Οδηγούμε στην Πορτογαλία τη νέα Skoda Fabia
27.11.2014
12:42
Είναι αλήθεια ότι στην κατηγορία B, αυτή των μεγάλων αυτοκινήτων πόλης με μήκος κοντά στα 4 μέτρα, υπάρχουν πολλές και αξιόλογες προτάσεις.
Μοντέλα με χώρους και οδική συμπεριφορά που θυμίζουν μικρομεσαία αυτοκίνητα. Για να ξεχωρίσεις άρα από το… πλήθος οφείλεις να διακρίνεσαι σε κάποιον τομέα. Ταξιδέψαμε στην Πορτογαλία για να μάθουμε αν το κατορθώνει αυτό η νέα γενιά της Fabia.
Το μοντέλο της Skoda δεν εντυπωσιάζει μεν με τη σχεδίασή του, όμως το νέο look της μάρκας του χαρίζει πιο επιβλητική στάση στον δρόμο. Σε αυτή την αίσθηση συμβάλλει επίσης το γεγονός ότι η νέα Fabia έχει μεγαλύτερο πλάτος κατά 90 mm και είναι πιο χαμηλή κατά 31 mm. Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι το εσωτερικό με ποιοτικότερα υλικά, καλή ηχομόνωση και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MirrorLink που επιτρέπει τον χειρισμό όλων των εφαρμογών των smartphones μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Στα πλεονεκτήματα και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (330 lt).
Η πλατφόρμα της νέας Fabia αποτελεί μείξη αυτής του προηγούμενου μοντέλου και της σύγχρονης MQB του Ομίλου Volkswagen, από την οποία δανείζεται ορισμένα μέρη, όπως το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Οι εντυπώσεις που σχηματίζεις στο τιμόνι από τα πρώτα χιλιόμετρα εδραιώνονται όσο περνά η ώρα: εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καλή δουλειά από την ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τα καλά κρατήματα, απουσία θορύβων από τους κινητήρες. Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης έχει μεν τεχνητή αίσθηση, όμως πληροφορεί επαρκώς για τη θέση των τροχών.
Είχαμε στη διάθεσή μας ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των εκδόσεων βενζίνης και diesel. Οδηγήσαμε τις δύο δημοφιλέστερες: με τον 1.2 TSI 110 PS και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων και με τον 1.4 TDI 105 PS σε συνδυασμό με 5τάχυτο σύστημα μετάδοσης. Και τα δύο σύνολα (με 4 και 3 κυλίνδρους αντίστοιχα) κινούν αποτελεσματικά τη Fabia, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Ο 1.2 TSI αναδεικνύει περισσότερο τις ικανότητες και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και όλα δείχνουν ότι στην Ελλάδα ο 3κύλινδρος 1.4 TDI θα μονοπωλήσει τις παραγγελίες.
Το μοντέλο της Skoda δεν εντυπωσιάζει μεν με τη σχεδίασή του, όμως το νέο look της μάρκας του χαρίζει πιο επιβλητική στάση στον δρόμο. Σε αυτή την αίσθηση συμβάλλει επίσης το γεγονός ότι η νέα Fabia έχει μεγαλύτερο πλάτος κατά 90 mm και είναι πιο χαμηλή κατά 31 mm. Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι το εσωτερικό με ποιοτικότερα υλικά, καλή ηχομόνωση και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MirrorLink που επιτρέπει τον χειρισμό όλων των εφαρμογών των smartphones μέσω της έγχρωμης οθόνης αφής. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Στα πλεονεκτήματα και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (330 lt).
Η πλατφόρμα της νέας Fabia αποτελεί μείξη αυτής του προηγούμενου μοντέλου και της σύγχρονης MQB του Ομίλου Volkswagen, από την οποία δανείζεται ορισμένα μέρη, όπως το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης. Οι εντυπώσεις που σχηματίζεις στο τιμόνι από τα πρώτα χιλιόμετρα εδραιώνονται όσο περνά η ώρα: εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καλή δουλειά από την ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) που ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τα καλά κρατήματα, απουσία θορύβων από τους κινητήρες. Το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης έχει μεν τεχνητή αίσθηση, όμως πληροφορεί επαρκώς για τη θέση των τροχών.
Είχαμε στη διάθεσή μας ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των εκδόσεων βενζίνης και diesel. Οδηγήσαμε τις δύο δημοφιλέστερες: με τον 1.2 TSI 110 PS και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων και με τον 1.4 TDI 105 PS σε συνδυασμό με 5τάχυτο σύστημα μετάδοσης. Και τα δύο σύνολα (με 4 και 3 κυλίνδρους αντίστοιχα) κινούν αποτελεσματικά τη Fabia, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο. Ο 1.2 TSI αναδεικνύει περισσότερο τις ικανότητες και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και όλα δείχνουν ότι στην Ελλάδα ο 3κύλινδρος 1.4 TDI θα μονοπωλήσει τις παραγγελίες.
Στη χώρα μας θα δούμε τη νέα Fabia στις αρχές Φεβρουαρίου με όλους σχεδόν τους κινητήρες της γκάμας. Βασικός θα είναι ο ατμοσφαιρικός 1.2 MPI με 75 PS, ενώ στις επιλογές με καύσιμο τη βενζίνη περιλαμβάνεται επίσης ο 1.2 TSI με 90 PS. Ο 1.4 TDI διατίθεται και σε έκδοση με 90 PS. Οι τιμές πώλησης αναμένονται στα ίδια επίπεδα με αυτές του απερχόμενου μοντέλου με πλουσιότερο όμως εξοπλισμό.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.2 TSI, 1.4 TDI)
Κινητήρας: 1.197 cc, 1.422 cc
Ισχύς (PS/rpm): 110/4.600-5.600, 105/3.500-3.750
Ροπή (kgm/rpm): 17,8/1.400-4.000, 25,5/1.750-2.500
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 & 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 196 km/h,193 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,4 sec, 10,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,8 lt/100 km, 3,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km, 90 gr/km
Βάρος: 1.129 kg, 1.165 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.992/1.732/1.467 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 99 ευρώ, 0 ευρώ
Τιμή: από 10.999 ευρώ (εκτίμηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.2 TSI, 1.4 TDI)
Κινητήρας: 1.197 cc, 1.422 cc
Ισχύς (PS/rpm): 110/4.600-5.600, 105/3.500-3.750
Ροπή (kgm/rpm): 17,8/1.400-4.000, 25,5/1.750-2.500
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 & 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 196 km/h,193 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,4 sec, 10,1 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,8 lt/100 km, 3,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 110 gr/km, 90 gr/km
Βάρος: 1.129 kg, 1.165 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.992/1.732/1.467 mm
Χώρος αποσκευών: 330 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 99 ευρώ, 0 ευρώ
Τιμή: από 10.999 ευρώ (εκτίμηση)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr