη θέση του Γκροζάν στη Lotus και ο ντε Γκραντ τη θέση του Σούτιλ στη Sauber.
Ταχύτερος όλων στην πρώτη περίοδο ήταν ο Χάμιλτον με τις McLaren να δείχνουν από νωρίς την πρόθεσή τους να πρωταγωνιστήσουν την Κυριακή.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Χάμιλτον που χρησιμοποιούσε σήμερα - επιδιορθωμένη - τη μονάδα ισχύος η οποία έπιασε φωτιά στην Ουγγαρία αντιμετώπισε πρόβλημα που περιόρισε τη δραστηριότητά του. Συγκεκριμένα δεν ενεργοποιούνταν η μονάδα ισχύος και οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να κάνουν reset σ' όλα τα συστήματα. Ο Βρετανός έμεινε άπραγος πάνω από μια ώρα προτού στο τέλος βγει για μερικούς γρήγορους γύρους που τον έφεραν τελικά στη 2η θέση της κατάταξης με διαφορά μόλις 61 χιλιοστά του δευτερολέπτου από το Ρόσμπεργκ. Ο Χάμιλτον σε κάποιο σημείο διαμαρτύρονταν για υποστροφή λόγω μηχανικού και όχι αεροδυναμικού σεταρίσματος. Την ίδια στιγμή ο Ρόσμπεργκ που υστερούσε στο 2ο από τα τρία χρονομετρημένα μέρη της πίστας ακούστηκε να ζητά βοήθεια από τα στοιχεία τηλεμετρίας: "Βάλε την 5η στις Λέσμο" του είπαν από τα πιτ, εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις...
Αναφερόμενος στο χαμένο χρόνο πίστας ο Χάμιλτον τόνισε μετά τη λήξη των δοκιμών: «Θα προσπαθήσω μελετώντας τα δεδομένα της τηλεμετρίας να κατανοήσω τι έμαθε ο Νίκο αυτή την περίοδο και να μάθω απ’ αυτά. Έχουμε παρόμοιο οδηγικό στυλ. Υπάρχουν κάποιες διαφορές αλλά συνολικά είμαστε κοντά. Υπήρξαν σημεία που μπόρεσε να κερδίσει χρόνο σήμερα σετάροντας το μονοθέσιο όπως έπρεπε εγώ δεν πρόλαβα. Ως ομάδα συνεργαζόμαστε εφόσον το ένα μονοθέσιο προοδεύει αυτό συμπαρασύρει και το άλλο. Δεν είναι ευχάριστο ποτέ να χάνεις χρόνο στην πίστα αλλά μου έχει συμβεί ξανά και είμαι σε θέση να το αντιμετωπίσω. Οι μηχανικοί έκαναν άριστη δουλειά ώστε να βγω έξω ξανά στο τέλος της 2ης περιόδου. Στην πρώτη το μονοθέσιο ήταν καλό. Έκανα κάποιες αλλαγές όμως δεν πρόλαβα να τις αξιολογήσω. Ελπίζω αύριο να βρούμε τη σωστή κατεύθυνση». Όλα αυτά παρότι η διαφορά ανάμεσα στους δυο πιλότους είναι μόλις 61 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Αρκετοί οδηγοί διαμαρτύρονταν για μπλοκάρισμα στους πίσω τροχούς. Όπως ίσως γνωρίζετε στις ευθείες η τελική ταχύτητα ξεπέρασε σήμερα τα 350km/h και σε συνδυασμό με την απόσταση φρεναρίσματος όπου η ταχύτητα μειώνεται κατά 250km/h σε σύντομο χρονικό διάστημα ασκείται στο διαμήκη άξονα φόρτιση της τάξεως των 4.5g. Οι οδηγοί έχουν στα μονοθέσια ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε να επιτυγχάνουν τις υψηλότερες δυνατές τελικές ταχύτητες στην ευθεία, αυτό είναι το κλειδί στην επίτευξη ενός γρήγορου γύρου. Όμως έχει ως συνέπεια όταν φρενάρουν το πίσω μέρος που δεν πιέζεται από το αεροδυναμικό φορτίου προς τα κάτω να είναι νευρικό και ασταθές. Η συμπεριφορά διαφέρει ανάλογα και με το βάρος καυσίμου που υπάρχει στο τεπόζιτο.
Οι χρόνοι των Ferrari που πλασαρίστηκαν πίσω από τις Mercedes εντυπωσίασαν. Δεν αποκλείεται οι Ιταλοί να έπαιξαν παιχνίδι εντυπώσεων επιχειρώντας γύρους με άδεια ρεζερβουάρ. Όπως και να έχει θα φανεί αύριο αν η F14T μπορεί να καταταγεί στις 3 πρώτες σειρές της εκκίνησης σπάζοντας το σερί των μονοθεσίων με μονάδα ισχύος Mercedes. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Ράικονεν ήταν ταχύτερος του Αλόνσο. Ο Φινλανδός προέρχεται από μια πολύ καλή εμφάνιση στο Βέλγιο ενώ οι έντονες φήμες που θέλουν τον πρόεδρο της Ferrari, Λούκα ντι Μοντεζέμολο να παραμερίζει και τον Μπρον ν' αναλαμβάνει τα ηνία της ομάδας, φέρουν την επόμενη μέρα για την Ιταλική ομάδα το Φινλανδό ως πρώτο βιολί στην αναγεννημένη Ferrari και τον Ισπανό στη McLaren. Παραμένει άγνωστο αν η σημερινή παρουσία του Φλάβιο Μπριατόρε (μάνατζερ του Αλόνσο) στα πάντοκ συνδέεται μ' αυτό το θέμα.
Ο Αλόνσο σήμερα στην πίστα της Μόντσα.
Ο Ράικονεν σε αντίθεση με τις συνήθειές του ήταν ομιλητικός στη Μόντσα, πιθανόν γιατί ήταν ικανοποιημένος: «Ήταν μια πολυάσχολη αλλά θετική μέρα. Αξιοποιήσαμε κάθε λεπτό που είχαμε διαθέσιμο, το πρωί ασχοληθήκαμε με την αξιολόγηση διάφορων αεροδυναμικών διαμορφώσεων για να βρούμε τη χρυσή τομή. Το απόγευμα δοκιμάσαμε μια ενδιάμεση λύση που ταιριάζει και στις δυο γόμες ελαστικών. Η διαφορά ανάμεσα στη μέση και στη σκληρή γόμα είναι λίγο πολύ αυτή που περιμένουμε. Η μέση συμπεριφέρεται καλά όμως και η σκληρή δεν είναι άσχημη στην οδήγηση».
Θα μπορούσε να γίνει ζημιά σε μια φάση που ο Μπάτον προσπαθούσε να περάσει τον Κβιάτ και ο Μάγκνουσεν έβγαινε από τα πιτ στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ευτυχώς τελικά ο έμπειρος Βρετανός μπλόκαρε τα φρένα και πήγε ευθεία.
Οι χρόνοι της πρώτης περιόδου ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m26.187s |
- |
25 |
2 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m26.810s |
0.623s |
27 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m26.995s |
0.808s |
26 |
4 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1m27.169s |
0.982s |
23 |
5 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m27.228s |
1.041s |
30 |
6 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1m27.271s |
1.084s |
27 |
7 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m27.493s |
1.306s |
27 |
8 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m27.687s |
1.500s |
13 |
9 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m27.741s |
1.554s |
33 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m28.112s |
1.925s |
23 |
11 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1m28.114s |
1.927s |
21 |
12 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m28.148s |
1.961s |
20 |
13 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m28.150s |
1.963s |
21 |
14 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m28.300s |
2.113s |
30 |
15 |
Giedo van der Garde |
Sauber/Ferrari |
1m28.429s |
2.242s |
19 |
16 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m28.487s |
2.300s |
12 |
17 |
Daniel Juncadella |
Force India/Mercedes |
1m29.192s |
3.005s |
10 |
18 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1m29.512s |
3.325s |
24 |
19 |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
1m30.017s |
3.830s |
25 |
20 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
1m30.081s |
3.894s |
27 |
21 |
Charles Pic |
Lotus/Renault |
1m30.125s |
3.938s |
23 |
22 |
Roberto Merhi |
Caterham/Renault |
1m30.704s |
4.517s |
29 |
23 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
1m30.948s |
4.761s |
16 |
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι 1 Nico Rosberg Mercedes 1m26.225s - 41 2 Lewis Hamilton Mercedes 1m26.286s 0.061s 16 3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.331s 0.106s 31 4 Fernando Alonso Ferrari 1m26.565s 0.340s 26 5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m26.758s 0.533s 34 6 Jenson Button McLaren/Mercedes 1m26.762s 0.537s 34 7 Sebastian Vettel Red Bull/Renault 1m26.762s 0.537s 27 8 Kevin Magnussen McLaren/Mercedes 1m26.881s 0.656s 44 9 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m26.935s 0.710s 33 10 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m26.992s 0.767s 37 11 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m27.079s 0.854s 42 12 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m27.227s 1.002s 39 13 Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 1m27.476s 1.251s 37 14 Esteban Gutierrez Sauber/Ferrari 1m27.840s 1.615s 33 15 Jean-Eric Vergne Toro Rosso/Renault 1m27.929s 1.704s 33 16 Adrian Sutil Sauber/Ferrari 1m28.029s 1.804s 35 17 Jules Bianchi Marussia/Ferrari 1m28.659s 2.434s 34 18 Pastor Maldonado Lotus/Renault 1m28.700s 2.475s 42 19 Max Chilton Marussia/Ferrari 1m28.786s 2.561s 29 20 Romain Grosjean Lotus/Renault 1m29.085s 2.860s 29 21 Kamui Kobayashi Caterham/Renault 1m29.178s 2.953s 32 22 Marcus Ericsson Caterham/Renault 1m29.275s 3.050s 37
Οι χρόνοι της 2ης περιόδου ήταν:
Προβληματισμός για το Ρικιάρντο καθώς η διαφορά του από την κορυφή ξεπερνά τα 7 δέκατα. Ο Αυστραλός μελετά τα δεδομένα τηλεμετρίας ενόψει της αυριανής μάχης με το χρονόμετρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr