Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Kia Sportage

Στη χώρα μας το Sportage προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο, καθώς είναι σχεδόν καθολική η αγορά εκδόσεων 4x2 στην κατηγορία από τους Έλληνες οδηγούς.

Οι ορατές επεμβάσεις στο Sportage τρίτης γενιάς είναι τόσο διακριτικές που δύσκολα θα γίνουν αντιληπτές με την πρώτη ματιά. Ομως η Kia υπόσχεται ότι το μικρομεσαίο της SUV έχει βελτιωθεί στα σημεία ώστε να προσφέρει μια συνολικά αναβαθμισμένη εμπειρία τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Το Sportage κατασκευάζεται στη Ζίλινα της Σλοβακίας και αποτελεί το best seller της μάρκας στην Ευρώπη. Το 2013 κατέγραψε πωλήσεις σχεδόν 90.000 μονάδων - αύξηση 10,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Οι εξωτερικές αλλαγές εντοπίζονται στη γρίλια, στα πίσω φώτα τεχνολογίας LED και τις νέες ζάντες αλουμινίου. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, στην καμπίνα των επιβατών έχει τοποθετηθεί ανανεωμένος πίνακας οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, οθόνη αφής για το ηχοσύστημα και την κάμερα οπισθοπορείας κ.ά. Εμφαση έχει δοθεί στον περιορισμό των θορύβων και των κραδασμών από τον κινητήρα ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα κύλισης, γεγονός που γίνεται αντιληπτό ιδίως στις μεγάλες ταχύτητες.

Στη χώρα μας το Sportage προσφέρεται αποκλειστικά ως προσθιοκίνητο, καθώς είναι σχεδόν καθολική η αγορά εκδόσεων 4x2 στην κατηγορία από τους Έλληνες οδηγούς. Με αυτό το δεδομένο, η επιλογή του 1.7 diesel δείχνει η λογικότερη, λόγω της μεγαλύτερης ροπής και της χαμηλότερης κατανάλωσης. Ο κινητήρας των 1.685 cc, τεχνολογίας common-rail, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας μπορεί να μην εντυπωσιάζει με την ισχύ του (115 PS), όμως η ροπή των 26,5 kgm αποδεικνύεται στην πράξη ικανή να κινήσει με ασφάλεια το – βάρους 1.415 kg – SUV.



Ταξιδεύοντας στην εθνική οδό, η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης στάθηκε στα 6,2 lt/100 km, ενώ σε μεικτές συνθήκες καταγράψαμε 7,3 lt/100 km. Τιμές ικανοποιητικές για το βάρος και τον χαρακτήρα ενός SUV αυτοκινήτου όπως το Sportage. Απέναντι στους αντιπάλους του με τετρακίνηση, το Sportage αντιπαραθέτει τη ροπή του κινητήρα, τις γωνίες προσέγγισης/αναχώρησης και την απόσταση των 17,2 cm από το έδαφος για να βγάλει τον οδηγό από τη δύσκολη στιγμή. Περάσαμε από δύσβατα σημεία και το SUV της Kia δεν έδειξε σε κανένα σημείο να... αγχώνεται και – κατ’ επέκταση – να μας αγχώνει. Στην άσφαλτο εμφανίζει βελτιωμένη κύλιση με πολύ καλή ηχομόνωση. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ μόνο το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι (με ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας) υπολείπεται του γενικού συνόλου. 

Η τελική τιμή των 21.090 ευρώ (μετά την έκπτωση της αντιπροσωπείας και το όφελος απόσυρσης), η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση, το δωρεάν service για 5 χρόνια αποτελούν δέλεαρ που δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1.7 CRDi
Κινητήρας: 1.685 cc
Ισχύς: 115 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 26,5 kgm στις 1.250-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 173 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 12,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,3 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km
Βάρος: 1.415 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440/1.855/1.630 mm
Χώρος αποσκευών: 564 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 152,9 ευρώ
Τιμή: 21.090 ευρώ (με απόσυρση)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr