Μια σειρά σχεδιασμένη με σεβασμό προς το δέρμα τους.
F1: Το 2014 σε αριθμούς!
F1: Το 2014 σε αριθμούς!
Το ξέρατε ότι ο Μπάτον συμπλήρωσε το 99% των γύρων φέτος ή ότι ο Ρικιάρντο τερμάτισε περισσότερες φορές σερί στους βαθμούς;
Ας δούμε τη χρονιά με αριθμούς όπως αυτοί αποκαλύφθηκαν στον επίσημο δικτυακό τόπο της F1.
19 αγώνες σε 19 διαφορετικές χώρες σε πέντε διαφορετικές ηπείρους.
24 οδηγοί αγωνίστηκαν, 4 πρωτάρηδες, 5 παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Μέσος όρος ηλικίας αυτών: 27 χρόνων και 4 μηνών
Μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας:
19 αγώνες σε 19 διαφορετικές χώρες σε πέντε διαφορετικές ηπείρους.
24 οδηγοί αγωνίστηκαν, 4 πρωτάρηδες, 5 παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Μέσος όρος ηλικίας αυτών: 27 χρόνων και 4 μηνών
Μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας:
Βρετανία (2΄ 26:52.094)
Μικρότερος σε διάρκεια αγώνας: Ιταλία (1΄ 19:10.236)
Αγώνες που κέρδισε ο poleman: 9 στους 19
Η χειρότερη θέση εκκίνησης που έδωσε νίκη: 6η του Ρικιάρντο στον Καναδά και του Χάμιλτον στη Βρετανία
Ο Χάμιλτον πήρε τον δεύτερο τίτλο του 6 χρόνια μετά την πρώτη κατάκτηση. Το σχετικό ρεκόρ έχει ο Νίκι Λάουντα που πήρε τον 3ο του τίτλο το 1984, επτά χρόνια μετά την κατάκτηση του 2ου.
Ο Χάμιλτον έγινε ο πρώτος πρωταθλητής για τη Mercedes στη σύγχρονη ιστορία της F1. O Χουάν Μανουέλ Φάντζιο είχε πάρει τον τίτλο το 1955. Επίσης ο Χάμιλτον είναι ο πρώτος Βρετανός που παίρνει πάνω από ένα τίτλο μετά το Τζάκι Στιούαρτ το 1971. Επίσης ο Χάμιλτον είναι πλέον ο πολυνίκης Βρετανός οδηγός με 33 νίκες σε Grand Prix. Ο Χάμιλτον άφησε πίσω στη 2η θέση της λίστας των Βρετανών νικητών το Νάιτζελ Μάνσελ που έχει 31 νίκες.
Ο Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της F1 που έχει πάρει βαθμούς. Ο Κβίατ ήταν 10ος στην Αυστραλία και πήρε 1 βαθμό στην ηλικία των 19 ετών και 322 ημερών.
Η Mercedes πέτυχε 16 νίκες σε μια σεζόν. Μέχρι τώρα 15 νίκες σε μια σεζόν είχαν οι McLaren (1988) και Ferrari (2002 και 2004). Επίσης τα ασημί βέλη έκαναν 11 φορές το 1 – 2 σε μια χρονιά σπάζοντας το ρεκόρ της McLaren που κρατούσε από το 1988.
Δοκιμές
Pole positions
Οδηγοί: Ρόσμπεργκ (11), Χάμιλτον (7), Μάσα (1)
Ομάδες: Mercedes (18), Williams (1)
Πρώτη σειρά εκκίνησης: Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον (15), Φέτελ (3), Ρικιάρντο και Μπότας (2), Μάσα (1).
Παρουσίες στη δεκάδα (Q3): Ρόσμπεργκ (19), Ρικιάρντο (18), Αλόνσο (17), Χάμιλτον (16), Μπότας (15), Μάγκνουσεν, Μάσα (14), Φέτελ (13), Μπάτον, Ράικονεν (8)
Μεγαλύτερη διαφορά στην pole: 1.620 sec (Βρετανία, Ρόσμπεργκ επί του Φέτελ)
Μικρότερη διαφορά στην pole: 0.007s (Σιγκαπούρη, Χάμιλτον επί του Ρόσμπεργκ)
Διαφορά μεταξύ teammate: Ο Αλόνσο ήταν 16 φορές ταχύτερος του Ράικονεν σε 19 προσπάθειες στις δοκιμές.
Αγώνες
Νίκες
Οδηγοί: Χάμιλτον (11), Ρόσμπεργκ (5), Ρικιάρντο (3)
Ομάδες: Mercedes (16), Red Bull (3)
Παρουσίες στο βάθρο
Οδηγοί: Χάμιλτον (16), Ρόσμπεργκ (15), Ρικιάρντο 8, Μπότας 6
Ομάδες: Mercedes (31), Red Bull (12), Williams(9)
Μεγαλύτερη διαφορά στον τερματισμό: 30.135sec (Βρετανία ο Χάμιλτον έναντι του Μπότας)
Μικρότερη διαφορά στον τερματισμό: 0.636sec (Ισπανία ο Χάμιλτον έναντι του Ρόσμπεργκ)
Περισσότεροι τερματισμοί στη 10αδα: 17 Μπότας, Αλόνσο
Σερί τερματισμοί στη 10αδα: 15, Ρικιάρντο
Περισσότεροι γύροι
Οδηγοί: Μπάτον, 1,120 (98.8% της σεζόν)
Ομάδα: McLaren, 2,231 (98.4% της σεζόν)
Λιγότεροι γύροι
Οδηγοί: Μαλντονάντο 847 (74.7% της σεζόν)
Ομάδα: Sauber, 1,790 (78.9% της σεζόν)
Γύροι επικεφαλής: Χάμιλτον 495, Ρόσμπεργκ 483, Ρικιάρντο 72
Ανάμεσα στους οδηγούς της ίδιας ομάδας: Ο Αλόνσο επικράτησε 16 φορές στις 19 του Ράικονεν
Σετ ελαστικών Pirelli που χρησιμοποιήθηκαν στους αγώνες: 1.101
Η πιο συχνή επιλογή γόμας: Soft (463 σετ)
Μεγαλύτερη απόσταση με ένα σετ ελαστικών: 304 km (Ρόσμπεργκ, Ρωσία, medium)
Πέρασαν στην ιστορία
Μικρότερος σε διάρκεια αγώνας: Ιταλία (1΄ 19:10.236)
Αγώνες που κέρδισε ο poleman: 9 στους 19
Η χειρότερη θέση εκκίνησης που έδωσε νίκη: 6η του Ρικιάρντο στον Καναδά και του Χάμιλτον στη Βρετανία
Ο Χάμιλτον πήρε τον δεύτερο τίτλο του 6 χρόνια μετά την πρώτη κατάκτηση. Το σχετικό ρεκόρ έχει ο Νίκι Λάουντα που πήρε τον 3ο του τίτλο το 1984, επτά χρόνια μετά την κατάκτηση του 2ου.
Ο Χάμιλτον έγινε ο πρώτος πρωταθλητής για τη Mercedes στη σύγχρονη ιστορία της F1. O Χουάν Μανουέλ Φάντζιο είχε πάρει τον τίτλο το 1955. Επίσης ο Χάμιλτον είναι ο πρώτος Βρετανός που παίρνει πάνω από ένα τίτλο μετά το Τζάκι Στιούαρτ το 1971. Επίσης ο Χάμιλτον είναι πλέον ο πολυνίκης Βρετανός οδηγός με 33 νίκες σε Grand Prix. Ο Χάμιλτον άφησε πίσω στη 2η θέση της λίστας των Βρετανών νικητών το Νάιτζελ Μάνσελ που έχει 31 νίκες.
Ο Ρώσος Δανιήλ Κβιάτ έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της F1 που έχει πάρει βαθμούς. Ο Κβίατ ήταν 10ος στην Αυστραλία και πήρε 1 βαθμό στην ηλικία των 19 ετών και 322 ημερών.
Η Mercedes πέτυχε 16 νίκες σε μια σεζόν. Μέχρι τώρα 15 νίκες σε μια σεζόν είχαν οι McLaren (1988) και Ferrari (2002 και 2004). Επίσης τα ασημί βέλη έκαναν 11 φορές το 1 – 2 σε μια χρονιά σπάζοντας το ρεκόρ της McLaren που κρατούσε από το 1988.
Δοκιμές
Pole positions
Οδηγοί: Ρόσμπεργκ (11), Χάμιλτον (7), Μάσα (1)
Ομάδες: Mercedes (18), Williams (1)
Πρώτη σειρά εκκίνησης: Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον (15), Φέτελ (3), Ρικιάρντο και Μπότας (2), Μάσα (1).
Παρουσίες στη δεκάδα (Q3): Ρόσμπεργκ (19), Ρικιάρντο (18), Αλόνσο (17), Χάμιλτον (16), Μπότας (15), Μάγκνουσεν, Μάσα (14), Φέτελ (13), Μπάτον, Ράικονεν (8)
Μεγαλύτερη διαφορά στην pole: 1.620 sec (Βρετανία, Ρόσμπεργκ επί του Φέτελ)
Μικρότερη διαφορά στην pole: 0.007s (Σιγκαπούρη, Χάμιλτον επί του Ρόσμπεργκ)
Διαφορά μεταξύ teammate: Ο Αλόνσο ήταν 16 φορές ταχύτερος του Ράικονεν σε 19 προσπάθειες στις δοκιμές.
Αγώνες
Νίκες
Οδηγοί: Χάμιλτον (11), Ρόσμπεργκ (5), Ρικιάρντο (3)
Ομάδες: Mercedes (16), Red Bull (3)
Παρουσίες στο βάθρο
Οδηγοί: Χάμιλτον (16), Ρόσμπεργκ (15), Ρικιάρντο 8, Μπότας 6
Ομάδες: Mercedes (31), Red Bull (12), Williams(9)
Μεγαλύτερη διαφορά στον τερματισμό: 30.135sec (Βρετανία ο Χάμιλτον έναντι του Μπότας)
Μικρότερη διαφορά στον τερματισμό: 0.636sec (Ισπανία ο Χάμιλτον έναντι του Ρόσμπεργκ)
Περισσότεροι τερματισμοί στη 10αδα: 17 Μπότας, Αλόνσο
Σερί τερματισμοί στη 10αδα: 15, Ρικιάρντο
Περισσότεροι γύροι
Οδηγοί: Μπάτον, 1,120 (98.8% της σεζόν)
Ομάδα: McLaren, 2,231 (98.4% της σεζόν)
Λιγότεροι γύροι
Οδηγοί: Μαλντονάντο 847 (74.7% της σεζόν)
Ομάδα: Sauber, 1,790 (78.9% της σεζόν)
Γύροι επικεφαλής: Χάμιλτον 495, Ρόσμπεργκ 483, Ρικιάρντο 72
Ανάμεσα στους οδηγούς της ίδιας ομάδας: Ο Αλόνσο επικράτησε 16 φορές στις 19 του Ράικονεν
Σετ ελαστικών Pirelli που χρησιμοποιήθηκαν στους αγώνες: 1.101
Η πιο συχνή επιλογή γόμας: Soft (463 σετ)
Μεγαλύτερη απόσταση με ένα σετ ελαστικών: 304 km (Ρόσμπεργκ, Ρωσία, medium)
Πέρασαν στην ιστορία
- Ο Ρικιάρντο στο Βέλγιο πήρε την 50στη νίκη της Red Bull
- Ο Ρόσμπεργκ έγινε ο πρώτος Γερμανός στην ιστορία της F1, που κέρδισε το Γερμανικό GP με γερμανική ομάδα και γερμανική μονάδα ισχύος.
- Ο Μπάτον στο Μπαχρέιν έφτασε τις 250 εκκινήσεις και είναι πλέον στην 3η θέση της λίστας όλων των εποχών. Μπροστά του βρίσκονται οι Σουμάχερ με (306) εκκινήσεις και Μπαρικέλο με (322).
- Αυτή ήταν η πρώτη χρονιά από το 1980 που Ferrari και McLaren δεν κέρδισαν Grand Prix.
- Η νίκη του Ρικιάρντο στον Καναδά ήταν η πρώτη με turbo κινητήρα Renault από το Ντητρόιτ το 1986. Τότε είχε κερδίσει ο Σένα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα