Σε δύσκολη θέση η Honda;
07.01.2015
12:33
Η Honda με βάση όσα ισχύος σήμερα δεν μπορεί να εξελίσσει τη μονάδα ισχύος της κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος F1, σε αντίθεση με τους άλλους κατασκευαστές.
Η ερμηνεία των κανονισμών για το 2015 που έδωσε η FIA, όσον αφορά στην πιστοποίηση των μονάδων ισχύος επιτρέπει σε Ferrari, Mercedes και Renault να εξελίσσουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς τις μονάδες ισχύος τους αλλάζοντας το 48% των εξαρτημάτων σε σχέση με πέρυσι. Μπορούν οπότε θέλουν μέσα στη σεζόν να προχωρήσουν σε ομολογκασιόν των σχεδίων της μονάδας ισχύος του 2015 καθότι υπάρχει ήδη πιστοποιημένο σχέδιο από το 2014.
Στην περίπτωση της Honda όμως που επιστρέφει στη F1 μετά από 6 χρόνια σε αποκλειστική συνεργασία με τη McLaren τα πράγματα είναι διαφορετικά καθώς οι Ιάπωνες δεν έχουν πιστοποιημένο σχέδιο από πέρυσι. Υποχρεούνται λοιπόν όπως τους ξεκαθάρισαν από τη FIA να καταθέσουν το οριστικό σχέδιο της μονάδας ισχύος για πιστοποίηση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Εννοείται πως από τη στιγμή που θα γίνει αυτό δε θα μπορούν ν’ αλλάξουν τίποτα από τα μηχανικά μέρη της μονάδας ισχύος. Άρα η Honda θα μείνει χωρίς εξέλιξη κατά τη διάρκεια της σεζόν που ξεκινά στις 15/3 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανταγωνιστικότητα της μονάδας ισχύος των Ιαπώνων η οποία δεν έχει δώσει ακόμη δείγματα γραφής για να γνωρίζουμε που τοποθετείται έναντι των αντιπάλων της.
Από την πλευρά της η McLaren ως άμεσα ενδιαφερόμενη πιέζει τη FIA για άρση αυτού του καθεστώτος. Στη βρετανική ομάδα ελπίζουν πως θα πρυτανεύσει η λογική και θα βρεθεί τρόπος να έχει και η Honda τη δυνατότητα εξέλιξης της μονάδας ισχύος.
Από τη McLaren λένε πως αν δε δοθεί η ελευθερία στη Honda τότε θα προχωρήσουν σε ενστάσεις όταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς κάποιος εκ των αντιπάλων τους εμφανιστεί με διαφοροποιημένη μονάδα ισχύος καθώς στους αθλητικούς κανονισμούς αναφέρεται πως ο εκάστοτε κατασκευαστής δεν μπορεί να πιστοποιήσει παραπάνω από μια μονάδες ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Αν συμβεί αυτό τότε το λόγο θα έχουν οι αγωνοδίκες στην πίστα που προφανώς θα παραπέμψουν ένα τόσο σοβαρό θέμα στην Ολομέλεια της Διεθνούς Ομοσπονδίας.
Στην περίπτωση της Honda όμως που επιστρέφει στη F1 μετά από 6 χρόνια σε αποκλειστική συνεργασία με τη McLaren τα πράγματα είναι διαφορετικά καθώς οι Ιάπωνες δεν έχουν πιστοποιημένο σχέδιο από πέρυσι. Υποχρεούνται λοιπόν όπως τους ξεκαθάρισαν από τη FIA να καταθέσουν το οριστικό σχέδιο της μονάδας ισχύος για πιστοποίηση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου. Εννοείται πως από τη στιγμή που θα γίνει αυτό δε θα μπορούν ν’ αλλάξουν τίποτα από τα μηχανικά μέρη της μονάδας ισχύος. Άρα η Honda θα μείνει χωρίς εξέλιξη κατά τη διάρκεια της σεζόν που ξεκινά στις 15/3 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ανταγωνιστικότητα της μονάδας ισχύος των Ιαπώνων η οποία δεν έχει δώσει ακόμη δείγματα γραφής για να γνωρίζουμε που τοποθετείται έναντι των αντιπάλων της.
Από την πλευρά της η McLaren ως άμεσα ενδιαφερόμενη πιέζει τη FIA για άρση αυτού του καθεστώτος. Στη βρετανική ομάδα ελπίζουν πως θα πρυτανεύσει η λογική και θα βρεθεί τρόπος να έχει και η Honda τη δυνατότητα εξέλιξης της μονάδας ισχύος.
Από τη McLaren λένε πως αν δε δοθεί η ελευθερία στη Honda τότε θα προχωρήσουν σε ενστάσεις όταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς κάποιος εκ των αντιπάλων τους εμφανιστεί με διαφοροποιημένη μονάδα ισχύος καθώς στους αθλητικούς κανονισμούς αναφέρεται πως ο εκάστοτε κατασκευαστής δεν μπορεί να πιστοποιήσει παραπάνω από μια μονάδες ισχύος κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Αν συμβεί αυτό τότε το λόγο θα έχουν οι αγωνοδίκες στην πίστα που προφανώς θα παραπέμψουν ένα τόσο σοβαρό θέμα στην Ολομέλεια της Διεθνούς Ομοσπονδίας.
Δεν μπορείτε να πείτε, μια χαρά ξεκινάει η χρονιά…
Η Honda δεν συμμετέχει ως ομάδα (competitor) στο πρωτάθλημα F1, αλλά ως συνεργάτης (partner) της McLaren. Έτσι όλη η πίεση για το θέμα γίνεται επισήμως από τη βρετανική ομάδα.
Ο Γιασουχίτσα Αράι (δεξιά στη φωτ.) έχει επιστρατεύσει τον Ρον Ντένις (αριστερά στη φωτ.) για να πιέσει τη Διεθνή Ομοσπονδία υπέρ της Honda.
Η Honda δεν συμμετέχει ως ομάδα (competitor) στο πρωτάθλημα F1, αλλά ως συνεργάτης (partner) της McLaren. Έτσι όλη η πίεση για το θέμα γίνεται επισήμως από τη βρετανική ομάδα.
Ο Γιασουχίτσα Αράι (δεξιά στη φωτ.) έχει επιστρατεύσει τον Ρον Ντένις (αριστερά στη φωτ.) για να πιέσει τη Διεθνή Ομοσπονδία υπέρ της Honda.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr