GP ΗΠΑ: Μια μοναδική παράσταση!

Στο Ώστιν του Τέξας υπάρχουν πολλοί ταύροι και εξίσου ικανοί γελαδάρηδες. Υπάρχει επίσης και μια υπερσύγχρονη καινούργια πίστα το COTA (Circuit of the Americas) όπου την Κυριακή (σ.σ: απευθείας μετάδοση στις 22:00, Alpha, ΟΤΕ) θα γίνει για 3η φορά αγώνας F1.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 μπαίνει στην τελική και πιο άγρια μορφή του. Στους τρεις τελευταίους αγώνες που θα διεξαχθούν μέσα στο Νοέμβριο σε ΗΠΑ (2/11), Βραζιλία (9/11) και ΗΑΕ (23/11) θα μοιραστούν 100 βαθμοί καθώς ο τελευταίος αγώνας δίνει διπλούς βαθμούς. Ο Χάμιλτον προηγείται στη βαθμολογία με διαφορά 17 βαθμών από το Ρόσμπεργκ. Σα κάτι να έχει αλλάξει μετά τη σύγκρουση που προκάλεσε ο Γερμανός στο Σπα καθότι μετά το Βέλγιο ο Βρετανός έχει πάρει 4 νίκες σερί σε Ιταλία, Σιγκαπούρη, Ιαπωνία και Ρωσία.

Ο Ρόσμπεργκ θέλει όσο τίποτα να σπάσει αυτό το σερί στο Ώστιν
. Το Circuit of the Americas είναι από τους πιο νέους προορισμούς στο καλεντάρι της F1, θα γίνει αγώνας για 3η φορά εκεί. Στην πρεμιέρα το 2012 κέρδισε ο Χάμιλτον, ενώ πέρυσι κυριάρχησε ο Φέτελ. Η F1 επέστρεψε πρόπερσι ύστερα από 5 χρόνια στις ΗΠΑ με το GP του Τέξας στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν. Οι ΗΠΑ είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές για κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως οι Mercedes, Renault, Infiniti αλλά και για ειδικούς κατασκευαστές σπορ μοντέλων όπως οι Ferrari, McLaren, Lotus. Πιθανόν κάθε αναφορά στο Αμερικάνικο GP να σας παραπέμπει στη θρυλική πίστα της Ινδιανάπολης, καθότι μέρος του οβάλ τμήματος χρησιμοποιήθηκε για τη φιλοξενία του αγώνα από το 2000 μέχρι και το 2007. Στο παρελθόν έχουν γίνει αγώνες στο Σέμπρινγκ, στο Φοίνιξ(3), στο Ουότκινς Γκλεν (20), στο Ντάλας, στο Ντητρόιτ (7), στο Λονγκ Μπητς μέχρι και στο Λας Βέγκας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Caesar’s Palace. Συνολικά στις ΗΠΑ έχουν γίνει 53 GP και όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς από τα προαναφερθέντα η F1 δεν είχε στο παρελθόν τη στέγη που άρμοζε. Αυτό διορθώθηκε με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας πίστας στο Ώστιν του Τέξας. Το Circuit Of The Americas ή COTA φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ και πρόπερσι φιλοξένησε με επιτυχία τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς που εξελίχθηκε σε μάχη Χάμιλτον Φέτελ με τελικό νικητή το Βρετανό που τότε οδηγούσε για λογαριασμό της McLaren. Πέρυσι ο Φέτελ κυριάρχησε και στο Ώστιν όπως σε όλους τους τελευταίους 9 αγώνες της χρονιάς. 



O Μάριο Αντρέτι αριστερά συζητά με το Νίκι Λάουντα δεξιά υπό το βλέμμα του Μπέρνι Έκλεστον πέρυσι στο COTA.


Ο θρύλος στη F1 αλλά και στην Αμερική, Μάριο Αντρέτι παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978
με 12 νίκες στο ενεργητικό του στη F1 αλλά και δις πρωταθλητής στα Champ Car το 1979 και το 1984 είναι εκπρόσωπος του COTA. Ο Αντρέτι είναι ο μόνος Αμερικάνος πιλότος που έχει κερδίσει σε Αμερικάνικο GP το 1977. Από τους 22 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή μόνο ο Χάμιλτον έχει κερδίσει επί Αμερικανικού εδάφους το 2007 και πέρυσι. Οι νίκες του ήρθαν με κινητήρα Mercedes. Πολυνίκης ομάδα στις ΗΠΑ, η Ferrari που έχει κερδίσει σε 12 από τα 52 GP.

Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα πέρυσι άγγιξε στις δοκιμές τα 200km/h. Υπάρχουν δυο ζώνες DRS η πρώτη ανάμεσα στις στροφές 11 και 12 όπου βρίσκεται η μεγάλη ευθεία και η δεύτερη στην ανηφόρα εκκίνησης – τερματισμού. Πέρυσι έγιναν πολλά προσπεράσματα με τη χρήση του DRS.


Όσον αφορά στα ελαστικά η Pirelli
φέτος διάλεξε για πρώτη φορά τη μέση και τη μαλακή γόμα, τα προηγούμενα δυο χρόνια είχαν επιλεγεί η μέση και η σκληρή γόμα. Με 20 στροφές και εντυπωσιακές υψομετρικές διαφορές, ο γύρος στο Ώστιν κρατάει τον οδηγό συνεχώς απασχολημένο καθώς εμπεριέχει μερικές μοναδικές προκλήσεις όπως το φρενάρισμα σε ανηφόρα μετά την εκκίνηση, όπου είναι πολύ δύσκολο να βρεις το ακριβές σημείο φρεναρίσματος. Ο συνδυασμός όλων αυτών καθιστά την πίστα εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έτσι οδηγοί και θεατές το διασκεδάζουν πάρα πολύ.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας, Πωλ Χέμπερι είπε σχετικά
: «Η Αμερικάνικη αγορά είναι πολύ σημαντική για κάθε κατασκευαστή στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό ισχύει και για την Pirelli. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι που επισκεπτόμαστε για μια ακόμη χρονιά το Ώστιν, πρόκειται για μια σπουδαία πόλη με πολλά ενδιαφέροντα για να περάσεις το χρόνο σου. Ταυτόχρονα η πίστα είναι φανταστική για αγώνες. Πλέον η επιφάνεια του οδοστρώματος με ηλικία τριών ετών έχει ωριμάσει και θεωρητικά θα προσφέρει καλύτερη πρόσφυση απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια. Ο συνδυασμός μέσης και μαλακής γόμας αναμένεται να μας οδηγήσει σε δυο pit stop στον αγώνα, όμως θα είμαστε πιο ακριβείς μετά την επιβεβαίωση των δεδομένων μας στις ελεύθερες δοκιμές. Πολλά θα εξαρτηθούν από τον καιρό. Μολονότι ο αγώνας διεξάγεται Νοέμβριο ζεστές αλλά μεικτές συνθήκες δεν αποκλείονται οπότε η θερμική παραμόρφωση των ελαστικών θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας. Πόσο θα επηρεάσει αυτό τη φθορά αλλά και συνολικά την παραμόρφωση είναι άγνωστο με τα φετινά μονοθέσια νέας γενιάς γι’ αυτό θα μπορέσουμε να κάνουμε ακριβείς εκτιμήσεις για την στρατηγική αφού βρεθούμε εκεί. Στους δυο προηγούμενους αγώνες η στρατηγική που ακολούθησε ο νικητής ήταν αυτή του ενός pit stop. Ρόλο σ’ αυτό παίζει και το γεγονός ότι ο αγώνας γίνεται στο τέλος της σεζόν οπότε οι ομάδες ξέρουν πολύ καλά πως θα πάρουν το μέγιστο από τα ελαστικά».

Στις τρεις μεγάλες ευθείες τα ελαστικά ψύχονται έτσι τα σημεία φρεναρίσματος είναι κρίσιμα καθώς η θερμοκρασία των ελαστικών έχει μειωθεί λίγο. Αυτό επηρεάζει και την αλλαγή πορείας στην είσοδο των γρήγορων στροφών καθώς η γόμα πολύ γρήγορα επανέρχεται σε κανονική θερμοκρασία. Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών ακόμη και στις πιο χαμηλές. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Υπάρχει μεγάλη διακύμανση της θερμοκρασίας οδοστρώματος στο Ώστιν πέρυσι κατά τη διάρκεια του Αμερικάνικου GP είδαμε τιμές από 18 έως 37 βαθμούς Κελσίου.
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός ευθειών και στροφών απαιτεί συμβιβασμό στο αεροδυναμικό φορτίο, έτσι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη μηχανική πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά. Η παρατεταμένη στροφή 1 αλλά και οι γρήγορες αλλαγές πορείας στο πρώτο μέρος του γύρου όπως και η στροφή 11 θέτουν μεγάλες προκλήσεις για τα ελαστικά. Ο οδηγός ξεκινά να φρενάρει ενώ το μονοθέσιο αλλάζει κατεύθυνση αυτό προκαλεί ανομοιόμορφη κατανομή φορτίσεων στη γόμα.



Συναρπαστική η εκκίνηση στην ανηφόρα, πέρυσι ο Γκροζάν μπήκε σφήνα στο βάθρο ανάμεσα στις δυο Red Bull.

Πέρυσι η στρατηγική νίκης ήταν αυτή του ενός pit stop
. O Φέτελ εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε τη σκληρή γόμα στον 27ο γύρο. Όλοι όσοι τερμάτισαν στις 12 πρώτες θέσεις ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop.


Στην τηλεόραση, απευθείας μετάδοση!

Το GP των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις δέκα το βράδυ της Κυριακής. Μια ώρα νωρίτερα θα ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση «F1 Countdown» στο στούντιο. Πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών, μπορείτε να δείτε ενδιαφέροντα θέματα για τη F1 και το αυτοκίνητο. Οι πανηγυρισμοί στο εργοστάσιο της Mercedes για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν συγκρατημένοι καθόσον ο Μπιανκί δίνει μάχη για τη ζωή του στη Σουζούκα. Ο Πάνος Σεϊτανίδης μας θυμίζει τις προηγούμενες δεκαέξι πράξεις της μονομαχίας Χάμιλτον Ρόσμπεργκ και πως φτάσαμε ως εδώ, με εννιά νίκες του Χάμιλτον, τέσσερις του Ρόσμπεργκ και τρεις του Ρικιάρντο. Ο Τάκης Πουρναράκης εντυπωσιάζεται από την απλότητα του Citroen Cactus ενώ η Αριάδνη Γερασιμίδου εξαντλεί ένα Skoda Citigo. Στην παρουσίαση της εκπομπής και στο σχολιασμό του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη οι Νίκος Κατσαρός, Πάνος Σεϊτανίδης και Τάκης Τρακουσέλλης.


F1 Countdown: 21:00
Αγώνας (live): 22:00



GP ΗΠΑ


Μήκος διαδρομής: 5513m

Pole: 1:35.657 (Φέτελ, 2012)

Μέση ταχύτητα γύρου: 200 km/h

Τέρμα γκάζι: 56% του γύρου, χρονικά, 68% σε απόσταση

Αλλαγές σχέσεων: 54 στο γύρο/3024 στον αγώνα

Γύροι: 56

Απόσταση: 308.405 km

Ταχύτητα στα πιτ: 80km/h, χρόνος διέλευσης17.8sec

Μέγιστη ταχύτητα: 314.9 km/h

Μέγιστη περίοδος με τέρμα γκάζι: 13sec

Αριθμός στροφών: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr