Δραματική εξέλιξη στο GP Ιαπωνίας: Τραυματίστηκε σοβαρά ο Μπιανκί
Ο 25χρονος Γάλλος πιλότος που έχει τραυματιστεί στο πάνω μέρος του σώματός του και κυρίως στο κεφάλι, χειρουργήθηκε πριν από λίγη ώρα και βρίσκεται σε πολύ κρίσιμη κατάσταση
Για συνεχή, άμεση ενημέρωση γύρω από την εξέλιξη της υγείας του Μπιανκί διαβάστε ΕΔΩ...
Κάθε άλλο παρά φυσιολογική ήταν η εξέλιξη του Ιαπωνικού GP που εκκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και χρειάστηκαν αρκετοί γύροι για να βρει ρυθμό.Ο Ρόσμπεργκ οδηγούσε την κούρσα αλλά έχασε την πρώτη θέση από το Χάμιλτον αντιμετωπίζοντας προβλήματα υπερστροφής. Ο αγώνας έγερνε προς το μέρος του Βρετανού μέχρι τη στιγμή που η βροχή άρχισε να δυναμώνει. Ήμασταν στον 40στο γύρο όταν όλοι έσπευσαν ν' αλλάξουν ελαστικά. Ο Σούτιλ έχασε τον έλεγχο της Sauber στο τέλος των S Curve και χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά στη στροφή 7.
Βγήκε κίτρινη σημαία αλλά και ο γερανός για να απομακρύνει τη Sauber. Ο Μπιανκί που ακολουθούσε έχασε τον έλεγχο της Marussia και έπεσε πάνω στο γερανό με το πλάι.
Η Marussia του Μπιανκί έχει καταλήξει κάτω από το γερανό που προσπαθούσε να απομακρύνει τη Sauber του Σούτιλ.
Ο οδηγός της Marussia έχασε τις αισθήσεις του από την βιαιότητα της σύγκρουσης και μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο στο πλησιέστερο νοσοκομείο καθώς λόγω των συνθηκών (τυφώνας) δεν μπορούσε να πετάξει το ελικόπτερο. Εδώ είναι ένα μεγάλο θέμα για τους οργανωτές που επέτρεψαν τη συνέχιση του αγώνα ενώ δεν επιτρέπεται όταν δεν μπορεί να πετάξει το ιατρικό ελικόπτερο. Ενδεικτικό της σοβαρότητας της κατάστασης είναι ότι δεν δόθηκε καμία τηλεοπτική εικόνα από τη σύγκρουση του Μπιανκί με το γερανό.
Ο αλυτάχης Τσάρλι Ουάτινγκ διέκοψε τον αγώνα καθώς ήταν επικίνδυνο να βγει και άλλος οδηγός σ' αυτό το σημείο. Οι βαθμοί δίνονται κανονικά καθώς είχε συμπληρωθεί το 75% των γύρων. Αυτό ξεπεράστηκε στους 40 γύρους ενώ ως τελική κατάταξη θεωρήθηκε αυτή του 44ου γύρου. Το μεγάλο θέμα αυτή τη στιγμή είναι η κατάσταση της υγείας του Μπιανκί. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Γάλλος έπεσε με το πλάι στο γερανό και το roll bar κόπηκε από την διατμητική δύναμη. Ο Μπιανκί έχει τραυματιστεί σοβαρά στο πάνω μέρος του σώματός του, ειδικά στο κεφάλι και στον αυχένα.
Μιλώντας σχετικά στους δημοσιογράφους στη μεικτή ζώνη ο Σούτιλ είπε: “Είχα υδρολίσθηση σε εκείνη τη στροφή. Η βροχή δυνάμωνε και η ορατότητα μειωνόταν. Ένα γύρο μετά, υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, ο Ζουλς έχασε τον έλεγχο στο ίδιο σημείο. Ήταν παρόμοιο ατύχημα αλλά με διαφορετικό αποτέλεσμα. Ο γερανός είχε έρθει για να πάρει το μονοθέσιο μου και τότε συνέβησαν όλα. Έπεσε πάνω του με δύναμη η Marussia, αυτό είναι το μόνο που μπορώ να πω. Δεν έχω περαιτέρω πληροφόρηση. Εύχομαι να είναι καλά. Στεκόμουν δίπλα από το σημείο του συμβάντος. Το μόνο που μπορώ να πω είναι πως είναι σοβαρό”.
Προσπαθώντας να εξηγήσει τι συνέβη ο Σούτιλ συμπλήρωσε: "Η ορατότητα ήταν περιορισμένη καθώς είχε σκοτεινιάσει από τη συννεφιά και στο συγκεκριμένο σημείο δεν έβλεπες καλά που βρίσκονταν τα ρυάκια του νερού. Η στροφή 7 ήταν θέμα σ' όλο τον αγώνα και καθώς η βροχή δυνάμωσε δεν έβλεπα που υπήρχε ρυάκι με νερό γι' αυτό και έπαθα υδρολίσθηση. Το ίδιο όπως είδα συνέβη και στο Ζουλ ένα γύρο μετά".
Οι γιατροί προσπαθούν να απομακρύνουν το 25χρονο Γάλλο πιλότο από τη Marussia.
Για συνεχή, άμεση ενημέρωση γύρω από την εξέλιξη της υγείας του Μπιανκί δείτε εδώ...
Αναφερόμενος σε πιθανές ευθύνες των οργανωτών και της FIA ο μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mercedes, Νίκι Λάουντα τόνισε: " Σωστή ήταν η διαδικασία ο αγώνας εκκίνησε υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν έκαναν κάτι λάθος. Ξεκίνησαν με τη μέγιστη ασφάλεια. Θα μπορούσαν βέβαια να είχαν μεταθέσει την εκκίνηση για 2 ώρες νωρίτερα. Θα ήταν καλύτερα όπως αποδείχτηκε. Το ατύχημα του Σούτιλ ήταν φυσιολογικό και αμέσως απομάκρυναν το μονοθέσιο. Αυτό έγινε γιατί ο γερανός ήταν κοντά, δυστυχώς και εδώ είναι το λάθος παρέμεινε κοντά. Το motorsport είναι επικίνδυνο ας μην το ξεχνάμε αυτό και εκπλησσόμαστε μετά".
Θυμίζουμε πως ο Λάουντα παραμορφώθηκε σε ατύχημα στο παλιό Νίρμπουργκρινγκ των 21.4km σ' έναν αγώνα που δεν ήθελε να τρέξει για λόγους ασφαλείας. Αμέσως μετά η παλιά ιστορική διαδρομή έπαψε να υπάρχει στο πρόγραμμα της F1.
Ο Μπάτον υπεραμύνθηκε των αποφάσεων των αγωνοδικών: " Έκαναν σωστή δουλειά. Μας άκουγαν όλους τους οδηγούς συνεχώς. Θέλουμε να αγωνιζόμαστε με ασφάλεια. Δεν ήταν εύκολος ο ρόλος τους".
Ο πατέρας του Ζουλ Μπιανκί δήλωσε στους δημοσιογράφους που βρίσκονται έξω από το νοσοκομείο στη Σουζούκα πως ο γιος του βρίσκεται στο χειρουργείο και η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1h51m43.021s |
- |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1h51m52.201s |
9.180s |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1h52m12.143s |
29.122s |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1h52m21.839s |
38.818s |
5 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1h52m50.571s |
1m07.550s |
6 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1h53m36.794s |
1m53.773s |
7 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1h53m38.147s |
1m55.126s |
8 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1h53m38.969s |
1m55.948s |
9 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1h53m50.659s |
2m07.638s |
10 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1h51m22.646s |
1 γύρος |
11 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1h51m48.409s |
1 γύρος |
12 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1h51m49.838s |
1 γύρος |
13 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1h52m14.678s |
1 γύρος |
14 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1h52m22.070s |
1 γύρος |
15 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1h52m22.780s |
1 γύρος |
16 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1h52m42.898s |
1 γύρος |
17 |
Marcus Ericsson |
Caterham/Renault |
1h52m50.427s |
1 γύρος |
18 |
Max Chilton |
Marussia/Ferrari |
1h53m36.282s |
1 γύρος |
19 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1h53m59.121s |
1 γύρος |
20 |
Jules Bianchi |
Marussia/Ferrari |
1h48m14.109s |
Έξοδος |
21 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1h46m17.524s |
Έξοδος |
- |
Fernando Alonso |
Ferrari |
6m19.243s |
Εγκατέλειψε |
Βαθμολογία
οδηγών:
Θέση |
Οδηγός |
Βαθμοί |
1 |
Lewis Hamilton |
266 |
2 |
Nico Rosberg |
256 |
3 |
Daniel Ricciardo |
193 |
4 |
Sebastian Vettel |
139 |
5 |
Fernando Alonso |
133 |
6 |
Valtteri Bottas |
130 |
7 |
Jenson Button |
82 |
8 |
Nico Hulkenberg |
76 |
9 |
Felipe Massa |
71 |
10 |
Sergio Perez |
46 |
11 |
Kimi Raikkonen |
45 |
12 |
Kevin Magnussen |
39 |
13 |
Jean-Eric Vergne |
21 |
14 |
Romain Grosjean |
8 |
15 |
Daniil Kvyat |
8 |
16 |
Jules Bianchi |
2 |
17 |
Adrian Sutil |
0 |
18 |
Marcus Ericsson |
0 |
19 |
Pastor Maldonado |
0 |
20 |
Esteban Gutierrez |
0 |
21 |
Max Chilton |
0 |
22 |
Kamui Kobayashi |
0 |
Βαθμολογία κατασκευαστών:
Θέση |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Mercedes |
522 |
2 |
Red Bull/Renault |
332 |
3 |
Williams/Mercedes |
201 |
4 |
Ferrari |
178 |
5 |
Force India/Mercedes |
122 |
6 |
McLaren/Mercedes |
121 |
7 |
Toro Rosso/Renault |
29 |
8 |
Lotus/Renault |
8 |
9 |
Marussia/Ferrari |
2 |
10 |
Sauber/Ferrari |
0 |
11 |
Caterham/Renault |
0 |
Οι βαθμοί δόθηκαν κανονικά καθώς είχε συμπληρωθεί το 75% των γύρων
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr