Renault F1: 850PS από φέτος!
29.01.2015
12:22
Η γαλλική εταιρεία αποκάλυψε λεπτομέρειες για τη φετινή μονάδα ισχύος που θα χρησιμοποιήσουν οι Red Bull, Toro Rosso στο πρωτάθλημα της F1.
Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ξεκινούν αυτή την Κυριακή στη Χερέθ, πριν απ’ αυτό η Renault παρουσίασε τη νέα βελτιωμένη εκδοχή της μονάδας ισχύος της. Πέρυσι η γαλλική εταιρεία δέχτηκε αυστηρή κριτική για την απόδοση της μονάδας ισχύος και στη Red Bull πιστεύουν πως σε μεγάλο βαθμό η υστέρηση σ’ αυτό τον τομέα τους κόστισε τον τίτλο.
Όπως και να έχει στη Renault δούλεψαν πυρετωδώς προσπαθώντας να καλύψουν τη διαφορά και θεωρούν πως έχουν αλλάξει τα πράγματα.
Ο επικεφαλής της ομάδας Κύριλλος Αμπιτεμπούλ τόνισε: «Ξέραμε καλά τι έπρεπε να κάνουμε και τα καταφέραμε. Θεωρούμε πως έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα σε απόδοση και αξιοπιστία. Δεν ξέρουμε τι έχουν πετύχει οι υπόλοιποι. Μπορεί να μην μηδενίστηκε η διαφορά αλλά σίγουρα έχει μειωθεί».
Η φετινή ερμηνεία των κανονισμών επιτρέπει στη Renault ν’ αλλάξει 48% της μονάδας ισχύος μέσα στη χρονιά. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής τεχνικός της Renault F1, Ρομπ Ουάιτ ήδη έχουν καλύψει μεγάλο μέρος αυτού του ποσοστού: «Κάναμε κάποιες βασικές αλλαγές ώστε να κερδίσουμε σε απόδοση και αξιοπιστία. Αναβαθμίσαμε συστήματα και υποσυστήματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να αποδώσουμε μεγαλύτερη ισχύ. Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στο θερμικό κινητήρα, τον υπερτροφοδότη και τη μπαταρία. Ο θερμικός κινητήρας έχει νέο θάλαμο καύσης, νέο σύστημα εξάτμισης ενώ ο συμπιεστής είναι πιο αποδοτικός. Ταυτόχρονα ο χώρος αποθήκευσης ενέργειας είναι πιο ανθεκτικός σε σκληρές χρήσεις. Η περσινή μονάδα ισχύος είχε χαμηλό κέντρο βάρους αλλά πετύχαμε κάτι ακόμη καλύτερο φέτος ενώ ταυτόχρονα είναι πιο εύκολη η τοποθέτησή της στο σασί. Επιπλέον απλοποιήθηκαν πολλά περιφερειακά συστήματα. Λίγα πράγματα μεταφέρθηκαν αυτούσια από πέρυσι. Θα έχουμε πολύ διαφορετικό σύνολο από πέρυσι».
Όπως και να έχει στη Renault δούλεψαν πυρετωδώς προσπαθώντας να καλύψουν τη διαφορά και θεωρούν πως έχουν αλλάξει τα πράγματα.
Ο επικεφαλής της ομάδας Κύριλλος Αμπιτεμπούλ τόνισε: «Ξέραμε καλά τι έπρεπε να κάνουμε και τα καταφέραμε. Θεωρούμε πως έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα σε απόδοση και αξιοπιστία. Δεν ξέρουμε τι έχουν πετύχει οι υπόλοιποι. Μπορεί να μην μηδενίστηκε η διαφορά αλλά σίγουρα έχει μειωθεί».
Η φετινή ερμηνεία των κανονισμών επιτρέπει στη Renault ν’ αλλάξει 48% της μονάδας ισχύος μέσα στη χρονιά. Όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής τεχνικός της Renault F1, Ρομπ Ουάιτ ήδη έχουν καλύψει μεγάλο μέρος αυτού του ποσοστού: «Κάναμε κάποιες βασικές αλλαγές ώστε να κερδίσουμε σε απόδοση και αξιοπιστία. Αναβαθμίσαμε συστήματα και υποσυστήματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να αποδώσουμε μεγαλύτερη ισχύ. Οι μεγαλύτερες αλλαγές έγιναν στο θερμικό κινητήρα, τον υπερτροφοδότη και τη μπαταρία. Ο θερμικός κινητήρας έχει νέο θάλαμο καύσης, νέο σύστημα εξάτμισης ενώ ο συμπιεστής είναι πιο αποδοτικός. Ταυτόχρονα ο χώρος αποθήκευσης ενέργειας είναι πιο ανθεκτικός σε σκληρές χρήσεις. Η περσινή μονάδα ισχύος είχε χαμηλό κέντρο βάρους αλλά πετύχαμε κάτι ακόμη καλύτερο φέτος ενώ ταυτόχρονα είναι πιο εύκολη η τοποθέτησή της στο σασί. Επιπλέον απλοποιήθηκαν πολλά περιφερειακά συστήματα. Λίγα πράγματα μεταφέρθηκαν αυτούσια από πέρυσι. Θα έχουμε πολύ διαφορετικό σύνολο από πέρυσι».
Σε πρώτο πλάνο η εξάτμιση του κινητήρα και ο υπερτροφοδότης.
Τέλος υπήρξε και αλλαγή ρόλων/προσώπων στο Βιρί με τον Ρεμί Ταφίν επικεφαλής δραστηριοτήτων στην πίστα ν’ αναβαθμίζεται αναλαμβάνοντας εποπτεία και στην εργασία του εργοστασίου. Ο Ουάιτ είναι επικεφαλής και θα συνεργάζεται με του Ζαν Πωλ Γκουσέ ενώ θα υπάρχει και ένα τμήμα που θα παρακολουθεί την αρμονική συνεργασία μεταξύ των ομάδων με επικεφαλής τον Ιάπωνα Ναόκι Τοκουνάγκα.
Η μονάδα ισχύος της Renault |
1.6lt, υπετροφοδοτούμενος θερμικός κινητήρας |
Άμεσος Ψεκαμσός |
Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας με δυο ηλεκτροκινητήρες |
MGU – H (Motor Generator Unit Heat) ανακτά ενέργεια από τα καυσαέρια |
MGU – Κ (Motor Generator Unit Kinetic) ανακτά ενέργεια στην πέδηση |
Μπαταρία όπου αποθηκεύεται ηλεκτρική ενέργεια |
Συνολική ισχύ 850PS |
100kg καύσιμο/αγώνα, ροή καυσίμου 100kg/hour το μέγιστο. |
Κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 4 μονάδες ισχύος ανά έτος (ως μονάδα ισχύος θεωρείται το σύνολο των 6 εξαρτημάτων, άρα ποινή προκύπτει όταν χρησιμοποιηθεί 5ο διαφορετικό μέρος, π.χ. 5ος διαφορετικός υπερτροφοδότης). |
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr