F1 – 2015: Αλλάζουν οι ισορροπίες;

Το μεγάλο ερώτημα για τη φετινή χρονιά στη F1 είναι αν θα συνεχιστεί/διευρυνθεί η κυριαρχία της Mercedes…

Ferrari και Renault πίεσαν ασφυκτικά το προηγούμενο χρονικό διάστημα και τελικά κατόρθωσαν να κερδίσουν χρόνο όσον αφορά στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος. Η ερμηνεία των κανονισμών από τη FIA έδωσε τη δυνατότητα σε όλους τους κατασκευαστές τόσο αυτούς που αγωνίζονταν το 2014 (Ferrari, Mercedes, Renault) όσο και στη Honda που επιστρέφει φέτος να εξελίξουν μέχρι κάποιο σημείο μέσα στη σεζόν τις μονάδες ισχύος τους.

Η περσινή κυριαρχία των Mercedes που πήραν 16 από τις 19 νίκες βασίστηκε
κατά κύριο λόγο στην υπεροχή της μονάδας ισχύος της γερμανικής εταιρείας που υπερείχε τουλάχιστον κατά 70PS έναντι του ανταγωνισμού. Προφανώς δεν αρκεί αυτό για να κερδίσεις τον τίτλο, χρειάζεται εξέλιξη, καλή αεροδυναμική, σωστό σετάρισμα και στρατηγική και άλλα πολλά. Χαρακτηριστική απόδειξη του πόσο μεγάλη διαφορά έκανε η μονάδα ισχύος είναι η 3η θέση στους κατασκευαστές που πήρε η Williams αφήνοντας στην 4η θέση τη Ferrari.

Ferrari και Renault θεωρούν πως θα μπορέσουν να μειώσουν τη διαφορά έχοντας
την ευχέρεια του χρόνου που ζητούσαν στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος. Φέτος οι κατασκευαστές μπορούν να αλλάξουν εξαρτήματα σε 32 τομείς σε σχέση με πέρυσι χωρίς να έχουν χρονικό περιορισμό.

Από την πλευρά της Mercedes, ο επικεφαλής του τμήματος μονάδων ισχύος, Άντι Κόγουελ τόνισε: «Κανείς από μας δεν κάνει αλλαγές για να καταστήσει χειρότερο το μονοθέσιο». Εκεί βρίσκεται και το κλειδί της φετινής χρονιάς θα μπορέσουν Ferrari και Renault να πραγματοποιήσουν πιο μεγάλα βήματα εξέλιξης από τη Mercedes; Αν ναι τότε η διαφορά θα μειωθεί όμως μπορεί να συμβεί και το αντίθετο, δηλαδή να κάνουν καλύτερη δουλειά οι μηχανικοί της Γερμανικής εταιρείας και η διαφορά να διευρυνθεί.



Οι μοναδικοί που κέρδισαν πέρυσι αγώνα ήταν οι Χάμιλτον (11), Ρόσμπεργκ(5), Ρικιάρντο (3).

Μιλώντας σχετικά ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Πατ Σίμοντς
που επίσης χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος Mercedes τόνισε: «Δε νομίζω ν’ αλλάξει τίποτε στην πράξη. Η εξέλιξη επιτρέπονταν απλά υπάρχει περισσότερος χρόνος διαθέσιμος. Γιατί να μην τον αξιοποιήσει καλύτερα η Mercedes; Γιατί να μην κάνουν και φέτος την καλύτερη δουλειά; Μπορεί να δούμε την διαφορά να μεγαλώνει…»

Μένει να δούμε ξεκάθαρα και την δυναμική της Honda σ’ αυτή την τετραπλή μάχη της φετινής χρονιάς στη F1. Αρκετοί πιστεύουν πως οι Ιάπωνες μπορούν να κάνουν τη διαφορά ή και την ανατροπή ενώ άλλοι θεωρούν πως η κυριαρχία της Mercedes θα διευρυνθεί. Στη δική μας λογική πάντως πιο πιθανό φαντάζει να μπορέσει η Renault να μειώσει πρώτη τη διαφορά σε σχέση με τη γερμανική εταιρεία.

Η Mercedes ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει
το νέο της μονοθέσιο W06 Hybrid την 1η Φεβρουαρίου λίγες στιγμές πριν την έναρξη των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Χερέθ. Για περισσότερα δείτε εδώ...

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr