Χ. Σάμουελσον: «Τα αυτοκίνητά μας είναι πολυτελή, όχι όμως αντίγραφα»

Η σουηδική μάρκα είχε ανέκαθεν την ασφάλεια σε πρώτο... πλάνο, όμως με το νέο XC90 -το μεγάλο της SUV- ξεπέρασε τον εαυτό της. Ο Χάκαν Σάμουελσον μίλησε στο «Car+Speed» για το όραμα της Volvo, αλλά και το δικό του...

Στην έδρα της Volvo, στα προάστια του Γκέτεμποργκ, βρεθήκαμε για να δούμε από κοντά πώς διεξάγονται τα crash tests. Οχι τα τυπικά και υποχρεωτικά για τους κατασκευαστές, όπως πρόσκρουση πάνω σε σταθερό εμπόδιο.

Το νέο XC90 εφοδιάζεται με το σύστημα Run-off road protection που προστατεύει οδηγό και επιβάτες κατά την έξοδο του οχήματος από τον δρόμο, τεντώνοντας αυτόματα τις ζώνες και βυθίζοντας τα καθίσματα ώστε να μην υπάρξουν τραυματισμοί στη σπονδυλική στήλη. Παγκόσμια πρώτη στο πολυτελές SUV κάνει και το αυτόματο φρενάρισμα στις διασταυρώσεις, όταν διαπιστωθεί ότι όχημα από την αντίθετη κατεύθυνση κινείται πιο γρήγορα από το φυσιολογικό.



Στο περιθώριο της εκδήλωσης συνομιλήσαμε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τηςVolvo, Χάκαν Σάμουελσον. Ο 63χρονος Σουηδός έδωσε τον δικό του ορισμό για την πολυτελή κατηγορία, αναφέρθηκε στην αυτόνομη οδήγηση, στην ασφάλεια που προσφέρουν τα Volvo, αλλά και στη νέα εποχή της μάρκας. 

- Αν θεωρήσουμε ότι το νέο S60 ήταν ένα αυτοκίνητο που σηματοδότησε μια νέα αρχή για τη Volvo, τι αντιπροσωπεύει το νέο XC90;
Το XC90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής για τη Volvo, με εντελώς νέα αρχιτεκτονική. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίξαμε εξολοκλήρου μέσα στην εταιρεία μετά το διαζύγιο με τη Ford. Είναι 100% ένα Volvo, ένα τεράστιο βήμα προς τα μπροστά. Μέσω της νέας αρχιτεκτονικής θα ανανεώσουμε όλη την γκάμα μας μέσα στα επόμενα 4 χρόνια. 

- Ποια είναι η φιλοσοφία σας για τη Volvo;
Το Volvo οφείλει να είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο αλλά και διαφορετικό ταυτόχρονα. Δεν μπορεί να είναι ένα αντίγραφο. Ενα αυτοκίνητο της μάρκας μας πρέπει να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες του κατόχου του, αλλά και να τον κάνει να νιώθει σημαντικός. Η σχεδίαση και η πρακτικότητα είναι μεν σημαντικές παράμετροι, όμως προστατεύει ό,τι πιο σημαντικό γι’ αυτόν: την ασφάλεια της οικογένειάς του. Ταυτόχρονα όμως προστατεύει και το περιβάλλον. Είναι αυτό που εμείς αποκαλούμε «νέο premium». Και αυτό το προσφέρει η Volvo.

- Το Vision 2020 (για μηδενικούς θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς μέσα σε νέα Volvo το έτος 2020) είναι ένας φιλόδοξος ή ρεαλιστικός στόχος;
Δεν είναι τόσο στόχος όσο φιλοσοφία. Δεν έχει να κάνει με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Εξετάζουμε και αναλύουμε πραγματικά σενάρια και πραγματοποιούμε τις δικές μας δοκιμές. Το crash test για έξοδο από τον δρόμο δεν επιβάλλεται από κάποια αρχή, είναι δική μας πρωτοβουλία. Η παθητική ασφάλεια είναι σημαντική, αλλά προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε ότι ένα αυτοκίνητο της Volvo θα αποφύγει τη σύγκρουση. Το πραγματικά σημαντικό επόμενο βήμα είναι η αυτόνομη οδήγηση. Είναι κάτι απαραίτητο για να πετύχουμε το όραμά μας για μηδενικές απώλειες ανθρώπινων ζωών.




ΝΕΑ MARKETING ΣΤΡΑΤHΓΙΚΗ
Η Volvo Cars ανακοίνωσε το Volvo Wayto Market, μια νέα διεθνή στρατηγική marketing που θα της επιτρέψει την επικοινωνία, την προώθηση και την πώληση των μοντέλων της με τρόπους που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου.

 Ο Αλαν Βίσερ, ανώτερος αντιπρόεδρος Marketing, Πωλήσεων και Εξυπηρέτησης Πελατών, έδωσε το στίγμα της νέας στρατηγικής: «Η αγορά του αυτοκινήτου είναι ένας από τους πιο συντηρητικούς και λιγότερο εξελιγμένους τομείς της παγκόσμιας αγοράς. Για δεκαετίες, το marketing του αυτοκινήτου χρησιμοποιούσε συγκεκριμένες μεθόδους που κυριαρχούσαν σε ολόκληρη την αγορά. Η Volvo Cars επιλέγει να αμφισβητήσει αυτή τη λογική και να υιοθετήσει μια στρατηγική που θα ανταποκρίνεται στις δικές της ανάγκες».
Η νέα διεθνής στρατηγική, με την ονομασία Volvo Wayto Market, εστιάζει σε τέσσερα διαφορετικά σημεία: εργαλεία marketing, ψηφιακή κυριαρχία, επίσημους διανομείς και υπηρεσίες μετά την πώληση.

Μια σημαντική εξέλιξη που περιλαμβάνεται στη νέα στρατηγική marketing είναι ότι σε ετήσια βάση η Volvo θα επικεντρώνεται πλέον σε τρεις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου, μία στην Ευρώπη, μία στις ΗΠΑ και μία στην Ασία. Επιπρόσθετα, θα διοργανώνει μια ετήσια δική της εκδήλωση για την επικοινωνία του brand και των προϊόντων της. Στο επίκεντρο της στρατηγικής της θα βρεθούν τόσο οι διαδικτυακές πωλήσεις και το onlinemarketing, όσο και η ακόμα πιο premium εμπειρία που θα βιώνει ο υποψήφιος πελάτης ή κάτοχος στο δίκτυο επίσημων διανομέων και από τις υπηρεσίες μετά την πώληση. Προκειμένου να υλοποιήσει τη νέα στρατηγική, η Volvo ανακοίνωσε πως θα αυξήσει τον προϋπολογισμό της για το marketing.

«Με το Volvo Wayto Market δεν επιχειρούμε να υποβαθμίσουμε ή να ακυρώσουμε όλες τις στρατηγικές marketing που χρησιμοποιούσαμε μέχρι τώρα», προσθέτει ο Visser. «Πολλές από αυτές υπάρχουν για πολύ καλούς λόγους. Δεν θέλουμε, επίσης, να υπερηφανευόμαστε ότι εμείς είμαστε καλύτεροι απ’ όλους τους άλλους. Εχουμε, όμως, την αυτοπεποίθηση και δηλώνουμε εμφατικά ότι είμαστε διαφορετικοί. Ο δρόμος μας λοιπόν στην αγορά πρέπει να είναι κι αυτός διαφορετικός».





Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr