Ιδού η νέα McLaren – Honda(upd)!

Έγιναν σήμερα διαδικτυακά τα αποκαλυπτήρια της MP4/30 του μονοθεσίου που βάζει τη βρετανική ομάδα σε μια νέα εποχή, αναβιώνοντας το θρύλο της McLaren – Honda.

Η Ιαπωνική εταιρεία επιστρέφει μετά από 6 χρόνια απουσίας στη F1, ως αποκλειστικός προμηθευτής μονάδων ισχύος για τη McLaren. Οδηγοί της MP4/30 θα είναι οι παγκόσμιοι πρωταθλητές Τζένσον Μπάτον και Φερνάντο Αλόνσο.

Το σχέδιο της νέας McLaren φέρει την υπογραφή του Ελλαδίτη (Κύπριος) Πήτερ Προδρόμου
που πήρε μεταγραφή από τη Red Bull στη McLaren πέρυσι το Σεπτέμβριο. Η βασική γραμμή του σχεδίου ξεκινά με ένα μακρύ ρύγχος που βρίσκεται χαμηλά χωρίς την προέκταση που είδαμε στη Williams. Επιπλέον ο όγκος του πίσω μέρους είναι μειωμένος πράγμα που δείχνει αντίστοιχα μικρή σε διαστάσεις μονάδα ισχύος.

Η McLaren με τη Honda άφησαν εποχή από το 1988 – 1992
όταν και σάρωσαν νίκες και πρωταθλήματα με τους Σένα και Προστ. Η McLaren πήρε το τελευταίο από τα οχτώ πρωταθλήματα κατασκευαστών στην ιστορία της το 1998 με τη Mercedes έχει μακρά πετυχημένη παράδοση με τη Honda. Η συνεργασία τους από το 1988 έως το 1992 απέδωσε 43 νίκες και τέσσερα νταμπλ τίτλων. 




Ο Φερνάντο Αλόνσο επέστρεψε στη McLaren με τα χρώματα της οποίας αγωνίζονταν το 2007: «Φυσικά είμαι προετοιμασμένος για μια περίοδο εκμάθησης/εξέλιξης αλλά είναι ξεκάθαρο στο εσωτερικό της ομάδας ότι όλοι είναι απολύτως αφοσιωμένοι, πρόκειται για σπουδαία πρόκληση αυτή η νέα συνεργασία. Ο πρώτος μας στόχος είναι να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε για το μονοθέσιο στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης να κατανοήσουμε τη δυναμική και να αξιοποιήσουμε όσο μπορούμε την απόδοσή του. Αυτό δε θα είναι εύκολο ούτε χωρίς προβλήματα αλλά είμαστε έτοιμοι. Βασική μας δουλειά είναι η βελτίωση η McLaren έχει μεγάλη παράδοση στη γρήγορη εξέλιξη του μονοθεσίου».



Δυο παγκόσμιοι πρωταθλητής ο Τζένσον Μπάτον (2009) και ο Φερνάντο Αλόνσο (2005, 2006) θα οδηγούν για λογαριασμό της McLaren Honda φέτος.

Από την πλευρά του ο πολύπειρος Μπάτον που βρίσκεται στην ομάδα από το 2010 συμπλήρωσε:
«Υπάρχει ένα αίσθημα αισιοδοξίας γύρω από το νέο μονοθέσιο. Ποτέ δεν έχω δει τόσο προσηλωμένους τους μηχανικούς ανυπομονούμε όλοι να πάμε στη Χερέθ και να δουλέψουμε σκληρά στο νέο μονοθέσιο. Δεν τρέφουμε αυταπάτες ότι αυτό θα είναι εύκολο έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη πρόκληση. Δε θα είναι εύκολο να μειώσουμε τη διαφορά από την κορυφή αλλά θα το κάνουμε».

Σε ρόλο δοκιμαστή στην McLaren Honda παρέμεινε ο περσινός οδηγός της ομάδας και γιος του Ίαν Μάγκνουσεν, Κέβιν.

Ο επικεφαλής της Honda, Γιασουχίσα Αράι μιλώντας για τη νέα McLaren τόνισε: «Αποφασίσαμε να συνεργαστούμε αποκλειστικά με μια ομάδα όπως η McLaren για να μην υπάρξει κανένας συμβιβασμός ως προς τη σχεδίαση του μονοθεσίου ούτε στην αεροδυναμική ούτε στην απόδοση της μονάδας ισχύος. Οι ομάδες μηχανικών στη Σακούρα και το Μίλτον Κέινς δουλεύουν στο 100% για να είμαστε έτοιμοι για το πρώτο τεστ στη Χερέθ την Κυριακή. Είμαστε σίγουροι για την τεχνολογία που έχουμε μένει να δούμε πως θα αποδώσει. Έχουμε μπροστά μας μια μεγάλη περίοδο και είμαστε έτοιμοι να την αντιμετωπίσουμε».



Τεχνικές προδιαγραφές ΜΡ4-30

 

  • Σασί από ανθρακόνημα και κυψελοειδή δομή, με ενσωματωμένα χειριστήρια και τεπόζιτο.
  • Προδιαγραφές ασφαλείας: Κάψουλα επιβίωσης με ενισχυμένη δομή εμπρός και πίσω αλλά roll bar
  • Κιβώτιο με περίβλημα από ανθρακόνημα ημιαυτόματο, ηλεκτρουδραυλικό,  8 σχέσεις + όπισθεν επικυκλικό διαφορικό με πολύδισκο συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Λειτουργία συμπλέκτη ηλεκτρουδραυλική με δίσκο από ανθρακόνημα
  • Φρένα της Akebono αεριζόμενοι δίσκοι από ανθρακόνημα, και πίσω φρένα (by wire).
  • Εμπρός: Ανεξάρτητη ανάρτηση, ράβδοι ώσης (push rod), ενσωματωμένες αντιστρεπτικές
  • Πίσω: Ανεξάρτητη ανάρτηση, ράβδοι στρέψης (pull rod), ενσωματωμένες αντιστρεπτικές
  • Βάρος με υγρά, λιπαντικά και οδηγό στα 702 kg κατανομή μεταξύ 45.5% - 46.5%
  • Ζάντες Enkei 13 ιντσών εμπρός και πίσω
  • Ελαστικά: Pirelli

 

ΜΟΝΑΔΑ ΙΣΧΥΟΣ Honda RA615H

Βάρος:                                                                 145kg

 

Κυβισμός

1600 cc

 

Όριο στροφών

15’000

 

Υπερτροφοδότης

Μονός

 

Ροή καυσίμου

100 kg/hr(πάνω από 10.500rpm

 

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

100 kg

 

Διάταξη κινητήρα

V6 90°

 

Κύλινδροι

6

 

Βαλβίδες

4 ανά κύλινδρο

 

 Λιπαντικό Mobil 1
 
 Καύσιμο  Exxon Mobil (5.75% βιοκαύσιμο)
 

Πίεση άμεσου ψεκασμού

500 bar

 

Διαθέσιμοι κινητήρες ανά χρονιά/ανά οδηγό

4

 

 

Energy Recovery System

Ενέργεια Μπαταρίας ανά γύρο

4 Mjoule ανά γύρο

MGU-Kinetic ισχύς

120 kW

MGU-K όριο στροφών

50’000 rpm

MGU-Heat όριο στροφών

125’000 rpm


Η νέα McLaren Honda θα πατήσει για πρώτη φορά πίστα στη Χερέθ της Ισπανίας την ερχόμενη Κυριακή 1η Φεβρουαρίου όπου ξεκινούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Στο τιμόνι θα βρίσκεται ο Φερνάντο Αλόνσο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr