Απογοήτευση από McLaren Honda!
Απογοήτευση από McLaren Honda!
Η πολύκροτη συνεργασία που αναμένονταν όσο καμιά άλλη ώστε να ταράξει τα νερά στη F1, ξεκίνησε με το χειρότερο δυνατό τρόπο στις δοκιμές εξέλιξης το προηγούμενο διήμερο στο Άμπου Ντάμπι.
Είναι λογικό να υπάρχει πρόβλημα συνεργασίας, συνεννόησης και κουλτούρας ανάμεσα σε δυο εντελώς διαφορετικές εταιρείες. Έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν και ήταν ιδιαίτερα έντονο το πρόβλημα ακόμη κι όταν η Honda είχε εργοστασιακή ομάδα. Ο Ρος Μπρον όταν ανέλαβε έλεγε: «Πρώτη μου δουλειά να σιγουρευτώ ότι υπάρχει σωστή συνεννόηση ανάμεσα σε Αγγλία και Ιαπωνία».
Από κει όμως μέχρι την εικόνα που παρουσίασε η ομάδα για δυο μέρες στο Άμπου Ντάμπι τα πράγματα απέχουν πολύ. Η McLaren συμμετείχε στον αγώνα με μονάδα ισχύος της Mercedes την Κυριακή και ο Μπάτον τερμάτισε 5ος. Μεσολάβησε η Δευτέρα και μετά Τρίτη και Τετάρτη το μονοθέσιο δεν μπόρεσε καν να συμπληρώσει χρονομετρημένο γύρο, κάθε φορά που έβγαινε από τα πιτ επέστρεφε πάνω σε γερανό. Η McLaren Honda είχε κάνει shakedown έστω και με τη δικαιολογία του κινηματογραφικού γυρίσματος πριν λίγες μέρες στο Σίλβερστον. Επιπλέον μια λεπτομέρεια που συμπληρώνει το παζλ της απογοήτευσης και του «σπεύδε βραδέως» είναι η επιλογή του άπειρου δοκιμαστή Στόφελ Βαντούρν γι’ αυτή την πρώτη πολύ σημαντική δοκιμή. Φαντάζεστε το πώς θα αισθάνεται ο Αλόνσο που έχει επενδύσει πολλά στη συνεργασία του με τη συγκεκριμένη ομάδα. Αν τελικά αυτή πραγματοποιηθεί...
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αποτυχημένης προσπάθειας όπου σε δυο μέρες το μονοθέσιο δεν έκανε ούτε ένα γύρο ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Έρικ Μπουγιέ δήλωσε: “Η προετοιμασία ενός σύγχρονου μονοθεσίου που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 είναι μία πολύπλοκη διαδικασία – στις δοκιμές αυτής της εβδομάδος στόχος μας είναι να αξιολογήσουμε την επικοινωνία ανάμεσα στα τμήματα που δραστηριοποιούνται για τη συμμετοχή της ομάδος και βρίσκονται σε τρία διαφορετικά σημεία, στη Σακούρα της Ιαπωνίας, το Μίλτον Κέινς και το Πάραγκον στη Βρετανία. Σήμερα δεν θέλουμε να αξιολογήσουμε το μονοθέσιο αλλά να δούμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί σωστά και να πραγματοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό δοκιμαστικών γύρων."
Από κει όμως μέχρι την εικόνα που παρουσίασε η ομάδα για δυο μέρες στο Άμπου Ντάμπι τα πράγματα απέχουν πολύ. Η McLaren συμμετείχε στον αγώνα με μονάδα ισχύος της Mercedes την Κυριακή και ο Μπάτον τερμάτισε 5ος. Μεσολάβησε η Δευτέρα και μετά Τρίτη και Τετάρτη το μονοθέσιο δεν μπόρεσε καν να συμπληρώσει χρονομετρημένο γύρο, κάθε φορά που έβγαινε από τα πιτ επέστρεφε πάνω σε γερανό. Η McLaren Honda είχε κάνει shakedown έστω και με τη δικαιολογία του κινηματογραφικού γυρίσματος πριν λίγες μέρες στο Σίλβερστον. Επιπλέον μια λεπτομέρεια που συμπληρώνει το παζλ της απογοήτευσης και του «σπεύδε βραδέως» είναι η επιλογή του άπειρου δοκιμαστή Στόφελ Βαντούρν γι’ αυτή την πρώτη πολύ σημαντική δοκιμή. Φαντάζεστε το πώς θα αισθάνεται ο Αλόνσο που έχει επενδύσει πολλά στη συνεργασία του με τη συγκεκριμένη ομάδα. Αν τελικά αυτή πραγματοποιηθεί...
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αποτυχημένης προσπάθειας όπου σε δυο μέρες το μονοθέσιο δεν έκανε ούτε ένα γύρο ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Έρικ Μπουγιέ δήλωσε: “Η προετοιμασία ενός σύγχρονου μονοθεσίου που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1 είναι μία πολύπλοκη διαδικασία – στις δοκιμές αυτής της εβδομάδος στόχος μας είναι να αξιολογήσουμε την επικοινωνία ανάμεσα στα τμήματα που δραστηριοποιούνται για τη συμμετοχή της ομάδος και βρίσκονται σε τρία διαφορετικά σημεία, στη Σακούρα της Ιαπωνίας, το Μίλτον Κέινς και το Πάραγκον στη Βρετανία. Σήμερα δεν θέλουμε να αξιολογήσουμε το μονοθέσιο αλλά να δούμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί σωστά και να πραγματοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό δοκιμαστικών γύρων."
Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας ανάμεσα σε McLaren και Honda όπως διαπίστωσε και ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda, Γιασουχίτσα Αράι.
Από την πλευρά του ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda, Γιασουχίτσα Αράι συμπλήρωσε: “Οι δοκιμές που πραγματοποιήσαμε αυτή την εβδομάδα έχουν ως στόχο τους να δούμε πως λειτουργούν μερικά από τα συστήματα του κινητήρα πριν ξεκινήσουμε τις δοκιμές τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Όταν ήμουν στη Χερέθ νωρίτερα αυτό το χρόνο, παρατήρησα πόσο πολλά θέματα έχουν να αντιμετωπίσουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια προετοιμασίας της μονάδας ισχύος, γι’ αυτό ήθελα να έχουμε πραγματοποιήσει τις πρώτες δοκιμές πριν από τις χειμωνιάτικες δοκιμές του 2015. Η μονάδα ισχύος που χρησιμοποιήσαμε σήμερα βρίσκεται στη διαδικασία εξέλιξης – δεν είναι αυτή που θα χρησιμοποιήσουμε κατά τη διάρκεια των αγώνων- και προγραμματίζουμε να την εξελίξουμε περαιτέρω για την προσεχή σεζόν. Έχουμε σημειώσει πολύ καλή πρόοδο σαν ομάδα και είμαστε στη σωστή κατεύθυνση πριν πάμε στην Αυστραλία.”
Οι πληροφορίες μας λένε πως το μονοθέσιο μεταφέρεται στο Πάραγκον όπου θα εξεταστεί ενδελεχώς η πηγή των ηλεκτρικών προβλημάτων που δεν του επέτρεψε να συμπληρώσει ούτε γύρο στη Yas Marina. Από τη McLaren παραδέχονται την αποτυχία "στόχος μας ήταν να αξιολογήσουμε όλα τα συστήματα στην πίστα μετά από πολλούς γύρους" και δεν αποκλείεται να χρησιμοποιήσουν και άλλη μέρα κινηματογράφησης πριν τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης της Χερέθ τον Ιανουάριο. Οι πληροφορίες που φέρουν καπνό να βγαίνει από το γραφείο του Ρον Ντένις δεν επιβεβαιώθηκαν...
Το μόνο βέβαιο είναι πως πλέον τόσο ο Αλόνσο όσο και ο Μπάτον το ξανασκέφτονται...
Ο Βαντούρν έκανε περισσότερα χιλιόμετρα στην πίστα μέσα στο αυτοκίνητο που τον μετέφερε πίσω στα πάντοκ απ' ότι με τη McLaren Honda.
Οι χρόνοι της χθεσινής ημέρας ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Pascal Wehrlein |
Mercedes |
1m42.624s |
- |
96 |
2 |
Raffaele Marciello |
Ferrari |
1m43.208s |
0.584s |
91 |
3 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1m43.763s |
1.139s |
78 |
4 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1m44.551s |
1.927s |
112 |
5 |
Will Stevens |
Caterham/Renault |
1m44.888s |
2.264s |
76 |
6 |
Richard Goddard |
Force India/Mercedes |
1m44.944s |
2.320s |
89 |
7 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m45.151s |
2.527s |
88 |
8 |
Luiz Felipe Nasr |
Williams/Mercedes |
1m45.937s |
3.313s |
83 |
9 |
Alex Lynn |
Lotus/Renault |
1m46.168s |
3.544s |
52 |
10 |
Esteban Ocon |
Lotus/Renault |
1m47.013s |
4.389s |
34 |
11 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren/Honda |
- |
- |
2 |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα