Πόσο βελτιώθηκε η Ferrari;
Πόσο βελτιώθηκε η Ferrari;
Είναι σε θέση να κοντράρει στα ίσα τη Mercedes και ν’ αμφισβητήσει την γερμανική κυριαρχία η Ιταλική ομάδα;
Ολοκληρώθηκε το πρώτο 4ημερο χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Χερέθ. Σ’ αυτό συμμετείχαν 8 ομάδες, οι τρεις εξ’ αυτών είχαν μονάδα ισχύος Mercedes (Mercedes, Lotus, Williams) οι δυο μονάδα ισχύος Renault (Red Bull, Toro Rosso) και οι δυο μονάδα ισχύος Ferrari (Ferrari, Sauber).
Στις δυο πρώτες θέσεις των χρόνων ήταν και τις τέσσερις μέρες τα δυο μονοθέσια που χρησιμοποιούσαν μονάδα ισχύος Ferrari. Στις τρεις ήταν 1η η Ferrari (Φέτελ, Φέτελ, Ράικονεν) και στη μια η Sauber (Νασρ). Ο Ράικονεν μάλιστα με χρόνο 1.:20.8 πέτυχε ρεκόρ πίστας για την υβριδική εποχή της F1, το προηγούμενο κρατούσε από πέρυσι ο Μάγκνουσεν με 1.23.2.
Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ειδικά στην περίπτωση της Sauber ότι έκαναν γρήγορους γύρους με χαμηλό φορτίο καυσίμου για να εντυπωσιάσουν κάποιους υποψήφιους χορηγούς καθώς το ελβετικό μονοθέσιο έχει πολύ κενό χώρο. Οι ίδιοι το αρνούνται και τονίζουν πως έχει κάνει μεγάλη πρόοδο η Ferrari με τη νέα μονάδα ισχύος. Η αλήθεια είναι πως το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε η Ιταλική ομάδα πέρυσι ήταν με τη μονάδα ισχύος. Η απόδοσή της δεν ήταν ομαλή και η ανάκτηση ενέργειας δεν ήταν ικανοποιητική. Αυτά έχουν λυθεί ενώ την ίδια στιγμή η αεροδυναμική του μονοθεσίου δείχνει πιο καθαρή.
Στις δυο πρώτες θέσεις των χρόνων ήταν και τις τέσσερις μέρες τα δυο μονοθέσια που χρησιμοποιούσαν μονάδα ισχύος Ferrari. Στις τρεις ήταν 1η η Ferrari (Φέτελ, Φέτελ, Ράικονεν) και στη μια η Sauber (Νασρ). Ο Ράικονεν μάλιστα με χρόνο 1.:20.8 πέτυχε ρεκόρ πίστας για την υβριδική εποχή της F1, το προηγούμενο κρατούσε από πέρυσι ο Μάγκνουσεν με 1.23.2.
Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ειδικά στην περίπτωση της Sauber ότι έκαναν γρήγορους γύρους με χαμηλό φορτίο καυσίμου για να εντυπωσιάσουν κάποιους υποψήφιους χορηγούς καθώς το ελβετικό μονοθέσιο έχει πολύ κενό χώρο. Οι ίδιοι το αρνούνται και τονίζουν πως έχει κάνει μεγάλη πρόοδο η Ferrari με τη νέα μονάδα ισχύος. Η αλήθεια είναι πως το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε η Ιταλική ομάδα πέρυσι ήταν με τη μονάδα ισχύος. Η απόδοσή της δεν ήταν ομαλή και η ανάκτηση ενέργειας δεν ήταν ικανοποιητική. Αυτά έχουν λυθεί ενώ την ίδια στιγμή η αεροδυναμική του μονοθεσίου δείχνει πιο καθαρή.
Στη Sauber αρνούνται ότι έκαναν γρήγορους γύρους για εντυπωσιασμό και τονίζουν την πρόοδο της μονάδας ισχύος της Ferrari.
Η Ferrari συμπλήρωσε αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών χωρίς να φτάσει στα επίπεδα της Mercedes. Παραδοσιακά στο Μαρανέλο δεν είχαν πρόβλημα αξιοπιστίας ενώ στο Μίλτον Κέινς αποφάσισαν να επικεντρώσουν την προσοχή τους σ’ αυτό. Οι Mercedes είχαν κάποια θέματα πέρυσι και αν κρίνει κανείς από τον αριθμό των γύρων που συμπλήρωσαν αυτές τις μέρες θέλουν να τα ελαχιστοποιήσουν.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον αναφερόμενος στην W06 αλλά και στον ανταγωνισμό είπε: «Το μονοθέσιο μας είναι σχεδόν ίδιο με το περσινό δε βλέπω διαφορές. Δεν ξέρω που βρίσκονται οι άλλοι δεν έδωσα σημασία. Σίγουρα έχουν διαφορετικό φορτίο καυσίμου αφού κάνουν λίγους γύρους. Ο μηχανικός μου πρόσεξε ότι έκαναν γύρους σε ρυθμό κατατακτήριων δοκιμών με ανάλογο σετάρισμα ενώ εμείς δεν ασχοληθήκαμε καθόλου μ’ αυτό».
Μπορεί να κοντράρει τη Mercedes η Ferrari;
Ακόμη και έτσι να είναι η Ferrari στα χέρια των Ράικονεν και Φέτελ γύριζε σταθερά γρήγορα ανεξάρτητα από το αν έκαναν λίγους ή πολλούς γύρους.
Την ίδια ώρα στο στρατόπεδο της Williams υπήρχε μια τάση να κρατήσουν χαμηλά τους τόνους και να απομακρύνουν τα φώτα από τα πιτ τους, ενώ σε Red Bull και McLaren υπάρχει προβληματισμός. Η Αυστριακή ομάδα αντιμετώπισε κακοτυχία αλλά και αρκετά προβλήματα με την μονάδα ισχύος της Renault, δείχνει όμως να έχει τη δυναμική να πρωταγωνιστήσει και φέτος.
Ο Ράικονεν χαρακτήρισε τη νέα Ferrari "τελείως διαφορετική ιστορία".
Αντίθετα στη McLaren – Honda και παρότι το μονοθέσιο αεροδυναμικά φαίνεται αρκετά ακραίο είναι τόσα τα προβλήματα συνεργασίας αλλά και λειτουργίας της μονάδας ισχύος της Honda που είναι σαφές πως θα χρειαστεί καιρός για να φτάσουν σ’ ένα αξιοπρεπές επίπεδο, σίγουρα οι πρώτοι αγώνες θα είναι δύσκολοι.
Κλείνοντας αξίζει να τονίσουμε πως η Ferrari έχει να κάνει τόσο δυνατό ξεκίνημα στη σεζόν, από τη χρυσή εποχή του Σουμάχερ. Είναι δεδομένη κατά την άποψή μας η βελτίωση μένει να δούμε αν αυτή θα αποδειχτεί αρκετή για να καταστεί η SF15T ανταγωνιστική. Θυμίζουμε πως ο στόχος της ομάδας δια στόματος του αγωνιστικού διευθυντή Μαουρίτσιο Αριβαμπένε ετέθη τις δυο νίκες φέτος. Τέλος φανταστείτε την ψυχολογία του Αλόνσο, αν όντως η Ferrari έχει φτιάξει μονοθέσιο νικητή και αυτός βρεθεί παγιδευμένος στη McLaren Honda…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα