F1: Χοντραίνει το παιχνίδι!
14.11.2014
10:10
Η Sauber ζητά από τον πρόεδρο της FIA να παρέμβει ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα που έχει προκαλέσει στις μικρές ομάδες το οικονομικό περιβάλλον της F1.
Αυτό το αίτημα έρχεται λίγους μήνες μετά την πλήρη ασυμφωνία/αποτυχία της FIA να επιβάλλει όριο στα έξοδα και τους προϋπολογισμούς των ομάδων.
H F1 είναι ένα περιβάλλον γεμάτο αντιθέσεις αν έχει υπόψη του κάποιος τα κρίσιμα μεγέθη. Με έσοδα σήμερα στα 1.6 δις δολάρια μοιράζει κέρδη 900 εκ. δολαρίων στις ομάδες. Η Red Bull Racing ξόδεψε φέτος 310 εκ. δολάρια ενώ η Marussia παρότι φέτος έβαλε 120 εκ. δολάρια πτώχευσε.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πως αναλύεται ο προϋπολογισμός των 120 εκ. δολαριών.
Στην Caterham ζητούν από τους οπαδούς τους εισφορές για να μαζέψουν 3.8 εκ. δολάρια που τους χρειάζονται για ν’ αγωνιστούν στο Άμπου Ντάμπι στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, αυτό θα τους αφήσει το δικαίωμα να ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να τρέξουν το 2015.
H F1 είναι ένα περιβάλλον γεμάτο αντιθέσεις αν έχει υπόψη του κάποιος τα κρίσιμα μεγέθη. Με έσοδα σήμερα στα 1.6 δις δολάρια μοιράζει κέρδη 900 εκ. δολαρίων στις ομάδες. Η Red Bull Racing ξόδεψε φέτος 310 εκ. δολάρια ενώ η Marussia παρότι φέτος έβαλε 120 εκ. δολάρια πτώχευσε.
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε πως αναλύεται ο προϋπολογισμός των 120 εκ. δολαριών.
Στην Caterham ζητούν από τους οπαδούς τους εισφορές για να μαζέψουν 3.8 εκ. δολάρια που τους χρειάζονται για ν’ αγωνιστούν στο Άμπου Ντάμπι στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, αυτό θα τους αφήσει το δικαίωμα να ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να τρέξουν το 2015.
Μιλώντας σχετικά ο επικεφαλής του Genii Capital που ελέγχει τη Lotus, Γκέραρντ Λόπεζ τόνισε: « Είναι λυπηρό αυτό που γίνεται. Η F1 μοιράζει 900 εκ. δολάρια το χρόνο και μια ομάδα ζητά χρηματοδότηση από τους οπαδούς για να τρέξει. Πρόκειται για καταστροφή της δημόσιας εικόνας πραγματικά είναι για γέλια αυτά που γίνονται. Είναι λυπηρό να γελάνε μαζί μας».
Από την πλευρά της η Μονίσα Κάλτεμπρον αγωνιστική διευθύντρια της Sauber ζήτησε τη παρέμβαση της FIA: «Με τα έξοδα σ’ αυτό το ύψος κανείς δεν πρόκειται να έρθει να επενδύσει στη F1. Αν αυτός είναι ο στόχος τους τότε το πέτυχαν. Αλλιώς πρέπει ν’ αλλάξει κάτι».
Sauber, Force India και Lotus έχουν συνασπιστεί και ζητούν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη της F1. Αυτό που έχει αλλάξει τις ισορροπίες και εκτίναξε στα ύψη τους προϋπολογισμούς είναι το κόστος των νέων μονάδων ισχύος που από τα 8 εκ. δολάρια πέρυσι έχει φτάσει στα 40 εκ. δολάρια φέτος.
Από την πλευρά της η Μονίσα Κάλτεμπρον αγωνιστική διευθύντρια της Sauber ζήτησε τη παρέμβαση της FIA: «Με τα έξοδα σ’ αυτό το ύψος κανείς δεν πρόκειται να έρθει να επενδύσει στη F1. Αν αυτός είναι ο στόχος τους τότε το πέτυχαν. Αλλιώς πρέπει ν’ αλλάξει κάτι».
Sauber, Force India και Lotus έχουν συνασπιστεί και ζητούν μεγαλύτερο μερίδιο από τα κέρδη της F1. Αυτό που έχει αλλάξει τις ισορροπίες και εκτίναξε στα ύψη τους προϋπολογισμούς είναι το κόστος των νέων μονάδων ισχύος που από τα 8 εκ. δολάρια πέρυσι έχει φτάσει στα 40 εκ. δολάρια φέτος.
Έσοδα από τηλεοπτικά δικαιώματα το 2013 |
|
Red Bull Racing 158 εκ. δολάρια |
Ferrari 164 εκ. δολάρια |
McLaren 95 εκ. δολάρια |
Mercedes 95 εκ. δολάρια |
Williams 55 εκ. δολάρια |
Lotus 63 εκ. δολάρια |
Sauber 55 εκ. δολάρια |
Force India 63 εκ. δολάρια |
Toro Rosso 55 εκ. δολάρια |
Caterham 32 εκ. δολάρια |
Marussia 16 εκ. δολάρια |
|
Σύνολο 914 εκ. δολάρια |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr