GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι Αλόνσο - Χάμιλτον στις δοκιμές

GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι Αλόνσο - Χάμιλτον στις δοκιμές

Το μεγάλο θέμα σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στη Μαρίνα Μπέι ήταν φυσικά τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στις συνομιλίες ανάμεσα σε οδηγούς και μηχανικούς.

GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι Αλόνσο - Χάμιλτον στις δοκιμές
Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών χρησιμοποιήθηκε η πιο σκληρή εκ των δυο γομών της Pirelli στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μαλακή γόμα με το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα. Ειδικότερα την πρώτη μισή ώρα οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους ένα έξτρα σετ ελαστικών το οποίο αξιοποίησαν ώστε να βάλουν γύρους και να εξοικειωθούν με τη διαδρομή των 23 στροφών στους δρόμους του λιμανιού. Βέβαια ο τελικός αριθμός των γύρων που συμπλήρωσαν οι οδηγοί δεν ήταν πολύ μεγάλος.

Οι μηχανικοί στο pit lane προσπαθούσαν να μεταδίδουν μόνο τις πληροφορίες
που επιτρέπονταν ακούστηκε κάποια στιγμή ο Χάμιλτον να ρωτάει για το πώς συμπεριφέρονται τα ελαστικά των άλλων πιλότων για να πάρει ως απάντηση: «Αυτά θα τα συζητήσουμε στα πιτ». Αρκετοί διάλογοι ανέφεραν «πέρασμα με σταθερή ταχύτητα» πιθανόν αυτό να είναι μια κωδικοποιημένη εντολή για επιστροφή στα default settings (αρχικές ρυθμίσεις). Ο Μπάτον ακούστηκε κάποια στιγμή να λέει 190km/h με 5η και άλλα σχετικά. Είναι σαφές πως ο Ράικονεν θα έχει σοβαρό πρόβλημα, είναι γνωστή η αδιαφορία του Φινλανδού γύρω απ’ όσα ρυθμίζονται με τους διακόπτες του τιμονιού. Στον αντίποδα ο Αλόνσο πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της 1η περιόδου εντυπωσιάζοντας με τη Ferrari. Είναι κοινό μυστικό πως οι Ιταλοί μηχανικοί χρησιμοποιούν τα ελεύθερα της Παρασκευής για να δοκιμάσουν νέα συστήματα στη μονάδα ισχύος που φέτος λόγω περιορισμού στους κανονισμούς δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Τα ετοιμάζουν όμως για το 2015, πλέον όπως όλοι παραδέχονται στην Scuderia η προσοχή τους έχει στραφεί στην επόμενη χρονιά.

Κλείσιμο


Ο νικητής στη Μαρίνα Μπέι το 2009, Λιούις Χάμιλτον ήταν 2ος ταχύτερος στην 1η περίοδο με διαφορά ενός δεκάτου από τον Αλόνσο που έχει κερδίσει το 2008 και το 2010.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του κιβωτίου, ενώ την ίδια ώρα ο νικητής στη Σιγκαπούρη τα τελευταία 3 χρόνια, Σεμπάστιαν Φέτελ είχε μια επαφή με τον τοίχο. Την ίδια στιγμή ο Μπάτον ακούστηκε να διαμαρτύρεται για έντονες ταλαντώσεις στη McLaren.

Για τις ενδοεπικοινωνίες φαίνεται από τη FIA πως υπάρχει μια ανοχή μέχρι να προσαρμοστούν ομάδες και οδηγοί. Τελικά αποφασίστηκε η αυστηρή εφαρμογή των νέων κανονισμών να μετατεθεί για το 2015 και προς το παρόν περιορίζεται μόνο στις συμβουλές οδήγησης μετά από παράπονα για θέματα ασφαλείας. Ο λόγος που η Ομοσπονδία έκαν πίσω είναι γιατί ήταν σαφές πως κάποιες ομάδες θα επηρεαστούν περισσότερο από τις υπόλοιπες.

Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι χρόνοι
άρχισαν να κατεβαίνουν με τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ έμεινε άπραγος στο μεγαλύτερο διάστημα καθώς υπήρχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της RBR. Ο Ράικονεν συνέχισε ν' αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις θερμοκρασίες φρένων ενώ στη McLaren δεν μπορούσαν να εξηγήσουν πως τα μονοθέσια τους ήταν στην κορυφή των χρόνων. Τελικά κατάφερε να σημειώσει τον 5ο χρόνο ημέρας. Αρκετά προβλήματα επιλύσιμα στην πλειονότητά τους αντιμετώπισαν οι δυο Mercedes ειδικά ο Ρόσμπεργκ που χτύπησε την W05 στα κερμπ. Τελικά ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος με μικρή διαφορά από τον Αλόνσο. Πιθανόν η σημερινή φόρμα των Ferrari να οφείλεται σε χαμηλότερο φοτίο καυσίμου.

Ο συνήθης ύποπτος Παστόρ Μαλντονάντο έχασε τον έλεγχο της Lotus στη στροφή 10 και χτύπησε στις μπαριέρες. Η διαδικασία διεκόπη για αρκετή ώρα επηρεάζοντας την προσπάθεια όλων. Ένας εξ' αυτών που επηρεάστηκε ήταν και ο Νίκο Ρόσμπεργκ που εκείνη τη στιγμή επιχειρούσε προσομοίωση αγώνα. Γι' αυτό έμεινε στην 13η θέση ο χρόνος που του την έδωσε προήρθε με τη μαλακή γόμα.


Εντυπωσιακή εικόνα προς το λιμάνι. Ο φωτογράφος βρίσκεται πάνω στη μεγάλη ρόδα.

Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Φέτελ που ενημερώθηκε ότι είναι πλέον
αναπόφευκτη η χρήση 6ης μονάδας ισχύος κάποια στιγμή στους επόμενους αγώνες ήταν λίγο πεσμένος: «Αν ήμουν άτυχος σήμερα; Δεν πιστεύω ούτε στην καλοτυχία ούτε στην κακοτυχία. Κάναμε πολλά πράγματα σωστά τα τελευταία χρόνια κι όλα αυτά δεν ήταν προϊόν τύχης. Φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά, είχαμε κάποια προβλήματα αλλά έτσι είναι η ζωή. Τα έχουμε ξεπεράσει και σταδιακά βελτιωνόμαστε. Από πλευράς απόδοσης, αυτό το Σαββατοκύριακο είμαστε αισιόδοξοι. Ήταν σημαντικό να πάρω μία εικόνα από την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών. Οι μηχανικοί μας προσπάθησαν σκληρά και κατάφεραν να αλλάξουν τον κινητήρα σε λιγότερο από τρεις ώρες, ήταν μεγάλο επίτευγμα και χάρη σε αυτούς κατάφερα να κάνω κάποιους γύρους στη δεύτερη περίοδο».

Ο έτερος οδηγός της Red Bull Racing Ντάνιελ Ρικιάρντο συμπλήρωσε:
«Έχω την αίσθηση πως σήμερα οι Mercedes έκρυβαν τις πραγματικές τους δυνατότητες. Μπορούμε κι εμείς να κινηθούμε λίγο ταχύτερα αλλά πιθανότατα όχι τόσο ώστε να τις ανταγωνιστούμε. Όχι ακόμα. Ελπίζω να κάνουμε καλή ανάλυση δεδομένων απόψε και αυτό να αποδώσει καρπούς αύριο. Δεν περίμενα να υπάρχει τόση διαφορά ανάμεσα στις δύο γόμες ελαστικών, η μαλακή γόμα δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, είναι δύσκολο να τη φέρεις στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Τα ελαστικά θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Το να κινηθείς γρήγορα με μία γόμα είναι εύκολο, το δύσκολο είναι να κρατήσεις τα ελαστικά σου σε καλή κατάσταση για περισσότερους γύρους. Ίσως έτσι γλιτώσεις ένα pit stop στον αγώνα».

Συνολικά οι χρόνοι της 1ης περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Fernando Alonso

Ferrari

1m49.056s

-

16

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1m49.178s

0.122s

23

3

Nico Rosberg

Mercedes

1m49.205s

0.149s

24

4

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m49.874s

0.818s

27

5

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m50.122s

1.066s

21

6

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m50.539s

1.483s

11

7

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m50.783s

1.727s

19

8

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1m50.922s

1.866s

21

9

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1m50.990s

1.934s

26

10

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m51.131s

2.075s

23

11

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m51.217s

2.161s

24

12

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m51.604s

2.548s

23

13

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m51.953s

2.897s

20

14

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m52.125s

3.069s

25

15

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m52.146s

3.090s

19

16

Esteban Gutierrez

Sauber/Ferrari

1m52.171s

3.115s

15

17

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

1m52.237s

3.181s

22

18

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1m52.906s

3.850s

26

19

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

1m54.113s

5.057s

15

20

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1m54.475s

5.419s

26

21

Kamui Kobayashi

Caterham/Renault

1m54.607s

5.551s

21

22

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1m55.170s

6.114s

17


Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι χρόνοι ήταν:


Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m47.490s

-

25

2

Fernando Alonso

Ferrari

1m47.623s

0.133s

28

3

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m47.790s

0.300s

28

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m48.031s

0.541s

29

5

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m48.041s

0.551s

5

6

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m48.358s

0.868s

33

7

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1m48.435s

0.945s

30

8

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m48.653s

1.163s

30

9

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m48.751s

1.261s

30

10

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1m48.770s

1.280s

31

11

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m48.800s

1.310s

33

12

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1m49.062s

1.572s

33

13

Nico Rosberg

Mercedes

1m49.075s

1.585s

30

14

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m49.139s

1.649s

13

15

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

1m49.170s

1.680s

34

16

Esteban Gutierrez

Sauber/Ferrari

1m49.290s

1.800s

36

17

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m49.361s

1.871s

29

18

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m49.971s

2.481s

28

19

Jules Bianchi

Marussia/Ferrari

1m50.612s

3.122s

24

20

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1m51.558s

4.068s

21

21

Kamui Kobayashi

Caterham/Renault

1m52.075s

4.585s

33

22

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1m52.936s

5.446s

31




O Αλόνσο εντυπωσίασε σήμερα Παρασκευή στη Σιγκαπούρη.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης