FIA - Ηonda: Bρέθηκε η χρυσή τομή!
19.01.2015
13:00
Θα μπορεί και η Honda να εξελίσσει τη μονάδα ισχύος μέσα στη σεζόν υπό κάποιους περιορισμούς!
Η Ιαπωνική εταιρεία που επανέρχεται φέτος στη F1 μετά από μια περίοδο 6 ετών απουσίας σε αποκλειστική συνεργασία με τη McLaren κινδύνευε να ξεκινήσει τη χρονιά με μειονέκτημα λόγω των κανονισμών. Το πλαίσιο εξέλιξης των νέων μονάδων ισχύος της F1 σίγουρα δημιούργησε προβλήματα μέσα στο 2014 καθώς η απαγόρευση να φέρουν οι κατασκευαστές βελτιώσεις διατήρησε το μονοπώλιο της Mercedes. Κάπως έτσι οδηγηθήκαμε από τη FIA σε μια ερμηνεία των κανονισμών για το 2015 η οποία επιτρέπει στους κατασκευαστές (Mercedes, Ferrari, Renault) που συμμετείχαν στο πρωτάθλημα του 2014 να εξελίξουν τις μονάδες ισχύος το 2015 σε ποσοστό μέχρι 48% και να ομολογκάρουν το σχέδιο οιαδήποτε στιγμή μέσα στη σεζόν.
Αυτή η ερμηνεία άφηνε έωλη τη Honda η οποία ως νεοφερμένη όφειλε να πιστοποιήσει τη δική της μονάδα ισχύος μέχρι και τις 28/2. Αυτό αν γινόταν θα είχε ως συνέπεια η Ιαπωνική εταιρεία να μείνει πίσω κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος μη μπορώντας να εξελίξει τη μονάδα ισχύος της πράγμα που θα είχε φυσικά αρνητικό αντίκτυπο και στην ανταγωνιστικότητα της McLaren των Αλόνσο, Μπάτον.
Η Βρετανική ομάδα σε συνεργασία με την Ιαπωνική εταιρεία έκαναν σχετικό διάβημα στη FIA που από την πρώτη στιγμή έδειξε διάθεση συνεννόησης. Πραγματοποιήθηκε ένα ραντεβού στη Γενεύη την προηγούμενη εβδομάδα σε καλό κλίμα και τελικά αποφασίστηκε να επιτραπεί και στη Honda η εξέλιξη της μονάδας ισχύος. Η Ιαπωνική εταιρεία θα πιστοποιήσει την μονάδα ισχύος της μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου και μετά θα μπορεί ν’ αλλάξει κάποια τμήματα. Οι άλλοι 3 κατασκευαστές έχουν το δικαίωμα ν’ αλλάξουν 32 τομείς (tokens) πριν πιστοποιήσουν το σχέδιο της μονάδας ισχύος και η Honda θα μπορεί ν’ αλλάξει εξίσου κάποιους τομείς. Ειδικότερα αν η Mercedes αλλάξει 20 tokens, η Renault 26 και η Ferrari 32, τότε η Honda έχει δικαίωμα ν’ αλλάξει 26 όσα, ο μέσος όρος αλλαγών που έκαναν οι υπόλοιποι κατασκευαστές.
Αυτή η ερμηνεία άφηνε έωλη τη Honda η οποία ως νεοφερμένη όφειλε να πιστοποιήσει τη δική της μονάδα ισχύος μέχρι και τις 28/2. Αυτό αν γινόταν θα είχε ως συνέπεια η Ιαπωνική εταιρεία να μείνει πίσω κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος μη μπορώντας να εξελίξει τη μονάδα ισχύος της πράγμα που θα είχε φυσικά αρνητικό αντίκτυπο και στην ανταγωνιστικότητα της McLaren των Αλόνσο, Μπάτον.
Η Βρετανική ομάδα σε συνεργασία με την Ιαπωνική εταιρεία έκαναν σχετικό διάβημα στη FIA που από την πρώτη στιγμή έδειξε διάθεση συνεννόησης. Πραγματοποιήθηκε ένα ραντεβού στη Γενεύη την προηγούμενη εβδομάδα σε καλό κλίμα και τελικά αποφασίστηκε να επιτραπεί και στη Honda η εξέλιξη της μονάδας ισχύος. Η Ιαπωνική εταιρεία θα πιστοποιήσει την μονάδα ισχύος της μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου και μετά θα μπορεί ν’ αλλάξει κάποια τμήματα. Οι άλλοι 3 κατασκευαστές έχουν το δικαίωμα ν’ αλλάξουν 32 τομείς (tokens) πριν πιστοποιήσουν το σχέδιο της μονάδας ισχύος και η Honda θα μπορεί ν’ αλλάξει εξίσου κάποιους τομείς. Ειδικότερα αν η Mercedes αλλάξει 20 tokens, η Renault 26 και η Ferrari 32, τότε η Honda έχει δικαίωμα ν’ αλλάξει 26 όσα, ο μέσος όρος αλλαγών που έκαναν οι υπόλοιποι κατασκευαστές.
Το πνεύμα της απόφασης είναι να έχει η Honda ανάλογη μεταχείριση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές στη F1. Είναι πιθανόν Mercedes, Ferrari και Renault να προβούν σε αλλαγές μέρους των 32 τμημάτων μέχρι τις 28/2 που θα πιστοποιήσει τη μονάδα ισχύος της η Honda. Αυτό θα μειώσει τον αριθμό των πιθανών αλλαγών που θα έχει τελικά τη δυνατότητα να κάνει η Ιαπωνική εταιρεία!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr