GP Ιταλίας: Ο Χάμιλτον στην pole!

Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε την 1η θέση όμως ο Ρόσμπεργκ εκκινεί αύριο δίπλα του και σίγουρα δεν θα είναι εύκολο το φρενάρισμα από τα 300km/h για τους δυο τους για την πρώτη στροφή.

Με τη θερμοκρασία στους 25 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και στους 44 βαθμούς στο οδόστρωμα και τις κερκίδες κατάμεστες από θεατές ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Ιταλικού GP στο πάρκο της Μόντσα.

Στις ελεύθερες δοκιμές που διεξήχθησαν νωρίτερα ταχύτερος όλων ήταν ο Λιούις Χάμιλτον
με δεύτερο τον Αλόνσο καθώς η Mercedes του πρωτοπόρου στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, Νίκο Ρόσμπεργκ παρουσίασε πρόβλημα στο κιβώτιο οριοθετώντας την προσπάθεια του Γερμανού.

Το ξεκίνημα του 18λεπτου για τη μάχη της 16αδας βρήκε τους περισσότερους
οδηγούς, θεατές καθώς προβληματίζονταν για τη χρήση της μέσης ή της σκληρής γόμας. Τελικά ξεκίνησαν με τη σκληρή. Αρκετά παράπονα υπήρχαν για την απόδοση των φρένων ειδικά από το Χάμιλτον. Ο Αλόνοσο βγαίνοντας σημείωσε το ταχύτερο πέρασμα όμως όχι για πολύ. Οι Mercedes και η Williams του Μάσα αμέσως κατέβασαν με το Χάμιλτον να είναι ταχύτερο όλων. Μπότας και Μάγκνουνσεν ακολούθησαν το παράδειγμά τους όλοι με μονάδα ισχύος Mercedes. Ο Μάσα στη 2η προσπάθειά του πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο βελτιώνοντας την επίδοση του Χάμιλτον κατά 43 χιλιοστά. Ο Ρόσμπεργκ απάντησε κατεβάζοντας άλλα 35 χιλιοστά διαφορές ελάχιστες αλλά ενδεικτικές της έντασης της μάχης. Μετά την προσπάθειά του ο Ρόσμπεργκ ρώτησε αν ήταν αρκετή για να έρθει η απάντηση από το Χάμιλτον που κατέβασε άλλα 130 χιλιοστά. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πρώτα 6 μονοθέσια στη δεκάδα είχαν μονάδα ισχύος Mercedes, εκτός των εργοστασιακών βρίσκονταν εκεί Williams και McLaren.
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ ήταν ο πρώτος που έβαλε τη μέση γόμα προσπαθώντας να φέρει τη Force India όσο πιο ψηλά γίνεται. Οι δυο Lotus δεν κατάφεραν να προκριθούν και έμειναν εκτός πίσω από τις Caterham και Marussia. Οι χρόνοι των Κομπαγιάσι, Μπιανσί ήταν πολύ κοντά σ' αυτούς των Lotus.



Με βάση το νέο γράφημα/ανάλυση της FOM η ταχύτητα εισόδου του Ρόσμπεργκ στη Παραμπόλικα ήταν 250km/h και η ταχύτητα εξόδου 204km/h.

Η αντίστροφη μέτρηση των 15 λεπτών του Q2 ξεκίνησε και όλοι αναρωτιόντουσαν ποια μονοθέσια πλην των Sauber και Toro Rosso θα αποκλειστούν από τη 10αδα. Ο λόγος που αναφερόμαστε σ' αυτά είναι φυσικά η υστέρηση των μονάδων ισχύος της Ferrari και της Renault έναντι των Mercedes. Φυσικά στο Q2 η χρήση της μέσης γόμας ήταν μονόδρομος. Θυμίζουμε πως κάθε πιλότος έχει στη διάθεσή του 3 σετ μέσης και 3 σετ σκληρής γόμας για κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Οι πρώτες αναλύσεις στρατηγικής δείχνουν πως ο αγώνας των 53 γύρων λογικά θα βγει μ' ένα πιτ στοπ. Η λογική έλεγε ότι δε θα συνεχίσουν οι Force India. Τρία λεπτά πριν τη λήξη ο Πέρεζ ήταν 7ος, ο Ράικονεν 10ος και ο Μάγκνουνσεν 11ος. Με τους τιφόζι να τον ενθαρρύνουν ο Iceman ξεκίνησε πρώτος τη 2η του προσπάθεια. Ένα λάθος όμως στην είσοδο του 2ου σικέιν τον ανάγκασε να την εγκαταλείψει. Ο Ρόσμπεργκ παρότι δε το χρειάζονταν βγήκε και βελτίωσε την επίδοσή του. Το ίδιο και ο Μάγκνουνσεν αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μείνει εκτός 10αδας ο Ράικονεν. Τη θέση του στη 10αδα πήρε ένα ακόμη μονοθέσιο με μονάδα ισχύος Mercedes, η Force India του Πέρεζ.

Η αντίστροφη μέτρηση του 12λεπτου στο Q3 για τη μάχη της πρώτης θέσης βρήκε μόνο ένα μονοθέσιο με κινητήρα Ferrari στη 10αδα αυτό που οδηγεί ο Αλόνσο. Σίγουρα αυτό ήταν απογοητευτικό για τους Ιταλούς, παρότι υπήρχαν και δυο μονοθέσια με μονάδα  ισχύος Renault στη 10αδα. Ήταν κάτι παραπάνω από σαφής η διαφορά των μονάδων ισχύος της Mercedes με επτά μονοθέσια στην πρώτη δεκάδα. Ο Ρόσμπεργκ στην πρώτη του προσπάθεια επανέλαβε την επίδοση του Q2 1:24.552. O Μπότας τον ακολούθησε χάνοντας μόνο στο 3ο κομμάτι ενώ ο Χάμιλτον εντυπωσίασε γράφοντας 1:24.1. Ο Ρόσμπεργκ επανήλθε για την τελευταία του προσπάθεια με νέο σετ μέσης γόμας. Όμως αυτή δεν ήταν ικανή να εκθρονίσει τον Χάμιλτον από την 1η θέση. Όπως ήταν αναμενόμενο οι τρεις πρώτες σειρές στην εκκίνηση είναι Mercedes, Williams, McLaren. Έβδομος ο Αλόνσο κρατήθηκε εμπρός από τις Red Bull και το Σέρτζιο Πέρεζ.



Ο Χάμιλτον είχε να βρεθεί στην pole από το Μάιο και το Ισπανικό GP.


Το μεγάλο θέμα που υπάρχει είναι φυσικά η εκκίνηση στον αυριανό αγώνα.
Η απόσταση από την πρώτη σειρά ως τα φρένα είναι αρκετή για να ξεπεράσουν τα 250km/h τα μονοθέσια και το πλασάρισμα για την 1η στροφή θα είναι ζόρικη υπόθεση.

Μιλώντας σχετικά ο poleman Λιούις Χάμιλτον τόνισε: "Έχουμε το ελεύθερο ν' αγωνιζόμαστε. Αυτή η απόφαση πάρθηκε την προηγούμενη εβδομάδα δεν αλλάζει κάτι λοιπόν.  Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ υπερθεμάτισε: " Δεν έχει αλλάξει αυτό από το ξεκίνημα της σεζόν. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο δεν αλλάζει τίποτα".

Ο Ρόσμπεργκ είχε πρόβλημα στο FP3 με το κιβώτιο, ο Χάμιλτον είχε παράπονα με την απόδοση των φρένων ενώ χτες στο FP2 το μονοθέσιο του δεν έπαιρνε μπροστά λόγω προβλήματος στα ηλεκτρονικά. Πάντως ο Βρετανός δε φαίνεται να πτοείται από τέτοια: "Μου έχει προκύψει πρόβλημα μερικές φορές φέτος. Είμαι αισιόδοξος πως τα έχουν επιλύσει οι μηχανικοί. Δεν είναι τρόπος αυτός να σκέφτεσαι πριν τον αγώνα".  

Συνολικά η αυριανή σειρά εκκίνησης διαμορφώθηκε ως εξής:

Θέση

Οδηγός     

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m24.109s

-

2

Nico Rosberg

Mercedes

1m24.383s

0.274s

3

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m24.697s

0.588s

4

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m24.865s

0.756s

5

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m25.314s

1.205s

6

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1m25.379s

1.270s

7

Fernando Alonso

Ferrari

1m25.430s

1.321s

8

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m25.436s

1.327s

9

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m25.709s

1.600s

10

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m25.944s

1.835s

11

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m26.110s

-

12

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m26.157s

-

13

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m26.279s

-

14

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

1m26.588s

-

15

Esteban Gutierrez

Sauber/Ferrari

1m26.692s

-

16

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m27.520s

-

17

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1m27.632s

-

18

Kamui Kobayashi

Caterham/Renault

1m27.671s

-

19

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

1m27.738s

-

20

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1m28.247s

-

21

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1m26.070s

-

22

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1m28.562s

-


Ο Δανιήλ Κβιάτ έχει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση και γι' αυτό έπεσε στην 21 θέση. Η ποινή επιβλήθηκε γιατί η Toro Rosso στην περίπτωσή του χρησιμοποίησε την 6η φετινή μονάδα ισχύος. Θυμίζουμε πως οι κανονισμοί προβλέπουν φέτος μέχρι 5 μονάδες ισχύος.



O πρόεδρος της Ferrari διέψευσε σήμερα τις φήμες που τον φέρουν να απομακρύνεται από τη θέση του: "Τέτοιου είδους νέα θα τα μάθετε πρώτα από μένα και μόνο. Προς ώρας ισχύει η πρόταση για παραμονή μου ακόμη 3 χρόνια" τόνισε ο Ιταλός και στη συνέχεια ανέλυσε τα πλάνα της Ιταλικής εταιρείας για το υπόλοιπο του χρόνου. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr