Ράικονεν: Δεν μπορούμε να πλησιάσουμε προπορευόμενο μονοθέσιο!
23.09.2014
16:40
Ο Iceman πολλές φορές εντυπωσιάζει με τον αυθόρμητο, άμεσο και ανεπιτήδευτο τρόπο που μιλάει.
Κάποιες εξ’ αυτών αποκαλύπτει σημαντικά πράγματα όπως σήμερα που αναφέρθηκε στην αεροδυναμική υστέρηση της F14T η οποία αποσταθεροποιείται υπέρμετρα όταν πλησιάζει το προπορευόμενο μονοθέσιο.
Όπως ίσως γνωρίζετε η κίνηση ενός μονοθεσίου έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός αεροδυναμικού ίχνους πίσω του. Δημιουργούνται στροβιλισμοί, μια ακάθαρτη ροή αέρα με «ουρά» σχεδόν 2 sec. Σημαντική επιδίωξη των αεροδυναμιστών είναι όχι μόνο να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις του σώματος για δεδομένη αεροδυναμική απόδοση αλλά και να διαμορφώσουν τους στροβίλους πίσω από το μονοθέσιο με τρόπο που να καθιστά πιο δύσκολο να πλησιάσει κάποιος αντίπαλος. Ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά σημαντική η διαμόρφωση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου ώστε αυτό να μην αποσταθεροποιείται έντονα όταν εισέρχεται σε περιοχή στροβιλισμών προερχόμενων από προπορευόμενο μονοθέσιο.
Όπως ίσως γνωρίζετε η κίνηση ενός μονοθεσίου έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός αεροδυναμικού ίχνους πίσω του. Δημιουργούνται στροβιλισμοί, μια ακάθαρτη ροή αέρα με «ουρά» σχεδόν 2 sec. Σημαντική επιδίωξη των αεροδυναμιστών είναι όχι μόνο να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις του σώματος για δεδομένη αεροδυναμική απόδοση αλλά και να διαμορφώσουν τους στροβίλους πίσω από το μονοθέσιο με τρόπο που να καθιστά πιο δύσκολο να πλησιάσει κάποιος αντίπαλος. Ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά σημαντική η διαμόρφωση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου ώστε αυτό να μην αποσταθεροποιείται έντονα όταν εισέρχεται σε περιοχή στροβιλισμών προερχόμενων από προπορευόμενο μονοθέσιο.
Ο Ράικονεν πίσω από το Μάσα στον προχθεσινό νυχτερινό αγώνα στη Μαρίνα Μπέι στη Σιγκαπούρη.
Μιλώντας σχετικά ο Ράικονεν ανέφερε: « Στο μεγαλύτερο μέρος τους αγώνα ήμουν πίσω από τις Williams βασικά πίσω από το Μάσα και στο τέλος πίσω από το Μπότας. Ήμουν λίγο πιο γρήγορος αλλά δεν μπορούσα να περάσω. Το να τους ακολουθώ μας επηρέαζε έντονα. Όταν πλησίαζα έχανα όλη την αεροδυναμική πίεση και τα ελαστικά φθείρονταν πολύ. Ήταν απογοητευτικό. Είναι πολύ σημαντικό στον αγώνα να έχουμε εμπρός μας ελεύθερο πεδίο. Αν ακολουθώ κάποιον ο αγώνας είναι οριοθετημένος. Είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις. Έφτασα πίσω τους μερικές φορές αλλά στην έξοδο των στροφών έχανα την πρόσφυση. Αν δεν είσαι πίσω τους στην αρχή της ευθείας δεν μπορείς να τους περάσεις. Έχουν καλύτερη τελική αυτό είναι το δυνατό τους σημείο και καθώς στη Μαρίνα Μπέι υπάρχουν μόνο δυο σημεία για προσπέρασμα ήταν πολύ δύσκολο να περάσεις».
Μαζί με την υστέρηση σε δύναμη της μονάδα ισχύος πρόκειται για τα δυο σημαντικότερα προβλήματα της φετινής Ferrari F14T.
Μιλώντας σχετικά ο Ράικονεν ανέφερε: « Στο μεγαλύτερο μέρος τους αγώνα ήμουν πίσω από τις Williams βασικά πίσω από το Μάσα και στο τέλος πίσω από το Μπότας. Ήμουν λίγο πιο γρήγορος αλλά δεν μπορούσα να περάσω. Το να τους ακολουθώ μας επηρέαζε έντονα. Όταν πλησίαζα έχανα όλη την αεροδυναμική πίεση και τα ελαστικά φθείρονταν πολύ. Ήταν απογοητευτικό. Είναι πολύ σημαντικό στον αγώνα να έχουμε εμπρός μας ελεύθερο πεδίο. Αν ακολουθώ κάποιον ο αγώνας είναι οριοθετημένος. Είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσεις. Έφτασα πίσω τους μερικές φορές αλλά στην έξοδο των στροφών έχανα την πρόσφυση. Αν δεν είσαι πίσω τους στην αρχή της ευθείας δεν μπορείς να τους περάσεις. Έχουν καλύτερη τελική αυτό είναι το δυνατό τους σημείο και καθώς στη Μαρίνα Μπέι υπάρχουν μόνο δυο σημεία για προσπέρασμα ήταν πολύ δύσκολο να περάσεις».
Μαζί με την υστέρηση σε δύναμη της μονάδα ισχύος πρόκειται για τα δυο σημαντικότερα προβλήματα της φετινής Ferrari F14T.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr