GP Ρωσίας: Ταχύτερες οι Mercedes στα ελεύθερα (upd)!

O Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ο Χάμιλτον όμως στη 2η εντυπωσίασε όντας ταχύτερος 9 δέκατα από το δεύτερο.

Με ένα ολόλαμπρο ήλιο και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες (20 βαθμούς Κελσίου στον αέρα) υποδέχτηκε η Ρωσία τη F1. Το Σότσι, το μεγαλύτερο Ρώσικο θέρετρο στη Μαύρη Θάλασσα και οι Ολυμπιακές του εγκαταστάσεις ήταν καθόλα έτοιμες να υποδεχτούν τη F1. Το πρώτο Ρώσικο GP στην ιστορία της F1, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την Mercedes ήταν ταχύτερος στα 5.8km της διαδρομής με τη διαφορά του από τον άλλο πιλότο της Mercedes και πρωτοπόρο της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Λιούις Χάμιλτον να είναι μόλις στα 65 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Εντυπωσίασε ο Τζένσον Μπάτον που έφερε τη McLaren
στην 3η θέση σε συνδυασμό με την 5η του Κέβιν Μάγκνουσεν δείχνει πως η βρετανική ομάδα έχει πιθανόν κάνει καλύτερη δουλειά στην προσομοίωση της διαδρομής.

Ακριβώς αντίθετη η εικόνα για τις Red Bull που βρέθηκαν εκτός δεκάδας.
Οι Ρώσοι θεατές πέρα από τον Κβιάτ που έφερε την Toro Rosso στην 7η θέση είδαν και δεύτερο συμπατριώτη τους πίσω από το τιμόνι. Ο Σεργκέι Σιρότκιν οδήγησε τη Sauber αντί του Εστέμπαν Γκουτιέρεζ την ώρα που ο Μερχί πήρε τη θέση του Κομπαγιάσι στην Caterham.

Η πίστα γλιστρούσε πολύ και φυσικά υπάρχει αιτία γι’ αυτό.
Ένας από τους λόγους που η καινούργια άσφαλτος γλιστρά είναι ότι το λάδι που χρησιμοποιήθηκε για την πίσσα αναδύεται και φτιάχνει μια ανεπαίσθητη στρώση στην επιφάνεια. Με το πέρασμα του χρόνου αυτό στεγνώνει και η επιφάνεια γίνεται πιο τραχιά. Η διαδρομή των 5.853km είναι η 3η μεγαλύτερη στο καλεντάρι μετά το Σπα και το Σίλβερτσον. Περίπου 1700m εξ’ αυτών είναι δημόσιοι δρόμοι, ο αγώνας θα διαρκέσει 53 γύρους.

Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών χρησιμοποιήθηκε από τους οδηγούς η μέση γόμα, η πιο σκληρή εκ των δυο που έχει θέσει στη διάθεση των ομάδων γι’ αυτό το τριήμερο η Pirelli.
Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και η μαλακή γόμα. Καθώς η πίστα θα αρχίσει να στρώνεται με γόμα στην αγωνιστική γραμμή και οι οδηγοί να εξοικειώνονται με τα πατήματά τους οι χρόνοι αναμένεται να βελτιωθούν θεαματικά μένει να δούμε πόσο κάτω  από το 1:40 θα πάμε σε ρυθμό.



Ο Άντριαν Σούτιλ στην πίστα στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.


Στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο Λιούις Χάμιλτον με τη μαλακή γόμα
ήταν ο μόνος που έσπασε το φράγμα του 1:40. Επιπλέον εντυπωσιάζει η διαφορά των 8 δεκάτων από τον δεύτερο Μάγκνουσεν. Ο Χάμιλτον ήταν πιο αργός από το Ρόσμπεργκ με τη μέση γόμα αλλά με την μαλακή η κατάσταση ανατράπηκε θεαματικά. Ενδεικτικό της υπεροχής του ότι είναι ταχύτερος και στα τρία επιμέρους χρονομετρημένα κομμάτια της πίστας. Ο Ρόσμπεργκ θα μπορούσε να είναι στη 2η θέση αν δεν έκανε λάθος στη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα. Περιορίστηκε τελικά στην 4η με τους Αλόνσο και Μάγκνουσεν ανάμεσα στις δυο Mercedes. Στα πάντοκ έχει προεξοφληθεί πως ο Ισπανός δε θα αγωνίζεται το 2015 για τη Ferrari, άλλοι λένε πως έχει κλείσει στη McLaren άλλοι πως θα κάτσει σπίτι του για μια χρονιά.
Προβληματίζει ο ρυθμός των Red Bull όμως συνήθως η ομάδα έχει τη δυναμική της ανατροπής πριν τις κατατακτήριες δοκιμές. Οι Ρικιάρντο και Ράικονεν πάντως φάνηκαν να προβληματίζονται πιο έντονα από τους Φέτελ και Αλόνσο αντίστοιχα με τη Red Bull και Ferrari. Ο Ρικιάρντο στο τέλος της 2ης περιόδου είχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος αλλά όπως αποσαφηνίστηκε από την ομάδα, βρίσκονταν στο τέλος του κύκλου ζωής της και ήταν αναμενόμενο.

Μετά το τέλος της διαδικασίας  ο Φέτελ δήλωσε
: «Σίγουρα μας βοηθά ότι οδηγούμε ξανά μετά απ’ όσα συνέβησαν; Μας βοηθά και δε μας βοηθά. Μας βοηθά γιατί το μυαλό μας επικεντρώθηκε ξανά στη δουλειά ώστε να βρούμε το σετάρισμα και ν’ αξιολογήσουμε τις δυο γόμες αλλά και να μάθουμε την καινούργια διαδρομή οπότε είμαστε απασχολημένοι. Από την άλλη πλευρά όμως έχουν περάσει μόλις δυο μέρες οπότε είναι πρόσφατο και είναι δύσκολα. Φαίνεται πως θα έχουμε πρόβλημα εδώ, είναι ωραία πίστα αλλά δεν είναι στα μέτρα μας».



Το Ρώσικο GP που αναμένεται μ’ εξαιρετικό ενδιαφέρον θα μεταδοθεί από τον Alpha στις 13:10 το μεσημέρι της Κυριακής.

Οι χρόνοι της πρώτης περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:


Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Nico Rosberg

Mercedes

1m42.311s

-

29

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1m42.376s

0.065s

25

3

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1m42.507s

0.196s

28

4

Fernando Alonso

Ferrari

1m42.720s

0.409s

27

5

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m43.026s

0.715s

28

6

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m43.129s

0.818s

26

7

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1m43.164s

0.853s

29

8

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m43.212s

0.901s

23

9

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m43.327s

1.016s

24

10

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m43.542s

1.231s

9

11

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m43.741s

1.430s

22

12

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m43.821s

1.510s

25

13

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m43.976s

1.665s

21

14

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m44.506s

2.195s

30

15

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

1m44.625s

2.314s

26

16

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m44.876s

2.565s

26

17

Sergey Sirotkin

Sauber/Ferrari

1m45.032s

2.721s

22

18

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1m45.190s

2.879s

25

19

Roberto Merhi

Caterham/Renault

1m46.782s

4.471s

18

20

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1m46.922s

4.611s

18

21

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1m47.284s

4.973s

26


Οι χρόνοι της δεύτερης ελεύθερης περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:


Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1m39.630s

-

27

2

Kevin Magnussen

McLaren/Mercedes

1m40.494s

0.864s

32

3

Fernando Alonso

Ferrari

1m40.504s

0.874s

32

4

Nico Rosberg

Mercedes

1m40.542s

0.912s

30

5

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m40.573s

0.943s

33

6

Jenson Button

McLaren/Mercedes

1m40.718s

1.088s

32

7

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m40.731s

1.101s

30

8

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

1m41.108s

1.478s

32

9

Sebastian Vettel

Red Bull/Renault

1m41.396s

1.766s

30

10

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso/Renault

1m41.531s

1.901s

33

11

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m41.630s

2.000s

24

12

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m41.677s

2.047s

27

13

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m42.061s

2.431s

25

14

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m42.090s

2.460s

29

15

Adrian Sutil

Sauber/Ferrari

1m42.233s

2.603s

31

16

Romain Grosjean

Lotus/Renault

1m42.892s

3.262s

30

17

Pastor Maldonado

Lotus/Renault

1m42.905s

3.275s

33

18

Esteban Gutierrez

Sauber/Ferrari

1m43.055s

3.425s

33

19

Marcus Ericsson

Caterham/Renault

1m44.135s

4.505s

22

20

Max Chilton

Marussia/Ferrari

1m44.530s

4.900s

29

21

Kamui Kobayashi

Caterham/Renault

1m44.952s

5.322s

27






Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr