GP Σιγκαπούρης: Ταχύτεροι Αλόνσο - Χάμιλτον στις δοκιμές
Το μεγάλο θέμα σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στη Μαρίνα Μπέι ήταν φυσικά τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στις συνομιλίες ανάμεσα σε οδηγούς και μηχανικούς.
Οι μηχανικοί στο pit lane προσπαθούσαν να μεταδίδουν μόνο τις πληροφορίες που επιτρέπονταν ακούστηκε κάποια στιγμή ο Χάμιλτον να ρωτάει για το πώς συμπεριφέρονται τα ελαστικά των άλλων πιλότων για να πάρει ως απάντηση: «Αυτά θα τα συζητήσουμε στα πιτ». Αρκετοί διάλογοι ανέφεραν «πέρασμα με σταθερή ταχύτητα» πιθανόν αυτό να είναι μια κωδικοποιημένη εντολή για επιστροφή στα default settings (αρχικές ρυθμίσεις). Ο Μπάτον ακούστηκε κάποια στιγμή να λέει 190km/h με 5η και άλλα σχετικά. Είναι σαφές πως ο Ράικονεν θα έχει σοβαρό πρόβλημα, είναι γνωστή η αδιαφορία του Φινλανδού γύρω απ’ όσα ρυθμίζονται με τους διακόπτες του τιμονιού. Στον αντίποδα ο Αλόνσο πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της 1η περιόδου εντυπωσιάζοντας με τη Ferrari. Είναι κοινό μυστικό πως οι Ιταλοί μηχανικοί χρησιμοποιούν τα ελεύθερα της Παρασκευής για να δοκιμάσουν νέα συστήματα στη μονάδα ισχύος που φέτος λόγω περιορισμού στους κανονισμούς δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Τα ετοιμάζουν όμως για το 2015, πλέον όπως όλοι παραδέχονται στην Scuderia η προσοχή τους έχει στραφεί στην επόμενη χρονιά.
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του κιβωτίου, ενώ την ίδια ώρα ο νικητής στη Σιγκαπούρη τα τελευταία 3 χρόνια, Σεμπάστιαν Φέτελ είχε μια επαφή με τον τοίχο. Την ίδια στιγμή ο Μπάτον ακούστηκε να διαμαρτύρεται για έντονες ταλαντώσεις στη McLaren.
Για τις ενδοεπικοινωνίες φαίνεται από τη FIA πως υπάρχει μια ανοχή μέχρι να προσαρμοστούν ομάδες και οδηγοί. Τελικά αποφασίστηκε η αυστηρή εφαρμογή των νέων κανονισμών να μετατεθεί για το 2015 και προς το παρόν περιορίζεται μόνο στις συμβουλές οδήγησης μετά από παράπονα για θέματα ασφαλείας. Ο λόγος που η Ομοσπονδία έκαν πίσω είναι γιατί ήταν σαφές πως κάποιες ομάδες θα επηρεαστούν περισσότερο από τις υπόλοιπες.
Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν με τη χρήση της πολύ μαλακής γόμας. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ έμεινε άπραγος στο μεγαλύτερο διάστημα καθώς υπήρχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της RBR. Ο Ράικονεν συνέχισε ν' αντιμετωπίζει πρόβλημα με τις θερμοκρασίες φρένων ενώ στη McLaren δεν μπορούσαν να εξηγήσουν πως τα μονοθέσια τους ήταν στην κορυφή των χρόνων. Τελικά κατάφερε να σημειώσει τον 5ο χρόνο ημέρας. Αρκετά προβλήματα επιλύσιμα στην πλειονότητά τους αντιμετώπισαν οι δυο Mercedes ειδικά ο Ρόσμπεργκ που χτύπησε την W05 στα κερμπ. Τελικά ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος με μικρή διαφορά από τον Αλόνσο. Πιθανόν η σημερινή φόρμα των Ferrari να οφείλεται σε χαμηλότερο φοτίο καυσίμου.
Ο συνήθης ύποπτος Παστόρ Μαλντονάντο έχασε τον έλεγχο της Lotus στη στροφή 10 και χτύπησε στις μπαριέρες. Η διαδικασία διεκόπη για αρκετή ώρα επηρεάζοντας την προσπάθεια όλων. Ένας εξ' αυτών που επηρεάστηκε ήταν και ο Νίκο Ρόσμπεργκ που εκείνη τη στιγμή επιχειρούσε προσομοίωση αγώνα. Γι' αυτό έμεινε στην 13η θέση ο χρόνος που του την έδωσε προήρθε με τη μαλακή γόμα.
Εντυπωσιακή εικόνα προς το λιμάνι. Ο φωτογράφος βρίσκεται πάνω στη μεγάλη ρόδα.
Μετά το τέλος της διαδικασίας ο Φέτελ που ενημερώθηκε ότι είναι πλέον αναπόφευκτη η χρήση 6ης μονάδας ισχύος κάποια στιγμή στους επόμενους αγώνες ήταν λίγο πεσμένος: «Αν ήμουν άτυχος σήμερα; Δεν πιστεύω ούτε στην καλοτυχία ούτε στην κακοτυχία. Κάναμε πολλά πράγματα σωστά τα τελευταία χρόνια κι όλα αυτά δεν ήταν προϊόν τύχης. Φέτος τα πράγματα είναι διαφορετικά, είχαμε κάποια προβλήματα αλλά έτσι είναι η ζωή. Τα έχουμε ξεπεράσει και σταδιακά βελτιωνόμαστε. Από πλευράς απόδοσης, αυτό το Σαββατοκύριακο είμαστε αισιόδοξοι. Ήταν σημαντικό να πάρω μία εικόνα από την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών. Οι μηχανικοί μας προσπάθησαν σκληρά και κατάφεραν να αλλάξουν τον κινητήρα σε λιγότερο από τρεις ώρες, ήταν μεγάλο επίτευγμα και χάρη σε αυτούς κατάφερα να κάνω κάποιους γύρους στη δεύτερη περίοδο».
Ο έτερος οδηγός της Red Bull Racing Ντάνιελ Ρικιάρντο συμπλήρωσε: «Έχω την αίσθηση πως σήμερα οι Mercedes έκρυβαν τις πραγματικές τους δυνατότητες. Μπορούμε κι εμείς να κινηθούμε λίγο ταχύτερα αλλά πιθανότατα όχι τόσο ώστε να τις ανταγωνιστούμε. Όχι ακόμα. Ελπίζω να κάνουμε καλή ανάλυση δεδομένων απόψε και αυτό να αποδώσει καρπούς αύριο. Δεν περίμενα να υπάρχει τόση διαφορά ανάμεσα στις δύο γόμες ελαστικών, η μαλακή γόμα δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, είναι δύσκολο να τη φέρεις στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Τα ελαστικά θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Το να κινηθείς γρήγορα με μία γόμα είναι εύκολο, το δύσκολο είναι να κρατήσεις τα ελαστικά σου σε καλή κατάσταση για περισσότερους γύρους. Ίσως έτσι γλιτώσεις ένα pit stop στον αγώνα».
Συνολικά οι χρόνοι της 1ης περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1m49.056s |
- |
16 |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m49.178s |
0.122s |
23 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m49.205s |
0.149s |
24 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1m49.874s |
0.818s |
27 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m50.122s |
1.066s |
21 |
6 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m50.539s |
1.483s |
11 |
7 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m50.783s |
1.727s |
19 |
8 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m50.922s |
1.866s |
21 |
9 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m50.990s |
1.934s |
26 |
10 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m51.131s |
2.075s |
23 |
11 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m51.217s |
2.161s |
24 |
12 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m51.604s |
2.548s |
23 |
13 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m51.953s |
2.897s |
20 |
14 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1m52.125s |
3.069s |
25 |
15 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m52.146s |
3.090s |
19 |
16 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1m52.171s |
3.115s |
15 |
17 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1m52.237s |
3.181s |
22 |
18 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1m52.906s |
3.850s |
26 |
19 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
1m54.113s |
5.057s |
15 |
20 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
1m54.475s |
5.419s |
26 |
21 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1m54.607s |
5.551s |
21 |
22 |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
1m55.170s |
6.114s |
17 |
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι χρόνοι ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m47.490s |
- |
25 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1m47.623s |
0.133s |
28 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m47.790s |
0.300s |
28 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m48.031s |
0.541s |
29 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1m48.041s |
0.551s |
5 |
6 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m48.358s |
0.868s |
33 |
7 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m48.435s |
0.945s |
30 |
8 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m48.653s |
1.163s |
30 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m48.751s |
1.261s |
30 |
10 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m48.770s |
1.280s |
31 |
11 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m48.800s |
1.310s |
33 |
12 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1m49.062s |
1.572s |
33 |
13 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m49.075s |
1.585s |
30 |
14 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1m49.139s |
1.649s |
13 |
15 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1m49.170s |
1.680s |
34 |
16 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1m49.290s |
1.800s |
36 |
17 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m49.361s |
1.871s |
29 |
18 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m49.971s |
2.481s |
28 |
19 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
1m50.612s |
3.122s |
24 |
20 |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
1m51.558s |
4.068s |
21 |
21 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1m52.075s |
4.585s |
33 |
22 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
1m52.936s |
5.446s |
31 |
O Αλόνσο εντυπωσίασε σήμερα Παρασκευή στη Σιγκαπούρη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr