GP ΗΠΑ: Πολλά θέματα για πρώτη μέρα!

Αλλαγή στις κατατακτήριες δοκιμές, νέο look για τον Ρικιάρντο, προβλήματα για το Φέτελ αλλά και τη FIA.

Η ομάδα της Sauber χτες ζήτησε επίσημα από τη FIA ν’ αναλάβει δράση όσον αφορά στην οικονομική κρίση που πλήττει την εικόνα της F1, προτού η κατάσταση πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις. Η απουσία των Marussia και Caterham από το grid αλλά και η αλλαγή μονάδας ισχύος στο μονοθέσιο του Φέτελ που καθιστά χωρίς νόημα τη συμμετοχή του στις δοκιμές έχει ως πρακτικό αποτέλεσμα τη συμμετοχή μόλις 17 μονοθεσίων στις αυριανές κατατακτήριες δοκιμές.

Μ’ αυτά τα δεδομένα η FIA αποφάσισε την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής των δοκιμών
, κατ’ εξαίρεση από το πρώτο 18λεπτο (Q1) θα αποκλειστούν 4 μονοθέσια, αντί για 6. Το ίδιο θα συμβεί και στο δεύτερο 15λεπτο (Q2) όπου θα αποκλειστούν επίσης 4 μονοθέσια αντί για 6. Τέλος στο Q3 η διαδικασία θα παραμείνει ως έχει δηλαδή τα 10 πιο γρήγορα μονοθέσια θα δώσουν στο τελευταίο 12λεπτο τη μάχη για την pole.

Όσον αφορά στην απουσία των δυο ομάδων η FIA αφού ξεκαθάρισε ότι
δεν έχουν δικαίωμα να απουσιάσουν επιφυλάχτηκε να επιβάλει ποινές και παρέπεμψε το θέμα στον πρόεδρο Ζαν Τοντ λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζουν οι ομάδες. Στη Sauber πιστεύουν πως η FIA πρέπει να πιέσει τον Μπέρνι Έκλεστον ώστε ν’ αλλάξει η κατανομή των τηλεοπτικών δικαιωμάτων στη F1.




Ο Μάσα χτες περπάτησε την πίστα με τους μηχανικούς του και στάθηκε για ώρα σε κάποια σημεία.

Την ίδια στιγμή ο Φέτελ που πέρυσι έπαιρνε τη μια μετά την άλλη τις νίκες τέτοια εποχή
σήμερα βρίσκεται στο ναδίρ. Χωρίς νίκη φέτος με δεδομένη την απώλεια του παγκόσμιου τίτλου μετά από 4 χρόνια, φεύγει από την ομάδα που τον ανέδειξε στο τέλος της χρονιάς χωρίς ακόμη η Ferrari να έχει ανακοινώσει ότι θα συνεργαστούν. Επιπλέον στο Ώστιν όπου πέρυσι κυριάρχησε φέτος δε θα συμμετέχει καν στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο λόγος είναι ότι η Renault αποφάσισε ν’ αλλάξει και τα έξι μέρη της μονάδας ισχύος που χρησιμοποιεί ο Γερμανός. Επιπλέον αυτό θα είναι η έκτη μονάδα ισχύος μέσα στη χρονιά για το Φέτελ έτσι ο πρωταθλητής είναι υποχρεωμένος να εκκινήσει από το pit lane. Τούτου δοθέντος δεν έχει πρακτικά νόημα να προσπαθήσει στις κατατακτήριες δοκιμές. Μιλώντας σχετικά χαρακτήρισε "πολύ κακό" τον κανονισμό.

Γενικότερα για το Ώστιν όμως ο Φέτελ έσταζε μέλι: "Είναι μία απολαυστική πόλη όπου πραγματικά αντιλαμβάνεσαι τον τρόπο ζωής και τις παραδόσεις των κατοίκων της πολιτείας του Τέξας. Όσο για το Circuit of the Americas, μου αρέσει πολύ. Έχει 20 στροφές και φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού έχει μία απότομη ανηφόρα καθοδόν για την πρώτη στροφή, αυτό είναι το ξεχωριστό στοιχείο αυτής της πίστας. Φρενάρουμε σε ανηφόρα πράγμα που δεν είναι εύκολο και συχνά έχουμε μπλοκάρισμα των τροχών. Πολλοί από τους συνδυασμούς  στροφών, μου θυμίζουν άλλες πίστες. Για παράδειγα, οι γρήγορες καμπές του πρώτου τομέα είναι σαν το Σίλβερστον ή τη Σουζούκα. Επίσης οι στροφές 12 και 15, αποτελούν αντίγραφο του Motodrom στο Χόκενχάιμ. Είναι το πιο αργό κομμάτι της πίστας, σχεδιασμένο για να δημιουργεί ατμόσφαιρα σταδίου. Επίσης, η παρατεταμένη καμπή μου θυμίζει τη στροφή 8 της πίστας της Κωνσταντινούπολης ».



Φαβορίτες αλλά Έλβις για τον Ρικιάρντο.

Σε αντιδιαστολή ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με το νέο του look, άφησε φαβορίτες αλλά Έλβις ήταν χτες όλο χαμόγελα και αρκετά ευδιάθετος. Ο 25 χρονος Αυστραλός είναι ο μόνος που έχει κερδίσει φέτος τις Mercedes και μάλιστα 3 φορές. Ξέρει δε καλά ότι από του χρόνου μετά την έλευση του Κβιάτ ο ίδιος θα έχει τον πρώτο λόγο στην Αυστριακή ομάδα. Μιλώντας για τον αγώνα της Κυριακής ο Αυστραλός ανέφερε: "Για να είμαι ειλικρινής, αυτή ήταν η ημερομηνία στο καλεντάρι για την οποία ανυπομονούσα περισσότερο. Έχω λατρέψει κάθε στιγμή που έχω περάσει στο Ώστιν. Διαλέγοντας αυτό το μέρος για το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, έκαναν εξαιρετική επιλογή. Η πόλη είναι πολύ όμορφη. Το Tέξας δίνει την αίσθηση της πραγματικής Αμερικής, έχω απολαύσει πραγματικά τις επισκέψεις μας εκεί τα προηγούμενα δύο χρόνια. Όσο για το σημαντικότερο κομμάτι του, την πίστα, κατά τη γνώμη μου είναι μία από τις καλύτερες δεν έχεις χρόνο να ξεκουραστείς πουθενά. Ο πρώτος τομέας της είναι ιδιαίτερος, με την ανηφόρα που οδηγεί στην πρώτη στροφή – δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο στην F1. Έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά».

Οι κατατακτήριες δοκιμές του Αμερικάνικου GP θα διεξαχθούν αύριο στις 20:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθούν απευθείας από τον ΟΤΕ. Μπορείτε να δείτε τα πιο σημαντικά τους στιγμιότυπα την Κυριακή στις 21:00 στον Alpha στο πλαίσιο της αντίστροφης μέτρησης F1 Countdown που θα μας φέρει στις 22:00 στην εκκίνηση του μεγάλου αγώνα.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr