H ανάλυση του ατυχήματος του Μπιανκί!

Η επιτροπή της FIA έδωσε χτες στη Ντόχα του Κατάρ τα αναλυτικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το ατύχημα του Γάλλου οδηγού στην Ιαπωνία και έκανε προτάσεις ώστε να ελαχιστοποιηθεί η πιθανότητα επανάληψης παρόμοιου συμβάντος.

Τα συμπεράσματα είναι:

1.    Η αγωνιστική γραμμή είχε περιοριστεί λόγω ενός ρυακιού νερού στη στροφή 7. Ο Σούτιλ και ο Μπιανκί ένα γύρο μετά έχασαν τον έλεγχο σ’ αυτό το ρυάκι.
2.    Το μονοθέσιο του Σούτιλ απομακρύνονταν από το σημείο μ’ έναν γερανό όταν ο Μπιανκί έφτασε εκεί υπό καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας.
3.    Ο Μπιανκί δεν επιβράδυνε όσο θα έπρεπε για να διατηρήσει τον έλεγχο σ’ αυτό το σημείο της πίστας.
4.    Όταν οι οδηγοί αγνοούν τη διπλή κίτρινη σημαία τότε και οι συναγωνιστές τους αλλά και οι άνθρωποι ασφαλείας τίθενται σε κίνδυνο.
5.    Οι ενέργειας που έγιναν μετά το ατύχημα του Σούτιλ ήταν σύννομες και έχουν επαναληφθεί σε 384 συμβάντα τα τελευταία 8 χρόνια. Δεν υπήρχε λόγος να εμπλακεί νωρίτερα το αυτοκίνητο ασφαλείας.
6.    Ο Μπιανκί έκανε υπερδιόρθωση στο μονοθέσιο όταν έφυγε το πίσω μέρος οπότε κατευθύνθηκε προς τη μπαριέρα όπου δυστυχώς εκείνη τη στιγμή ήταν ο γερανός. Χτύπησε και πέρασε από κάτω με υψηλή ταχύτητα.
7.    Στα δυο δευτερόλεπτα που το μονοθέσιο του Μπιανκί άφησε την πίστα και κινούνταν στο χώρο διαφυγής, πάτησε και φρένο και γκάζι ταυτόχρονα. Ο αλγόριθμος ασφαλείας σε μια τέτοια περίπτωση είναι σχεδιασμένος ώστε να παρακάμπτει την εντολή γκαζιού και να σβήνει τον κινητήρα. Αυτό δεν έγινε γιατί το επέτρεψε ο αισθητήρας ροπής που ήλεγχε το πίσω ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (Brake by Wire). To εν λόγω σύστημα ήταν ασύμβατο με τις ρυθμίσεις του αλγόριθμου ασφαλείας (FailSafe settings).
8.    Το ότι δεν έσβησε ο κινητήρας είχε ως αποτέλεσμα να μην μειωθεί η ταχύτητα αλλά δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε πόσο. Ο Μπιανκί πιθανώς επηρεάστηκε από το γεγονός αυτό και δεν μπόρεσε να κάνει ελιγμό αποφυγής του γερανού καθότι οι εμπρός τροχοί ήταν μπλοκαρισμένοι.
9.    Το κράνος του Μπιανκί χτύπησε στο κάτω μέρος του γερανού. Η βιαιότητα της σύγκρουσης προκάλεσε λόγω της μεγάλης επιβράδυσης του κεφαλιού υπό γωνία σοβαρό τραυματισμό.
10.    Οι ενέργειες που έγιναν μετά από τους διασώστες ήταν οι ενδεδειγμένες και θεωρείται πως έσωσαν τη ζωή του Μπιανκί.
11.    Οι δυνάμεις που ασκήθηκαν όταν το μονοθέσιο των 700kg χτύπησε στο γερανό των 6500kg με ταχύτητα 126km/h ήταν πολύ μεγάλες. Η δομή ενός μονοθεσίου F1 δεν μπορεί να απορροφήσει τέτοια ενέργεια, χωρίς να καταστραφεί ο χώρος επιβίωσης του οδηγού ή να δημιουργηθούν δυνάμεις επιβράδυνσης που αποκλείουν την επιβίωση.




Με βάση αυτά τα δεδομένα προτείνεται:

1.    Όριο ταχύτητας όταν υπάρχει καθεστώς διπλής κίτρινης σημαίας
2.    Επανέλεγχος του λογισμικού ασφαλείας
3.    Απαγωγή υδάτων στις πίστες
4.    Ημερήσιος αγώνας δε θα ξεκινά αν δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος 4 ωρών μέχρι να σκοτεινιάσει.
5.    Οι αγωνιστικές άδειες θα δίνονται αφού πρώτα ο οδηγός περάσει εκπαίδευση για να εξοικειωθεί με όλα τα ζητήματα ασφαλείας.
6.    Να γίνονται περισσότερες δοκιμές με βρόχινα ελαστικά ώστε αυτά να φέρουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις. Εδώ αποσαφηνίζεται πως σε καμιά περίπτωση δεν έπαιξαν κάποιο αρνητικό ρόλο τα βρόχινα ελαστικά της Pirelli στο συμβάν του Μπιανκί.



Η ομιλία του προέδρου της FIA, Ζαν Τοντ στο Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA στη Ντόχα.

Για περισσότερα όσον αφορά την κατάσταση του Μπιανκί σήμερα δείτε εδώ...



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr